مهاجرت به کشور اکوادور

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

با بررسی تعداد کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور، متوجه خواهیم شد پاسپورت اکوادور در رده 57 قرار دارد. ارزش پاسپورت اکوادور متوسط است. کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور حدود 93 کشور است. از میان این کشورهای بیشتر کشورهای گمنام و یا کم تر مورد توجه قرار دارند. اکوادور به عنوان یکی از کشورهای آمریکای لاتین تابعیت مضاعف را می پذیرد و به شهروندان خارجی بر اساس قوانین تصویب شده تابعیت و پاسپورت اکوادور را ارائه می کند. چنانچه خواهان گذرنامه اکوادور هستید و یا خواهان بررسی این موضوع هستید کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این زمینه مطالب زیر را ارائه کرده اند.

معرفی اکوادور

جمهوری اکوادور مستعمره سابق اسپانیا است که از 24 استان تشکیل شده است. مهم ترین بخش ها:

  • گویاس
  • پیچینچا
  • و مانابی هستند.

مساحت کل اکوادور 283561 کیلومتر مربع است. این کشور در آمریکای جنوبی غربی واقع در همسایگی پرو، کلمبیا و اقیانوس آرام واقع شده است. زمین کشور را می توان در 3 نوع تقسیم کرد. جنگل ها در شرق و دشت های ساحلی نزدیک اقیانوس هستند. آب و هوای آن به دلیل ارتفاعات مختلف بسیار متنوع است. در امتداد ساحل و جنگل گرمسیری است و در داخل کشور خنک تر می شود. جمعیت کلی بیش از 17 میلیون نفر است. پایتخت کشور کویتو است. پرجمعیت ترین شهر اما گوایاکویل با بیش از 2.6 میلیون نفر سکنه است.

بزرگترین فرودگاه بین المللی این کشور، فرودگاه بین المللی Mariscal Sucre (UIO) با 5.1 میلیون مسافر سالانه است. این فرودگاه را به بیستمین فرودگاه پر رفت و آمد در آمریکای جنوبی تبدیل می کند. نام آن به نام رهبر استقلال، آنتونیو خوزه دو سوکر است. این فرودگاه دسترسی به مقصد قاره های آمریکا و اروپا را فراهم می کند. فرهنگ اکوادور به شدت تحت تأثیر میراث بومی و اسپانیایی آن است. اکثر مردم خود را مسیحی معرفی می کنند. زبان رسمی اسپانیایی است. نظام حقوقی اکوادور بر اساس قانون مدنی شیلی است. شکل دولت جمهوری ریاست جمهوری است.

بررسی کشورهای لغو روادید با پاسپورت اکوادور

پاسپورت اکوادور در حال حاضر بر اساس شاخص رتبه بندی گذرنامه هنلی در رتبه 57 جهان قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 93 کشور را فراهم می کند. با توجه به تعداد کم و کم تر برجسته بودن این کشورها، گذرنامه اکوادور دارای ارزش متوسط و رو به پایینی در سطح جهان است. دارندگان گذرنامه اکوادور می توانند برای ورود به کشورهایی مانند روسیه، چین، برزیل، آرژانتین، آفریقای جنوبی و بسیاری دیگر ویزا ارائه نکنند. این باعث تسهیل جابجایی شهروندان اکوادوری به این مقاصد و بالا بردن ارزش پاسپورت اکوادور می شود. دارندگان گذرنامه اکوادور برای ورود به حدود بیش از 100 کشور در جهان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و بسیاری دیگر نیاز به ویزا دارند.

در نمایه زیر با استفاده از پاسپورت اکوادور می توان به کشورهای سبز رنگ بدون ارائه ویزا سفر کرد:

کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اکوادوردر تصویر بالا کشور اکوادور به رنگ سرمه ای نشان داده شده است. کشورهای قرمز رنگ از شهروندان اکوادوری برای سفر ویزا درخواست می کنند. کشورهای آبی رنگ شهروندان اکوادوری را با استفاده از ویزای الکترونیکی و یا ویزا هنگام ورود سفر پذیرا هستند.

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اکوادور

اگر اکوادوری هستید و یا پاسپورت اکوادور را دارید شما می توانید بدون درخواست هیچ گونه ویزایی به 59 کشور بروید. اکوادوری ها به جز کشور ونزوئلا و سورینام قادر هستند در کل آمریکای جنوبی بدون ویزا رفت و آمد کنند. همچنین بیشتر کشورهای شرق آسیا جزو کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اکوادور هستند. اکوادور دارای ثروت گسترده فرهنگی و طبیعی است و آن را به یک مقصد محبوب تبدیل کرده است. این مکان جزایر معروف گالاپاگوس و 4 مکان دیگر میراث جهانی یونسکو است. برخی از مقاصد اصلی شامل پایتخت کویتو، پارک ملی کوتوپاکسی، دماغ شیطان و چشمه های آب گرم Baños de Agua Santa است. این کشور در مجموع تقریباً 3.5 میلیون گردشگر دارد که سالانه از کشورهای مختلف جهان به این کشور سفر می کنند. دولت قصد دارد پیشنهادات گردشگری خود را بیشتر ارتقا دهد.

جدول زیر لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اکوادور آورده شده است:

قارهنام کشورها
اروپامولداوی، روسیه، گرجستان، ترکیه، مونته نگرو، بلاروس و اوکراین
آسیاچین، قزاقستان، مالزی، اندونزی، فلسطین، قطر، عمان، فیلیپین، کره جنوبی، تایوان، ماکائو، سنگاپور و هنگ کنگ
کارائیبجامائیکا، دومنیکا، هائیتی، سنت کیتس، سنت لوسیا، سنت وینستن، جزیره تورکز و کایکوس، باهاماس، بونیر، ترینیداد و توباکو، آروبا، کراکو، بریتیش ویرجین آیلند، جمهوری دومینیکن و سنت مارتن
آمریکاگینه، گویان، پاناما، پرو، اروگوئه، آرژانتین، کلمبیا، بلیز، برمودا، برزیل، شیلی، کاستاریکا، السالوادور، نیکاراگوئه، هوندوراس و گواتمالا
آفریقاآفریقای جنوبی و گامبیا
اقیانوسیهجزایر کوک، میکرونزیا و نیئو

لیست کشورهای لغو روادید کامل با پاسپورت اکوادور

رتبه پاسپورت اکوادور

طبق فهرست رتبه بندی هنلی، کشور اکوادور در مکان 53 در میان تمام کشورهای جهان قرار دارد. این شاخص محدودیت های اداری را که شهروندان کشورهای مختلف هنگام ورود به کشورهای دیگر با آن روبرو هستند اندازه گیری می کند. به عبارت ساده تر، این آزادی را که شهروندان هنگام مسافرت دارند می سنجد. شهروندان اکوادوری در هنگام سفر از آزادی مناسبی برخوردار می شوند، زیرا 93 کشور وجود دارد که می تواند بدون ویزا یا ویزا هنگام ورود از آنها بازدید کند. هر شهروند کشور با گذرنامه معتبر می تواند از این امکان استفاده کند و بدون اینکه با محدودیت های زیادی روبرو شود به 92 کشور سفر کند.

 

 

زمان اقامتی که این کشورها اجازه می دهند از کشوری به کشور دیگر متفاوت خواهد بود. بعضی از کشورها به شما اجازه می دهند 30 روز بمانید در حالی که برخی از آنها به شما امکان می دهند 180 روز اقامت داشته باشید. دوره زمانی کاملاً به کشوری که از آن بازدید می کنید بستگی دارد. به محض ورود به کشور، می توانید بدون نگرانی در آنجا بمانید تا زمانی که اقامت شما در مدت زمان مشخص باشد، در صورتی که بیش از این باشد که مجبور به ترک شوید و اگر این کار را نکنید، می توانید با اقدامات قانونی روبرو شوید. با استفاده از پاسپورت اکوادور می توانید به 38% کشورهای جهان دسترسی راحت داشته باشید.

تعداد کشورهای مجاز به سفر با پاسپورت اکوادور

جهت مهاجرت به اکوادور این مطلب را از دست ندهید.

کشورهای لغو روادید الکترونیکی با پاسپورت اکوادور

برخی از کشورها نیازی به ارائه ویزا ندارند اما هنوز تعداد معدودی وجود دارد که هنگام ورود ویزا برای شما صادر می کنند. این شامل درخواست قبلی یا ساعت انتظار برای گرفتن تأیید شما نیست. مراحل دریافت ویزا هنگام ورود بسیار ساده است. برای دریافت ویزا هنگام ورود، گذرنامه معتبر لازم است. هنگامی که گذرنامه توسط مقامات کشور مهر شود، فقط در این صورت اجازه اقامت خواهید داشت. بنابراین باید مطمئن شوید که صفحات خالی در گذرنامه شما وجود دارد. به غیر از این، دریافت مدارک ویزا هنگام ورود بسیار کم است و می توان آن را به سرعت تکمیل کرد.

هر شهروند اکوادوری به راحتی می تواند از این فرصت استفاده کند که می تواند بدون ویزا به این کشورها سفر کند. اما آنچه قبل از برنامه ریزی سفر باید از آن اطمینان حاصل شود الزامات اضافی است. حتی اگر نیازی به اخذ ویزا نباشد بازهم می تواند نیاز به دریافت مدارک دیگر باشد. همچنین برخی از کشورها ویزای الکترونیکی را صادر می کنند تا مسافرت شهروندان خارجی تسهیل شود.

کشورهایی که اکوادوری ها برای آنها به ویزای الکترونیکی eVisa نیاز دارند، در زیر ذکر شده اند:

ویزا با پاسپورت اکوادورکشورها
ویزای الکترونیکی eVisaارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بنین، جیبوتی، گابن، غنا، اتیوپی، هند، قرقیزستان، لسوتو، میانمار، پاکستان، مونتسرات، سائوتومه، جزایر نورفولک، سنت هلنا، سودان جنوبی، سورینام، ویتنام، ازبکستان، تاجیکستان و تایوان
مجوز سفر eTAسریلانکا

اخذ تابعیت اکوادور

طبق وب سایت دولت اکوادور، درخواست شهروندی بسیار آسان است. شما باید یا به مدت 3 سال به عنوان اقامت قانونی در اکوادور زندگی کرده باشید یا 3 سال با یک اکوادوری ازدواج کرده باشید. کودکی که از یک یا دو والدین اکوادوری در خارج از کشور متولد شده یا توسط شهروندان اکوادوری به فرزندی پذیرفته شده باشد، می تواند تقاضای تابعیت دوگانه کند. پس از احراز شرایط، باید مقداری مدارک را ارائه دهید و هزینه ای را پرداخت کنید. گفته می شود 1 سال طول بکشد تا دادخواست شما تأیید شود. اما سوال اصلی این است آیا باید تابعیت خود را از کشور خود انصراف دهیم؟ نه، حداقل در اکوادور اینگونه نیست. آنها تابعیت مضاعف می دهند. بنابراین بسته به قوانین کشور اول دارد.

جهت بررسی اخذ اقامت اکوادور از طریق ازدواج کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این باره اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *