ویزای مسافرتی کرواسی

ویزای توریستی کرواسی

ویزای توریستی کرواسی

کرواسی یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می شود، به همین دلیل سیاست ویزای توریستی کرواسی تا حد زیادی شبیه سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. مزیت اخذ ویزای توریستی کرواسی این است که شما وارد یک کشور اروپایی می شوید که بین اروپای مرکزی و جنوب شرقی واقع شده است. این کشور به عنوان پر بازدید ترین مقاصد گردشگری مدیترانه شناخته می شود.

جمهوری کرواسی به دلیل میراث غنی فرهنگی و تاریخی، اما بیشتر به دلیل خط ساحلی آن سالانه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر جهان می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت به کرواسی آماده ارائه بهترین راهکارها به شما عزیزان جهت اخذ ویزای توریستی می باشد. به طور کلی دارندگان ویزای توریستی می توانند از زیبایی های این کشور در طول سفر خود به کرواسی بهره مند شوند.

اخذ ویزای توریستی کرواسی

اتباع کشورهای اروپایی که قصد سفر و بازدید از کرواسی را دارند باید قبل از اعزام به این کشور برای اخذ ویزای توریستی کرواسی اقدام نمایند. در حالی که متقاضیان از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سفر به کرواسی نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند. ویزای توریستی به دارندگان این امکان را می دهد که حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه در کرواسی اقامت داشته باشند. ویزای توریستی برای یک، دو یا چند بار ورود ارائه می شود، که تعداد دفعات ورود و خروج مجدد به کرواسی را تعیین می کند. البته لازم به ذکر است که چندین کشور اتحادیه اروپا از داشتن ویزای کرواسی برای مقاصد کوتاه مدت معاف هستند.

ویزای توریستی کرواسی که به عنوان ویزای کوتاه مدت نیز شناخته می شود بیشتر برای اهداف زیر مورد استفاده گردشگران بین المللی قرار می گیرد:

اهداف ویزای توریستی کوتاه مدت کرواسی

شرایط درخواست ویزای توریستی کرواسی

افرادی که قصد دریافت ویزای توریستی کرواسی را دارند حین درخواست ویزای خود باید شرایطی را رعایت کنند. همچنین ارائه اسناد و الزاماتی برای درخواست ویزای توریستی الزامی است.

این اسناد و مدارک عبارت اند از:

  • متفاضیان باید فرم درخواست ویزا را تکمیل کرده و در آخر امضاء نمایند.
  • ارائه گذرنامه یا سند مسافرتی متقاضی: گذرنامه متقاضیان باید حداقل 3 صفحه خالی داشته باشد و حداقل 3 ماه از زمانی که قصد خروج از کرواسی را دارید معتبر باشد.
  • ارائه فتوکپی از گذرنامه متقاضی: این فتوکپی شامل تمام صفحات استفاده شده و همچنین تمام ویزاهای موجود می باشد.
  • ارائه 2 قطعه عکس در اندازه پاسپورت که در 6 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • ارائه بیمه درمانی معتبر برای مدتی که در کرواسی اقامت خواهید داشت. بیمه درمانی شما باید حداقل 40000HRK (کونا کرواسی) برای بیماری ناگهانی، تصادفات و بازگشت به کشور مبدا را پوشش دهد.

البته لازم به ذکر است که درخواست ویزا بر خلاف سایر ویزاها دارای شرایط اضافی نیز می باشد. برای آشنایی بیشتر با شرایط اضافی درخواست ویزای توریستی به جدول زیر مراجعه فرمایید:

شرایط اضافی جهت درخواست ویزای توریستیتوضیحات
ارائه ضمانت نامهاگر ار دوستان یا خانواده خود در کرواسی بازدید می کنید باید یک ضمانت نامه ارائه دهید. ضمانت نامه باید توسط یک دفتر اسناد رسمی در کرواسی تایید شود.
اثبات وضعیت اشتغالاگر ار دوستان یا خانواده خود در کرواسی بازدید می کنید باید یک ضمانت نامه ارائه دهید. ضمانت نامه باید توسط یک دفتر اسناد رسمی در کرواسی تایید شود.
برای خردسالانرضایت نامه از والدین یا قیم قانونی که به خردسال اجازه سفر به کرواسی را می دهد. علاوه بر این باید کپی پاسپورت والدین یا قیم قانونی را نیز به کنسولگری کرواسی ارائه دهید.

شرایط درخواست ویزای توریستی کرواسی

نکات ضروری جهت درخواست ویزای توریستی کرواسی

متقاضیان دریافت ویزای توریستی کرواسی باید قبل از درخواست ویزای خود با نکات ضروری متعددی آشنا شوند. به طور کلی توصیه می شود از تاریخ مورد نظر برای سفر هرچه زودتر برای ویزای توریستی کروتسی اقدام نمایید. البته لازم به ذکر است که زودتر از 3 ماه درخواست ندهید.

بنابراین از زمانی که قصد سفر به کرواسی را گرفتید، ظرف 15 تا 19 روز برای ویزای توریستی اقدام نمایید. علاوه بر این اگر زودتر از 15 روز از زمان سفر خود به کرواسی درخواست خود را ثبت کنید، ممکن است کنسولگری کرواسی درخواست شما را نپذیرد. یا در غیر این صورت هزینه ویزای توریستی شما بالاتر خواهد بود.

در نهایت اینکه می توانید درخواست ویزای توریستی خود را در یکی از موارد زیر ارسال کنید:

  • در نزدیکترین سفارت کرواسی
  • یک مرکز مجاز درخواست ویزای توریستی
  • آژانس مسافرتی مجاز در ایران

فرآیند درخواست ویزای توریستی کرواسی

افرادی که قصد درخواست ویزای توریستی کرواسی را دارند باید فرآیندی را به ترتیب جهت درخواست ویزای توریستی خود طی فرمایند. فرآیند درخواست ویزای توریستی به شرح زیر می باشد:

  • فرم درخواست ویزا را تکمیل و چاپ کنید: البته متقاضیان می توانند فرم درخواست ویزا را به صورت آنلایت از سایت سفارت کرواسی دریافت کنند.
  • مدارک مورد نیاز را جمع آوری کنید.
  • یک قرار ملاقات رزرو کنید: برای ارسال فرم درخواست به همراه مدارک مورد نیاز از کنسولگری یا آژانس مسافرتی معتبر وقت بگیرید.
  • هزینه درخواست ویزای کرواسی را به مبلغ 290HRK (کونا کرواسی) پرداخت کنید.
  • درخواست را ارسال کنید: فرم درخواست و مدارک را شخصا در تاریخ ملاقات ارسال نمایید. اگر به هر دلیلی نمی توانید اسناد را خودتان ارسال کنید می توانید یک نماینده مجاز را به جای خودتان ارسال کنید.
  • منتظر پردازش باشید.

مجوز اقامت کرواسی

به طور کلی، اتباع خارجی که قصد دارند بیش از 90 روز در کرواسی زندگی کنند باید برای مجوز اقامت کرواسی اقدام نمایند. پس از دریافت ویزا می توانید به اداره پلیس محلی کرواسی رفته و درخواست مجوز اقامت خود را ثبت کنید. مجوز اقامت کرواسی سندی است که در واقع به شما اجازه می دهد تا به طور قانونی در کرواسی زندگی کنید. اما ویزای طولانی مدت فقط به شما امکان می دهد با هدف اقامت در کرواسی به این کشور سفر کنید.

البته لازم به ذکر است که، اگر با ویزای کوتاه مدت وارد کشور شده باشید نمی توانید برای اقامت کرواسی اقدام نمایید. البته اتباع کشورهای اتحادیه اروپا ملزم به داشتن ویزای طولانی مدت برای کرواسی یا درخواست مجوز اقامت نیستند. هدف موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از ارائه این مقاله، بالا بردن سطح آگاهی شما عزیزان در خصوص شرایط درخواست ویزای توریستی بوده است.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *