ویزای مسافرتی ایسلند

ویزای توریستی ایسلند

ویزای توریستی ایسلند

ایسلند شمالی ترین کشور در قاره­ اروپا است. این کشور سالانه مقصد جهانگردانی است که با اخذ ویزای توریستی ایسلند به این کشور سفر می ­نمایند. کشور ایسلند تا قبل از قرن 20 یکی از فقیرترین کشورها بشمار می ­رفت. اما پس از جنگ جهانی دوم و با موفقیت در صنعت ماهیگری خود توانست، اقتصاد خود را رونق داده است. هم اکنون از مرفه ترین کشورهای جهان به حساب می آید. این کشور دارای آب و هوایی سرد و قطبی می ­باشد. وجود یخچال ها و کوه های پوشیده از برف از مهمترین جذابیت های گردشگری در ایسلند هستند. از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور می ­توان به مناطق آتشفشانی و چشمه های آب گرم ایسلند اشاره نمود. مشاورین و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تمامی عزیزان و علاقمندان مهاجرت به دیگر کشورها را در تمام زمینه ها یاری و راهنمایی می ­نمایند.

اقتصاد کشور ایسلند بر پایه ماهیگیری، کشاورزی، شیلات و جهانگردی می ­باشد. همچنین این کشور بالاترین سهم تولید برق را در میان کشورهای جهان بخود اختصاص داده است. ایسلند محصولاتی همچون ماهی، آلومینیوم و فرآورده های حیوانی را به دیگر کشورها صادر و محصولات نفتی، مواد خوراکی و پوشاک را به کشور خود وارد می ­نماید. زیبایی های طبیعت و جاذبه های گردشگری این کشور از دیگر مواردی می ­باشد که باعث بهبود و رشد اقتصاد در این کشور شده است.

جاذبه های گردشگری ایسلند

ایسلند کشوری امن و مرفه است که کمترین میزان جرم و جنایات از این کشور گزارش گردیده است. موقعیت جغرافیایی ایسلند بگونه ای است که زیبایی های این کشور را دو چندان نموده است. یخچال های قطبی و در مقابل کوه های آتشفشانی زیبایی خاصی به این کشور بخشیده است. همچنین چشمه ها و رودخانه های طبیعی و طبیعیت زیبا و دست نخورده این کشور هر فردی را مجذوب خویش می ­نماید. تمامی موارد فوق موجب شده است تا افراد زیادی با اخذ ویزای توریستی به این کشور سفر نموده و زندگی در طبیعتی زیبا با آب و هوایی متفاوت را تجربه نمایند. جاذبه های گردشگری این کشور باعث بوجود آمدن فرصت های شغلی بسیاری در این کشور شده است و سالانه افراد با اخذ ویزای کاری ایسلند به این کشور مراجعت می ­نمایند.

شرایط دریافت ویزای توریستی ایسلند

افراد با اخذ ویزای توریستی ایسلند می­ توانند به این کشور سفر نمایند. البته اخذ این ویزا برای شهروندان کشورهای خارج از معاهده شنگن می­ باشد. شهروندان کشورهای معاهده شنگن همچون اتریش، سوئد، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، نروژ، هلند، اسلووکی، اسلووانی و دیگر کشورهای عضو این پیمان نیازی به اخذ ویزای توریستی این کشور نخواهند داشت. همچنین افرادی که دارای ویزای شنگن هستند نیز می­ توانند بدون اخذ ویزای توریستی این کشور به ایسلند سفر نمایند. دولت ایسلند با صدور ویزای توریستی راهی را برای افرادی که قصد بازدید و تجربه زندگی در کشوری زیبا را دارند، گشوده است. شهروندان کشورهای آمریکا، استرالیا، ژاپن، کره جنوبی و مالزی نیز طبق تعهداتی که میان سران این کشورها صورت گرفته است، می ­توانند بدون اخذ این ویزا به ایسلند سفر نمایند.

شرایط دریافت ویزای توریستی ایسلند

چگونگی اخذ ویزای توریستی ایسلند

متقاضیان سفر به کشور ایسلند می ­توانند با اخذ ویزای شنگن این کشور، علاوه بر سفر نمودن به این کشور به دیگر کشورهای عضو پیمان شنگن نیز سفر نمایند. بدین منظر باید مدارک زیر را به سفارت کشور ایسلند در کشور مبدأ خود ارائه نموده و درخواست ویزای توریستی ایسلند را بنمایند:

  • پاسپورت معتبر
  • تکمیل فرم درخواست ویزای شنگن
  • ارائه مدارک هویتی ( کارت ملی و یا شناسنامه)
  • عکس
  • ارائه مدارک گردش بانکی متقاضی
  • گواهی اشتغال به تحصیل و گواهی اشتغال به کار در صورت نیاز
  • بلیط هواپیما و مدارک رزرو هتل در ایسلند

تمدید ویزای توریستی کشور ایسلند

افرادی که با ویزای توریستی کشور این کشور به این کشور سفر نموده اند. بنا به هر دلیلی از جمله بیماری، مسائل شخصی نتوانند تا پایان اعتبار ویزا به کشور خود بازگردند، می ­توانند برای تمدید این ویزا اقدام نمایند. بدین منظور متقاضی باید با ارائه مدارک لازم به اداره مورد نظر در این کشور مراجعه نموده و درخواست تمدید ویزای خود را بنمایند. تمدید ویزای توریستی این کشور تنها برای افرادی امکان پذیر است که دارای شرایط زیر باشند:

  • اقامت افراد در کشورهای حوزه شنگن بیشتر از 3 ماه طول نکشیده باشد.
  • ارائه دلیلی موجه برای تمدید ویزا
  • برخورداری از تمکن مالی لازم برای تمدید ویزا
  • برخورداری از بیمه مسافرتی معتبر
  • پرداخت هزینه تمدید ویزای توریستی ایسلند

سفر به ایسلند

ایسلند کشوری زیبا با جاذبه های گردشگری فوق العاده ای می ­باشد. علاوه بر اخذ ویزای توریستی ایسلند، افراد از راه های دیگری نیز می ­توانند به این کشور سفر نمایند. مهاجرت به ایسلند از راه های مختلفی همچون تحصیل، سرمایه گذاری و کار امکان پذیر است. ویزای توریستی کشور ایسلند بگونه ای است که برای مناطق مختلف این کشور متفاوت است. ویزای توریستی جزایر این کشور، ویزای توریستی با اهداف تجاری و ویزای اقامت طولانی مدت از انواع این ویزا بشمار می رود. افرادی که ویزای توریستی جزایر ایسلند را اخذ نموده اند، می ­توانند به صورت کوتاه مدت از زیبایی ها و جاذبه های این کشور بازدید نمایند.

ویزای توریستی با اهداف تجاری ایسلند نیز برای آندسته از افرادی صادر می­ گردد. تنها قصد شرکت در کنفرانس ها، سمینارهای و یا قراردادهای کاری در این کشور را دارند و ویزای اقامت طولانی مدت این کشور نیز مختص افرادی است که قصد اقامت بیش از 3 ماه در ایسلند را دارند. این دسته از افراد با اخذ این ویزا اجازه اخذ اقامت ایسلند را نخواهند داشت. علاقمندان سفر به ایسلند می ­توانند در زمینه های مختلف مهاجرتی از جمله هزینه های زندگی، شرایط کار و سایر با مشاورین مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره نمایند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *