مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در اسپانیا

ویزای بازنشستگی اسپانیا

ویزای بازنشستگی اسپانیا

اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا یکی از روش های محبوب مهاجرت است. اسپانیا واقع در اتحادیه اروپا با داشتن شهرهای پیشرفته و زیبا است. افرادی که دارای منابع مالی و درآمد کافی هستند می توانند از این فرصت استفاده کرده و جهت اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا اقدام کنند. نکته قابل توجه اینجاست که بر خلاف نام آن هیچ محدودیت سنی برای متقاضیان این ویزا وجود ندارد. با دریافت این ویزا می توانید در این کشور زندگی کنید اما حق کار و استخدام را نخواهید داشت. چنانچه خواهان دریافت ویزای بازنشستگی و حق کار هستید می توانید به پرتغال فکر کنید. با راهنمایی گروه کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به هر کجای جهان که علاقه مند هستید مهاجرت کنید و از شرایط و قوانین آن آگاه شوید.

مهاجرت به اسپانیا از طریق ویزای بازنشستگی

اسپانیا از سال 1985 در اتحادیه اروپا و از سال 1995 در منطقه شنگن بوده است. این بدان معنی است که برای شهروندان اتحادیه اروپا بازنشستگی در این کشور بسیار آسان است. شما به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا برای زندگی، کار، بازنشستگی یا تحصیل در آنجا به ویزا یا اجازه اقامت نیاز ندارید. دو نوع ویزا وجود دارد که شهروندان غیر اتحادیه اروپا می توانند دریافت کنند:

  • ویزای طولانی مدت (visado nacionale)
  • ویزای اقامت (visado residencia)

ویزای طولانی مدت اقامت موقت در این کشور را به شما اعطا می کند. همچنین به مهاجران اجازه کار، تحصیل، بازنشستگی یا زندگی در اسپانیا را می دهد. ویزای طولانی مدت سالانه به صورت نامحدود و قابل تمدید است. برای تمدید این ویزا، باید حداقل 6 ماه در سال را در اسپانیا سپری کنید. ویزای اقامت رایج ترین ویزا برای خارجیانی است که می خواهند در اسپانیا بازنشسته شوند. گرفتن ویزا از ویزای طولانی مدت آسان تر است. به شما اجازه می دهد در کشور اقامت یا بازنشسته شوید بدون اینکه بتوانید در آنجا کار کنید. شرایط ویزا در اسپانیا به نوع ویزای شما بستگی دارد. ابتدا باید ثابت کنید که بدون کار در اسپانیا می توانید هزینه های زندگی خود را تأمین کنید.

مزایا ویزای بازنشستگی اسپانیا

اخذ ویزای بازنشستگی اسپانیا

در حالی که ویزای NLV به طور گسترده به عنوان “ویزای بازنشستگی اسپانیا” شناخته می شود، برای درخواست شما نیازی به سن بازنشستگی نیست. با این حال این واقعیت که شما نمی توانید در اسپانیا با ویزای بازنشستگی کار کنید، این برنامه را برای افراد بازنشسته مناسب تر می کند.

از مزایای اصلی برنامه:

پارامترشرح
بدون نیاز به سرمایه گذاریبر خلاف ویزای طلایی اسپانیا، برای واجد شرایط بودن ویزای بازنشستگی شما نیازی به سرمایه گذاری 500000€ (یورویی) برای خرید ملک نخواهید داشت.
روند درخواست سادهشما می توانید در کمتر از 5 ماه ویزای اقامت خود را دریافت کنید.
مسیر اقامت دائمدر کمتر از 5 سال می توانید اقامت دائم اسپانیا را بدست آورید. مشروط بر اینکه حداقل زمان لازم را در اسپانیا سپری کنید و از نظر مالی خودکفا باشید.
مسیر بالقوه شهروندیاخذ تابعیت اسپانیا اما پس از 10 سال می باشد.

شرایط ویزای بازنشستگی اسپانیا

برای تمدید اقامت خود باید حداقل 6 ماه در سال در اسپانیا به سر ببرید. بنابراین اگر به دنبال اخذ اقامت بدون حضور فیزیکی هستید، ویزای طلایی اسپانیا می تواند گزینه بهتری باشد. روند اخذ تابعیت در اسپانیا حدود 10 سال به طول می انجامد توجه داشته باشید که ویزای بازنشستگی اسپانیا به شما اجازه اشتغال در اسپانیا را در زمان اقامت نمی دهد.

می توانید براساس این موارد جهت اثبات تمکن مالی خود اقدام کنید:

  • درآمد دوره ای
  • پس انداز
  • ترکیبی از درآمد و پس انداز.

حداقل نیاز مالی برای این برنامه بر اساس یک شاخص مالی متمرکز بر هزینه های زندگی کشور محاسبه می شود. از سال 2021، ارزش ماهانه این شاخص €564.9 (یورو) است و حداقل نیاز ماهانه برای یک متقاضی این شاخص ضربدر 4 است. لذا هر فرد باید 2260€ (یورو) درآمد داشته باشد. برای هر فرد وابسته اضافی این مقدار €565 (یورو) افزایش می یابد. این بدان معناست که یک خانواده 4 نفره متقاضی ویزای بازنشستگی اسپانیا باید درآمد ماهانه €3958 (یورو) را نشان دهند. جهت درخواست براساس پس انداز شما به عنوان یک متقاضی اصلی، باید حداقل €27115 (یورو) در حساب بانکی یا کارگزاری خود داشته باشید، به اضافه 6778€ (یورو) برای هر وابسته ای که با خود می آورید. یک خانواده 4 نفره باید حدود €47500 (یورو) پس انداز کند.

شرایط ویزای بازنشستگی اسپانیا

مقاصد بازنشستگی در اسپانیا

اسپانیا بسته به تنظیمات و مالی شخصی شما، تعداد زیادی گزینه را ارائه می دهد. اگر از علاقه مندان به زندگی در کلان شهرها هستید و یا برای آن شهر کلاسیک ساحلی اسپانیا می روید می توانید گزینه های زیر را در نظر بگیرید:

شهرشرح
مادریدپایتخت اسپانیا جایی است که سنت، فرهنگ و تاریخ با هم مخلوط می شوند. در آنجا می توانید غذاهای دریایی را از گالیسیا، موسیقی فلامنکو از جنوب و موارد دیگر پیدا کنید. علاوه بر این، به عنوان پایتخت، جامعه بزرگی از مهاجران در آنجا زندگی می کنند. مزیت دیگر مادرید این است که شما اغلب افراد محلی را پیدا می کنید که انگلیسی صحبت می کنند.
آلیکانتهآلیکانته شهری نسبتاً کوچک در سواحل شرقی مدیترانه اسپانیا است. این تنها از 334000 نفر تشکیل شده است. زندگی در این شهر جذاب برای بازنشستگی مناسب است. با این حال، اندازه کوچک آن مانع از سرویس دهی کامل آن نمی شود.
والنسیاوالنسیا تعادل مناسب بین کلان شهر و شهر ساحلی را برقرار می کند. با تعداد زیادی بیمارستان، دانشگاه و پارک بسیار خوب سرویس دهی می شود.
مالاگامالاگا تمیز و سبز است. یکی از بهترین شهرهای اسپانیا است. دولت اسپانیا چیزهای زیادی در این شهر جذاب قرار داده است. آفتاب روزانه و سواحل زیاد این شهر را ارزشمند می کند. این یک شهر شاد و سرزنده با سبک زندگی آرام است.
بارسلونابدون صحبت در مورد بارسلونا، واقعاً نمی توانید از شهرهای اسپانیا نام ببرید. بارسلونا دومین شهر بزرگ و معروف اسپانیا است. فرهنگ، خلاقیت و طیف گسترده ای از رنگ ها و تنوع در این شهر وجود دارد. باله، سواحل، زندگی شبانه، آفتاب مدیترانه ای، غذاهای ارزان و عالی، موزه ها و غیره از ویژگی های این شهر است.

مدارک لازم برای روادید بازنشستگی اسپانیا

این ویزا به شما امکان می دهد به عنوان بازنشسته در اسپانیا اقامت داشته باشید و هیچ نوع فعالیت پرسودی نداشته باشید. این روند ممکن است از روزی که همه اسناد ارائه می شود بین 2 تا 3 ماه طول بکشد. هنگامی که ویزای شما مجاز شد، بلافاصله از طریق ایمیل یا پست الکترونیکی با شما تماس گرفته می شود و شما (و تمام اعضای خانواده که متقاضی ویزا هستند) باید ظرف یک ماه با گذرنامه و برنامه سفر شخصاً به کنسولگری مراجعه کنید. اداره کنسولی اختیارات کامل در ارزیابی و درخواست اسناد بیشتر از مدارک ارائه شده توسط متقاضی را دارد. بدینوسیله به اطلاع می رسانند كه ارائه مدارك فوق الذكر صدور خودكار ویزا را تضمین نمی كند. مدارکی که به منظور پردازش ویزا لازم است شامل:

  • فرم درخواست ویزا
  • فرم EX-01 فرم باید به صورت چاپ شده امضاء شده و پر شود. فقط به زبان اسپانیایی موجود است.
  • گذرنامه معتبر برای حداقل 1 سال، با حداقل یک صفحه خالی برای الصاق ویزا.
  • 2 عکس به اندازه گذرنامه
  • سند محضری که دلیل درخواست این ویزا، هدف، مکان و مدت اقامت شما در اسپانیا و دلایل دیگری را که لازم دارید توضیح دهید.
  • اثبات درآمد بازنشستگی دائمی از یک موسسه رسمی (تأمین اجتماعی یا منبع خصوصی دیگر) برای زندگی بدون کار در اسپانیا.
  • منابع درآمد یا املاک دیگر در اسپانیا در صورت وجود، با ترجمه معتبر به اسپانیایی.
  • سوابق کیفری پلیس باید با اثر انگشت تأیید شود.
  • گواهی پزشکی با ترجمه معتبر به اسپانیایی، که باید اظهارات اخیر یک پزشک باشد
  • مدرک پزشکی بین المللی در هنگام اقامت در اسپانیا، همراه با ترجمه معتبر به اسپانیایی

مالیات در اسپانیا

اگر از هر سال تقویمی 183 روز (6 ماه) در اسپانیا زندگی کنید، در آنجا باید مالیات بدهید. از آنجایی که برای حفظ ویزا به طور کلی به 6 ماه زندگی در آنجا نیاز دارید ، ایده ای هوشمندانه است که در مورد مالیات آنجا اطلاعات کسب کنید. ساکنان اسپانیا نیاز به ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات بر درآمد دارند. شما تحت شرایط زیر واجد شرایط پرداخت مالیات بر درآمد اسپانیا بر درآمد جهانی خود هستید:

  • اگر درآمد سالانه شما از اشتغال بیش از €22000 (یورو) است.
  • اگر در اسپانیا خود اشتغالی دارید یا در آنجا صاحب مشاغل هستید.
  • اگر درآمد اجاره ای بیش از €1000 (یورو) در سال دریافت می کنید.
  • اگر سود سرمایه و درآمد پس انداز دارید که بیش از €1600 (یورو) در سال است.
  • به یاد داشته باشید که شما باید دارایی های خود را که ارزش آنها بیش از €50000 (یورو) است در خارج از کشور اعلام کنید.

در اسپانیا کسر مالیات خاص وجود دارد. کمک هزینه شخصی برای افراد زیر 65 سال 5550€ (یورو) است. اگر 65 تا 75 سال دارید، €6700 (یورو) است. برای هر فرد بالای 75 سال 8100€ (یورو) است. اگر فرزندان زیر 25 سال دارید که با شما زندگی می کنند، می توانید کمک هزینه اضافی نیز درخواست کنید. مشاورین ارشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرایط ویزای همراه اسپانیا را در قالب این مقاله بررسی کرده اند.

2/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای بازنشستگی اسپانیا

  1. یداله ذکریا گفت:

    ایا بچهای مار ا که البته سی سال به بالا هیتند وهمه انها تحصیکرده میباشند را در بر میگیرد

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *