مهاجرت به کشور صربستان

اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد

اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد

اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد امکان پذیر می باشد. صربستان در دو دهه اخیر از جنبه های مختلف در حال رشد و توسعه بوده است. این کشور کمتر از 9 میلیون نفر جمعیت دارد و اکثر ساکنین آن به زبان صربی و انگلیسی تسلط دارند. به دلیل شرایط کاریابی نامناسب در این کشور، اکثر دانشجویانی که از بهترین دانشگاه های صربستان فارغ التحصیل می شوند، تصمیم به مهاجرت به کشورهای بهتر اروپایی می کنند. البته شایان ذکر است که هزینه تحصیل و زندگی در صربستان بسیار کمتر از سایر کشورهای منطقه می باشد. به همین دلیل، این کشور به عنوان یک مقصد ارزان قیمت برای زندگی، کار، کسب اقامت و تابعیت به شمار می رود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را تا بخش آخر این نوشتار همراهی کنید تا با شرایط اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد آشنا شوید.

بررسی روش های اخذ تابعیت صربستان

روش های اخذ تابعیت صربستان عبارتند از:

ردیفروش های اخذ تابعیت صربستان
1تابعیت والدین
2درخواست
3تولد در خاک جمهوری صربستان
4مطابق معاهدات بین المللی

در مورد کسب تابعیت صربستان از طریق تابعیت والدین و تولد در خاک جمهوری صربستان، تابعیت جمهوری صربستان طبق اثبات تولد در این کشور و در ثبت تولد به دست می آید.

همچنین شرایط کسب تابعیت صربستان از طریق درخواست عبارتند از:

  • متقاضی به سن 18 سالگی رسیده باشد و دارای شغل مناسب باشد.
  • متقاضی حداقل 3 سال به صورت مداوم در صربستان اقامت داشته باشد.
  • متقاضی باید بیانیه ای امضا کند که نشان دهد که کشور صربستان را به عنوان کشور خود می شناسد.

اگر متقاضی خارجی حداقل 3 سال با اتباع جمهوری صربستان ازدواج کرده و در جمهوری صربستان اقامت دائم دریافت کرده باشد، در صورت تمایل ممکن است موفق به کسب تابعیت جمهوری صربستان شود. به یاد داشته باشید که برای کسب تابعیت جمهوری صربستان نیازی به ترک تابعیت کشور قبلی نیست. این بدان معنا است که تابعیت مضاعف در کشور صربستان امکان پذیر می باشد.

شرایط اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد در سال 2020

شرایط اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد در سال 2023

مهاجرت به اروپا، کسب اقامت و تابعیت در کشورهای خارجی از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد و یکی از این روش ها کسب اقامت و تابعیت از طریق تولد می باشد. با به دنیا آمدن در برخی از کشورهای دنیا، متقاضیان می توانند بر اساس اصل خاک، تابعیت و شهروندی آن کشور را بدست آورند. در این مورد، تابعیت و شهروندی والدین کودک هیچ تاثیری بر تابعیت کودک ندارد و تابعیت کودک بر اساس محل تولد وی ثبت می شود. برای مثال، افرادی که در کانادا به دنیا می آیند، می توانند بدون شرط یا محدودیت خاصی تابعیت این کشور را بدست آورند. اما در برخی از کشورهای دنیا، کسب تابعیت از طریق تولد بر اساس اصل خون و با در نظر گرفتن تابعیت و شهروندی والدین کودک انجام می شود.

اخذ تابعیت طریق تولد در صربستان بر اساس اصل خون انجام می شود. این بدان است که کودکی که در خاک جمهوری صربستان متولد یا یافته شده است و والدین وی ناشناخته می باشند و یا یکی از آنها دارای تابعیت صربستان است، می تواند اقدام به اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد کند. شایان ذکر است که ممکن است بر اساس شرایط خاص، کودکانی که در خارج از صربستان به دنیا می آیند اما دارای والدینی می باشند که شهروند صربستان هستند، موفق به اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد شوند (در بخش های بعدی به این موضوع به صورت دقیق اشاره خواهد شد).

اخذ تابعیت صربستان از طریق تولد و تابعیت والدین

به طور کلی، تابعیت جمهوری صربستان از طریق تابعیت والدین توسط فرزندی بدست که دارای شرایط خاصی باشد.

این شرایط عبارتند از:

  • هر دو والدین که در بدو تولد کودک شهروندان جمهوری صربستان باشند.
  • یکی از والدین کودک که در بدو تولد، شهروند جمهوری صربستان است و کودک در قلمرو جمهوری صربستان متولد می شود.
  • کودکی که در خاک جمهوری صربستان به دنیا می آید و در بدو تولد یکی از والدین او شهروند جمهوری صربستان و دیگری شهروند ایالت های دیگر است. (در صورتی که والدین متقابلاً اینگونه تصمیم بگیرند.)
  • کودک در یک ایالت خارجی صربستان متولد شود و یکی از والدین وی شهروند صربستان و دیگری بدون تابعیت یا ناشناخته باشد.
  • کودک در خارج از کشور صربستان متولد شود و یکی از والدین وی شهروند صربستان و دیگری بدون تابعیت یا ناشناخته باشد.

افراد 18 تا 23 سال در صورتی می توانند اقدام به اخذ تابعیت کشور صربستان از طریق تولد کنند که یکی از والدین آنها شهروند صربستان باشد (در زمان تولد). به یاد داشته باشید که این امر در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان تا قبل از رسیدن به سن 23 سالگی به صورت قانونی اقدام به کسب تابعیت صربستان کنند. شایان ذکر است که که با کسب اقامت و تابعیت صربستان، در واقع متقاضیان اقامت اروپا را بدست می آورند و می توانند به راحتی به این کشورها سفر کنند.

جمعیت صربستان و تابعیت مضاعف در این کشور

اگر به فکر مهاجرت به صربستان هستید، توصیه می شود درباره صربستان و جمعیت این کشور اطلاعات کافی کسب کنید. جمعیت کشور صربستان به 8.6 میلیون نفر می رسد. در این کشور، 65% از مردم از 15 تا 64 سال سنت دارند. از سال 1950 تا کنون، جمعیت کشور صربستان تقریبا 3 میلیون نفر افزایش یافته است. صرب ها بزرگترین گروه قومی کشور صربستان هستند و تقریبا 83% از جمعیت این کشور را تشکیل می دهند.

بررسی دقیقتر گروه های قومی کشور صربستان به شرح زیر است:

گروه های قومی کشور صربستان

شایان ذکر است که در کشور صربستان متقاضیان می توانند از قانون تابعیت مضاعف بهره مند شوند. با توجه به این موضوع، مهاجران خارجی می توانند بدون ترک تابعیت کشور اصلی خود، پاسپورت صربستان را بدست آورند. پاسپورت صربستان به متقاضیان اجازه می دهد بدون اخذ ویزا به تمام کشورهای اروپایی و همچنین بیش از 100 کشور دنیا سفر کنند.

کارشناسان موسسه حقوق سفیران سروش سعادت سعی کرده اند تا مهمترین اطلاعات در مورد شرایط و قوانین کسب تابعیت در کشور صربستان از طریق تولد فرزند را مورد بررسی قرار دهند تا خوانندگان بتوانند دانش خود را در این زمینه ارتقا دهند. با این حال، اگر شما قصد دارید اقدام به کسب اقامت یا تابعیت در کشورهای خارجی کنید، توصیه می کنیم با متخصصان و کارشناسان موسسه ما مشورت کنید تا در تعیین دلایل و چگونگی دستیابی به اقامت و تابعیت در کشورهای برتر خارجی به شما کمک کنند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *