مهاجرت تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین

ویزای تحصیلی چین

اخذ ویزای تحصیلی چین 2023 برای دانشجویان خارجی بر اساس قوانین امکان پذیر است. عملکرد چشمگیر اقتصادی چین در سال های اخیر تضمین شده است. در این کشور مدارس و دانشگاه های مورد احترام در سطح جهانی وجود دارند که بهترین برنامه های تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. بدین ترتیب، بر اساس آمار رسمی، هر ساله تعداد دانشجویانی که موفق به کسب پذیرش تحصیلی در دانشگاه های چین می شوند افزایش می یابد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در هر مرحله شما را راهنمایی می کنند. بسته به دوره ای که در چین تحصیل می کنید، 2 ویزای متفاوت برای درخواست آنها وجود دارد که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

یکی از بهترین روش های مهاجرتی به این کشور روش تحصیلی می باشد، این روش می تواند زمینه ساز کار و زندگی در این کشور نیز باشد.

  • شرایط تحصیل در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • چند نوع ویزای تحصیلی در این کشور موجود می باشد؟

اینفوگرافی ویزای تحصیلی چین

شرایط تحصیل در چین

به عنوان یک رهبر از نظر رشد اقتصادی، چین به مکانی جذاب برای دریافت مدرک تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویانی که از اروپا، آمریکا و سایر مناطق آسیا می آیند تبدیل شده است. دانشجویان با تحصیل در چین یک آموزش سختگیرانه اما جامع را تجربه می کنند و آنها برای بهبود چشم انداز شغلی تضمین می شوند. گذشته از اینکه دانشجویان در معرض تدریس عالی قرار می گیرند، آنها با فرهنگ چینی آشنا می شوند که مطمئناً افق فکری آنها را عمیق تر می کند. توسعه و رشد سیستم آموزش و پرورش چین از عوامل اصلی جذب دانشجویان بین المللی به این کشور می باشد.

در نمودار زیر به جمعیت دانشجویان بین المللی در چین اشاره شده است:

جمعیت دانشجویان بین المللی در چین

انواع ویزای تحصیلی کشور چین

کلیه دانشجویان بین المللی که مایلند فقط برای اهداف آموزشی وارد چین شوند، باید ویزای دانشجویی یا ویزای X را دریافت کنند. 2 نوع ویزای X وجود دارد که بسته به مدت زمان تحصیل می توانید درخواست دهید. به طور کلی، با دریافت ویزای تحصیلی کشور چین دانشجویان خارجی می توانند کمتر از 6 ماه یا بیشتر از 6 ماه در این کشور مشغول به تحصیل شوند. دریافت این ویزای تحصیلی براساس نیازها و دوره آموزشی دانشجویان انجام می شود و شرایط اخذ هر یک از ویزاهای تحصیلی چین متفاوت است. در زیر اطلاعات مربوط به انواع ویزا برای دانشجویان بین المللی که به کشور چین مهاجرت می کنند وجود دارد.

رشته های تحصیلی در این کشور متفاوت می باشد و اکثر دانشگاه های این کشور متقاضیان بین المللی را در رشته های مختلف مورد پذیرش قرار خواهند داد. این رشته ها عبارتند از:

رشته های مختلف تحصیلی در چین

ویزای تحصیلی X1 چین

ویزای X1، ویزای تحصیلی طولانی مدت برای دانشجویان بین المللی است. برنامه تحصیل آنها بیش از 6 ماه ادامه دارد. این امر در صورتی اعمال می شود که شما شخصی باشید که می خواهد در دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شود و برنامه ها تحصیلی شما به طور معمول سال ها طول می کشد. ویزای X1 به مدت 5 سال اعتبار دارد. به همین ترتیب، این ویزا به عنوان ویزای ورود چندگانه نیز امکان دسترسی به دارنده در هر نقطه از چین را فراهم می کند.

هنگامی که یک دارنده ویزای X1 وارد چین می شود، باید در یک دفتر محلی ورود و خروج و مدیریت ثبت نام کند تا درخواست اجازه اقامت موقت در این کشور کند. این مرحله باید ظرف 30 روز پس از ورود به کشور انجام شود. اجازه اقامت به عنوان ثبت نام اقامت فرد در کشور برای مدت زمان برنامه تحصیلی وی استفاده می کند. به طور خلاصه، تحصیل و اعزام دانشجو به چین به صورت بلند مدت با دریافت ویزای تحصیلی X1 چین انجام می شود.

ویزای تحصیلی X2 چین

ویزای تحصیلی چین از نوع X2 ویزای تحصیلی کوتاه مدت برای دانشجویان بین المللی است. این ویزا مختص برنامه های تحصیل تا 6 ماه یا کمتر طول می کشد. این ویزا برای دوره آموزشی کوتاه مدت شرکت کنند، مناسب می باشد. برخلاف ویزای X1 که ویزای ورود چندگانه است، ویزای X2 فقط به عنوان ویزای تک ورودی عمل می کند. با این حال، در صورت تقاضا، متقاضیان می توانند ویزای X2 خود را تمدید کنند. در این مورد، دارنده ویزا باید 1 ماه قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزای خود اقدام به تمدید آن کند. در صورت اخذ این ویزا نمی توانید جهت برنامه های تحصیلی طولانی مدت از این نوع ویزا استفاده نمایید.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی چین

بعد از در نظر گرفتن شرایط خود، متقاضیان می توانند ویزای تحصیلی مورد نظر را برای ادامه تحصیل در چین انتخاب کنند. در مرحله بعد افراد باید به تأمین نیازهای مورد نیاز برای درخواست ویزا بپردازند. در این بخش قصد داریم به مهمترین الزامات (فرم ها، گواهینامه ها و نامه ها) مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی چین اشاره کنیم.

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی چین عبارتند از:

مدارک مورد نیازتوضیحات
گذرنامهگذرنامه معتبر به همراه یک نسخه کپی
عکسعکس پرسنلی با فرمت گذرنامه
فرم درخواستفرم درخواست باید با تمام جزئیات کامل شود.
نامه پذیرش تحصیلیدانشجو باید نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبر چینی ارائه دهد.
فرم JW202 یا JW201فرم JW202 یا JW201 باید بدون اشتباه یا خطا تکمیل شوند.
اثبات پرداخت هزینهدانشجو باید با ارائه رسید، پرداخت هزینه ویزا را اثبات کند.
مدارک سفر و اسکاندانشجو باید بلیط سفر و مدارکی برای اثبات داشتن محل اقامت مناسب باشد.
سوابق معاینه بدنیپرونده سوابق معاینه بدنی برای اثبات سلامت جسمی ارائه می شوند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی چین

بررسی مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی چین

فرم JW201 یا JW202 به عنوان فرم درخواست ویزا دانشجویی خارجی شناخته می شود که توسط وزارت آموزش دولتی این کشور صادر می شود. دانشگاه میزبان دانشجو ممکن است نسخه ای از این فرم ها را نیز در اختیار دانشجو قرار دهد. JW201 برای متقاضیانی است که موفق به دریافت بورس تحصیلی توسط دولت چین شده اند. در همین حال، JW202 برای متقاضیانی است که به طور مستقل بودجه تحصیل خود را در چین تأمین می کنند. دانشجو باید بلیط سفر معتبر داشته باشد. این به این معنی است که پس از اتمام برنامه مطالعه خود، دانشجویان باید کشور را ترک کند. علاوه بر این، دانشجویان بین المللی که حداقل 19 سال سن دارند، باید تحت معاینه جسمی قرار بگیرند و نتایج را به سفارت ارائه دهند.

برای درخواست ویزای تحصیلی چین جهت مهاجرت تحصیلی به چین، مدرک زبان لازم نیست. دانشجویان باید برای اخذ پذیرش، مدرک زبان معتبر ارائه دهند تا توانایی های زبان خود را اثبات کنند. بسته به زبان ارائه برنامه های تحصیلی، مدرک زبان دانشجویان می تواند به زبان ماندارین یا به زبان انگلیسی باشد. دانشجویان باید قبل از طی کل مراحل ورود به سیستم و درخواست ویزا، مدرک زبان معتبر اخذ کنند.

هزینه ویزای تحصیلی چین

هزینه ویزای تحصیلی این کشور با توجه به ملیت متقاضی تعیین می گردد. هزینه ویزای X با هزینه سایر ویزاهای کشور چین برابر است. از آنجائیکه ویزای X1 فقط یک بار ورود دارد و به ندرت سفارتخانه ها و کنسولگری های چین ویزای X2 چندبار ورود صادر می کنند، در اینجا ما فقط هزینه ویزای X یک بار ورود و 2 بار برای مرجع ذکر می کنیم. هزینه ویزا در این کشور با توجه به ملیت متقاضی متغییر خواهد بود. هزینه این ویزا به شرح زیر است:

انواع ویزای چین Xشهروندان ایالات متحدهشهروندان کاناداییشهروندان انگلستانشهروندان استرالیا
یک بار ورود$140 (دلار)CAD142 (دلار کانادا)£151 (پوند)A.$109.5 (دلار استرالیا)
دو بار ورود$140 (دلار)CAD142 (دلار کانادا)£151 (پوند)A.$139.5 (دلار استرالیا)

هزینه ویزای تحصیلی چین

زمان ویزای تحصیلی چین

در این بخش به بررسی هزینه و زمان ویزای تحصیلی چین می پردازیم. زمان معمول پردازش ویزای تحصیلی چین برای سفارت چین 4 روز کاری است. اگر می خواهید ویزای خود را زودتر دریافت کنید، خدمات اکسپرس و سرویس راش می توانید استفاده کنید.

  • خدمات اکسپرس: پردازش 2-3 روز کاری و 25$ (دلار) اضافی دریافت خواهد شد.
  • سرویس راش: پردازش 1 روز کاری و 35$ (دلار) اضافی دریافت خواهد شد.

هزینه ویزای تحصیلی چین با هزینه سایر انواع ویزای چین یکسان است. از آنجایی که ویزای X1 فقط یک بار ورودی دارد و به ندرت توسط سفارتخانه ها و کنسولگری های چین صادر می شود در اینجا فقط هزینه ویزای X دو بار ورود را برای مرجع بررسی کرده ایم. هزینه و زمان ویزای تحصیلی چین در جدول زیر آمده است:

تعداد دانشگاه و کالج ها در چین

دلایل تحصیل در چین

چین کشوری به سرعت در حال توسعه است، با طیف متنوعی از شهرها و فرهنگ ها، معماری خیره کننده و شیوه زندگی فریبنده ای دارد. چین، واقع در آسیا، خانه برخی از کالج ها و دانشگاه های برجسته است که برنامه های تحصیلی مختلفی را ارائه می دهند. در اینجا دلایل تحصیل در چین آورده شده است:

  • تضمین کیفیت آموزشی: دانشگاه‌ های چین در رتبه ‌بندی جهانی در حال پیشرفت هستند و اکثر کشورهای توسعه ‌یافته اعتبار علمی اعطا شده توسط دانشگاه ‌های چین را تایید می ‌کنند.
  • هزینه های تحصیل بسیار مقرون به صرفه است.
  • شانس بالا برای استخدام
  • درست در قلب مدرن ترین شهرهای جهان و اقتصادهای رو به رشد قرار بگیرید.
  • به چین سفر کنید و طبیعت خیره کننده و نمادهای تاریخی باستانی را تحسین کنید.
  • گویش محلی آن را یاد بگیرید و با بیش از 1 میلیارد نفر ارتباط برقرار کنید.
  • شبکه خود را گسترش دهید: با دانشجویان و متخصصان بین المللی در سراسر جهان ارتباط برقرار کنید.
  • چالش را قبول کنید، رشد کنید، نسخه بهتری از خودتان بسازید.

در نمودار زیر ذکر شده اند:

تعداد دانشگاه ها و کالج ها در چین

ویزای همراه دانشجویی چین

ویزای همراه دانشجویی چین شامل تمام اعضای نزدیک خانواده پدر، مادر، برادر، خواهر، همسر، فرزندان است. شما باید با جزئیات اعضای خانواده خود که می خواهند سفر کنند را نشان دهید و دعوت نامه را از دفتر دانشجویان بین المللی مربوطه خود دریافت کنید. اگر خانواده ‌تان می‌آیند تا نزد شما بمانند، لطفاً توجه داشته باشید که باید اقامت را برای آنها ترتیب دهید، بنابراین ابتدا از موسسه آموزش بین ‌المللی خود کمک بخواهید. آنها شما را در مورد روند ترتیب اقامت راهنمایی می کنند (برخی از دانشگاه ها تسهیلات آپارتمان خانوادگی را ارائه می دهند و برخی نه) زیرا ممکن است مجبور شوید یک آپارتمان اجاره ای برای خانواده اجاره کنید و این هزینه زیادی دارد

ابتدا پذیرش خود را تضمین کنید، به دانشگاه بپیوندید تا به محیط عادت کنید و سپس مطابق با آن اقدام کنید.

انواع ویزای همراه:

  • ویزای S1 – اجازه اقامت خانوادگی قابل تبدیل
  • ویزای S2 – قابل تبدیل به اجازه اقامت نیست.

بنابراین برای نوع صحیح ویزا با دقت اقدام کنید، در مورد همسر و نوزادانی که می خواهند با اجازه اقامت زندگی کنند، لطفاً فقط نوع S1 را انتخاب کنید. مدارک مورد نیاز ویزای همراه دانشجویی چین:

  • دعوت نامه دانشگاه شما با ذکر مشخصات دانشجو و همچنین نام همسر و گذرنامه
  • کپی پاسپورت و اجازه اقامت خودتان
  • گواهی ازدواج یا گواهی خویشاوندی با ذکر جزئیات
  • گواهی ترخیص پلیس
  • گواهی پزشکی از بیمارستان های تعیین شده سفارت
  • فرم ویزا پر شده

بقیه همه مراحل رسمی سفارت است، شما با تمام مدارک اصلی به همراه فتوکپی و فرم تکمیل شده ویزا به سفارت مراجعه کنید.

سیاست های جدید در باب تحصیل در چین

قوانین کار دانشجویان خارجی را برای کار در چین مطابق اطلاعیه های منتشر شده در تاریخ 12 ژانویه توسط وزارت منابع انسانی و تأمین اجتماعی در حال ساده تر شدن می باشد. این یکی از اقدامات چین برای کمک به افزایش جذابیت دانشجویان خارجی برای تحصیل، مبنا دولت بر جذب 500000 دانشجوی خارجی برای تحصیل است. حال می دانید که بیش از 616 برنامه کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در این کشور ارائه می گردد. این موضوع باعث جذابیت دانشجویان خارجی برای تحصیلات مقرون به صرفه است.

مشاغل مورد نیاز جهت کار ضمن تحصیل در این کشور، مشاغلی مانند استخدام در بارها، کافه ها، رستوران، کتابخانه و آموزش زبان انگلیسی می باشد. شرایط کار حین تحصیل در این کشور بدین قرار است:

  • سن بالای 18 سال
  • عدم سابقه کیفری
  • مدرک تحصیلی مرتبط
  • تائیده شغل مورد نظر
  • ارائه گذرنامه
  • ارائه تاییده از جانب کارفرما مربوطه

مراحل درخواست ویزای تحصیلی چین

به طور کلی، مراحل اخذ ویزا و مهاجرت به چین از طریق تحصیل عبارتند از:

  • یافتن دانشگاه معتبر در چین و بررسی شرایط و قوانین کسب پذیرش
  • اخذ نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کشور چین
  • درخواست ویزا با ارائه مدارک مورد نیاز و نامه پذیرش تحصیلی
  • انتظار برای بررسی درخواست (معمولاً پردازش ویزا فقط 1 هفته طول می کشد. با این حال، بهتر است حداقل 3 ماه قبل از قصد سفر به چین، درخواست خود را ارسال کنید).
  • درخواست مجوز اقامت به محض ورود به چین از یک دفتر محلی امنیت عمومی (حداکثر تا 30 روز پس از ورود)

نکات اساسی در خصوص ویزای تحصیلی چین

دارندگان ویزای تحصیلی چین که قصد تحصیل در این کشور را دارند، باید با نکات اساسی در خصوص ویزای تحصیلی چینی به خوبی آشنا شوند. نکاتی که دارندگان ویزای تحصلی چین باید بدانند این است که، بایستی ظرف 30 روز پس از ورود به چین برای اجازه موقت چین درخواست دهند. برای این درخواست باید از اداره محلی ورود و خروج تیم کشور اقدام نمایند. برای دارندگان ویزای تحصیلی چین، مجوز اقامت موقت با اعتبار حداکثر 5 سال قابل صدور می باشد. مدارکی مورد نیازی که برای مجوز اقامت پس از ورود به چین باید ارائه دهید به شرح زیر می باشد:

  • گذرنامه معتبر ملی
  • اطلاعیه پذیرش در یکی از موسسات معتبر آموزشی در چین
  • فرم سوابق معاینه فیزیکی اتباع خارجی
  • ثبت محل اقامت متقاضی در چین
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که اخیرا گرفته شده است.

به این نکته اساسی در خصوص ویزای تحصیلی چین نیز توجه فرمایید. که در مدت اعتبار مجوز اقامت، پس از اخذ ویزای تحصیلی چین دانشجویان می توانند آزادانه داخل و خارج از سرزمین اصلی چین سفر کنند. البته لازم به ذکر است که، هنگامی که تحصیل در چین به پایان می رسد دارندگان ویزای تحصیلی چین باید به اداره ورود و خروج محلی مراجعه کنند تا اجازه اقامت موقت خود را لغو کنند. همچنین برای جلوگیری از مشکل برای ویزای تحصیلی خود از صفر درخواست دهند. به این نکته نیز توجه فرمایید که شما مجاز به کار بر روی ویزای تحصیلی خود نیستید. اما کار پاره وقت و کارآموزی در دانشگاه های چین ممکن است مجاز باشد. در نهایت اینکه دارندگان ویزای تحصیلی چین، 30 روز قبل از تاریخ انقضای ویزا برای رسیدگی به این موضوع به اداره ورود و خروج محلی مراجعه فرمایند.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین

به طور کلی نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین، یکی از مهم ترین مراحل در روند درخواست ویزای شما می باشد. نحوه درخواست ویزای تحصیلی چین به این گونه صورت می پذیرد که:

  • شما می توانید درخواست را شخصا به دفتر سفارتخانه ها، یا یا مرکز درخواست ویزای تحصیلی چین ارسال کنید.
  • همچنین اگر نمی توانید شخصا اقدام کنید، می توانید به فرد دیگری مثل دوستان، اقوام یا آژانس مسافرتی اعتماد کنید، تا از طرف شما درخواست دهند.
  • البته درخواست های پست شده توسط اکثر کنسولگری های چین رد می شود از طرفی در بسیاری از آنها نیز قابل قبول است.
  • در اکثر سفارت خانه ها نیازی به تعیین وقت قبلی برای درخواست ویزای تحصیلی چین نیست.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی چین را طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی چین را طی سالهای اخیر

اقامت پس از تحصیل در چین

یکی از موارد بسیار مهم برای متقاضیان تحصیلی در این کشور، اقامت پس از تحصیل می باشد. یکی از مهمترین هزینه های پس از اتمام تحصیل در این کشور، هزینه مسکن می باشد. هزینه اجاره آپارتمان در این کشور بدین صورت می باشد:

  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر حدود 456579¥ (یوان چین)
  • اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر حدود 252043¥ (یوان چین)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 1052360¥ (یوان چین)
  • اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر 561070¥ (یوان چین)

هزینه خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر این کشور حدود 5062034CNY (یوآن چین) می باشد. با این تفاوت که در خارج از مرکز شهر حدود 2527323CNY (یوآن چین) است. پس از اتمام تحصیل و یا در طول تحصیل در این کشور متقاضیان جویای کار در این کشور می باشند، در این خصوص مقاله کار ضمن تحصیل در چین را مطالعه بفرمائید. هموطنان گرامی می توانید با مراجعه به مقالات موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات گسترده ای درباره ویزاهای مختلف کشورهای پیشرفته دنیا کسب کنید و بهترین روش را برای مهاجرت به کشور مورد علاقه خود انتخاب کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی چین

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی چین مطابق با قوانین سال 2023 عبارتست از:

  • انواع ویزای تحصیلی در چین به چه صورت است؟ دانشجویان بین الملی باید با ویزای نوع X یا ویزای دانشجویی را دریافت کنند. 2 نوع ویزای نوع X وجود دارد که بسته به نوع اقامت متفاوت است. با دریافت این مدل ویزای تحصیلی کشور چین دانشجویان خارجی می توانند کمتر از 6 ماه (X2) یا بیشتر از 6 ماه (X1) در این کشور مشغول به تحصیل شوند.
  • شرایط درخواست ویزای تحصیلی چین چیست؟ بعد از گذرنامه و عکس نیاز به این مدارک داریم: فرم درخواست/ نامه پذیرش تحصیلی که دانشجو باید نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه معتبر چینی ارائه دهد/ فرم JW202 یا JW201/ اثبات پرداخت هزینه که دانشجو باید با ارائه رسید پرداخت هزینه ویزا را اثبات کند./ مدارک سفر و اسکان دانشجو باید بلیط سفر و مدارکی برای اثبات داشتن محل اقامت مناسب باشد.
  • در کشور چین به چه زبانی می توان تحصیل کرد؟ برای درخواست ویزای تحصیلی چین جهت مهاجرت تحصیلی به چین، مدرک زبان لازم نیست. دانشجویان باید برای اخذ پذیرش، مدرک زبان معتبر ارائه دهند تا توانایی های زبان خود را اثبات کنند. بسته به زبان ارائه برنامه های تحصیلی، مدرک زبان دانشجویان می تواند به زبان ماندارین یا به زبان انگلیسی باشد.
  • برترین دانشگاه های چین و رتبه بندی آن ها کدام است؟ دانشگاه شیهنهوا با رتبه 15 جهانی/ دانشگاه پکینگ با رتبه 23 جهانی/ دانشگاه فودان با رتبه 34 جهانی/ دانشگاه جیائو تونگ با رتبه 47 جهانی
4.7/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی چین

  1. مهین حسن زاده گفت:

    خسته نباشید
    میخواستم ببینم من با 38 سال سن اگر تا یک سال دیگه کارشناسیم رو بگیرم میتونم در رشته مدیریت بین الملل مقطع ارشد در چین ادامه تحصیل بدم؟شرایط سنی داره؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *