مهاجرت سرمایه گذاری در جمهوری چک

کاریابی در چک

کاریابی در چک

اطلاع از موسسات کاریابی در چک برای کسانی که مایل به کار در این کشور هستند، به خصوص متقاضیان بین المللی می تواند واجد اهمیت باشد. کشور چک با داشتن اقتصادی آزاد و پیشرفته از کشورهای خوب در زمینه صنعت است. این کشور از نظر آزادی اقتصادی امتیاز 74.8 را دریافت کرده است. نمره کلی آن به دلیل بهبود در نمره یکپارچگی دولت، 1.1 امتیاز افزایش یافته است. جمهوری چک در بین 45 کشور منطقه اروپا در رده سیزدهم قرار دارد. امتیاز کلی این کشور بسیار بالاتر از میانگین منطقه ای و جهانی است. ممکن است کسانی که قصد مهاجرت به چک را دارند در رابطه با کاریابی در چک دارای سوالات بسیاری باشند.

در مقاله ای که پیش روی شما قرار دارد تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به ارائه اطلاعاتی در خصوص کاریابی در چک پرداخته اند که امید است مطالعه آن برای شما عزیزان مفید باشد. برای تمام سوالات شما پاسخی وجود دارد ولی ابتدا بهتر است مختصری در مورد کشور جمهوری چک بدانید و بعد به دنبال شرایط کاری دراین کشور باشید.

درباره کشور جمهوری چک

جمهوری چک کشوری است در اروپای مرکزی که در سال 1990 از کشور چک اسلواکی سابق جدا شده و پایتخت آن پراگ است. کشور چک با آلمان، اتریش، اسلواکی و لهستان همسایه است. شهر پراگ یکی از مهم ترین شهرهای جمهوری چک و یکی از مقاصد مهم توریست های اروپایی است. از لحاظ آب و هوایی تنوع بسیار دارد. وجود تابستان های گرم و زمستان های سرد و آسمان ابری یکی از مهم ترین تنوع آب و هوایی این کشور است. زبان رسمی مردم این کشور زبان چکی است. همچنین جزء اتحادیه اروپا محسوب می شود و دارای ویزای شنگن است.

در جمهوری چک شرکت های بسیاری در زمینه انرژی فعال می باشند. شرکت های مربوط به انرژی های فسیلی، شرکت‌ های مربوط به انرژی هسته‌ ای و شرکت های وابسته به انرژی آب و برق از این قبیل هستند. به همین دلیل شاید بتوان گفت این کشور جای خوبی برای مشاغل مربوط به انرژی به حساب بیاید. همچنین کشور چک از جمله کشورهای تولید کننده خودرو نیز می باشد. خودروهای اشکودا و تاترا از جمله برندهای خودروی معروف تولید شده در کشور چک می باشند.

بررسی کاریابی در چک

ویزای کار یکی از ویزاهایی است که می توان با آن اقامت چک را گرفت. در صورت داشتن ویزای کار اقامت بلند مدت جمهوری چک را می توان کسب کرد. برای کاریابی درجمهوری چک باید کارفرمایی ازاین کشور برای شما دعوتنامه کاری بفرستد. اینگونه شما می توانید برای دریافت ویزای کار جمهوری چک اقدام کنید. دراین کشور برای جذب نیروی کار ابتدا به مدت چند ماه در کشور خود آگهی استخدام نیرو داده می شود. بعد اگر در این مدت نیرویی پیدا نشد از کشورهای دیگر جذب نیرو می کنند.

به طور دقیق تر کارفرمای مورد نظرتان در چکبه مدت 3 ماه بایستی کار را در کشور خود آگهی کند. این آگهی باید سپس 3 ماه در اتحادیه اروپا منتشر شود. اگر بازهم متقاضی وجود نداشت. در نهایت می تواند به شما به عنوان یک فردی که تبعه کشوری به جزء کشورهای حوزه شنگن است، پیشنهاد شغلی بدهد. شما با در دست داشتن این پیشنهاد شغلی به سفارت می روید و درخواست ویزای کار را می دهید.

کاریابی پس از ورود به جمهوری چک

با داشتن اقامت جمهوری چک شما قادر خواهید بود به تمامی کشورهایی اتحادیه اروپا و شنگن سفر کنید. ویزای بسیاری از کشورهای دیگر غربی مانند کانادا و استرالیا و حتی امریکا را به راحتی بگیرید. بنابراین اخذ ویزای چک در این کشور امری ضروری است که باید مراحل قانونی و حقوقی آن سپری شود.

استفاده ازخدمات ارائه شده در آژانس های کاریابی عمومی رایگان می باشد. این امر به عهده سازمان کار و وزارت کار می باشد. آنها یک لیست از مشاغل موجود در کشور را دارند. چنان چه جویای کار هستید و یا اقامت دائم این کشور را می خواهید می توان جهت کار پیش ثبت نام کرد. نه تنها پیشنهاد کار دریافت کنید بلکه از خدمات رفاهی کشور چون بیمه و سلامت و نظام درمانی این کشور و همینطور مشارکت تامین اجتماعی دولت بهره مند شد. همچنین وضعیت سلامت شما بسیار مهم است. جهت مهاجرت به جمهوری چک ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

کاریابی پس از ورود به جمهوری چک

کاریابی در جمهوری چک و اقتصاد این کشور

جمهوری چک حجم انبوهی ازسرمایه گذاری مستقیم خارجی را از سال 1990 جذب کرده است. در این زمینه به یکی از کشورهای موفق تبدیل شده است. از چندین سال پیش تاکنون جمهوری چک توجه سرمایه گذاران خارجی را از سرتاسر دنیا به خود جذب کرده است. موارد بسیاری باعث جذابیت جمهوری چک شده است.

این موارد عبارتند از:

  • اقتصاد قوی و روبه رشد
  • شرایط پایا
  • نیروی کار با صلاحیت
  • هزینه ی پایین انجام کسب و کار
  • شرکت ها و برندهای جهانی

درصد بالایی از مردم تحصیلات دانشگاهی دارند. طبق آمارها جمهوری چک بیش ترین تعداد دانشجوی علوم و مهندسی را دارد. فاکتورهایی که آغاز یک کسب و کار را در جمهوری چک متمایز می سازد موقعیت مستقیم و شکست ناپذیر در مرکز اتحادیه اروپا است که امروزه ناحیه ی بزرگترین تجارت بازار آزاد درجهان محسوب می گردد. کشور چک دارای استاندارد بالای زندگی، مردم تحصیل کرده و اقتصاد پویا را دارا است. یکی از زیباترین شهرهای اروپا پراگ پایتخت جمهوری چک است. البته چک با وجود اینکه عضو اتحادیه اروپا است. ولی از واحد پول یورو استفاده نمی کند. جهت تحصیل در چک ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

ارتباط شرایط آکادمیک و کاریابی در جمهوری چک

جمهوری چک سابقه طولانی در آموزش و پژوهش با کیفیت به خصوص در زمینه های علوم مهندسی و پزشکی دارد. دانشجویان بین المللی با محیط گرمی مواجه می شوند. درحال حاضر بیش از 37000 دانشجوی خارجی در مدارس چک مشغول به تحصیل هستند. در دانشگاه های جمهوری چک رشته مدیریت کسب و کار هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند. پس از پایان کارشناسی ارشد در چک فرصت های شغلی فراوانی برای همه دانشجویان فارغ از ملیت وجود دارد. جالب است بدانید که یک سوم مدیران شرکت ها در چک خارجی هستند.

دانشجویانی که تحصیلات خود را به زبان چک صورت داده اند یا بر این زبان مسلط هستند از لحاظ کاریابی در موقعیت بهتری قرار دارند. از دیگر راه های اخذ اقامت در جمهوری چک ثبت شرکت است بدین شکل که متقاضی اقامت جمهوری چک با ثبت شرکت در این کشور می تواند اقامت جمهوری چک را کسب کند. سرمایه لازم برای ثبت شرکت دراین کشور 50000€ (یورو) می باشد که متقاضی بعد از 3 سال می تواند درخواست اقامت دائم چک را بدهد.

اخذ اقامت از طریق کار و کاریابی در جمهوری چک

برای اخذ اقامت کشور چک از طریق کار کافی است متقاضی با شرکت های کاریابی اروپایی مکاتبه کند. چنانچه تخصص ویژه و مهارت خاصی داشته باشد کارفرمای اروپایی دعوت نامه ای برای متقاضی ارسال می کند. این قاعده کلی در خصوص اخذ اقامت اروپا از طریق کار و تخصص است. در همه کشورهای عضو اتحادیه صادق است. اصولا هیچ کشوری در ابتدا اقدام به اعطاء اقامت دائم نمی کند. معمولا ابتدا اقامت موقت یک ساله به فرد داده می شود. سال به سال تمدید می گردد. در نهایت بعد از 5 سال اقامت دائم اعطاء می شود.

امیدواریم توانسته باشیم مختصر اطلاعاتی در مورد موسسات کاریابی در چک در اختیار شما قرار دهیم. شما می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید. از راهنمایی های رایگان مشاوران حقوقی این موسسه در زمینه موسسات کاریابی در چک اطلاعات بیشتری بدست آورید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *