مهاجرت به کشور سنگاپور

ویزای همراه سنگاپور

ویزای همراه سنگاپور

افراد می توانند با انواع از ویزاهای کاری برای خانواده خود ویزای همراه سنگاپور را نیز اخذ نمایند. اقتصاد این کشور مبتنی بر بازرگانی است. سنگاپور به عنوان کوچک ‌ترین کشور جنوب شرقی آسیا در همسایگی با اندونزی و مالزی، در جنوب شبه جزیره مالایا قرار گرفته است. اقتصاد سنگاپور، کشوری بسیار قوی از لحاظ اقتصادی است.

افراد می توانند با دریافت انواعی از ویزاهای کاری در این کشور برای خانواده خود ویزای همراه سنگاپور را نیز اخذ نمایند. اقتصاد این کشور مبتنی بر بازرگانی است. که همواره با 3 کره جنوبی، هنگ‌ کنگ و تایوان از لحاظ اقتصادی در رقابت است. نرخ بیکاری نیز در این کشور بسیار پایین می باشد. بنابراین مهاجرت از طریق ویزای کاری در این کشور گزینه ای مناسب برای داشتن سطح زندگی بالا در این کشور است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به راهنمایی شما در این باب است.

نمودار زیر نرخ بیکاری سنگاپور در سال های مختلف تا سال 2020 بر حسب درصد را نشان می دهد:

نرخ بیکاری سنگاپور

انواع ویزای کاری در سنگاپور

متقاضیانی که یکی از اعضای خانواده آن ها از طرق ویزای کاری، ویزای نوع S،، ویزای کارآفرینی (Entrepreneur Pass) و ویزای کاری PEP) Personalized Employment Pass) به کشور سنگاپور مهاجرت کرده اند، می توانند از طریق کسب ویزای همراه (Dependant’s Pass) در این کشور زندگی نمایند. این نوع ویزا تا زمانی که دارنده ویزای کار در سنگاپور به طور فعال کار می کند معتبر است. دارندگان پاس DP می توانند بدون نیاز به درخواست ویزای ورود جداگانه در این کشور زندگی کنند. علاوه بر آن یکی از بهترین مزایا ویزای همراه سنگاپور این است که افراد می توانند برای اخذ اقامت در سنگاپور یا PR اقدام نمایند.

انواع ویزای کاری سنگاپور که به آن ویزای همراه تعلق می گیرد، با شرح توضیحات در جدول زیر آمده است:

انواع ویزاواجدین شرایط
(Employment Pass (EPمتخصصان حرفه ای، برای مدیران
Personalized Employment Pass (PEP)این ویزا برای افرادی که قصد کسب و کار در کشور سنگاپور را دارند بدون مجوز از کارفرما صادر می شود، در این ویزا فرد به دنبال فرصت های شغلی است.
(Entrepreneur Pass (EntrePassافراد کارآفرین
S Passکارگران با مهارت بر اساس امتیاز بندی

واجدین شرایط ویزای همراه سنگاپور

شرایط ویزای همراه این کشور به این صورت است، که اگر فردی برای کار اقدام کرده باشد و یکی از انواع ویزاهای کاری سنگاپور نظیر، ویزای کاری (Pass Employment)، ویزای نوع S، ویزای کارآفرینی (ENTREPRENEUR PASS) و ویزای PEP در سنگاپور را داشته باشد، می تواند همسر قانونی و فرزندان (فرزند خوانده قانونی) خود را نیز به همراه خود به این کشور بیاورد. سن فرزندان باید زیر 21 سال باشد و آن ها نباید ازدواج کرده باشند. افرادی که دارای این نوع ویزاهای کاری هستند برای واجد شرایط شدن باید حداقل 6000$ (دلار آمریکا) در ماه درآمد داشته باشند. در صورتی که شخصی با فردی که ویزای کاری سنگاپور را دارد، ازدواج کامن لا یا ازدواج غیررسمی کرده باشد، به آن شخص ویزای همراه تعلق نمی گیرد. هرچند که این افراد می توانند برای دریافت ویزای ملاقات اجتماعی طولانی مدت یا (Long-Term Social Visit Pass (LTSVP اقدام نمایند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه سنگاپور

برای کسب ویزای همراه، متقاضیان واجد شرایط ملزم به ارائه یک سری از مدارک لازم هستند. اولین گام برای درخواست این ویزا تکمیل فرم درخواست ویزای همراه است. البته باید توجه داشته باشید که فرم های درخواست برای فرزندان زیر 16 سال، باید توسط پدر و مادر به نمایندگی از آن ها امضاء شود. مدارکی که به زبان انگلیسی نمی باشند باید توسط یک مترجم ترجمه شده و همراه با کپی اصل مدرک ارسال شوند.

به طور کلی مدارک لازم و مورد نیاز برای اخذ این ویزا به صورت زیر می باشد:

  • تکمیل فرم
  • کپی از صفحه پاسپورت فرزند متقاضی
  • کپی از گواهی رسمی ازدواج و تولد فرزندان
  • اگر فردی دارای فرزند خوانده است ارائه مدارک لازم برای اثبات این رابطه ضروری می باشد.
  • سوابق تحصیلی (در صورت وجود)
  • جزئیات ثبت نام مدرسه در یک موسسه آموزشی در سنگاپور، در صورت وجود
  • جزئیات حقوق و دستمزد ماهانه

مدارک لازم برای اخذ ویزای همراه سنگاپور

فرآیند درخواست ویزای همراه سنگاپور

برای درخواست، دریافت ویزای همراه در این کشور می توان از دو طریق آنلاین یا حضوری اقدام کرد. برای ویزای همراه همسر و فرزندان فردی که دارای ویزای نوع S، و ویزای (Employment Pass) است، می توان از طریق روش آنلاین درخواست خود را ارسال کرد. اما برای درخواست ویزای همراه خانواده برای فردی که دارای ویزای کارآفرینی (EntrePass)، ویزای هستند، درخواست از طریق حضوری مناسب تر می باشد.

شایان ذکر است که این درخواست ها باید توسط کارفرمای متقاضی ویزای کار برای هر کدام از اعضای خانواده به صورت مجزا پر شود.

پردازش درخواست ویزای همراه در سنگاپور معمولاً بین 3 تا 5 هفته طول می کشد. در صورتی ‌که درخواست ویزای کاری و ویزای همراه با هم ارسال شود، معمولاً روند پردازش این دو ویزا به طور همزمان اتفاق می افتد. اگر درخواست ویزای همراه یا نامه (IPA) شما، توسط وزارت نیروی انسانی سنگاپور صادر می شود. بعد از صدور تاییدیه حضور متقاضی ویزای همراه برای دریافت ویزا در سنگاپور الزامی است. برای دریافت ویزای همراه ارائه مدارک زیر لازم است:

  • نامه تاییدیه (IPA) از طرف وزارت MOM
  • گذرنامه شخص متقاضی
  • گذرنامه فرزندان
  • تحویل مدارک لازم که در نامه (IPA) درج شده است. (نظیر گواهی سلامت)

تمدید ویزای سنگاپور

در صورت دریافت تاییدیه از سوی کارفرما برای تمدید ویزای کاری، وزارت نیروی انسانی سنگاپور (MOM) ویزای همراه خانواده فرد متقاضی را نیز تمدید می کند. اگر ویزای کاری افراد از نوع PEP، کارآفرینی (EntrePass) یا ویزای کاری (Employment Pass) باشد، اعضای خانواده وی که با ویزای همراه، می توانند در سنگاپور مشغول به کار شوند. برای کار در سنگاپور شما باید کارفرمای شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و نامه رضایت نامه (LOC) آن کارفرما را برای MOM ارسال کند. ارزیابی این فرم به طور معمول 1 هفته طول می کشد.

لازم به ذکر است که رضایت نامه (LOC) با منقضی شدن ویزای همراه نیز منقضی می شود. بنابراین، شما باید LOC خود را هرزمان که ویزای همراه شما منقضی شد تمدید نمایید. در صورتی که فرد دارای ویزای همراه تمایل به ادامه تحصیل در کشور سنگاپور را داشته باشد، ملزم به تبدیل ویزای همراه خود به ویزای دانشجویی می باشد. در حالی ‌که کودکان دارای ویزای همراه می توانند در مدارس محلی یا بین المللی K-12 در سنگاپور ثبت نام کند.

همان طور که گفته شد، کشور سنگاپور یکی از قوی ترین اقتصادهای دنیا را دارد. افراد می توانند از طریق دریافت ویزای کاری علاوه بر دریافت حقوق و درامد ماهانه مناسب برای خانواده خود تحت شرایط خاص ویزای همراه درخواست کنند. و این فرایند امکان اخذ اقامت دائم در کشور سنگاپور را هموارتر می سازد. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاع بیشتر در زمینه مهاجرت به سنگاپور با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *