مهاجرت به کشور کلمبیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

130 کشور از 195 کشور جهان جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا بوده و شهروندان این کشور می توانند بدون ویزا به آن ها سفر کنند. این کشور، کشوری در آمریکای جنوبی با قلمروهایی در آمریکای شمالی است. از شمال به دریای کارائیب، شمال غربی به پاناما، جنوب به اکوادور و پرو، از شرق به ونزوئلا، از جنوب شرقی به برزیل و از غرب به اقیانوس آرام محدود می شود. این کشور از 32 بخش تشکیل شده که پایتخت بوگوتا، بزرگترین شهر این کشور است. مساحت آن 1418748 کیلومتر مربع، با 50 میلیون نفر جمعیت است. میراث فرهنگی غنی این کشور منعکس کننده تأثیرات مختلف تمدن های آمریکایی، استقرار در اروپا، کار اجباری آفریقا و مهاجرت از اروپا و خاورمیانه است. اسپانیایی زبان رسمی کشور است، علاوه بر این بیش از 70 زبان صحبت می شود.

این کشور از حداقل 12000 سال قبل از میلاد توسط بومیان مختلف زندگی می کند. از جمله می توان به مویسکا، کویمبایا و کویمبایا اشاره کرد. اسپانیایی ها اولین بار در سال 1499 در لا گوآژیرا فرود آمدند و در اواسط قرن شانزدهم مناطقی از منطقه را تحت استعمار درآوردند. پادشاهی جدید گرانادا را تاسیس کردند و پایتخت آن سانتا دو بوگوتا بود. استقلال از امپراطوری اسپانیا در سال 1810 حاصل شد. در حالی که اکنون این کشور به عنوان استان های متحده گرانادای جدید ظاهر می شود.

جدول زیر اطلاعات کلی این کشور را نشان می دهد:

پارامترتوضیحات
پایتختبوگوتا
جمعیت48759958
زباناسپانیایی

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با داشتن کادر مجرب از وکلای خبره در زمینه مهاجرت آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند. در ادامه مقاله توضیحاتی درباره کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا آورده شده است.

 بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

در حال حاضر دارندگان گذرنامه این کشور مجاز به بازدید از هر یک از کشورهای عضو شنگن بوده و کشورهای عضو منطقه شنگن جزء کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا می باشد. به طوری که، نیازی به درخواست ویزا ندارند. این برای بازدیدکنندگان این کشور که برای اقامت کوتاه تا 90 روز به اروپا می آیند اعمال می شود. به محض اجرایی شدن سیستم اطلاعات و مجوز سفر اروپا، که به عنوان ETIAS در اواخر سال 2023 اجرا می شود. به شهروندان این کشور اقامت 90 روزه برای اوقات فراغت، گردشگری و تجارت اعطاء می شود.

ETIAS یک برنامه معافیت از ویزا است که توسط کمیسیون اروپا با هدف انجام ثبت نام و کنترل تمام مسافران معاف از ویزا که به کشورهای منطقه شنگن سفر می کنند، ایجاد می شود. این برنامه همچنین با هدف تقویت امنیت مرز اروپا به نفع ساکنان و بازدید کنندگان به طور یکسان طراحی شده است. اتحادیه اروپا اعلام کرده است که از اواخر سال 2022 شهروندان این کشور در هر سنی که مایل به بازدید از کشورهایی می باشند که از منطقه شنگن برای تجارت یا گردشگری تشکیل می شوند، ملزم به درخواست معافیت ویزای ETIAS هستند.

اتباع این کشور ممکن است برای ورود به برخی از کشورها و بسته به مدت اقامت ملزم به دریافت انوع ویزا شوند که عبارتند از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تجاری
  • ویزای کار
  • ویزای ترانزیت
  • ویزای طولانی مدت

ویزا برای برخی از مقاصد بیش از یک هدف را پوشش می دهد. برخی از آن ها چندین بار به مردم این کشور اجازه ورود به کشور را می دهند. در حالی که برخی دیگر مجوز ورود تک نفره هستند.

 بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا

شرایط ویزا برای شهروندان این کشور قوانینی است که توسط کشورهای دیگر در سراسر جهان برای ورود شهروندان این کشور تعیین می شود. آن ها در صورت نیاز به ویزا یا مجوز سفر و در صورت وجود، کدام نوع اجازه ورود در شرایط خاص مورد نیاز است. نمایه گذرنامه هنلی پاسپورت این کشور را از نظر آزادی سفر در سال 2023 در چهل و چهارمین پاسپورت در سراسر جهان قرار می دهد. تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت کلمبیا 130 کشور می باشد. در برخی موارد، ممکن است لازم باشد با سیستم مجوز سفر آنلاین ثبت نام کنید یا هنگام ورود ویزا بگیرید. برخی از مقاصد به اتباع این کشور اجازه می دهد هنگام ورود درخواست ویزا کنند. با این حال، این معمولا به این معنی است که مسافر مجبور است زمان زیادی غیر ضروری را در صف انتظار برای کنترل مرز بگذراند.

شرایط ویزا برای بازدید شهروندان این کشور از برخی کشورها بیان می کند که دارندگان گذرنامه های صادر شده توسط این کشور باید برای یک ویزا در یک نمایندگی دیپلماتیک درخواست دهند. علاوه بر این، اگر یک تبعه این کشور قصد دارد در خارج از کشور زندگی کند و یا کار کند، اکثر کشورها از آن ها درخواست می کنند که برای ویزا بلند مدت و یا مجوز مربوطه به سفارت مراجعه کنند. تعدادی از کشورها برای بازدیدهای کوتاه مدت از مردم این کشور هیچگونه شرایط ویزا ندارند. این معمولا به سفرهای گردشگری و ترانزیتی محدود می شود. در برخی موارد، اهداف دیگر مانند سفرهای کاری نیز مجاز است. شهروندان این کشور می توانند برای بازدید از بسیاری از کشورها و سرزمین ها به صورت آنلاین درخواست ویزا یا مجوز سفر دهند. سرمایه گذاری در کلمبیا را می توان بهترین روش مهاجرت دانست.

پاسپورت کلمبیا

پاسپورت این کشور یک سند سفر است که برای سفرهای بین المللی به شهروندان این کشور صادر می شود. از سپتامبر 2015 گذرنامه بیومتریک صادر شده است. اما گذرنامه قابل خواندن ماشین که قبلا صادر شده است می تواند تا تاریخ انقضاء استفاده شود.

شهروندان این کشور هنگام سفر به کشورهای زیر نیازی به دریافت ویزا ندارند:

  • آرژانتین
  • بولیوی
  • برزیل
  • شیلی
  • اکوادور
  • پاراگوئه
  • پرو
  • اروگوئه
  • ونزوئلا

برای این کشورها، آن ها ممکن است فقط از کارت شناسایی داخلی خود به نام سدولا د سیودادانیا استفاده کنند. سازمان هواپیمایی کشوری بین المللی (ایکائو) قطعنامه شماره A36-15 را صادر کرد. به طوری که، در آن 190 کشور عضو خود را به صدور گذرنامه های قابل خواندن از طریق ماشین از سال 2010 ترغیب کرد. هدف از این قطعنامه تأمین امنیت و یکپارچگی اسناد سفر در سراسر جهان بود. کتاب جدید دارای ویژگی های خاص طراحی و مواد چاپی است که با 3 سطح امنیت مطابقت دارد.

اجازه دادن به فرآیندهای مهاجرت سریع: منطقه قابل خواندن توسط ماشین فرآیند شناسایی و ثبت نام مسافر هنگام ورود یا خروج از کشور را تسهیل می کند. زیرا، یک دستگاه به طور خودکار اطلاعات رمزگذاری شده در گذرنامه آن ها را تفسیر می کند. به طوری که، با مهاجرت تقریبا 50% از زمان تماس را کاهش می دهد.

نمودار زیر امتیاز تحرک این گذرنامه را بین سال های 2018 تا 2021 مشاهده می کنید:

تحرک گذرنامه های کلمبیا

متقاضیان عزیز جهت مهاجرت به کلمبیا می توانند با تماس به موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با مشاوران صحبت کرده و برترین راه مهاجرت را برای خود انتخاب نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *