مهاجرت سرمایه گذاری در آمریکا

ویزای بازنشستگی آمریکا

ویزای بازنشستگی آمریکا

در حال حاضر برنامه ای به نام ویزای بازنشستگی آمریکا ارائه نمی شود. لذا افراد خواهان اخذ اقامت با داشتن منابع مالی می توانند اقدام کنند. آمریکا یکی از کشورهای مورد علاقه مهاجرین و بازنشستگان است اما متاسفانه قوانین برای اقامت این افراد آسان نیست. چرا که این افراد نمی توانند با داشتن درآمد ثابت ویزای بازنشستگی دریافت کنند. روش های جایگزینی نیز شامل سرمایه گذاری زیاد است که بسیاری از پس آن بر نمی آیند. در هر صورت در این مقاله این برنامه ها شرح داده می شوند تا بیشتر با آن آشنا شده و جوانب را بررسی کنید. متخصصین مهاجرت در موسسه حقوقی سفیران سروش می توانند بهترین گزینه های بازنشستگی با کم ترین هزینه را به شما عزیزان معرفی کنند. لذا در صورت درخواست می توانید با ما در ارتباط باشید.

مهاجرت از طریق ویزای بازنشستگی آمریکا

بازنشستگی در ایالات متحده به خودی خود به طور گسترده گزینه مطلوبی تلقی می شود. فلوریدا به ویژه از محبوب ترین مکان های ارائه شده از یک محیط زندگی راحت، ارزش عالی املاک و آفتاب در طول سال برخوردار است. مهاجرت به خارج از کشور یک کار بزرگ است. عوامل زیادی وجود دارد که باید در مورد آنها فکر کرد، گزینه هایی برای بررسی و چشم اندازهایی که باید هنگام خرید یک ملک در ایالات متحده آمریکا بررسی کنید، آیا این یک خانه تعطیلات نیمه وقت برای چند ماه در سال است بین اقامت در خارج از ایالات متحده، یا برای اقامت دائم در نظر گرفته شده است. متأسفانه، قوانین مهاجرت ایالات متحده از این نظر می تواند انعطاف پذیر نباشد.

برای کسانی که می خواهند وقت خود در آمریکا و کشور دیگر پیوسته جابجا شوند، ممکن است شرایط واجد شرایط بودن برای ویزای توریستی آمریکا را داشته باشند، که به طور کلی به شهروندان غیر آمریکایی اجازه می دهد تا حداکثر 3 ماه در ایالات متحده بمانند. اگر یک تبعه خارجی مایل به بازنشستگی و زندگی دائمی در ایالات متحده باشد، باید چارچوبی جایگزین برای تکمیل شرایط مهاجرتی خود در ایالات متحده پیدا کنند.

در شکل زیر برخی از روش های جایگزین اقامت آمریکا برای بازنشستگان ذکر شده است:

روش های جایگزین اقامت آمریکا برای بازنشستگان

برنامه EB-5 جایگزین ویزای بازنشستگی آمریکا

اگر می خواهید در ایالات متحده آمریکا بازنشسته شوید و علاقه مند به دریافت گرین کارت هستید، فرصتی برای شما فراهم شده است که مسیر مستقیم اقامت دائم برای بازنشستگان را امکان پذیر می کند و این فرصت را دارید که پس از 5 سال یک شهروند امریکایی شوید. با سرمایه گذاری مستقیم $500000 (دلار آمریکا) در یک شرکت از پیش تأیید شده در ایالات متحده، برنامه EB-5 امکان اقامت دائم در ایالات متحده را فراهم می کند. بسیاری از بازنشستگان خود را محدود به این می دانند و از هیچ راه دیگری که در دسترس آنها است آگاهی ندارند. برنامه سرمایه گذاران EB-5 راهی روشن برای دستیابی به گرین کارت است و گزینه ای است که کاملاً متناسب با وضعیت بسیاری از بازنشستگان است. به خصوص کسانی که به طور دائمی به ایالات متحده مهاجرت می کنند.

با سرمایه گذاری نیم میلیون دلاری برای تجارت مورد تأیید دولت، متقاضی و همسرشان می توانند به ایالات متحده مهاجرت كرده و با گرین کارت در آنجا زندگی كنند. این امکان را دارد که پس از 2 سال با اقامت دائم جایگزین شود، این امکان وجود دارد که پس از 5 سال زندگی در ایالات متحده وضعیت تابعیت را دریافت کنید.

  • اگرچه موفقیت در تجارت به طور طبیعی به نفع سرمایه گذار است باید در 2 سال اول سرمایه گذاری 10 موقعیت شغلی برای شهروندان ایالات متحده ایجاد شود
  • یکی از مهمترین ویژگی های برنامه EB-5 برای بازنشستگان این است که شما مجبور نیستید در امور روزمره شرکت کنید.
  • یک متقاضی EB-5 به یک شریک محدود تبدیل می شود و مدیریت فعال را به عهده شریک عمومی می گذارد.
  • این باعث می شود که از سبک زندگی خود در آمریکا لذت ببرید و از هر تعداد فرصت دیگر، تجاری یا غیره استفاده کنید.

درباره ویزای بازنشستگی در آمریکا

شاید صدها هزار دلار سرمایه در خانه خود داشته باشید و به دنبال بازنشستگی عالی با پس انداز قابل توجهی هستید. شکی نیست که این کار را می توانید در بسیاری از کشورهای انجام دهید. البته آمریکا به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند در جهان دارای سواخل عالی و مقاصد مناسب بازنشستگی است. بسیاری از بازنشستگان به دنبال مکان آرام و امن و یا مکانی که بتوانند از دوران بازنشستگی خود لذت ببرند و کسی آنها را آزار ندهد هستند. باید بگویم که در واقع بازنشستگی در ایالات متحده بسیار دشوار است مگر اینکه فرزندان شهروند آمریکایی داشته باشید که بتوانند از شما حمایت مالی کنند. اگر این کار را انجام دهید، روند کار بسیار راحت خواهد بود، اگرچه دیوان سالاری روند را تا حدی طولانی می کند. اگر فرزندان شهروند ایالات متحده ندارید باید از طرق دیگر که جایگزین ویزای بازنشستگی هستند اقدام کنید:

ویزانوع اقامت
ویزای سرمایه گذاری E2بلند مدت
ویزای سرمایه گذاری EB-5بلند مدت
ویزای توریستی B2کوتاه مدت

برنامه E2 جایگزین ویزای بازنشستگی آمریکا

این ویزا برای آن دسته از بازنشستگانی که هنوز شور و نشاط زیادی دارند بسیار مناسب است. اینگونه بازنشستگان می توانند مشاغل كوچكی را خریداری كنند كه در حال حاضر توسط كاركنان توانمندی به خوبی اداره می شود و صاحبان خارجی آن نیز حین بازنشستگی بر این حرفه نظارت و اداره می كنند! ویزای E2 در صورتی اعطا می شود که در چنین حالتی سرمایه گذاری کنید و حداقل 2 شغل برای آمریکایی ها ایجاد کنید. سرمایه گذاری ها باید بیش از 100000$ (دلار) باشد و هر سرمایه گذاری بیش از 250000$ (دلار) اطمینان حاصل می کند که فرد خارجی کسب و کاری راه می اندازد که در آنجا کارکنان را قادر به فعالیت در تجارت می کنند و در آنجا کسب و کار درآمد قابل اعتماد قابل قبولی برای خود ایجاد می کند.

دارندگان ویزای E2 می توانند تا زمانی که تجارت ویزای E2 آنها ادامه یابد در ایالات متحده بمانند. ویزای E2 یک سیستم مناسب برای بازنشستگان نیست، اما برای برخی بهتر از این است که مجبور باشند هر 6 ماه به کشور خود بازگردند، که می تواند بسیار آزار دهنده باشد. ویزای E2 به همراه کارت تأمین اجتماعی برای سرمایه گذاران ارائه می شود و همین امر می تواند زندگی روزمره را کمی راحت تر کند. بیشتر درباره سرمایه گذاری در آمریکا بدانید.

برنامه E2 جایگزین ویزای بازنشستگی آمریکا

بازنشستگی با ویزای توریستی در آمریکا

ویزای توریستی آمریکا B2 ویزای رسمی صادر شده توسط سفارت است که هر کسی می تواند درخواست کند. برای بازنشستگان ویزای B2 به طور معمول برای 10 سال صادر می شود (چند بار ورود)، اما مدت زمانی که می توان در هر زمان در ایالات متحده گذراند 6 ماه است. اگرچه یک گزینه عالی است، ویزای B2 محدودیت هایی دارد زیرا فرد خارجی نمی تواند واجد شرایط شماره تأمین اجتماعی شود و این می تواند در زندگی روزمره کاملاً مشکل ساز باشد. حتی اگر فرد قصد کار نداشته باشد، موارد مختلفی وجود دارد که داشتن شماره تأمین اجتماعی بسیار مفید است از جمله:

  • گرفتن گواهینامه رانندگی
  • افتتاح حساب های بانکی
  • درخواست بیمه درمانی و غیره.

دستیابی به این نیازهای اساسی دشوارتر می شود مگر اینکه کد اجتماعی داشته باشید.

سیستم بازنشستگی در آمریکا

سیستم بازنشستگی ایالات متحده از 3 رکن تشکیل شده است:

  • حقوق بازنشستگی عمومی
  • حقوق بازنشستگی شغلی
  • حقوق بازنشستگی خصوصی

در اینجا حقوق بازنشستگی عمومی را شرح می دهیم. این سیستم شامل درآمد تأمین امنیت تکمیلی (SSI) است که یک برنامه مکمل درآمد فدرال که از محل درآمد عمومی مالیات تأمین می شود (نه مالیات تأمین اجتماعی). برای کمک به افراد مسن، نابینا و معلول با درآمد اندک یا بدون درآمد طراحی شده است. برای تأمین نیازهای اساسی پول نقد فراهم می کند. همچنین شامل:

  • OASDI : برنامه بیمه سالخوردگی، بازماندگان و معلولیت. بزرگترین برنامه نگهداری درآمد در ایالات متحده (96% مشاغل تحت پوشش)
  • برنامه مالی کارگران از طریق مالیات حقوق و دستمزد. درآمد در 2 صندوق اعتماد (سپرده می شود که مزایا و هزینه های عملیاتی برنامه را پرداخت می کنند.
  • مقادیر واجد شرایط و سود تعیین شده توسط مشارکت های کارگران
  • کارفرمایان با مشارکت کارمندان و کارگران خود اشتغالی مبلغی معادل سهم کارفرمایان و کارمندان پرداخت می کنند.

سن بازنشستگی قانونی به سال تولد بازنشسته بستگی دارد و بین 65 سال (افراد متولد 1937 یا زودتر) تا 67 سال (متولد 1960 یا بالاتر) است. با این وجود می توان از 62 تا 70 سالگی مزایا دریافت کرد. جهت بررسی شرایط مهاجرت به آمریکا می توانید با متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت صحبت کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *