مهاجرت به کشور موناکو

کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

برای اطلاع از کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو این مقاله را دنبال کنید تا با جزئیات خوبی در این خصوص اطلاعات به روزی را به دست آورید. شاهنشاهی موناکو یک دولت کوچک در ریویرای فرانسه است که از 10 بخش تشکیل شده است. این کشور در اروپا و فرانسه به عنوان تنها کشور همسایه و دریای مدیترانه در جنوب واقع شده است. مهمترین بخشها موناکو سیتی، مونت کارلو Spélugues و لاروس است. مساحت موناکو فقط 2.1 کیلومتر مربع است. بنابراین دومین کشور مستقل کوچک در اروپا است. آب و هوای آن مدیترانه ای با تابستان های گرم و خشک و زمستان های مرطوب و معتدل است. این زمین تحت تأثیر تپه ها و صخره های صخره ای قرار دارد.

جمعیت کلی 38300 نفر است. پایتخت این کشور موناکو است که همچنین پرجمعیت ترین شهر است. موناکو فرودگاه ندارد اما فقط یک هلیکوپتر به نام هلیپورت موناکو (MCM) دارد. برای پروازهای بین المللی و اروپایی، شهروندان مونگاسکی باید به نیس در همسایگی فرانسه سفر کنند. فرهنگ مونگاسک به شدت تحت تاثیر كشور همسایه خود فرانسه است. اکثریت جمعیت کاتولیک رومی هستند. زبان رسمی کشور موناکو فرانسه است. علاوه بر این مشاغل گردشگری و کازینو یکی از عوامل مهم در این امر هستند. موناکو بیشتر به خاطر خط ساحلی زیبا و فضای منحصر به فرد خلوتش شناخته می شود. منتخبی از مقصد اصلی شامل مونت کارلو، کاخ دو پرنس، موزه اقیانوس شناسی، نمایشگاه Jadrin Exodique ، کلیسای جامع، اپرا و بندر معروف است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ پاسپورت موناکو شما را راهنمایی می کند.

مشخصات پاسپورت موناکو

در حال حاضر پاسپورت مونگاسک براساس شاخص رتبه بندی گذرنامه راهنما در رتبه 14 قرار دارد. این امکان دسترسی بدون ویزا به 180 کشور را فراهم می کند. این امر باعث می شود تا یکی از مطلوب ترین گذرنامه های جهان با امتیاز تحرک بسیار بالا باشد. دارندگان گذرنامه موناکو بدون ورود به ویزا و ویزا هنگام ورود به کشورهایی مانند برزیل، ژاپن، انگلستان، ایالات متحده و کل اتحادیه اروپا دسترسی تقریبا فوری به سراسر جهان را دارند. دارندگان گذرنامه موناکو برای ورود به 49 مقصد در جهان برای مقاصدی مانند چین، هند و روسیه نیاز به ویزا دارند. جدا از این کشورهای بدون ویزا موناکو و کشورهای هنگام ورود ویزا، 49 مقصد اضافی وجود دارد. دارندگان گذرنامه موناکو برای ورود به آن یا ویزای فیزیکی یا eVisa یعنی کشورهای مورد نیاز ویزا) نیاز به ویزای فیزیکی دارند.

رتبه گذرنامه کشور موناکو نسبت به سایر گذرنامه های دیگر کشورهای جهان با جمع کردن کشورهایی که به دارندگان گذرنامه موناکو اجازه ورود بدون ویزا را می دهند (یعنی کشورهای بدون ویزا) و کشورهایی که به دارندگان گذرنامه موناکو اجازه می دهند با اخذ ویزا هنگام ورود به کشور اجازه ورود دهند، محاسبه می شود. (یعنی کشورهای ویزا هنگام ورود) یا مجوز سفر الکترونیکی (ETA). در حال حاضر 127 کشور بدون ویزا پاسپورت موناکو، 42 کشور ورود ویزا موناکو و 11 مقصد ETA وجود دارد. در کل، دارندگان گذرنامه موناکو می توانند در مجموع 180 مقصد را وارد کنند یا بدون ویزا، از طریق ویزا هنگام ورود، یا از طریق ETA در نتیجه، پاسپورت موناکو رتبه 14 جهان را دارد.

در نمودار زیر به بررسی رتبه های پاسپورت این کشور در طی سال های اخیر می پردازیم:

بررسی رتبه های پاسپورت موناکو در طی سال های اخی

نحوه دریافت ویزای موناکو

مراحل اخذ ویزا به موناکو با مراحل اخذ ویزا به فرانسه یکسان است. برای دریافت ویزا به موناکو مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید. اول از نوع ویزا مورد نیاز خود مطلع شوید و دوم مشخص کنید که در کجا باید اقدام کنید. در کدام سفارت یا کنسولگری یا مرکز ویزا. در مرحله سوم دریافت فرم درخواست و تحقق آن. در مرحله بعد باید مدارک مورد نیاز ویزای شنگن را جمع آوری کنید. سپس هزینه ویزا برای صفوف از ویزای خود پرداخت کنید. در مراحل پایانی مصاحبه تعیین کنید و با تمام اسناد جمع آوری شده در مصاحبه شرکت کنید. منتظر پاسخ در پرونده برنامه خود باشید. هنگامی که در مصاحبه ویزای خود شرکت می کنید. همچنین بایستی مدارک مورد نیاز برای ویزای شنگن را ارائه دهید. تعدادی اسناد معمولا مورد نیاز برای هر نوع ویزا وجود دارد.

مدارک زیر برای هرگونه درخواست ویزای کوتاه مدت موناکو مورد نیاز است:

  • فرم درخواست: به طور کامل با اطلاعات صحیح و صادقانه مطابق با آنچه در سایر اسناد موجود است، تکمیل می شود.
  • 2 عکس: که قسمت بسیار مهمی از برنامه شماست. این عکس ها باید یکسان باشند. در 3 ماه گذشته گرفته شده باشند.
  • گذرنامه: با اعتبار 3 ماه دیگر، بیش از تاریخ بازگشت مورد نظر خود به کشور خود. گذرنامه باید در 10 سال گذشته صادر شود و حداقل 1 صفحه خالی داشته باشد، تا بتوانید ویزا را ضمیمه کنید.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

موناکو عملا عضو منطقه شنگن محسوب می شود. زیرا یک مسافر برای ورود به موناکو نیاز به عبور از یک کشور منطقه شنگن دارد. اگرچه موناکو سیاست های ویزا خود را ندارد. اما از نزدیک قوانین ویزای شنگن را دنبال می کند. ETIAS بخشی از بسته تغییراتی است که اتحادیه اروپا برای کمک به بهبود امنیت در سراسر اروپا که از حملات تروریستی رنج برده است. احساس افزایش نیاز اتحادیه اروپا برای ورود بازدیدکنندگان غیر اتحادیه اروپا به کشور، به یک سیستم محدود کننده تر نیاز دارد. ETIAS از بسیاری جهات مشابه ESTA آمریکایی و eTA کانادا خواهد بود. هر 2 سیستم معافیت از ویزا هستند و به مجوز آنلاین متکی هستند. بازدید کنندگان کشورهای منتخب را قبل از ورود آنها به نمایش می گذارد.

موناکو یک کشور مستقل بسیار کوچک است که در ساحل مدیترانه نشسته و توسط قلمرو فرانسه احاطه شده است. موناکو به طور رسمی به اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا تعلق ندارد. بنابراین باعث می شود که آن با برخی دیگر از کشورهای اروپایی غیر اتحادیه اروپا مانند نروژ و لیختن اشتاین متفاوت باشد. از آنجا که موناکو کوچک است. در عین حال نسبتا ثروتمند، برای استفاده از روابط بین المللی خود به روابط نزدیک خود با فرانسه اعتماد می کند. به دلیل ارتباط با فرانسه و به عنوان عضو وابسته شنگن در نظر گرفته می شود. این بدان معناست که به محض اجرایی شدن ETIAS در آغاز سال 2023، موناکو از طریق مرز مشترک برای مسافرینی که از طریق فرانسه وارد می شوند تحت پوشش همان قرارداد قرار خواهد گرفت.

دسته بندی کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

دسته اول کشورهای لغو رواید با پاسپورت موناکو

با داشتن پاسپورت کشور موناکو نیازی به اخذ ویزا و پاسپورت ندارید و می توانید آزادانه به ان ها سفر کنید. این کشورها شامل کشورهایی ازسراسر دنیا هستند مانند کشورهای آلبانی، آندورا، آنگویلا، آنتیگوا و باربودا، آرژانتین، ارمنستان، آروبا، اتریش، باهاما، باربادوس، بلاروس، بلژیک، سنت اوستاتیوس، بوسنی، هرزگوین، بوتسوانا، برزیل، جزایر ویرجین انگلیس، بلغارستان، جزایر کیمن، شیلی، کلمبیا، جزایر کوک، کاستاریکا، کرواسی، کوراکائو، قبرس، جمهوری چک، دانمارک، دومینیکا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، استونی، اسواتینی، جزایر فارو، فیجی، فنلاند، فرانسه، گویان فرانسه، پلینزی فرانسه، هند غربی فرانسه، گامبیا، سنت مارتن، سنت پیر و میکلون، سنت وینسنت، گرنادین ها، سوئد، سوئیس، تایوان، تایلند، تونس، ترکیه، جزایر ترک، کایکوس، اوکراین، انگلستان، اروگوئه، ازبکستان، وانواتو، شهر واتیکان، ونزوئلا و والیس و فوتونا. شما اگر پاسپورت کشور موناکو که کوشری فرانسوی زبان است را اخذ کنید می توانید با اقامت در موناکو به تمامی کشورهای فوق بدون ویزا و پاسپورت سفر کنید.

دسته دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو

براساس قوانین موناکو در جدول زیر نیز به دسته ها دوم و سوم کشورهای لغو روادید با پاسپورت موناکو می پردازیم که شامل حالت هایی می شود که نیاز به ویزا در هنگام ورود است و یا در حالت های ETA را بررسی می کنیم:

پارامترشرح
نیاز به ویزا هنگام ورودبحرین، بنگلادش، کامبوج، کیپ ورد، کومور، مصر، بیسائو،ایران،عراق، اردن، کنیا، کویت، لائوس، لبنان، ماداگاسکار، مالاوی، مالدیو، جزایر مارشال، موریتانی، موزامبیک، نپال، عمان، پاکستان، پالائو، پاپوآ گینه نو، رواندا، ساموآ، عربستان سعودی، سنگال، سیشل و جزایر سلیمان
ETAساموآ آمریکایی، استرالیا، کانادا، نیوزلند، جزیره نورفولک، جزایر ماریانای شمالی، پورتوریکو، سریلانکا، ایالات متحده آمریکا، جزایر ویرجین ایالات متحده

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه شرایط مهاجرت به موناکو و مدارک لازم و مراحل آن را برای شما توضیح خواهد داد.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *