مهاجرت به کشور اوکراین

اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی

اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی

برای اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی متقاضیان و مهاجران خارجی حتما باید از شرایط امور مربوطه و نحوه پذیرش به صورت قانونی اطلاعات کافی داشته باشند. کسب تابعیت و پاسپورت کشورهای خارجی از جمله کشورهای اروپایی، کشورهای پیشرفته آسیایی، آمریکایی و سایر نقاط دنیا، شرایط خاصی خود را دارد. در برخی از کشورهای دنیا متقاضیان می توانند از طریق فرزند خواندگی تابعیت و پاسپورت و یا اقامت کشور مورد نظر خود را کسب کنند. در ادامه می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید و به صورت کامل با شرایط و قوانین اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی و اقامت در این کشور آشنا شوید.

درباره اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی

بیش از 25000 کودک در یتیمخانه ها در اوکراین زندگی می کنند. البته همه آن ها می خواهند در یک خانواده زندگی کنند و والدین دوست داشتنی پیدا کنند. نه تنها اوکراینی ها می توانند از چنین فرصتی برای یافتن این افراد بهره مند شوند، بلکه ساکنان کشورهای دیگر نیز می توانند این کار را انجام دهند. خوشبختانه، اوکراین وفادار به پذیرش کودکان توسط مهاجران خارجی است. این روشی ساده نیست و وقت و هزینه زیادی را می طلبد. اگر شهروندان سایر کشورها تصمیم بگیرند یتیمی از اوکراین به فرزندی قبول کنند. از این رو باید درمورد جمع آوری کلیه اسناد لازم جهت انجام امور مربوطه، مراحل خاصی را طی کنند.

مهاجران خارجی باید بدانند که تنها یک زوج که به طور رسمی ازدواج کرده اند می توانند فرزندی از اوکراین به فرزندی خود قبول کنند. علاوه بر این، زن و شوهر باید از جنس مخالف باشند، زیرا پذیرش فرزند توسط همجنسگرایان در اوکراین ممنوع است. برای مهاجران و متقاضیان خارجی قبول کردن یک فرزند یتیم برای فرزند خواندگی در اوکراین، مطابق مقررات این کشور، فقط در صورتی امکان پذیر می باشد که هیچ کدام از شهروندان اوکراینی نتوانند فرزند یتیم را به فرزند خواندگی قبول کنند و یا فرزند بیش از 5 سال سن داشته باشد.

البته، در این مورد استثنائاتی وجود دارد که به صورت زیر می باشند:

  • مشکل پزشکی جدی کودک
  • شهروندان یا متقاضیان خارجی خویشاوند یک کودک باشند.
  • اگر یک زوج حاضر هستند کودک را به همراه برادران و خواهران وی به فرزند خواندگی قبول کنند. (زیرا در اوکراین مجاز نیست خواهران و برادران فرزندان یتیم در خانواده های مختلف زندگی کنند. این امر تنها درصورتی ممکن است که یکی از کودکان به شدت بیمار باشد.)

شرایط اخذ گذرنامه اوکراین با فرزند خواندگی

پرونده مربوط به فرزند خواندگی در اوکراین در دادگاه بررسی می شود. دادگاه می تواند در مورد فرزند خواندگی تصمیم مثبت یا منفی بگیرد. همکاری با یک وکیل حرفه ای که بتواند انجام تمامی امور را برای اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی به عهده بگیرد بسیار حائز اهمیت است. علاوه بر این، در اکثر موارد انتخاب وکالت برای کمک هزینه یکی از اصلی ترین عوامل پیروزی در این نوع پرونده ها است. برای اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی، والدین بالقوه باید مدارک لازم را به صورت کامل تهیه کنند. به جزء درخواست فرزند خواندگی و کلیه اسناد، که بهزیستی مادی والدین بالقوه را تایید می کند.

تغییرات جمعیت در این کشور طبق نمودار زیر می باشد:

باید شامل موارد زیر نیز باشند:

  • اجازه از نهاد مجاز قدرت اجرایی، نتیجه گیری از مقام صالح یک کشور خارجی در مورد شرایط زندگی و امکان پذیر تبدیل شدن به یک فرزند خوانده
  • اجازه مرجع ذیصلاح یک کشور خارجی برای کودک برای ورود به آن و اقامت دائم خود در خاک کشور اوکراین
  • تعهد فرزند خوانده برای دادن کلیه اطلاعات لازم در مورد کودک و امکان برقراری ارتباط با او (کلیه اسناد باید به اسناد رسمی محضور شود)
  • گواهی ازدواج پذیرفته شدگان احتمالی، که به دفتر اسناد رسمی یا در دفتر کنسول ارائه داده شده اند.
  • اسنادی درباره وضعیت سلامتی والدین بالقوه
  • اسناد و مدارکی در مورد نداشتن سابقه جرم

جهت اطلاع از شرایط و هزینه زندگی در اوکراین مقاله مرتبط را بررسی بفرمائید.

شرایط اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی

زمان لازم برای اخذ پاسپورت اوکراین با پذیرش کودک

این عمل معمولا از 1.5 ماه تا 1 سال زمان می برد. همچنین تلاش های زیادی صورت می گیرد. همکاری با یک وکیل حرفه ای به متقاضیان کمک می کند تا با قوانین اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی بیشتر آشنا شوند. آنها را در روند ارائه و ارسال اسناد به دادگاه هدایت کنند و نتیجه خوبی کسب کنند. یک شهروند خارجی بدون دانستن زبان اوکراین باید تلاش زیادی برای ترجمه اسناد و مطالعه قوانین اوکراین انجام دهد. در اکثر موارد، بهتر است اتخاذ کننده بالقوه خارجی به وکلاء محلی اوکراینی، که در این زمینه قانونگذاری خاص کار می کنند، اعتماد کند. انجام تمامی امور را به آنها بسپارد. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در اوکراین مطالعه مقاله مذکور خالی از لطف نخواهد بود.

 شرایط اخذ گذرنامه اوکراین

کسب پاسپورت و تابعیت اوکراین ممکن است به دلایل مختلف رخ دهد. بنابراین یکی از آنها کسب تابعیت و پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی است. فرزند خواندگی فرایندی پیچیده است. منجر به ایجاد رابطه دائمی جدید بین والدین و فرزند می شود. این فرآیند مستلزم پذیرش شخص به عنوان دختر یا پسر قانونی است. لازم به ذکر است که این روند براساس تصمیم دادگاه اجرا می شود. فرزند خواندگی به نفع کودک است تا بتواند محیط زندگی پایدار و مناسبی را داشته باشد. اگر كودك بی تابعیت توسط شهروندان اوکراینی یا همسر شهروند اوکراینی اتخاذ شود كه یكی از آنها شهروند اوكراین باشد، از زمان اقدام به فرزند خواندگی، بدون در نظر گرفتن ملیت، شهروند اوکراین محسوب خواهد شد.

یک فرد بالغ بدون تابعیت که در خاک اوکراین سکونت داشته باشد می تواند تابعیت اوکراین را از طریق پذیرش کودکان اوکراینی به عنوان فرزند خواندگی به دست آورد. چنین شخصی از زمان لازم الاجرا شدن تصمیم دادگاه در مورد فرزند خواندگی، شهروند اوکراین محسوب می شود.

فهرست اسناد مورد نياز براي ثبت نام تقاضاء پاسپورت و تابعیت اوكراين توسط فرزند خواندگی به صورت زیر است:

اسنادشکل اسناد
فرم برنامه (درخواست)امضاء شده توسط متقاضی اصلی
2 قطعه عکسبا اندازه 3.5 در 4.5 سانتی متر
اعلام اینکه کودک یک خاریج یا یک شخص بدون تابعیت است.امضاء شده توسط متقاضی اصلی
تصمیم دادگاه برای قبول فرزند خواندگینسخه اصلی و نسخه کپی
شناسنامه و گذرنامهنسخه اصلی و نسخه کپی
اظهار رضایت از اخذ شهروندی و اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی نسخه اصلی

اوکراین یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت و کسب اقامت می باشد. هموطنان عزیز می توانند با تماس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین اطلاعات کاملی کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “اخذ پاسپورت اوکراین با فرزند خواندگی

  1. امیر عباس گفت:

    سلام
    بابت فرزند خواندگی چقدر هزینه لازم هست

    1. صادقی گفت:

      با سلام و عرض ادب.
      برای آگاهی از ریز هزینه ها با موسسه با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *