مهاجرت تحصیلی مالزی

اقامت بعد از تحصیل مالزی

اقامت بعد از تحصیل مالزی

با موفقیت در زمینه اقامت بعد از تحصیل مالزی متقاضیان بین المللی می توانند شرایط زندگی طولانی مدت در این کشور پهناور را به دست آورند. چنانچه شما هم علاقه مند به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با کشور مالزی می باشید این فرصت را دارید تا به سایر مقالات این کشور در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

از جمله راه های اقامت بعد از تحصیل مالزی موفقیت در زمینه کاریابی و همچنین دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای شرکت های بین المللی است. کلیه متقاضیان اقامت پس از تحصیل در مالزی از این طریق می توانند از ویزاهای کار، ویزای کار موقتی و ویزای بازاریابی بهره مند شوند.

بررسی انواع اقامت بعد از تحصیل مالزی

این موضوع که آیا این نوع از اقامت موقت است یا دائم موضوع مهمی برای متقاضیان اقامت موقت است. اما اگر این اشخاص فارغ التحصیل شوند و موفق به پیداکردن شغلی در این کشور شوند در این صورت ویزای کار مالزی به این اشخاص تعلق می گیرد. بدین ترتیب اقامت موقتی قید شده در ویزای این اشخاص ثبت می گردد. معمولا زمان آن از یک تا 5 سال باشد کسب نمایند. اما نمی توانند اقامت دائمی این کشور را کسب کنند. این از جمله قوانین کشور مالزی است، که به هر کسی اقامت دائم تعلق نمی گیرد. این نوع اقامت تابع شرایط خاص خود است. این موضوع به نقش، دستمزد و همچنین قرارداد کاری متقاضیان بستگی دارد.

بررسی ویزا اقامت بعد از تحصیل در مالزی

تنها گزینه برای متقاضیان اقامت پس از تحصیل موفقیت در زمینه دریافت ویزای کار می باشد. این نوع ویزا مخصوص افرادی است که دارای پیشنهاد قرارداد کاری برای بیش از 2 سال با یک شرکت مالزیایی می باشند. میزان حقوق ماهانه این اشخاص به میزان 5000RM (رینگیت) می باشند. این اشخاص باید مطلع باشند که ویزای کار مالزی معمولا برای کارگران ماهر، متخصصان و افراد حاضر در نقش های مدیریتی پیشنهاد می شود. همچنین کمیته امور خارجه باید تایید کند که فرد خارجی از کشور دیگری می تواند پست کاری را در نبود متقاضی مالزیایی را اخذ کند یا خیر.

بررسی ویزا اقامت بعد از تحصیل در مالزی

نحوه کاریابی بعد از تحصیل در مالزی

متقاضیان اقامت بعد از تحصیل ملزم به پیدا نمودن کاری را در یک شرکتی در مالزی می باشند. در حال حاضر اقامت بعد از تحصیل مالزی برای فارغ التحصیلان خارجی هرگز کار ساده نمی باشد. دولت مالزی درزمینه کاریابی برای شهروندان مالزیایی قبل از شهروندان کشورهای خارجی، خیلی حساس شده اند. از این رو فرقی هم نمی کند که آنها دانشجوی خارجی فارغ التحصیل بوده باشند یا جزء افراد خارجی جویای کار در مالزی باشند

زمانی که این اشخاص دارای پیشنهاد کاری از طرف یک شرکت می باشند و آن را قبول کرده باشند. در این صورت کارفرمای جدید این اشخاص ملزم می باشند که برای ویزای مناسب این اشخاص از دولت مالزی درخواست کنند. این نکته حائز اهمیت می باشد که خود این اشخاص نمی توانند این کار را انجام دهند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار مالزی

مدارک پشتیبان که ملزم به همراه داشتن درخواست تان ضمیمه پرونده شود عبارتند از:

  • ارائه آخرین رزومه کامل به روز شده
  • ارائه کپی پاسورت ها
  • ارائه عکس پاسپورتی جدید
  • ارائه کپی قرارداد کار
  • ارائه توصیف کار
  • ارائه گواهی ازدواج
  • ارائه مدارک تحصیلی به همراه سابقه کار مربوطه

با توجه به اتمام مقاله اقامت بعد از تحصیل مالزی چنان چه شما هم علاقه مند به این موضوع شدید. همچنین متمایل به کسب اطلاعات بیشتری در مورد سایر روش های اخذ اقامت این کشور شدید این فرصت را دارید تا با مراجعه نمودن به سایر مقالات موجود در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نظیر سرمایه گذاری در مالزی به اطلاعات جامعی دست یابید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *