ویزای مسافرتی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک با اعتبار 90 روزه جهت سفر صادر می­ گردد، اما دارای نقش پر رنگی را در میان کشورهای جهان ایفا می نماید. این کشور مقر اتحادیه اروپا بشمار می­ رود. اکثر جلسات و کنفرانس های بین المللی در این کشور برگزار می گرد. این کشور در همسایگی کشورهای آلمان، فرانسه و هلند قرار دارد. بدلیل مناظر طبیعی، آب و هوا، کوه های که در این کشور قرار دارد، همواره مقصد توریستان و گردشگران جهان قرار گرفته است.

این کشور از ثبات سیاسی و اقتصادی بالایی برخوردار می باشد. شرایط سرمایه گذاری در این کشور بسیار مناسب است. افراد زیادی با اخذ ویزای سرمایه گذاری به این کشور مهاجرت می نمایند. دوستان و علاقمندان به زندگی در این کشور می ­توانند از مشاوره های کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره­ مند گردیده و شرایط زندگی در این کشور مطلع گردند. هر ساله افراد زیادی با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر می نمایند. این ویزا همانند ویزاهای تجاری، دیدار خانوداگی و نمایشگاهی دارای اعتباری کوتاه مدت است. افراد پس از پایان اعتبار می ­باید این کشور را ترک و به کشور مبدأ خود بازگردند.

شرایط ویزای توریستی بلژیک

همانطور که بیان شد ویزای توریستی این کشود دارای اعتباری کوتاه مدت است. علاوه بر این از نوع یکبار ورود می­ باشد. بدین معنا که فرد با یکبار ورود به این کشور دیگر اجازه وارد به این کشور را نخواهد داشت. از آنجا که این کشور عضو معاهده شنگن می­ باشد، افراد با اخذ ویزای توریستی این کشور اجازه دارند. متقاضیان به مدت 3 ماه در تمامی کشورهای عضو این معاهده تردد نمایند. در صورتی که فرد در این مدت به این کشور سفر و خارج شود دیگر اجازه ورود به این کشور را نخواهد داشت. معمولاً دریافت ویزای توریستی این کشور به سادگی امکان پذیر است. افراد به راحتی می­ توانند با اخذ این ویزا به این کشور و دیگر کشورهای عضو شنگن سفر نمایند.

شرایط ویزای توریستی بلژیک

مدارک لازم جهت اخذ ویزای گردشگری بلژیک

متقاضیان اخذ ویزای توریستی این کشور هستند، در صورتی که دارای دعوتنامه از سوی نزدیکان خود در این کشور باشند براحتی می ­توانند این نوع ویزا را دریافت نمایند. جهت دریافت ویزای توریستی این کشور می­ باید با ارائه مدارک زیر درخواست این ویزا را به سفارت این کشور در کشور مبدأ خود درخواست نمود:

  • تکمیل نمودن فرم درخواست ویزای توریستی
  • 2 قطعه عکس
  • ارائه پاسپورت معتبر به‌ همراه یک نسخه کپی از آن
  • مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی فرد در مدت زمان حضور در این کشور
  • ارائه مدارک دال بر رزرو هتل و بلیط رفت و برگشت به این کشور
  • بیمه نامه مسافرتی
  • ارائه مدارکی که نشان دهنده وضعیت کاری فرد در کشور مبدأ وی می­ باشد.

ناگفته نماند افرادی که قصد سفر به این کشور را به‌ همراه همسر و فرزندان خود دارند، می­ باید مدارکی که نشان دهنده تأهل فرد و رابطه خویشاوندی است را نیز ارائه نمایند. لازم به ذکر است هزینه ویزای توریستی بلژیک 60€ (یورو) می­ باشد. صدور این ویزا یک ماه طول خواهد کشید. همچنین امکان دریافت این ویزا به صورت آنلاین نیز برای افراد وجود دارد.

چگونگی تبدیل ویزای توریستی بلژیک

ویزای توریستی این کشور به اقامت بلژیک منجر نمی شود. برخی از افراد با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر می نمایند. در طول دوره حضور خود در این کشور به جستجوی کار و کارفرمایان بلژیکی هستند. این دسته افراد پس از یافتن شغل مورد نظر خود و مصاحبه با کارفرمایان در این کشور می­ توانند به کشور مبدأ خود بازگشته و نسبت به اخذ ویزای کاری بلژیک اقدام نمایند. در سال های اخیر اخذ ویزای توریستی این کشور به صورت چشمگیری افزایش یافته است. بسیاری از افراد با اخذ این ویزا جهت آگاهی از شرایط کاری در این کشور و ایجاد کسب و کار و یا سرمایه گذاری به این کشور سفر می­ نمایند.

در این بخش توجه شما را به نمودار نرخ بیکاری در این کشور جلب می داریم:

نرخ بیکاری در بلژیک

جاذبه های گردشگری با روادید گردشگری بلژیک

از مهمترین جذابیت های سفر به این کشور آب و هوای بسیار مناسب این کشور می ­باشد. شهرهای بروژ، خنت و آنتورپ از مهمترین شهرهای گردشگری به حساب می­ آیند. آثار تاریخی و موزه های این کشور مورد توجه اکثر گردشگران قرار گرفته است. برج ناقوس از معروفترین جاذبه های گردشگری در شهر بروژ این کشور است که دارای قدمتی طولانی می باشد. برخی معتقدند این برج در قرون وسطی ایجاد گردیده است. برج ناقوس مشرف به میدان اصلی شهر بروژ است که دارای 366 پله می ­باشد که اکثر گردشگران علاقه شدید به بالا رفتن از این برج دارند.

سنت باوو در خنت جاذبه گردشگری بلژیک

کلیسای سنت باوو در شهر خنت این کشور موقعیت دارد که از معماری بسیار شگفت انگیز و مذهبی برخوردار می ­باشد. تزئینات داخلی و معماری های این کلیسا هر ساله افراد زیادی را مجذوب خود می­ نماید. از دیگر جاذبه های گردشگری در این کشور می توانید به شهر قدیمی مون اشاره نمود. این شهر دارای قدمتی 400 ساله می­ باشد. این شهر دارای بناهای مهم و تاریخی بسیاری همچون کلیسای جورج و خانه تاریخی در این شهر را نام برد. علاقمندان و متقاضیان مهاجرت به بلژیک می­ توانند با مشاوره با کارشناسان ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از تمامی شرایط زندگی در این کشور آگاهی یابند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *