مهاجرت تحصیلی گرجستان

کار دانشجویی در گرجستان

کار دانشجویی در گرجستان

کار دانشجویی در گرجستان در سال 2023 جهت تامین هزینه های زندگی و تحصیلی در گرجستان برای دانشجویان بین المللی امکان پذیر می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش به بررسی کار دانشجویی در گرجستان می پردازد. در اساطیر یونان، سواحل غربی این کشور، محل زندگی پشم گوسفند طلایی معروف جیسون و آرگوناوت ها بود. گنجاندن پشم گوسفند طلایی در اساطیر تحت تأثیر روشی باستان گرجی در استفاده از پشم گوسفند برای غربال کردن گرد و غبار طلا از رودخانه های کوهستان بود.

در قرن دهم، ایالت های مختلف گرجی زبان با هم متحد شدند و پادشاهی این کشور را تشکیل دادند. در قرن دوازدهم و سیزدهم به یک قدرت منطقه ای قدرتمند تبدیل شد. همچنین به عنوان عصر طلای گرجستان شناخته می شود. این دوره از احیا توسط پادشاه دیوید چهارم این کشور، پسر جورج دوم و ملکه هلنا افتتاح شد که موفق شد ترکان را بدرقه کند. در این مدت، نفوذ این کشور از جنوب اوکراین در اروپای شرقی تا دروازه های شمالی فارس گسترش یافت. گرجستان مانند یونان متحد خود، به تعبیری دروازه بان اروپا در تمام قرون وسطی بود. به طوری که، به عنوان یک کشور پیرامونی ، بیشتر حملات اسلامی ابتدا به گرجستان حمله کرد.

هزینه زندگی در گرجستان در 2023

اگر در این کشور زندگی می کنید، احتمالاً تهویه مطبوع شما در بیشتر تابستان بدون وقفه کار خواهد کرد. این می تواند براساس تنظیم ترموستات و ترجیح شما برای آب و هوای خنک در محیط داخلی، در افزایش هزینه های انرژی در طول تابستان نقش داشته باشد. تابستان گرم معمولا در ماه های زمستان که ممکن است هزینه های گرمایشی کم باشد، دمای سردتری به دنبال دارد. از آنجا که هزینه زندگی با هزینه های انرژی مرتبط است، اگر در این کشور زندگی می کنید در ماه های تابستان انتظار افزایش آن را داشته باشید.

در جدول زیر هزینه های موجود در شهر آتلانتا واقع در این کشور را مشاهده می کنید:

اقلامهزینه ماهیانه به دلار
اجاره آپارتمان$1026
پول برق$143.01
قبض موبایل$152.45
پول بنزین$2.64
خرید مواد غذایی$15.43

در نمودار زیر توزیع هزینه زندگی در آتلانتا آمده است:

توزیع هزینه زندگی در آتلانتا

در ساده ترین اصطلاحات، شاخص هزینه زندگی مبلغ برآورد شده ای است. هزینه نیازهای اساسی مورد نیاز برای زندگی یک فرد را نشان می دهد. هزینه زندگی یا برآورد COL معمولاً شامل برآورد مسکن، غذا، انرژی، مراقبت های پزشکی، حمل و نقل، مالیات و سایر ملزومات است. برای اندازه گیری اینکه تفاوت هزینه برای شخصی که در یک مکان خاص زندگی می کند. در مقایسه با مکان دیگر ممکن است از یک شاخص COL استفاده شود. این مقایسه هزینه زندگی به افراد کمک می کند تا در مورد مکانی که می خواهند زندگی کنند. آنچه که می توانند از نظر هزینه در آن مکان تصمیم بگیرند تصمیم بگیرند. مقایسه هزینه های زندگی می تواند راهنمایی کند که چگونه افزایش یا کاهش در این هزینه های اساسی زندگی بر هزینه های ضروری برای یک فرد یا خانواده تأثیر می گذارد.

مزایا کار دانشجویی در گرجستان

درست بین اروپا و آسیا، گرجستان همه چیز را دارد و سخت است که عاشق گرجستان نشوید. قبلاً اولین انسان ‌ها (خارج از آفریقا) اینجا ساکن شده ‌اند و باید دلیل آن را می ‌دانستند: تنوع فرهنگ ‌ها، جمعیت دوستانه با تحصیلات بالا، و استانداردهای بسیار بالای امنیتی. بیش از%90 از جمعیت گرجستان دارای حداقل تحصیلات متوسطه هستند. بیش از 50 موسسه آموزش عالی و بیش از 150 مرکز زبان در گرجستان وجود دارد. انگلیسی زبان خارجی اصلی است که تدریس می شود و بیش از %15 از دانش آموزان نیز زبان های اروپایی دیگر را به عنوان زبان سوم خود انتخاب می کنند. تفلیس قلب پر جنب و جوش و تپنده گرجستان است و بیش از %75 از شهروندان جهان وطن آن را در خود جای داده است.

اینترنت پرسرعت پهن باند و موبایل در سراسر کشور در دسترس است. استعدادهای جوان، ماهر و با انگیزه زیادی در اطراف وجود دارند که منتظر پیوستن به یک سرمایه گذاری بین المللی هستند. فضاهای کار مشترک فراوانی وجود دارد، و مناطق خصوصی کار مشترک در سراسر شهر در حال افزایش هستند. به طور کلی، تفلیس تعادل بسیار خوبی بین راحتی و ماجراجویی برقرار می کند. به طور کلی، مهاجرانی که برای عشایر دیجیتالی در تفلیس زندگی می‌ کنند، از هزینه ‌های زندگی پایین ‌تر، گزینه‌ های حمل‌ و نقل عمومی فراوان و کیفیت زندگی بهتری برخوردارند، زیرا شرایط عموماً ایمن ‌تر در اینجا نسبت به خارج از کشور وجود دارد.

شرایط کار دانشجویی در گرجستان برای افردا خارجی

ایده دانشجویان (دانشجویان بین المللی) که هنگام تحصیل در گرجستان مشغول به کار باشند، تقریباً غیرممکن است. در واقع، بدست آوردن شغل در حین تحصیل در این کشوز نسبتاً به شخص و مهارت های فردی شما بستگی دارد. ما نمایندگان بین المللی زیادی در خارج از کشور داریم که می توانند به شما بگویند کار و تحصیل در این کشور 100% تضمین شده است. در حالی که این درست نیست. حتی شهروندان این کشور در جستجوی شغل می باشند، نه اینکه در مورد خارجی صحبت کنند که نمی تواند به زبان آن ها صحبت کند. با این حال، مهارت های شما می تواند شما را به کار بیاندازد

دانشجویان بین المللی که دارای ویزای دانشجویی F-1 یا J-1 می باشند، می توانند به عنوان کارمند دانشجویی در هرجای دانشگاه کار کنند. برای کار دانشجویی در گرجستان شرایطی دارد که باید رعایت شود. دانشجویان F-1 و J-1 باید دوره کامل تحصیل خود را در پاییز یا بهار حفظ کنند. مگر اینکه توسط OIE مجاز کمتر از تمام وقت باشد. دانشجوی بین المللی نمی تواند بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم های پاییز و بهار کار کند.

اما می تواند بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم تابستان و تعطیلات بین ترم ها کار کند. به شرطی که قصد ثبت نام در ترم بعدی را داشته باشد. با این حال، دانشجویانی که به دانشگاه جدید منتقل می شوند ممکن است تا تاریخ انتشار I-20 خود در مدرسه جدید در دانشگاه کار کنند. به طور کلی، در طول یک ترم ثبت نام شده یا تابستان، دانشجویان نباید بیش از 20 ساعت در هفته یا 50% زمان کار کنند. استثنائاتی در این قانون، به ویژه در طول تعطیلات یا دوره های تابستان وجود دارد. دانشجویان نمی توانند بیشتر از 100% وقت تعیین شوند.

شرایط کار دانشجویی در گرجستان

مشاغل مختلف برای کار دانشجویی در گرجستان

یکی از اصلی ترین دلایل اتباع خارجی برای تحصیل در گرجستان، وجود مشاغل مختلف دانشجویی در گرجستان است. به طور کلی دانشجویان در گرجستان می توانند به دنبال استخدام و کار پاره وقت در کنار تحصیل باشند. البته یکی از اصلی ترین چالش ها برای کار دانشجویی در گرجستان این است که، آنها عمدتا باید بتوانند بهخ گویش محلی در این کشور صحبت کنند. زیرا تعداد محدودی از مردم گرجستان قادر به صحبت کردن به زبان انگلیسی هستند. با این حال، بسیاری از شرکت ها موسسات سرمایه گذاری در گرجستان با این فرض که دانش خوبی از زبان انگلیسی و زبان گرجی برای ارتباطات اولیه دارند به دنبال استخدام دانشجویان بین المللی هستند. به طور کلی مشاغل پاره وقت دانشجویی در گرجستان تحت سلطه دانشجویان خارجی شامل مشاغلی در بخش خدمات می شود. این مشاغل عبارت اند از:

مشاغل دانشجویی در گرجستانالبته لازم به ذکر است که محبوب ترین شغل دانشجویی در گرجستان تدریس خصوصی می باشد. تدریس خصوصی در گرجستان در بین جوامع دانشجویی این کشور بسیار رایج است. زیرا این مشاغل بسیار پر ارزش هستند و مستلزم سطح مشخصی از مسئولیت از جانب متقاضیان هستند. زیرا اغلب شامل کودکان زیر سن قانونی و نوجوانان می باشد.

شرایط کار دانشجویی در گرجستان

یک کارمند دانشجویی یک کارمند پاره وقت است. در حال حاضر حداقل در یک بار اعتبار پاره وقت با هدف اصلی دستیابی به مدرک تحصیلی ثبت نام کرده است. این کار پاره وقت جهت تامین هزینه زندگی در گرجستان می باشد. شرایط کار دانشجویی در گرجستان و ساعت کار در زیر آمده است:

  • 6 ساعت اعتبار برای دانشجویان کارشناسی
  • 4 ساعت اعتبار برای فارغ التحصیلان

کارمند دانشجویی کارمند موقت محسوب می شود. مشمول دریافت مزایا نمی شود. استخدام دانشجویان ثبت نام شده در سیستم دانشگاه جورجیا مجاز است. برنامه مطالعه کار فدرال (FWSP) یک برنامه کمک مالی با بودجه فدرال است که به دانشجویانی ارائه می شود که نیاز مالی مشخصی دارند. اگر دانشجویی برای برنامه مطالعه کار فدرال واجد شرایط شود، یک بخش می تواند دانشجو را به عنوان دستیار دانشجویی FWS استخدام کند. FWSP بخشی از حقوق دانشجو را تا جایزه اختصاص داده شده پرداخت می کند. بخش باقی مانده آن را پرداخت می کند.

شرایط کار دانشجویی در گرجستان

کار دانشجویی پاره وقت در گرجستان

دانشجویان در تفلیس و یا سایر شهرهای گرجستان می توانند با کار دانشجویی پاره وقت در گرجستان علاوه بر تحصیل کمی درآمد هم کسب کنند. گرجستان کشوری اروپایی با هزینه های مقرون به صرفه است با این حال دانشجویان نیاز به داشتن درآمدی هر چند کم هستند. ضمن اینکه با کار دانشجویی پاره وقت در گرجستان می توانید تجربه های جالبی در بازار کار گرجستان کسب کنید و پس از تحصیل نیز فرصت های کاریابی بیشتری خواهید داشت. همچنین با کار در گرجستان ضمن تحصیل می توانید زبان گرجی خود را تقویت نکنید و سریع تر با محیط این کشور خو بگیرید. از کارهای پاره وقت دانشجویی در گرجستان شامل:

  • کار در کافه
  • رستوران
  • پیک و پست
  • فروشگاه
  • مشاغل اینترنتی

 

درآمد کار دانشجویی در گرجستان

میزان درآمد کار دانشجویی در گرجستان به نوع کاری که انجام می دهید بستگی دارد. اما به صورت متوسط می توان گفت دانشجویان در گرجستان حین تحصیل در این کشور با کار پاره وقت و نهایتا 20 ساعت در هفته می توانند ماهیانه در حدود 400GEL (لاری) درآمد داشته باشند.  به عنوان یک دانشجو می توانید به رستوران ها، کافه ها، سینماها، کنسرت ها، تئاترها، استادیوم ها بروید.به طور خلاصه زندگی در تفلیس سخت نیست. اگر در زمینه فنی کار می کنید، کار آسانی است. در غیر این صورت، احتمالاً دچار مشکل خواهید شد. محصولات ارزان هستند اگر آن را با شهرهای دیگر خارج از گرجستان مقایسه کنیم. طبق معمول مردم به زبان های انگلیسی و روسی مسلط هستند. جوانان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی خود ترجیح می دهند. اکثریت مردم نه ثروتمند هستند و نه فقیر. به منظور مهاجرت تحصیلی به گرجستان می توانید به سایر مقاله های ما در سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مراجعه نمایید.

سوالات متداول در باب کار دانشجویی در گرجستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب کار دانشجویی در گرجستان می باشیم:

  • آیا کار دانشجویی در گرجستان مجاز است؟ بله دانشجوی بین المللی در گرجستان نمی تواند بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم های پاییز و بهار کار کند. اما می تواند بیش از 20 ساعت در هفته در طول ترم تابستان و تعطیلات بین ترم ها کار کند.
  • کار دانشجویی در دانشگاه های گرجستان چه شرایطی دارد؟ دانشجویان بین المللی که دارای ویزای دانشجویی می باشند، می توانند به عنوان کارمند دانشجویی در هرجای دانشگاه کار کنند.
  • چه مشاغل دانشجویی در گرجستان وجود دارد؟ برای کار دانشجویی در گرجستان، می توانید مکان هایی مانند خود دانشگاه، محوطه دانشگاه، خدمات دانشجویی و یا کار در بخش فروش و خدمات مانند سوپرمارکت ها، کافه ها و سایر مکان های عمومی را در نظر بگیرید.
4.9/5 - (7 امتیاز)

2 دیدگاه برای “کار دانشجویی در گرجستان

  1. حدیثه حاتمی گفت:

    سلام و سپاس از سایت و مقاله خوب شما مرسی که درباره سال جاری اطلاع دادید. هزینه های زندگی و دانشجویی از سوالات من در این بخش بود. کدوم فرصت های کاری برای دانشجوی خارجی تو گرجستان مناسبه و درآمدش میتونه برای کمک هزینه تحصیلی خوب باشه یا نه؟

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما در خصوص هزینه زندگی در گرجستان می توانید محتوا لینک شده در این بخش را بخوانید. میزان درآمد میتونه هزینه زندگی دانشجویی را پوشش بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *