ویزای تحصیلی

اعزام دانشجو به برونئی

اعزام دانشجو به برونئی

اعزام دانشجو به برونئی و شروع زندگی دانشجویی در این کشور باید تعادلی بین تحصیل، زندگی اجتماعی، کار پاره وقت و سازگاری با کشور ایجاد کند. طی سالهای اخیر اعزام دانشجو به برونئی توسط کشورهای مختلف جهان، به دلیل رشد قابل توجه این کشور در حوزه های مختلف آموزشی، مورد توجه بسیاری از دانشجویان قرار گرفته است.

جای تعجب نیست که دانشجویان از سراسر جهان سردرگم هستند که چرا هر کشور دیگری مانند برونئی، نمی توانند حرکتی راحت انجام دهند. البته این مورد را نیز به این واقعیت اضافه کنید که از اکتبر سال جاری برونئی تمام هزینه های تحصیل را برای دانشجویان اعزامی به طور یکسان لغو کرده است. این امر موجب شده تا اتباع کشروهای خارجی بیش از پیش به فکر اعزام دانشجو به برونئی باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، ما را در این مقاله که با کمک موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت گردآوری شده همراهی فرمایید.

دلایل اعزام دانشجو به برونئی

طی سالهای اخیر بیش از صدها کشور مختلف خارجی با دلایل مختلفی به دنبال اعزام دانشجو به برونئی بوده اند. زیرا این کشور بر خلاف اغلب کشورهای آسیایی، مزایا بی شماری را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. یکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو به برونئی، زندگی دانشجویی با کیفیت در این کشور می باشد. به طور کلی، زندگی دانشجویی در برونئی با آدرنالین و کنجکاوی رشد می کند.

مردم برونئی بسیار دوستانه هستند اما به تمامی دانشجویان اعزامی حریم خصوصی می دهند. علاوه بر این احترام متقابل و نظم بخش از روال روزانه در برونئی می باشد. همچنین تنوع فرهنگی گسترده در این کشور ارزش کاوش در هر وجب از کشور را دارد. زیرا این امر باعث می شود تا دانشجویان اعزامی احساس کنند که بخشی از موجودیت این کشور هستند.

در نمودار زیر می توانید روند اعزام دانشجو به برونئی را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند اعزام دانشجو به برونئی

 

برای اینکه بیشتر با دلایل مهاجرت به برونئی آشنا شوید، جدولی را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

دلایل اعزام دانشجوتوضیحات
فرصت های شغلی مطلوبیکی از اصلی ترین دلایل اعزام دانشجو امکان کار حین تحصیل در برونئی می باشد. یافتن شغل برای اتباع خارجی در برونئی کار بسیار ساده ای است.
تحصیل به زبان انگلیسیاگر مهارت های زبان مالایی دانشجویان چندان خوب نیست، می توانند فرآیند تحصیل را به زبان انگلیسی نیز انجام دهند. به طور کلی انگلیسی در برونئی یک زبان بین المللی و محبوب است.
مدارک معتبر بین المللیدانشجویان اعزامی با تحصیل در دانشگاه های برونئی می توانند پس از فارغ التحصیلی مدارک معتبر بین المللی را از دانشگاه های خود دریافت کنند. به طور کلی مدارک تحصیلی در برونئی در اغلب کشورهای جهان مورد تایید است.

دلایل اعزام دانشجو به برونئی

بررسی هزینه تحصیل قبل از اعزام دانشجو به برونئی

یکی از اصلی ترین مواردی که قبل از اعزام دانشجو به برونئی باید به طور دقیق مورد بررسی قرار بگیرد، هزینه تحصیل در این کشور می باشد. به طور کلی یکی از اصلی ترین چالش های اعزام دانشجو هزینه بالای تحصیل و زندگی در این کشور می باشد. البته در سال 2023 یک طرح دولتی ارائه شد، که شهریه را برای تمامی دانشجویانی که در دانشگاه های دولتی این کشور ثبت نام کرده اند لغو کرد. که البته همین امر برای دانشجویان بین المللی نیز قابل اجرا است. به طور کلی هزینه شهریه در دانشگاه های برونئی یکی از اصلی ترین دلایل انتخاب این کشور برای تحصیل می باشد. البته نگران نباشید، زیرا برخی از مناطق برونئی هزینه کمتری را از دانشجویان برای تحصیل دریافت می کنند. هزینه تحصیل در برونئی به طور متوسط حدود 5500BND (دلار برونئی) برای هر دانشجو می باشد.

علاوه بر میزان هزینه ای که در این بخش از مقاله به آن اشاره شد، دانشجویان اعزامی مبزم به پرداخت هزینه کمک ترم تحصیلی برای اتحادیه دانشجویی، حمل و نقل عمومی و هزینه های اداری خواهند بود. همچنین اگر متقاضیان در حال ثبت نام در یک دانشگاه خصوصی هستند سالانه حدود 75000BND (دلار برونئی) برای دانشجویان اعزامی هزینه خواهد داشت. البته لازم به ذکر است که دوره های علوم و هنرهای عمومی در برونئی هزینه کمتری دارند در حالی که دوره های مهندسی در این کشور گران تر هستند. هزینه تحصیل در برونئی برای کشورهایی که به دنبال اعزام دانشجو به برونئی هستند، به بخش های مختلفی تقسیم می شود.

برای آشنایی بیشتر با بخش های کلیدی در هزینه های تحصیل در برونئی به نمودار زیر مراجعه فرمایید:

بخش های کلیدی در هزینه های تحصیل در برونئی

شرایط پذیرش دانشگاه ها جهت اعزام دانشجو به برونئی

فرآیند اعزام دانشجو به برونئی بدون در نظر گرفتن شرایط پذیرش در دانشگاه های برونئی با مشکلات گسترده ای در این حوزه مواجه خواهد شد. به طور کلی دانشجویانی که به دنبال تحصیل د برونئی هستند، باید قبل از اعزام به این کشور با شرایط پذیرش دانشگاه های برونئی به خوبی آشنا شوند. یکی از اصلی ترین شرایط پذیرش در اغلب دانشگاه های برونئی، الزامات زبان در این موسسات آموزشی می باشد.

اگرچه برخی از دانشگاه های برونئی دوره هایی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.، اما شیوه تدریس غالب در دانشگاه های برونئی، زبان مالایی است. بنابراین متقاضیانی که بریا پذیرش در دانشگاه های برونئی اقدام می کنند، ملزم به اثبات تسلط خود به زبان آلمانی هستند. چنانچه مطالب این مقاله برای شما عزیزان مثمر ثمر واقع نشده است، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعزام دانشجو، به سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه فرمایید.

سوالات پرتکرار در باب اعزام دانشجو به برونئی

در بخش پایانی مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط اعزام دانشجو به برونئی پاسخ دهیم. برخی از مهمترین آنها عبارت اند از:

  • آیا اعزام دانشجو به برونئی بدون دریافت ویزا میسر است؟ تمامی کشورهای خارجی که به دنیال اعزام دامشجو به برونئی هستند، باید قبل از اعزام دانشجویان برای ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایند.
  • آیا اعزام دانشجو به برونئی برای ایرانیان مطلوب است؟ اعزام دانشجو به برونئی به دلیل حضور این کشور در قاره آسیا، و نزدیکی به ایران بیش از پیش برای دانشجویان ایرتی با اهمیت است. همچنین هزینه تحصیل در این کشور برای اتباع ایرانی بسیار مطلوب است.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *