مهاجرت کاری چین

کار در چین

کار در چین

کار در چین یکی از راه های اخذ اقامت این کشور در سال 2023 می­ باشد. نرخ بیکاری در چین در سال 2023 برابر با 5.2% گزارش شده است. این رقم نشان دهنده شرایط مناسب بازارهای کاری این کشور می­ باشد. چین از فضایی بسیار مناسب برای تجارت و کار برخوردار می­ باشد و در این کشور سرمایه گذاران خارجی درآمدهای بالایی را می­ توانند دریافت نمایند. مردم چین به زبان چینی صحبت می­ نمایند و زبان انگلیسی در این کشور کمتر مورد استفاده قرار می­ گیرد.

علاوه بر این اخذ ویزای کاری چین با محدودیت سنی همراه است و این ویزا برای بانوان در رده سنی 24 الی 55 سال و برای آقایان در سن 24 الی 65 سال صادر می­ گردد. دوستان عزیز با بهره­ مندی از مشاوره های مفید کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به راحتی می ­توانند برای اخذ انواع ویزاهای مهاجرتی اقدام نمایند.

  • قوانین کار در این کشور در سال 2023 چگونه می باشد؟
  • بازار کار این کشور چگونه می باشد؟
  • شرایط کاریابی در این کشور در سال 2023 به چه صورت می باشد؟

اینفوگرافی کار در چین

فرآیند مهاجرت به چین در سال 2023

شرایط انجام کار در این کشور به گونه ای است که اتباع خارجی برای ورود به چین نیازمند دریافت ویزای کاری این کشور هستند. بر مبنای قوانین 2023 متقاضیان ابتدا می­ باید با کارفرمایان در این کشور قرارداد کاری منعقد نمایند. در ضمن شرکت ها و سازمان هایی که قصد استخدام اتباع خارجی را دارند، معتبر بوده و مدارکی که نشان دهنده توانایی فرد برای استخدام در بخش مربوطه باشد را ارائه نماید. بیشترین فرصت های شغلی برای اتباع خارجی در چین تدریس زبان انگلیسی است که متقاضیان می­ باید حداقل دارای مدرک کارشناسی و 2 سال سابقه تدریس باشند.

به طور کلی فرآیند مهاجرت به این کشور از طریق کار بدین صورت می باشد:

فرآیند مهاجرت کاری چین

تعداد مهاجرینی که در سال 2017 در کشور چین زندگی می کنند:

تعداد مهاجرین در چین

قوانین کار در چین 2023

اشخاص متقاضی که هدف کار در این کشور را دارند باید به این نکته توجه داشته باشند که در این کشور هیچگونه باید و نباید و الزامات قانونی ویژه و خاصی برای امر مدیریت بر اوضاع کارگران وجود ندارد. نیروی کار در این کشور بدون هیچ قانون و نظارت خاصی به فعالیت مشغول می باشند و این باعث سرعت یافتن تولید در این کشور شده است. یکی از قوانین مهم در این کشور کار قانونی می باشد. در این کشور به هیچ عنوان کار سیاه و غیر قانونی پذیرفته نمی باشد. از این رو متقاضیان می باید از قرارداد کاری و همچنین ویزای کار این کشور برخوردار باشند.

متاسفانه خردسالان به راحتی هر چه تمام به عنوان نیروی کار و بدون هیچ قانون خاصی وارد بازار کار می‌ شوند و این کار ناجوانمردانه هیچ گونه تضادی با قانون کار در این کشور را ندارد. اما نکته مشهود دیگر در بحث قوانین کار در این کشور این می باشد که کارگران به طور معمول از حق بیمه استفاده نمی کنند و گاهی اوقات دستمزد این افراد به صورت سالیانه پرداخت می‌شود تا نتوانند محل کار خود را ترک نمایند و آن ها را ملزم به انجام کار تا پایان سال می نماید.

زبان لازم برای کار در چین

بسیاری از شرکت های بین المللی مشاغل انگلیسی زبان در چین را تبلیغ می کنند. در شهرهایی مانند پکن و شانگهای، اگر به زبان محلی صحبت نمی کنید، باید بتوانید از پس آن بربیایید. با این حال، به خاطر داشته باشید که نرخ تسلط انگلیسی به طور قابل توجهی در چین متفاوت است و معمولاً به سن و مکان بستگی دارد. به عنوان یک قاعده کلی، نسل ‌های قدیمی ‌تر و مردمی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند به ندرت انگلیسی صحبت می‌کنند، در حالی که نسل جوان و کسانی که در شهرهای بین ‌المللی زندگی می‌کنند، درک قوی ‌تری از این زبان دارند.

در شرکت های چینی و در مناطق روستایی تر، ماندارین زبان اصلی تجارت است. برای کار در یک شرکت چینی، باید به زبان ماندارین تسلط داشته باشید تا بتوانید از پس آن برآیید، زیرا بدون آن بعید به نظر می‌رسد که به شغل برسید. در واقع، داشتن دانش کمی از ماندارین در هر کجا که کار می کنید یک مزیت خواهد بود، بنابراین ارزش یادگیری اصول اولیه را دارد. اگر در تلاش هستید تا با زبانی که به نظر پیچیده به نظر می رسد، بشناسید، همیشه می توانید پس از ورود به چین دروس را بخوانید. کسانی که می توانند ماندارین صحبت کنند، دانش خوبی از کشور دارند و می توانند به فرهنگ چینی علاقه نشان دهند، در موقعیت بهتری برای یافتن کار در چین هستند.

  • زبان لازم برای کار در چین ماندارین است و زبان انگلیسی نیز در برخی از شرکت های بین المللی استفاده می شود.
  • برای دریافت ویزای کار در چین نیازی به مدرک زبان نیز و جاب افر کافی است.

بررسی رشرایط کار در چین

نحوه دریافت مجوز اقامت موقت چین

اگر قصد دارید بیش از 6 ماه در این کشور بمانید، به اجازه اقامت نیز نیاز خواهید داشت. برای به دست آوردن ویزای کار یا اجازه اقامت، ممکن است لازم باشد ثابت کنید که سابقه کیفری ندارید. دارندگان ویزاهای بلندمدت (Z، D، X1، S1، J1، Q1) نیز باید ظرف 30 روز پس از ورود خود به این کشور، مجوز اقامت موقت این کشور را دریافت کنند. به خاطر داشته باشید که اگرچه ویزای شما ممکن است به شما اجازه دهد بیش از 6 ماه در کشور بمانید، اگر این مرحله را انجام ندهید معتبر نخواهد بود.

برای انجام این کار، به نزدیکترین مرکز خدمات مدیریت خروجی ورودی PSB خود بروید و موارد زیر را همراه داشته باشید:

  • پاسپورت (از جمله ویزا)
  • فرم ثبت نام اقامت موقت (به بالا مراجعه کنید)
  • فرم درخواست ویزای خارجی و مجوز اقامت پر شده
  • عکس پاسپورت
  • گواهی رسمی سلامت شما (صادر شده توسط اداره بهداشت و قرنطینه)
  • هر گونه مدارکی که قبلا برای درخواست ویزای شما مورد نیاز بوده است (مانند قرارداد کاری، گواهی ازدواج و غیره)

برای این نوع کارها، توصیه می شود یک مترجم همراه خود داشته باشید. هنگام درخواست برای مجوز کار، ارزش شما برای این کشور با معیارهای مختلفی ارزیابی می شود. بسته به میزان امتیاز شما، ممکن است در طول فرآیند درخواست، مزایای بیشتری دریافت کنید.

مشاغل مورد نیاز در چین

اطلاعات الکترونیکی که به عنوان صنعت طلوع آفتاب شناخته می شود، یک صنعت نوظهور با فناوری پیشرفته است. بر اساس تحلیل وزارت صنعت اطلاعات، چین در حال حاضر دوره بحرانی توسعه صنعت اطلاعات الکترونیکی را تجربه می‌کند که انتظار می‌رود با نرخ رشدی حدود دو برابر بیشتر از رشد اقتصادی توسعه یابد. قرن بیست و یکم قرن بیوتکنولوژی است و استعدادهای پژوهشی زیستی-علمی در سال‌های اخیر کانون رقابت بین‌المللی استعدادها بوده است. هم محققان بیوتکنولوژی و هم استعدادهای توسعه محصول بیوتکنولوژی در چین کمبود دارند. تقاضای زیادی برای استعدادهای بیوتکنولوژی چینی در دوره بعدی وجود دارد. از آنجایی که خودرو در حال تبدیل شدن به نیاز زندگی مردم چین است، خودروسازی به یک حرفه بسیار محبوب در جامعه تبدیل شده است. حرفه ای های خودرو در صنعت خودروسازی تبدیل به کیک داغ شده اند. استعدادهای پیچیده در این زمینه محور مسابقه خواهند بود.

در مواجهه با رقابت شدید بین المللی در بازار، توسعه پزشکی مدرن چینی و صنعت فناوری زیست پزشکی باید پیش رود. به طور خاص، صنعت مدرن پزشکی چین نه تنها توسعه سریع تری در جهان دارد، بلکه صنعتی با رشد سریع تری در چین است. با توسعه سریع اقتصاد جهانی و علم و فناوری مدرن، صنعت لجستیک به عنوان یک بخش خدمات نوظهور در اقتصاد ملی به سرعت در سراسر جهان در حال توسعه است. در آینده قابل پیش ‌بینی، علاوه بر کمبود پرسنل لجستیک، استعدادهای مرتبط مدیریت سیستماتیک، پرسنل حرفه‌ای تجارت واردات و صادرات، پرسنل لجستیک الکترونیکی و استعدادهای سطح بالای لجستیک بین‌المللی محبوبیت بیشتری خواهند داشت. مواد جدید دارای دامنه کاربرد گسترده و چشم انداز امیدوارکننده ای برای توسعه هستند. سطوح تحقیق و توسعه و دامنه صنعتی شدن آنها به نشانه مهمی از توسعه اقتصادی، پیشرفت علمی و فناوری یک کشور تبدیل شده است.

7 دلیل کار در چین

بسیاری از متقاضیان پس از تحصیل در این کشور می توانند در این کشور و یا سایر کشورها مشغول به کار شوند. مدرک تحصیلی صادر شده از دانشگاه های این کشور بسیار معتبر می باشد. از این رو بسیاری از کارفرماها و یا شرکت های بزرگ فارع التحصیلان دانشگاه های این کشور را استخدام خواهند کرد. اشتغال زایی در این کشور در رشته های مهندسی، پزشکی و پیراپزشکی، فناوری و اطلاعات و خدمات خواهد بود.

این بخش به بررسی 7 دلیل اصلی کار در کشور چین خواهیم پرداخت:

  1. فرصت های سفر
  2. تاریخچه
  3. اقتصاد
  4. فرهنگ
  5. تجارب یادگیری
  6. انتخاب مشاغل و ایجاد شغل موفق
  7. موفقیت مهندسی چین
  8. آینده کاری مناسب برای متقاضیان بین المللی

بررسی شرایط کار در چین در سال 2023

بر اساس آمارهای سال 2023 چین رتبه دوم قدرتمندترین اقتصاد جهان را دارا است و در این کشور فرصت های شغلی زیادی در زمینه ها و بخش های مختلف به چشم می­ خورد. شرایط انجام کار در چین بدین گونه است که افراد اجازه 40 ساعت کار در هفته به مدت 5 روز در هفته را دارند. البته انجام اضافه کاری در این کشور رایج است و کارمندان علاقمند به انجام اضافه کاری هستند که به ازای هر ساعت کاری حقوق افراد افزایش می­ یابد.

متقاضیان مهاجرت به چین از طریق کار می­ باید از حداقل شرایط زیر برخوردار باشند:

آیتمشرح
تحصیلاتحداقل کارشناسی
سابقه کاریحداقل 2 سال
زبانبرخورداری از مهارت زبان
سلامتبرخورداری از وضعیت جسمانی مناسب
سن کاری برای خانم ها18 الی 55 سال
سن کاری برای آقایان18 الی 60 سال

یافتن کار در چین

یافتن شغل در چین یکی از مهمترین مسائل در زمینه مهاجرت کاری به این کشور است. شما در ابتدا باید با انواع مهاجرت به چین آشنا شوید. متقاضیان مهاجرت به چین از طریق کار می ­توانند به 2 روش برای جستجوی کار در این کشور اقدام نمایند. در روش اول فرد می­ تواند با ارائه درخواست پذیرش کاری به شعبه های شرکت های بین المللی در چین تقاضای انجام کار خود را بنماید، که این امر از طریق اینترنت، مجلات و یا معرفی توسط دیگر کارمندان شرکت امکان پذیر است. متقاضیان بین المللی جهت کاریابی در این کشور می باید از کارفرما این کشور پیشنهادکاری معتبر دریافت نمایند.

در این خصوص توجه شما را به نمودار نرخ اشتغال در چین جلب می داریم:

نرخ اشتغال در چین

روش کاریابی از طریق اخذ دعوت نامه کاری چین

در روش دوم فرد رزومه تحصیلی و کاری خود را به شرکت های محلی و بین المللی در چین ارسال می ­نماید. این شرکت ها با توجه به مهارت فرد در صورت نیاز از متقاضی دعوت به همکاری می ­نماید. پس از آنکه متقاضیان موفق به اخذ دعوتنامه کاری از جانب کارفرمایان در این کشور شدند، امکان دریافت ویزای کاری چین را خواهند داشت. اولیت بررسی رزومه و استخدام با متقاضیان با متقاضیان مقیم این کشور می باشد.

از بین مشاغل کاربردی جهت کار در سال 2023 می توان به این موارد اشاره کرد:

  • مهندس مکانیک
  • مهندس کامپیوتر
  • مهندس عمران
  • کارمند دفتری
  • تکنسین دندان پزشکی
  • حسابدار
  • خلبان
  • استاد دانشگاه
  • برنامه نویس کامپیوتر
  • پزشکی و پرستاری
  • داروسازی
  • رشته های مرتبط با رشته خدمات
  • آموزش و تدریس

این مقاله مطابق با آخرین قوانین کار در چین در سال 2023 نگارش شده است.

موسسات معتبر کاریابی در چین

از دیگر راه های یافتن شغل در کشور چین مراجعه به موسسات کاریابی در این کشور می ­باشد. موسسات نقش بسیار مهمی داشتغال زایی متقاضیان بین المللی دارند. برخی از معروفترین موسسات کاریابی در چین در سال 2023 به شرح زیر است:

نام موسسات کاریابی در چینتوضیحات
موسسه رابرت هالفیکی از موسسه های کاریابی پیشرو در چین است که به معرفی مشاغلی در حوزه های حسابداری، مشاغل فنی می­پردازد.
موسسه هادسوناین موسسه متخصصین و نخبگان در حوزه های مختلف را به شرکت های محلی و بین المللی معرفی می­ نماید که دارای شعبه هایی در شهرهای شانگهای، گوانجو و بیجینگ می­ باشد.
موسسه اباناین موسسه یکی از معتبرترین موسسات کاریابی در چین است که در سال 1955 در هنگ کنگ تأسیس گردید. از مهمترین افتخارات این موسسه کسب رتبه 1 برترین موسسه کاریابی در 10 سال اخیر می ­باشد.
گروه مشاوره مونرو چینموسسه­ کاریابی تازه تأسیس در چین است که با هدف استخدام نیروی کار اجرایی در آسیا و اقیانوس آرام فعالیت می­نماید. اگرچه از زمان تأسیس این موسسه تنها 2 سال می­ گذرد اما سرعت و گسترش قابل ملاحظه ای در این مدت داشته است.

نرخ بیکاری در چین

یکی از اصلی ترین شاخص های مهاجرت کاری، نرخ بیکاری کشور مقصد است. در کشور چین هر ساله شاهد کاهش نرخ بیکاری می باشیم. در سال 2019 نرخ بیکاری در مناطق شهری چین حدود 3.6% بوده است. طبق پیش بینی صندوق بین المللی، نرخ بیکاری در سال 2020 به 3.8% افزایش می یابد که به دلیل تأثیر ویروس کرونا ویروس COVID-19 است و دوباره به 3.6% در سال 2023 کاهش می یابد. بدین ترتیب با توجه نرخ بیکاری در این کشور حدود 11.86 میلیون شغل جدید در این کشور شکل گرفته است.

نرخ بیکاری چین10 شغل برتر برای خارجی ها در چین عبارتست از:

  • تدریس
  • تجارت
  • فناوری اطلاعات
  • نگارش
  • بازاریابی
  • مهندسی
  • مشاغل مدیریتی
  • هتل ها و گردشگر

2023 مدارک لازم برای اخذ ویزای کار در چین در سال

متقاضیان انجام کار در این کشور تنها با اخذ ویزای کاری این کشور می ­توانند به چین سفر نمایند. از همین رو ارائه مدارک زیر برای صدور این ویزا الزامی است:

  • اصل پاسپورت متقاضی به همراه 1 نسخه کپی از آن
  • 2 قطعه عکس
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری چین
  • ارائه مجوز از وزارت کار و امور اجتماعی در چین
  • رزومه کاری متقاضی
  • گواهی رسید پرداخت هزینه ویزا
  • ارائه قرارداد معتبر این کشور با درج میزان حقوق
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

ویزای کاری چین موسوم به ویزای نوع Z است که دارای اعتباری 3 ماهه می­ باشد. پس از صدور این ویزا متقاضی به مدت 30 روز فرصت دارد تا به این کشور وارد شود و حداکثر 30 روز پس از ورود به خاک این کشور می­ باید به اداره امنیت این کشور مراجعه نموده و مجوز اقامت این کشور را اخذ نماید. این اجازه موقت به مدت 5 سال دارای اعتبار می ­باشد.

درآمد در چین 2023

میانگین در آمد در این کشور به میزان 24390CYN (یوان چین) در هر ماه می باشد. برای هر یک از مشاغل در این کشور با توجه به ساعت کاری میزان حقوق در نظر گرفته می شود. در این کشور به ازای هر ساعت کار مفید حدود 170CYN (یوآن چین) در نظر گرفته خواهد شد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل مسکن، حمل و نقل و سایر مزایا است. حقوق بین شغل های مختلف به شدت متفاوت است. در جدول زیر به بیشترین و کمترین میزان درآمد در ماه اشاره خواهیم کرد:

آیتمدرآمد در ماه به یوان چین
بیشترین درآمد145000CNY
کمترین درآمد5000CNY

درآمد مشاغل مختلف در چین

در این بخش به میزان درآمد مشاغل مختلف و درصد درآمد مردمان در این کشور را بررسی می کینم:

شغلدستمرد به یوان چین
معلمCNY220000
مدیرCNY259000
مدیر کلCNY865000
کارگردانCNY535965
مدیر منابع انسانیCNY68900
مدیر بازاریابیCNY223904
معمارCNY27200
مدیر پروژهCNY305398
مهندسCNY183210
توسعه دهنده نرم افزارCNY43900

در جدول زیر شاهد دریافتی میزان درآمد درصدی از مردم می باشیم:

درصد مردماین حقوق یا بیشتر بدست می آوردند.
6%CNY940508
11%CNY672450
21%CNY485087
54%CNY222587
85%CNY98754
94%CNY50984
98%CNY25069

مشاغل پر درآمد در چین

مانند بسیاری از کشورها مشاغل پر درآمد در چین نیز مشاغلی استه که نیاز به تخصص، دانش و تجربه زیاد دارد. در اینجا برخی از مشاغل پر درآمد در چین معرفی شده اند:

شغلشرح
پزشک و جراحنجات جان یک نفر کار کمی نیست. پزشکان در حین انجام کار با مشکلات زیادی روبرو هستند. به همین دلیل حقوق جراحان و پزشکان در چین بالاترین میزان است.
وکیلبزرگترین وظیفه وکلا این است که کسی را مجازات کنند یا کسی را از مجازات نجات دهند. واقعاً کار دشواری است. دلیل اصلی دریافت دستمزدهای هنگفت وکلا به این دلیل است که آنها از نظر مشتریان خود دارای ارزش بالایی هستند. یک وکیل موفق می تواند پول زیادی برای موکل خود ذ خیره کند.
مدیر بانکمدیران بانک ها باید با ریسک های زیادی در ارتباط با بانک مواجه شوند. به همین دلیل، مدیران بانک ها همیشه واجد شرایط دریافت بالاترین حقوق هستند.
مدیر بازاریابمدیران بازاریاب همیشه برای افزایش درآمد سازمان خود تلاش می کنند. مدیران بازاریابی می توانند هر کسب و کاری را افزایش دهند و همچنین می توانند هر کسب و کاری را کاهش دهند. به همین دلیل مدیران بازاریابی بالاترین حقوق را دریافت می کنند.
مدیر ارشد:پست مدیر ارشد نه تنها فقط در چین بلکه در کل جهان جزو بالاترین مشاغل پر درآمد است.

در نمودار زیر میزان نیروی کار مهاجر در چین را مشاهده می کنید:

میزان نیروی کار مهاجر در چین

شرایط کار دانشجویی در چین

همانطور که در مقدمه ذکر شد، این کشور پرجمعیت ترین کشور جهان است و یکی از پهناورترین کشورهای جهان نیز به شمار می ­رود. از همین رو جستجو و یافتن کار در این کشور تقریباً دشوار است. میزان حقوق و دستمزد در این کشور در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار پایین است و میزان حقوق و دستمزد افراد با توجه به مهارت ها و توانائی هایشان در شهرهای مختلف این کشور متغیر می ­باشد.

دانشجویان در چین با فرصت های شغلی زیر روبرو هستند:

  • معلم زبان انگلیسی
  • بازاریابی
  • حسابداری
  • کار در سفارت خانه ها و کنسولگری ها
  • خدمات بازرگانی
  • مدیریت فروش
  • عکاسی حرفه ای
  • ویراستاری
  • تورلیدر
  • صندوق دار
  • کار در انتشاراتی دانشگاه
  • پذیرش هتل
  • خدمات ترجمه
  • روزنامه نگاری
  • تولید محتوا
  • کار در موسسات بین المللی
  • دستیار حقوقی

شرایط کار دانشجویی در چین

میزان درآمد کار دانشجویی در چین

متوسط حقوق دریافتی در این کشور 2000CNY الی 4500CNY (یوان چین) می ­باشد. البته ناگفته نماند بازرگانان و تاجران در این کشور درآمدهای بسیار بالایی را می ­توانند دریافت نمایند. طبق قوانین کاری چین دانشجویانی که مهاجرت به چین از طریق تحصیل را برگزیده اند، امکان انجام کار ضمن تحصیل در چین را به صورت نامحدود در این کشور را خواهند داشت مشروط به اینکه بتوانند نمره قبولی در امتحانات پایان ترم را کسب نمایند. علاوه بر این دانشجویان باید توجه نمایند غبیت های آنان در کلاس های درسی نباید بیش از حد مجاز گردد.

شرایط کار زبان انگلیسی در چین

از جمله متداول‌ ترین فرصت‌ های شغلی موجود در کشور چین برای اشخاص خارجی که جهت کار به این کشور مهاجرت می‌کنند، اشتغال به آموزش و تدریس نمودن زبان به ویژه زبان انگلیسی می‌ باشد. اشخاص متقاضی کار در این کشور برای ماندن در حرفه تخصصی می باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • مدرک کارشناسی رشته انگلیسی
  • دارای 2 سال سابقه کاری مرتبط
  • محدودیت سنی برای متقاضیان زن از 24 سال الی 55 سال
  • محدودیت سنی برای متقاضیان مرد از 24 تا 65 سال

ساعت کاری مجاز در چین

طبق قانون کار در این چین ، کارفرمایان نباید به کارمندان خود اجازه دهند بیش از 8 ساعت در روز یا 40 ساعت در هفته کار کنند و اضافه کاری در این کشور به 36 ساعت در ماه محدود می شود.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ابتدا شرایط متقاضیان مهاجرت به دیگر کشورها را مورد بررسی قرار می­ دهند و با توجه به شرایط آنان پیشنهادات و نظرات مفیدی ارائه می نمایند. در این کشور بازار کار رشته های مناسبی برای متقاضیان بین المللی در نظر گرفته شده است.

سوالات پرتکرار در باب کار در چین

در این بخش از مقاله به سوالات در مبحث کار در چین مطابق با قوانین سال 2023 می پردازیم:

  • محدودیت های ویزای کار در چین چیست؟ ویزای کار در این کشور دارای محدودیت سنی است بدین صورت که برای اخذ این ویزا بانوان باید در رده سنی 24 الی 55 سال باشند و برای آقایان در سن 24 الی 65 سال صادر خواهد شد.
  • از دلایل مثبت کار در کشور چین به چه مواردی می توان اشاره کرد؟ فرصت سفر به کشوری تاریخی/ اقتصاد پویای کشور چین/ زندگی در میان فرهنگ شرقی و کهن/ تجارب جدید و بودن در مهد علم و یادگیری/ انتخاب مشاغل متنوع و ایجاد شغل موفق به علت ازدیاد جمعیت این کشور/ موفقیت کشور چین در رشته های مهندسی و سازه
  • مشاغل پردرآمد و کارآمد کشور چین در سال 2023 کدام است؟ مهندس مکانیک/ مهندس کامپیوتر/ مهندس عمران/ کارمند دفتری/ تکنسین دندان پزشکی/ حسابدار/ خلبان/ استاد دانشگاه/ برنامه نویس کامپیوتر
  • میانگین درآمد در کشور چین چقدر است؟ میانگین در آمد در این کشور به صورت متوسط و حدودی 29500CYN (یوان) در هر ماه می باشد. این میانگین حقوق ماهیانه در برگیرنده مسکن، حمل و نقل و باقی هزینه های جانبی است. بیشترین درآمد در این کشور 131000CNY (یوان) است و کمترین درآمد در حدود CYN4000 (یوان) است.
5/5 - (4 امتیاز)

3 دیدگاه برای “کار در چین

  1. amir گفت:

    وقتتون بخیر
    برای کار در چین ویزای همراه هم داره؟ و اینکه بعد چه مدت کار در چین میشه دقیقا اقامت گرفت ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام در صورتی که شرایط اقامت شما و کار شما فراهم گردد می توانید برای ویزای همراه اقدام کنید.

  2. همایون گفت:

    شرایط پیداکردن کار چیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *