مهاجرت تحصیلی چین

کار ضمن تحصیل در چین

کار ضمن تحصیل در چین

کار ضمن تحصیل در چین یکی از مهم ترین مواردی می باشد که متقاضیان و دانشجویانی که برای تحصیل به کشور چین مراجعه می کنند، باید در نظر داشته باشند. لازم به ذکر است که کار ضمن تحصیل در چین شرایط خاص خود را دارد و دانشجویانی که در کنار تحصیل مشغول به کار می شوند می توانند با درآمد خود هزینه های مختلف زندگی و اقامت در کشور چین را پرداخت کنند.

کشور چین در بخش شرقی قاره کهن آسیا قرار گرفته است و از پر جمعیت ترین کشورهای دنیا به شمار می رود. لازم به ذکر است که نام پایتخت این کشور پکن می باشد و متقاضیانی که قصد دارند به کشور چین مهاجرت کنند باید به زبان انگلیسی و به زبان چینی تسلط داشته باشند، زیرا اکثر ساکنین این کشور به این 2 زبان صحبت می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تألیف مقاله کار ضمن تحصیل در چین، مخاطبان را به طور کامل در جریان این موضوع قرار خواهد داد.

اینفوگرافیک کار ضمن تحصیل در چین

شرایط کار ضمن تحصیل در چین

متقاضیان و دانشجویانی که در دانشگاه های کشور چین مشغول به تحصیل هستند می توانند با کسب مجوز از سازمان ها و دانشگاه مورد نظر به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند و برخی از هزینه های تحصیل خود را با درآمد کسب شده پرداخت کنند. حداقل شرایط کسب مجوز برای مشغول به کار شدن در کنار تحصیل در کشور چین به صورت زیر می باشد:

آیتمشرح
شرایط تحصیلیاتمام دوره کارشناسی
سابقه کاریداشتن سابقه کار به مدت 2 سال
الزامکسب مجوز از طرف کارفرمای کمپانی معتبر و داشتن پیشنهاد کاری

به دلیل بالا بودن جمعیت کشور چین، رقابت زیادی در یافتن شغل مورد نظر وجود دارد و متقاضیانی که می خواهند مشغول به کار در کشور چین شوند، باید از شرایط کار در چین مطلع باشند. به طور کلی درآمد کارکنان معمولی در کشور چین هر ماه از 2000¥ الی 3000¥ (یوآن) می باشد. همچنین درآمد 1 مهندس از 4500¥ (یوآن چین) در سال شروع می شود و لازم به ذکر است که افرادی که بازرگان هستند و یا فعالیت تجاری دارند بالاترین میزان درآمد در کشور چین را دارند. برای مشغول به کار شدن در کشور چین متقاضیان باید علاوه بر زبان انگلیسی، به زبان چینی نیز تسلط داشته باشند.

مزایا کار ضمن تحصیل در چین

شما می توانید یک دوره گواهینامه TEFL را بگذرانید و سپس از طریق آژانسی که به افراد بین المللی در سراسر کشور شغل ارائه می دهد درخواست دهید. تجربه زندگی و تدریس در چین چالش برانگیز اما بسیار ارزشمند است. اگر به عنوان معلم کار کنید، مهارت ‌هایی کسب خواهید کرد، موجودی بانکی خود را افزایش می‌دهید و از تجربه‌ ای فرهنگی لذت می ‌برید که شبیه هیچ ‌کس دیگری نیست. موقعیت های دیگری نیز وجود دارد، می توانید تجربه کارآموزی با  حقوق در چین را به دست آورید ، یا برای راهی برای زندگی با یک خانواده میزبان که ممکن است بخواهید  در چین au pair کنید. شما می توانید با افراد مختلف ملاقات کنید، در مورد یک کشور جدید بیاموزید، غذاهای خوشمزه محلی را امتحان کنید و مهمتر از همه از درآمد حاصل از یک شغل برای تامین هزینه سفر استفاده کنید.

افراد زیادی نمی توانند نشان دهند که در یک محیط کاری جدید در یک کشور کاملاً متفاوت ادغام شده اند. این ممکن است شما را در میان انبوه جویندگان کار متمایز کند و به شما کمک کند در آینده شغلی رویایی پیدا کنید. شما می توانید با کارکنان محلی چینی و همچنین سایر کارکنان بین المللی که با آنها پیوند محکمی ایجاد خواهید کرد، آشنا شوید. چین بسیار امن ‌تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید، مردمی که با آنها روبرو می ‌شوید بسیار دوستانه و بسیار باز خواهند بود، در حالی که جنایت علیه بین ‌المللی ‌ها بسیار کم است. برخی از شرکت ‌ها برنامه‌ های ساختاریافته ‌ای را نیز ارائه می ‌کنند، مکان‌ های آموزشی که شامل اطلاعات قبل از عزیمت، تحویل گرفتن از فرودگاه، محل اقامت، جهت ‌یابی، وعده ‌های غذایی و پشتیبانی داخل کشور است.

بهترین مشاغل برای کار ضمن تحصیل در چین

یکی از مزایای کار ضمن تحصیل در چین، عدم وجود محدودیت در تایم کاری می باشد. این موضوع بدان معناست که متقاضیان و دانشجویانی که جویای کار هستند، می توانند بدون محدودیت زمانی مشغول به کار شوند اما به یاد داشته باشید که دانشجویان حتما باید در تمامی کلاس های دانشگاهی حضور داشته باشند و تمامی تکالیف را ارائه دهند و در فعالیت های گروهی و کلاسی نیز شرکت کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در چین می توانید مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

در این بخش قصد داریم تا شما را با بهترین و مناسب ترین مشاغلی که در کشور چین برای دانشجویان وجود دارند اشاره کنیم. این مشاغل به صورت زیر می باشند:

  • تدریس زبان انگلیسی
  • بازاریابی
  • حسابداری
  • مدیریت فروش و بازرگانی
  • کار در سفارت خانه ها و کنسولگری ها
  • مترجم و تور لیدرخدمات بازرگانی
  • کار در محیط های دانشگاهی

دانشجویان ایرانی می توانند در کشور چین در کمپانی های ایرانی که مشغول صادرات و واردات لوازم مختلف به چین هستند مشغول به کار شوند و این مورد یکی از موارد مثبت کار در کنار تحصیل برای دانشجویان ایرانی در چین محسوب می شود. جهت مشغول به کار شدن در کشور چین در کنار تحصیل، متقاضیان باید شرایط زیر را دارا باشند:

  • داشتن سن قانونی
  • کسب مجوز اقامت در چین (جهت تحصیل)
  • کسب قبولی در مرکز تحصیلی مورد نظر
  • ارائه تمامی مدارک تحصیلی
  • ارائه نامه معتبر از کارفرمای این کشور
  • کسب گواهی سلامت جسمی و روحی
  • نداشتن سابقه جرم
  • داشتن نمرات مورد نیاز و کافی

بهترین مشاغل برای کار ضمن تحصیل در چین

لغو مجوز کار در چین

در صورتی که دانشجویان دانشگاه های چین شرایط زیر را دارا باشند، مجوز کار آن ها لغو خواهد شد:

  • عدم رعایت قوانین در کمپانی
  • عدم حضور در کلاس ها و فعالیت های دانشگاهی و عدم کسب نمرات کافی
  • ارائه اطلاعات شخصی اشتباه و دروغین
  • رعایت نکردن قانون های ثبت شده در کشور چین

اخذ مجوز کاری در چین

در این بخش به نکاتی درباره کسب مجوز کاری در چین و کار ضمن تحصیل در چین اشاره می کنیم و این نکات به چند بخش تقسیم می شوند:

  • جهت کسب مجوز کار متقاضیان باید از دانشگاه مورد نظر، مقامات اجرایی و پلیس کشور چین مجوز کسب کنند. دانشجویان برای مشغول به کار شدن در کنار تحصیل باید برنامه ریزی دقیق داشته باشند تا به شرایط تحصیلی آن ها آسیب وارد نشود. دانشجویان در صورت عدم آشنایی با زبان چینی، باید با شرکت در دوره های مربوطه این زبان را یاد بگیرند. زیرا برای تعامل با مردم کشور چین، داشتن تسلط بر این زبان الزامی می باشد.
  • متقاضیان با مشغول به کار در کشور چین به دلیل گوناگونی ملیت مردم این کشور، با فرهنگ های مختلف آشنا می شوند و این مورد یک تجربه جدید برای تمامی دانشجویان به شمار می رود.

هزینه زندگی دانشجویی در کشور چین

هزینه های پایین زندگی و داشتن دانشگاه های ممتاز جهانی این کشور را به یکی از مقاصد محبوب دانشجویان بین المللی تبدیل نموده است. اگر قصد مهاجرت و ادامه تحصیل در این کشور را دارید لازم است از هزینه های زندگی در چین مطلع باشید.

در جدول زیر متداول ترین هزینه های زندگی دانشجویی در کشور چین را مشاهده می نمایید:

هزینه به ین چینعنوان
955¥ الی 2655¥اقامتگاه دانشجویی
1660¥ الی 6637¥اجاره آپارتمان یک خوابه
331¥قبوض آب، برق، گاز
200¥ الی 300¥کتاب و لوازم التحریر
96¥اینترنت

موسسه های کاریابی در چین

دانشجویان برای کاریابی در چین می توانند با استفاده از روش های مختلف شغل مورد نظر خود را بیابند. در این بخش قصد داریم تا شما را با برخی از موسسات کاریابی در کشور چین آشنا سازیم:

نام موسسهسال تاسیسبخش
اِبان1995 میلادیبانک های سرمایه گذاری
اوراق بهادر
مدیریت دارایی
گرون زندر1964 میلادیموضوعات مالی
تکنولوژی
حقوق
منابع انسانی
ارتباطات
صنعت محیط زیست
گمینی*1993 میلادیخدمات مالی
فناوری اطلاعات و ارتباطات
املاک و مستغلات
نفت و گاز
مواد شیمیایی
بهداشت و درمان
مونرو2003 میلادیبهداشت
صنعتی و حرفه ای
فن آوری

*این موسسه دارای شعبه های مختلفی در سنگاپور، ویتنام، تایلند و هنگ کنگ می باشد.

علاوه بر موسسه های کاریابی، متقاضیان می توانند با خرید روزنامه و یا مراجعه به تارنماهای معتبر اقدام به کاریابی در کشور چین کنند. جهت مطلع شدن از هزینه تحصیل و زندگی در چین و همچنین کار ضمن تحصیل در چین می توانید با هماهنگی های قبلی به دفتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه کنید.

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در چین

سوالات پرتکرار در باب کار ضمن تحصیل در چین مطابق قوانین سال 2023 عبارتند از:

  • حداقل شرایط کسب مجوز برای مشغول به کار شدن پس از تحصیل در کشور چین چیست؟ اتمام دوره کارشناسی، داشتن سابقه کار به مدت 2 سال و کسب مجوز از طرف کارفرمای کمپانی معتبر و داشتن پیشنهاد کاری
  • شرایط کار دانشجویی هنگام تحصیل در چین به چه صورت است؟ دانشجویان در چین می توانند بدون محدودیت زمانی مشغول به کار شوند اما به یاد داشته باشید که دانشجویان حتما باید در تمامی کلاس های دانشگاهی حضور داشته باشند.
  • از جمله مشاغل محبوب دانشجویی در چین چه مشاغلی هستند؟ تدریس زبان انگلیسی، بازاریابی، حسابداری، کار در سفارت خانه ها و کنسولگری ها، مترجم و تور لیدرخدمات بازرگانی و کار در محیط های دانشگاهی از جمله مشاغل محبوب دانشجویی در چین هستند.
5/5 - (4 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار ضمن تحصیل در چین

  1. فرید محمدی گفت:

    چقدر شرایط کار ضمن تحصیل تو چین سخته خب یه دانشجوی ترم اول 18 ساله چه جوری 2 سال سابقه کار بیاره تا این سن که داشته نهایت تلاششو میکرده تا پذیرش بگیره و اپلای کنه و مهاجرت کنه. داشت پیشنهاد کاری برای مجوز کارهم سخت گیرانه است برای یک دانشجوی کارشناسی. ولی خب اگه این شرایطو برای دانشجوهای ارشد یا حتی دانشجوهای سن بالاتر در نظر بگیریم خیلی سخت گیرانه نیست. با جمعیتی ام که چین داره فرصت کار برای دانشجوی بین المللی بعیده چیزی بمونه. چینی هام که توی اقتصاد رتبه اشون خوبه باید از جوونا استقبال کنن نمیدونم فضای کاری توی چین خصوصا دانشجوها چه جوریه و چه جوری باهاشون رفتار میشه اصلا کارفرماها قبول می کنن از یک غیر چینی استفاده کنن یا نه اونم دانشجو.
    ولی فرصت های شغلی دانشجویی به نسب یک کشور آسیایی فرصت های خوبی ان که لازمه اشون زبان انگلیسی یا چینیه. هزینه های زندگی دانشجویی هم باید با درآمد مشاغلی که لیست شده بودن مقایسه کنیم ببینیم چقدر دیگه رو باید خودمون پس انداز داشته باشیم. اگر تو این مقاله درباره مبلغ بورسیه یا شهریه دانشگاه های چین گفته می شد بهتر بود. با تمام سختی هایی که کار ضمن تحصیل تو چین داره اما اینکه موسسات کاریابی داره و اونام به دانشجوها خدمات میدن خیلی خوبه. با توجه به مقاله ای که خوندم تو آسیا من چین رو برای تحصیل و کار انتخاب نمی کنم چون برای استخدام شانس کمی وجود داره برای یک دانشجوی بی تجربه.

    1. صادقی گفت:

      ممنون از اینکه اطلاعات خوبتون را با ما و مخاطبان در مییان گذاشتید. یکی از اصلی ترین ارکان کار دانشجویی در چین اشنایی به زبان و تسلط کار شغلی می باشد. در این خصوص و بررسی شرایط تحصیل در چین با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *