ویزای کاری

کار در الجزایر

کار در الجزایر

کار در الجزایر به دلیل اینکه این کشور در بسیاری از زمینه ها به تخصص خارجی نیاز دارد، همواره مورد استقبال کارمندان بین المللی قرار گرفته است. از سو دیگر، الجزایر چشم انداز شغلی متعددی را برای اتباع خارجی که قصد کار در این کشور را دارند فراهم می کند. در واقع الجزایر دارای یک اقتصاد توسعه یافته است که چهارمین اقتصاد قاره آفریقا محسوب می شود.

البته لازم به ذکر است که اقتصاد الجزایر عمدتا مبتنی در نفت است که یکی از اشتغال زایی های اصلی این کشور تلقی می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به آفریقا، آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در این زمینه می باشد. در نهایت اینکه، یافتن شغل در الجزایر به شرط داشتن شرایط و مهارت های مورد نیاز بازار کار محلی این کشور، کار دشواری نمی باشد.

شرایط قرارداد کار در الجزایر

تمامی متقاضیانی که به دنبال کار در الجزایر هستند، باید با انواع قرارداد کار و شرایط آن به خوبی آشنا شوند. زیرا بدون انعقاد قرارداد کار بین کارمند و کارفرما، نمی توانید در این کشور مشغل به کار شوید.

به طور کلی 2 نوع قرارداد کار وجود دارد که عبارت اند از:

  • قرارداد های محدود که به قرارداد های مدت ثابت نیز معروف هستند.
  • قرارداد های مدت نامحدود که می تواند به صورت یک قرارداد شفاهی یا کتبی انعقاد شود.

البته لازم به ذکر است قانون الجزایر، حداکثر مدت زمان را برای کارمندان داارای قرارداد معین در این کشور پیش بینی نکرده است. با این حال، دادگاه های الجزایر می توانند قرارداد را به عنوان یک مدت نامحدود در صورتی که بیش از یک تجدید وجود داشته باشد را تنظیم کنند. علاوه بر این قوانین حداقلی را برای حقوق و استانداردهای استخدامی کارمندان بین المللی تعیین می کند.

البته شرکت های بین المللی در الجزایر می توانند با توجه به قرارداد مذکرو حقوق بیشتری را به کارکنان خود ارائه دهند. همچنین اگر قرارداد کارمند در الجزایر پبش از موعد مقرر فسخ شود، ممکن است مشمول غرامت شود. که کارفرمایان الجزایری معمولا پس از اخراج به صورت نقدی پرداخت می کنند، مشمول بر اینکه کارمند به دلیل سوء رفتار اخراج نشود. در نهایت اینکه، توافقات شفاهی بین کارفرما و کارمند در الجزایر در مورد فسخ قاونی مجاز است.

بررسی قوانین مالیاتی جهت کار در الجزایر

اتباع کشورهای مختلف جهان که به دنبال کار در الجزایر هستند، باید قبل از ورود به این کشور با قوانین مالیاتی الجزایر به خوبی آشنا شوند. طبق قوانین مالیاتی در الجزایر، افراد ممکن است در موارد زیر مشمول مالیات در این کشور شوند:

واجدین شرایط پرداخت مالیات در الجزایرتوضیحات
ساکنان مالیاتیدر صورتی که ساکنان مالیاتی الجزایر در نظر گرفته شوند، صرف نظر از منبع یا ترتیبات شارژ بر درآمد جهانی آنها
مقیم مالیاتیدر صورتی که به عنوان مقیم مالیاتی الجزایر محسوب شوند. همچنین درآمد آنها در این کشور باید از طریق یک فعالیت حرفه ای انجام شده باشد.
درآمد شخصیمالیات بر درآمد شخصی در الجزایر با نرخ های مترقی 36% اعمال می شود.

بررسی قوانین مالیاتی جهت کار در الجزایر

مزایای کار در الجزایر

برای متقاضیانی که به دنبال کسب و کار هستند، مزایا بی شماری را به همراه دارد. مهمترین مزایا کار در الجزایر به شرح زیر می باشند:

مزایاتوضیحات
مرخصی سالانهاگرچه حداقل مرخصی قانونی در الجزایر 20 روز است، اما اعطای 25 تا 30 روز مرخصی سالانه به کارمندان تمام وقت در این کشرو معمول است.
کار از منزلبسیاری از شرکت های خصوصی در الجزایر به کارمندان خود این اجازه را می دهند تا از ساعات کاری انعطاف پذیر برای استفاده حداکثری از آب و هوا استفاده کنند.
یارانه مسکن و کودکبرخی از شرکت ها نیز در الجزایر به کارمندان خود در مورد کرایه و هزینه های فرزند مربوط به تربیت فرزندان از جمله حمل و نقل و غذا کمک می کنند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست مهاجران برای اشتغالزایی در الجزایر را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست مهاجران برای اشتغالزایی در الجزایر

اخذ مجوز کار در الجزایر

اتباع کشورهای خاریج که مایل به فرصت های کاریابی در الجزایر هستند، باید برای مجوز کار این کشور درخواست دهند. البته روند درخواست مجوز کار به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور مثال کارگران بین المللی که به دنبال کاریابی در الجزایر هستند و مدت کار آنها در این کشور کمتر از 3 ماه است باید مجوز کار موقت این کشور را دریافت کنند. که مجوز کار موقت الجزایر باید سالی یکبار تمدید شود.

علاوه بر این اتباع خارجی که برای مدت کمتر از 15 روز در این کشور مشغول به کار می شوند طبق قانون کار نیازی به مجوز کار ندارند. با این حال ویزای کار موقت برای کار مجارستان همواره مورد نیاز است. البته برای دریافت ویزای کاری الجزایر، یک کارگر بین المللی باید کار خود را در این کشور توجیه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط اشتغال به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات متداول در خصوص شرایط کار در الجزایر

در این بخش از مقاله قصد داریم به برخی از سوالات شما عزیزان در خصوص شرایط کار در الجزایر پاسخ دقیق و جامعی را ارائه دهیم. برخی از اصلی ترین این سوالات به شرح زیر می باشند:

  • آیا اتباع خارجی مشغول به کار در الجزایر مشمول دریافت سنوات در این کشور هستند؟ بله، کارمندان بین المللی پس از 2 سال خدمت به ازای هر سال خدمت 15 روز حقوق پایان خدمت یا سنوات در یافت می کنند.
  • آیا حین کار در الجزایر مشمول پرداخت بیمه تامین اجتماعی در این کشور می شوم؟ تمامی اتباع خارجی که مشغول مشمول پرداخت بیمه تامین اجتماعی هستند. البته این وظیفه کارفرما است که 27% از حقوق ناخالص کارمند را کمک کند.
  • روند استخدام برای کار در الجزایر چگونه است؟ روند استخدام اتباع خارجی که قصد کار در الجزایر را دارند بسیار ساده است، زیرا از بوروکراسی های اداری پیچیده در روند درخواست خبری نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *