ویزای مسافرتی موناکو

ویزای توریستی موناکو

ویزای توریستی موناکو

اخذ ویزای توریستی موناکو برا افراد خارجی تمایل به بازدید از این کشور زیبای فرانسوی زبان را دارند، در بازه زمانی مشخص ممکن است. موناکو هرچند کوچک ثروتمند و پادشاهی است و با فرانسه از 3 طرف مرز مشترک دارد. از سوی دیگر این کشور به دریای مدیترانه راه دارد. البته کشور ایتالیا نیز در فاصله 15 کیلومتری موناکو قرار دارد. پایتخت این کشور، موناکوویل است. شهری با برج و باروهای بسیار که گردشگران بسیاری را به سوی خود کشانده است. همچنین بزرگ ترین شهر در کشور موناکو مونت‌کارلو است. کشور موناکو عضو شنگن نیست. اما مرزهای این کشور برای اعضاء شنگن باز است. ممکن است سوالات بسیاری در مورد ویزای توریستی وجود داشته باشد.

سوالاتی چون :

  • شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی موناکو چیست؟
  • آیا می توان با ویزای توریستی موناکو در این کشور اقامت تحصیلی داشت؟
  • چند گونه ویزای توریستی موناکو را می توان اخذ کرد؟

برای پاسخ به سوالات شما این مقاله توسط تیم ترجمه و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت هرگونه ابهام می توانید با خطوط مشاوره تماس گرفته مشاوره تخصصی دریافت نمایید.

اخذ ویزای توریستی موناکو

مانند دیگر کشورهای دنیا، کسب ویزای توریستی موناکو نیز برای بازدید متقاضیان از این کشور کوچک و زیبا الزامی است. هرچند کسانی که دارای ویزای فرانسه هستند می توانند بدون ویزا به این کشور سفر کند. متقاضیان سفر به موناکو از سرتاسر جهان که قصد دارند به این کشور سفر کنند. اوقات فراغت خود را در این کشور سپری کنند، باید ویزای توریستی موناکو را کسب کنند. زبان موناکویی ها از دیرباز فرانسوی و ایتالیایی بوده است. همچنین بد نیست بدانی که جمعیتی بیش از 38000 نفر در این کشور سکونت دارند.

موناکو به عنوان یک ایالت مستقل در فرانسه پس از واتیکان دومین ایالت مستقل جهان است. ورود به این ایالت مستقل نیاز به ویزا دارد. در واقع ویزای فرانسه به متقاضیان و توریست ها این اجازه را می دهد که وارد موناکو شوند. ویزای فرانسه به متقاضیان حق می دهد تا برای مدت معین نیز در موناکو بمانند. در نتیجه، اگر برای ورود به کشورهای عضو شنگن نیازی به ویزا ندارید، برای بازدید از موناکو نیز به ویزا احتیاج ندارید.

شرایط مجوز گردشگری موناکو

برای دریافت ویزای توریستی موناکو نیاز است یک سری مدارک تهیه گردد. برای طی کردن پروسه ویزای موناکو باید ابتدا موارد زیر رعایت گردد.

این موارد عبارتند از:

  • انتخاب نوع ویزای توریستی
  • دریافت فرم درخواست از سفارت و تکمیل آن
  • ارائه درخواست ویزای توریستی
  • جمع آوری مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای شنگن
  • پرداخت هزینه ویزا برای تایید و کسب ویزا
  • حاضر شدن در جلسه مصاحبه با تمام اسناد جمع آوری شده
  • انتظار برای تایید شدن پرونده جهت سفر به موناکو

در جهت مهاجرت و زندگی در این کشور در نمودار زیر به بررسی هزینه زندگی در این کشور خواهیم پرداخت:

هزینه زندگی در موناکو

در نهایت برای اقدام ویزای توریستی موناکو چند مدرک دیگر نیز جزء اسناد مهم تلقی می گردد. متقاضیان برای دریافت این ویزا نیاز است به مسائل زیر توجه بفرمایند و گرنه احتمال ریجکتی ویزا وجود دارد.

این مدارک عبارتند از:

  • برنامه سفر
  • استشهاد پشتیبانی
  • رزرو هتل

همچنین جهت تحصیل در این کشور مقاله تحصیل در موناکو خالی از لطف نخواهد بود.

برنامه سفر برای ویزای کوتاه مدت موناکو

اولین چیزی که باید حتما به سفارت به صورت دقیق اعلام گردد برنامه سفر است. برای برنامه سفر حتما باید فرد جزء به جزء مراحل سفر و انگیزه خود را عنوان نماید.

برنامه سفر شامل موارد زیر است :

  • هدف بازدید از موناکو
  • تاریخ ورود و خروج
  • اطلاعات شخصی
  • کارهایی که متقاضی قصد دارد در موناکو انجام دهد.

در صورتی که تمایل به کار در این کشور داشته باشید،پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله کار در موناکو می باشد.

برنامه سفر برای ویزای توریستی موناکو

استشهاد پشتیبانی ویزای توریستی موناکو

معمولا برای اقدام برای هر کشوری فرد باید یک تعلق به خاک کشور مبداء یا مدارکی دال بر پشتیبانی مالی توسط یک فرد دیگر را ارائه دهد. لازم به ذکر است اغلب ویزاهای جهان چنین شرایطی را دارند. در واقع می توان این گونه بیان کرد که ویزای شنگن دارای چنین شرایطی برای صدور است. نامه ای است که توسط شخص دیگری نوشته شده و امضاء شده است. از این رو مایل به حمایت مالی از مسافر است. صورت های بانکی حامی باید به نامه ضمیمه شود تا اعتبار آن معتبر باشد.

مدارکی دال بر رزرو هتل در کشور موناکو

همواره برای ویزاهای توریستی لازم است فرد اطلاعات سفر خود از جمله محل اقامت خود در کشور مبدا در طول اقامت را در ابتدای سفر مشخص نماید. به این منظور مدارک رزرو هتل نیز باید برای کسب ویزای توریستی موناکو ارائه شوند. این مدارک نشان می دهد مسافر در کجا اقامت خواهد داشت.

همچنین مدارک رزرو هتل تاریخ هایی که او در آنجا می ماند. جزئیات مربوط به هتل را نشان می دهد. اگر مسافر در خانه یکی از ساکنان موناکو اقامت داشته باشد، باید دعوت نامه ای ارائه شود. اگر فرد مایل باید در خانه خویشاوندی بماند باید مدارکی دال بر دعوت به خانه آن فرد ارائه کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در باب اقامت در موناکو مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اقامت در حوزه شنگن با ویزای موناکو

در سال های اخیر افراد بسیاری از طریق ویزاهای توریستی اقدام به اقامت در حوزه شنگن نموده اند. لازم است ذکر شود نوع ویزاهای اقامتی و توریستی براساس علم مهاجرت کاملا متفاوت است. لذا بد نیست افرادی که از طریق ویزاهای تورییستی با هدف اقامت خود را به حوزه شنگن می رسانند بدانند تفاوت های این 2 نوع از ویزا چیست؟

در ویزاهای تایپ C یا اصطلاحا توریستی معمولا فرد اجازه کار، تحصیل و اقامت طولانی مدت ندارد. به همین دلیل اقامت و عدم ترک کشور مقصد غیر قانونی تلقی می گردد. برای اقامت با اجازه کار و برای گرفتن اقامت باید از طریق ویزاهای تایپ D یا ویزاهای تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری یا دیگر ویزاهای بلندمدت استفاده کرد. این ویزاها تنها از طریق موسسات مهاجرتی قابل دستیابی هستند. فرد در این نوع از ویزا معمولا حق کار و تحصیل دارد می تواند ویزای بلند مدت خود را به ویزای اقامت دائم یا دریافت پاسپورت و تابعیت کشور مقصد تبدیل نماید. این مقاله توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت هرگونه سوال می توانید با تماس با مشاورین با تجربه ما از خدمات مشاوره تخصصی و دریافت انواع ویزاهای بلند مدت بهره مند گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *