اروپا

ارزانترین کشور در اروپا

ارزانترین کشور در اروپا

اروپا در واقع شبه جزیره ای در شمال قاره­ی آفریقا می­باشد که بدلیل برخورداری از آب و هوایی بسیار مناسب و معتدل به قاره­ی سبز معروف می ­باشد. شرایط و کیفیت بسیار مناسب زندگی در این قاره باعث شده است که همه ساله افراد زیادی از کشورهای مختلف این کشور را برای زندگی برگزینند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله با سعی براین دارد تا ارزانترین کشور در اروپا را به شما عزیزان معرفی نماید. اکثر مردم اروپایی از استاندارهای بسیار مناسب زندگی برخوردارند و تقربیاً اکثر مردم در این قاره در یک سطح زندگی می ­نمایند. هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی برای افرادی که قصد مهاجرت به این قاره را دارند، از مهمترین عوامل انتخاب مکان زندگی می­ باشد. هزینه ها در کشورهای مختلف در این قاره با یکدیگر متفاوت است.

بطوریکه هزینه های زندگی در کشور ایسلند نسبت به سایر کشورها گرانتر گزارش شده است. اما در برخی دیگر از کشورهای اروپایی هزینه های زندگی بسیار مناسب است و افراد با میزان حقوقی که دریافت می­نمایند، براحتی مخارج زندگی شان را تأمین می­ نمایند. مشاورین ما شما متقاضیان عزیز را در این زمینه راهنمائی نموده و با ارائه پیشنهادات بسیار مناسب آنان را در انتخاب بهترین کشور برای زندگی یاری می­نمایند. اروپا از 52 کشور تشکیل گردیده است که از این میان می­توان گفت کشورهای گرجستان- پرتغال- رومانی و جمهوری چک ارزانترین کشور در اروپا هستند.

ارزانترین کشور در اروپا برای زندگی

اکثر افراد بر این اعتقادند که هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی بسیار بالا و گران هستند، اما در مقابل این هزینه های بالا این کشورها از بهترین استاندارهای زندگی برخوردارند. تمامی استانداردهای لازم در بخش های مختلف اروپا همچون بهداشت- امنیت و تفریحات رعایت گردیده است. لازم بذکر است هزینه های زندگی در کشورهای اروپایی بسیار مناسب تر و ارزان تر از کشورهای قاره­ی آمریکا می ­باشد در صورتیکه تمامی امکانات زندگی در این کشورها تقریباً برابر با امکانات و کیفیت های زندگی در آمریکا می­ باشد.

در مقابل در اروپا کشورهایی نیز وجود دارد که هزینه های زندگی بسیار ارزان است و افراد براحتی می­توانند به ادامه زندگی بپردازند. ناگفته نماند، اگرچه هزینه های زندگی در برخی از کشورهای اروپایی بالا گزارش شده است، اما در مقابل میزان حقوق و دستمزدی که افراد در این کشورها دریافت می­نمایند نیز بالا و بسیار مناسب است. ما در ادامه ارزانترین کشور در اروپا برای زندگی را معرفی خواهیم نمود.

کشور رومانی

کشور رومانی در جنوب شرقی قاره­ی اروپا واقع شده است و در همسایگی بلغارستان قرار دارد. پایتخت این کشور شهر بخارست می ­باشد. هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب می­باشد. بطوریکه افراد تنها با 600€ (یورو) در ماه می­توانند تمامی هزینه های زندگی خود را پوشش دهند. واحد پول این کشور لئو می­باشد و گرانترین شهر رومانی پایتخت آن شهر بخارست می­باشد. هزینه های زندگی در شهرهای شمالی این کشور بسیار مناسب تر و ارزان تر گزارش شده است. تحصیل در این کشور بصورت رایگان نیست و دانشجویانی که تحصیل در دانشگاه های رومانی را انتخاب نموده اند، بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود هزینه های متفاوتی را پرداخت می­نمایند. بطور متوسط دانشجویان در مقطع کارشناسی €2000 (یورو) در مقطع کارشناسی ارشد€3000 (یورو) و در مقطع دکترا €4000 (یورو) در سال پرداخت می­نمایند.

کشور گرجستان

یکی از دیگر از ارزانترین کشور در اروپا گرجستان است. این کشور از جاذبه های گردشگری و مناظر زیبا و طبیعی زیادی برخوردار است. زندگی در گرجستان گزینه بسیار مناسبی است و افراد با زندگی در این کشور می­توانند زندگی آرام و بی دغدغه ای را تجربه نمایند. هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی ارزانتر است و افراد با €500 (یورو) در ماه براحتی می­توانند به امرار معاش در این کشور بپردازند.

هزینه های تحصیلی در گرجستان نیز بسیار مناسب است و دانشجویان بطور متوسط با پرداخت $2500 الی 4800$ (دلار) در سال می­توانند در رشته های مختلف در مقطع کارشناسی در این کشور به تحصیل بپردازند. اکثر دانشگاه های این کشور مجهز به خوابگاه می ­باشند و این امر موجب می گردد تا در هزینه های حمل و نقل دانشجویان صرفه جویی گردد. همچنان دانشجویان اجازه 5 ساعت کار ضمن تحصیل در گرجستان را خواهند داشت. بطور کلی می­توان گفت گرجستان ارزانترین کشور در اروپا است.

پرتغال از ارزانترین کشور در اروپا

پرتغال از ارزانترین کشور در اروپا

اگرچه کشور پرتغال بعنوان گرانترین کشور در میان کشورهای ارزان در اروپا است، اما هزینه های زندگی در پرتغال نسبت به دیگر کشورهای اروپایی مناسب است و افراد با 1000یورو در ماه امکان پرداخت هزینه های زندگی خود در این کشور را خواهند داشت. متقاضیانی که قصد مهاجرت به اروپا را دارند، در صورتیکه علاقمند به زندگی در دو کشور فوق ( رومانی- گرجستان) نیستند، می­توانند پرتغال را برای ادامه زندگی انتخاب نمایند.

اتباع خارجی اجازه خرید ملک در پرتغال را داشته و می­توان گفت هزینه خرید ملک در شهرهای لیسبون و پورتو این کشور نسبت به دیگر شهرهای پرتغال گرانتر است. پرتغال دارای دانشگاه های معتبری است که سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را پذیرش می­ نماید. هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی این کشور ارزانتر از دانشگاه های خصوصی پرتغال می ­باشد. می­توان گفت بطور متوسط هزینه های تحصیل در این کشور €950 الی 1250€ (یورو) در سال در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می ­باشد.

کشور جمهوری چک

کشور چک نیز ارزانترین کشور در اروپا محسوب می ­شود. اگرچه افراد با در نظر گرفتن موقعیت این کشور که در مرکز اروپا و در مسیر قطارهای برلین به شهر وین می­ باشد، اینطور بیاندیشند که چک کشوری گران در اروپاست. اما برخلاف تصور بسیاری از افراد هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است و افراد با 800€ (یورو) در ماه براحتی می ­توانند به زندگی در این کشور بپردازند. در لیست ارزانترین کشور در اروپا چک معمولاً در ردیف های نخست واقع گردیده است. دانشگاه های جمهوری چک نیز به دو صورت خصوصی و دولتی فعالیت می­نمایند و هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی این کشور بیشتر از دولتی می­باشد.

اکثر دانشگاه های جمهوری چک اعتبار بالایی در میان دانشگاه های جهان دارند. بطور متوسط هزینه تحصیل در این کشور 4000-10000 یورو در سال تخمین زده شده است که با توجه به مقطع تحصیلی دانشجویان متغیر می­باشد. متقاضیان مهاجرت به اروپا می­توانند اطلاعات لازم در زمینه هزینه های زندگی و تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی را از کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جویا شده و از دیگر گزینه های مهاجرتی مطلع گردند

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *