ویزای مسافرتی قطر

ویزای توریستی قطر

اخذ ویزای توریستی قطر

اخذ ویزای توریستی قطر فرصتی عالی در خصوص بازدید از این کشور زیبای عربی می باشد که سالانه درصد چشم گیری توریست را به خود اختصاص داده است. برخی از افرادی که برای کار در قطر به یک مصاحبه کاری نیز دعوت شده اند می توانند با استفاده از این ویزا، نسبت به شرکت در آن مصاحبه اقدام کنند.

ویزای توریستی این کشور دارای محدودیت زمانی محدود است و شهروندان بسیاری از کشورهای جهان نیازی به دریافت ویزای توریستی ندارند اما اگر شما تنها گذرنامه ایرانی در اختیار دارید، باید حتما نسبت به دریافت ویزای توریستی این کشور اقدامات لازم را در سفارت این کشور انجام دهید. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در رابطه با چگونگی دریافت این ویزا با شما سخن خواهند گفت.

ویزای ملاقات قطر

ویزای ملاقات، یکی از انواع ویزای توریستی این کشور است که به توریست هایی تقدیم می شود که قصد دارند برای مدتی بیش از 14 روز در کنار خانواده خود در این کشور بمانند. همچنین افرادی که قصد دارند برای یک تجارت به این کشور سفر کنند نیز می توانند از این ویزا استفاده کنند. برای این کار افراد نیاز خواهند داشت که یک اسپانسر داشته باشند و فردی از درون کشور، یا حتی یک هتل یا موسسه، نسبت به حمایت مالی آن ها اقدام کند.

سفر به قطر بدون نیاز به ویزا

شهروندان بسیاری از کشور های قطر، بدون نیاز به دریافت هرگونه ویزا، قادر خواهند بود تا به این کشور سفر کنند. از طرف دیگر گروهی دیگر از شهروندان جهان قادر خواهند بود تا تنها با تکمیل اینترنتی فرم درخواست ویزا، وارد این کشور شوند. برای این کار تنها لازم است یک گذرنامه معتبر برای مدت 6 ماه در اختیار داشته باشند. شهروندان 98 کشور جهان می توانند بدون دریافت ویزای توریستی این کشور به این کشور سفر کنند. محدودیت های اعمال شده در این زمینه تنها به مدت زمان اقامت آن ها در این کشور بستگی دارد. این افراد می توانند پس از ورود به این کشور از طریق فرودگاه های این کشور نسبت به دریافت مهر اقامت در این کشور اقدام کنند.

معافیت از ویزای گردشگری قطر

در کشور قطر 2 نمونه معافیت دریافت ویزا وجود درد که می توان آن را به 2 گروه ویزای 180 روزه و 30 روزه تقسیم کرد. شهروندان بیشتر کشور های مطرح اروپایی می توانند به مدت 180 روز از طریق ویزای توریستی این کشور در این کشور اقامت موقت داشته باشند. از طرف دیگر برخی از مطرح ترین کشورهای آسیایی و برخی از کشورهای درجه دوم اروپایی نیز می توانند بدون دریافت ویزا برای سفری 30 روزه به این کشور از طریقی که پیش تر در رابطه با آن توضیح دادیم، اقدام کنند. شهروندان ایرانی برای سفر به این کشور باید نسبت به دریافت ویزای توریستی این کشور از طریق سفارت این کشور در تهران اقدامات قانونی را انجام دهند.

انواع ویزای توریستی قطر

انواع ویزای توریستی قطر

در کشور قطر 3 نمونه ویزای توریستی این کشور وجود دارد که ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت وظیفه خود می دانیم که در رابطه با هر یک از آن ها توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد.

  • ویزای اول، ویزای توریستی کاری است که در آن از طریق هتل ها یا سفارت، افراد می توانند برای دریافت ویزای توریستی این کشور اقدام کنند.
  • نوع دوم ویزای توریستی این کشور از طریق هتل ها یا فرودگاه های این کشور صادر می شود. در این صورت فرد باید یک اسپانسر قدرتمند داشته باشد و حتما یک هتل را برای مدت مشخصی رزرو کرده باشد. این ویزا تنها برای 1 ماه معتبر خواهد بود و قابلیت تمدید را نخواهد داشت.
  • نوع سوم ویزا یک ویزای مشترک بین 2 کشور قطر و عمان است. اعتبار این ویزا نیز 1 ماهه است اما قابلیت تمدید برای 1 ماه دیگر را نیز دارد. هزینه تمدید این ویزا، 100 ریال قطر است.

اخذ ویزای توریستی قطر

برای دریافت ویزای توریستی این کشور، تکمیل فرم درخواست ویزا و تحویل آن به هتل برای دریافت این ویزا اجباری است. علاوه بر این فرم فرد باید یک کپی از پاسپورت و کارت شناسایی خود را در اختیار آن ها قرار دهد. هزینه دریافت ویزای توریستی این کشور 100 ریال قطر است و هزینه هر یک از همراهان نیز 50 ریال قطر خواهد بود. در صورتی که در رابطه با خروج خود از کشور این کشور مرتکب تخلف شوید، شما به ازای هر روز دیر کرد باید 200 ریال قطر را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

مدارک لازم برای ویزای توریستی قطر

برای آنکه بتوانید ویزای توریستی قطر را دریافت کنید، باید مدارک خود را به صورت کامل در اختیار مراجع قانونی قرار دهید. مدارک مورد نیاز شما عبارتند از:

  • گذرنامه قانونی با حداقل 6 ماه اعتبار قانونی
  • کپی مدرک شناسایی معتبر مانند شناسنامه یا کارت ملی
  • 2 قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید در قطع گذرنامه
  • گواهی رزرو قطعی هتل برای مدت مشخص شده جهت اقامت
  • اصل بلیط رفت و برگشت هواپیمایی
  • ارائه گواهی تمکن مالی برای اقامت و هزینه زندگی در قطر که نشان دهنده گردش مالی 3 ماهه گذشته شما باشد.

گواهی تمکن مالی شما باید نشان دهد که شما حداقل 5.000 ریال قطر (1.250€ یورو) باشد. توجه داشته باشید که این حداقل میزان مشخص شده است و ممکن است از این مقدار برای دریافت ویزای توریستی قطر کفایت نکند. هرچه پس انداز شما قدرتمند تر باشد، شما با سادگی بیشتری می توانید ویزای کشور قطر را بدست آورید.

مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همچنین قادر خواهند بود تا با در اختیار داشتن مدارک شما، در کمترین زمان ممکن و با بالاترین سطح اطمینان، ویزای توریستی قطر را در اختیار شما قرار دهند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *