ویزای مسافرتی اسکاتلند

ویزای توریستی اسکاتلند

ویزای توریستی اسکاتلند

آیا قصد اخذ ویزای توریستی اسکاتلند را دارید؟ پس با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا بخش آخر این نوشتار همراه باشید. در این راهنما شما عزیزان می توانید در مورد ویزای توریستی اسکاتلند اطلاعات کافی کسب کنید و ما در اینجا به سؤالات اصلی متقاضیان در این زمینه پاسخ خواهیم داد. اگر اهل کشورهای اتحادیه اروپا یا سوئیس باشید، می توانید تنها با ارائه یک گذرنامه معتبر یا کارت شناسایی ملی صادر شده توسط یک کشور عضور اتحادیه اروپا وارد خاک کشور اسکاتلند شوید. اگر اهل کشورهای عضو اتحادیه اروپا نباشید، قبل از مراجعه به اسکاتلند و انگلیس، باید گذرنامه و ویزای معتبر را در اختیار داشته باشید. در ادامه اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب خواهید کرد.

سفر به اسکاتلند

اسکاتلند آماده استقبال گرم از بازدید کنندگان و توریست های بین المللی از کشورهای مختلف می باشد. در حقیقت، این استقبال بسیار خوب است، به طوری که عده ای هرگز نمی خواهند از کشور اسکاتلند خارج شوند. اگر قصد دارید برای کار و زندگی، کارآفرینی، تحصیل، بازدید یا سرمایه گذاری به اسکاتلند مهاجرت کنید، مهم است که اطمینان حاصل کنید که در مورد ویزا و مهاجرت اطلاعات صحیحی دارید. اگر با دلایل توریستی یا سفرهای کوتاه مدت قصد سفر به کشور اسکاتلند را دارید، گاهی اوقات سفر بدون ویزا امکان پذیر است. با این حال، هرکسی که انگلیسی یا اروپایی نباشد (اتباع اتحادیه اروپاو منطقه اقتصادی اروپا) معمولاً برای سفر به اسکاتلند به ویزای توریستی اسکاتلند نیاز دارند. برای مشاوره بیشتر درباره آنچه در هنگام برنامه ریزی سفر به اسکاتلند نیاز دارید، اطلاعات زیر را بررسی کنید.

درباره اسکاتلند

اسکاتلند یکی از کشورهای انگلستان می باشد که به 32 زیر مجموعه اداری یا مقامات محلی تقسیم می شود که به عنوان مناطق شورا شناخته می شوند. شهر گلاسکو از نظر جمعیت بزرگترین منطقه شورا است که های لند از نظر مساحت بزرگترین آن است. قدرت خودمختار محدود، که شامل مواردی مانند آموزش، خدمات اجتماعی و جاده ها و حمل و نقل می شود، از دولت اسکاتلند به هر زیرمجموعه واگذار می شود. آب و هوا اسکاتلند معمولا معتدل و اقیانوسی است و بسیار متغیر است. غرب اسکاتلند به دلیل تأثیر جریان های اقیانوس اطلس و دمای سردتر سطح دریای شمال معمولاً از شرق گرمتر است. جمعيت اسكاتلند در سرشماري سال 2001، 5.062.011 نفر بود. این سرشماری در سرشماری سال 2011 به 5.295.400، بالاترین میزان تاکنون رسید. براساس جدیدترین تخمین ONS، در اواسط سال 2017، جمعیت اسکاتلند 5.424.800 بود.

اسکاتلند یک مقصد گردشگری توسعه یافته است و عموماً گردشگری مسئولیت حفظ 200.000 شغل را در بخش خدمات به عهده دارد. اسکاتلند به طور کلی به عنوان مقصدی با مناظر زیبا همراه با هزاران مکان تاریخی و جاذبه های دیدنی شناخته می شود. اینها شامل دایره های سنگی ماقبل تاریخ، سنگ های ایستاده و اتاقهای دفن و انواع مختلف برنز، عصر آهن و عصر سنگ است. همچنین بسیاری از قلعه های تاریخی، خانه ها و میادین نبرد، ویرانه ها و موزه ها در این کشور وجود دارد. فصل اصلی گردشگری در این کشور عموماً از آوریل تا اکتبر است. راه های مختلفی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد که شامل اخذ ویزای کار اسکاتلند و یا تحصیل و سرمایه گذاری خواهد شد.

تعداد گردشگران در اسکاتلند

با مشاهده نمودار زیر می توانید با بزرگترین گروه های گردشگرانی که به کشور اسکاتلند سفر می کنند آشنا شوید:

گروه های گردشگرانی که به کشور اسکاتلند

همچنین با مشاهده جدول زیر می توانند از تعداد دقیق گردشگران خارجی که در سال گذشته به اسکاتلند سفر کرده اند آگاه شوید:

رتبهکشورتعداد گردشگران در اسکاتلند
1آمریکا492.000 نفر
2آلمان451.000 نفر
3فرانسه318.000 نفر
4ایتالیا268.000 نفر
5اسپانیا205.000 نفر
6استرالیا172.000 نفر
7هلند172.000 نفر
8کانادا131.000 نفر
9سوئد121.000 نفر
10نروژ106.000 نفر
11سایر کشورهای دنیا1.102.000 نفر

شرایط کسب ویزای توریستی اسکاتلند

همانطور که در مقدمه این نوشتار ذکر شد، شرایط کسب ویزای توریستی اسکاتلند برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت می باشد. یکی از سوالات اصلی متقاضیانی که قصد سفر به اسکاتلند را دارند این است که آیا برای بازدید از اسکاتلند به ویزا نیاز دارم؟

  • شرایط کسب ویزای توریستی اسکاتلند برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا:

شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای ورود خاک اسکاتلند نیازی به کسب ویزای این کشور ندارند و می توانند برای مدت زمان دلخواه در اسکاتلند بمانند. حتی با خروج انگستان از اتحادیه اروپا، قوانین ورود به اسکاتلند تا سال 2023 تغییر نخواهد کرد. شهروندان کشورهای ذکر شده و کشور سوئیس می توانند تا سال 2023 بدون ویزا وارد خاک کشور اسکاتلند شوند، اما ممکن است با توجه به شرایط متقاضیان، محدودیت های مختلفی مانند محدودیت زمانی برای اقامت در این کشور اعمال شود.

  • شرایط کسب ویزای توریستی اسکاتلند برای شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا:

شهروندان کشورهای خارج از اتحادیه اروپا ممکن است با توجه به ملیت خود برای بازدید از کشور اسکاتلند به ویزا احتیاج داشته باشند. این موضوع بستگی به این دارد که متقاضیان چه مدت قصد اقامت در اسکاتلاند را دارند و چرا قصد ورود به خاک این کشور را دارند.

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای توریستی اسکاتلند

مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای توریستی اسکاتلند

همانند سایر کشورهای دنیا، هموطنان عزیز برای سفر به کشور اسکاتلند نیاز به اخذ ویزای توریستی اسکاتلند دارند. البته باید در نظر داشته باشید که کسب ویزای توریستی اسکاتلند در صورتی امکان پذیر می باشد که متقاضیان مدارک مورد نیاز را ارائه دهند و شرایط و قوانین مرتبط با رعایت کنند. در لیست زیر به مدارک مورد نیاز برای کسب ویزای توریستی اسکاتلند اشاره شده است:

  • پاسپورت معتبر (حداقل 1 سال)
  • اسنادی برای اثبات توان مالی کافی برای پرداخت تمامی هزینه ها و مخارج سفر مانند هزینه های رزرو هتل، بلیط هواپیما و غیره
  • پرینت بانکی برای نشان دادن گردش حساب 6 ماه اخیر
  • ارائه اسناد مورد نیاز برای اثبات رزرو بلیط، هتل و همچنین برنامه سفر
  • ارائه مدارک پزشکی و همچنین بیمه
  • پرونده سوابق سفر متقاضیان
  • ارائه اسنادی برای اثبات شرایط کاری شخصی

همانطور که گفته شد، اسکاتلند یک مقصد عالی برای سفر و سپری کردن اوقات فراغت می باشد. هموطنان عزیزی که قصد دارند با اهداف مختلف مانند گرفتن اقامت انگلستان و یا زندگی در انگلستان به کشورهای مختلف این سرزمین مهاجرت کنند، می توانند با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند و اطلاعات کافی در این زمینه کسب کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *