مهاجرت کاری لوکزامبورگ

مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

بررسی مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

از راه های دریافت اقامت لوکزامبورگ مهاجرت کاری به لوکزامبورگ می باشد که با پیشرفت در صنعت اشتغال زایی توانسته متقاضیانی را در خود جای دهد. لوکزامبورگ جزء کشورهای ثروتمند در دنیا می باشد. لوکزامبورگ، یک کشور کوچک و کم جمعیت می باشد ولی با این حال متقاضیانی هستند که تقاضای مهاجرت به این کشور را دارند. متخصصان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا شما را برای دریافت ویزای کاری در کشور لوکزامبورگ راهنمایی کنند.

یکی از راه های موجود و قانونی برای مهاجرت به این کشور مهاجرت کاری به این کشور می باشد. شخصی که برای مهاجرت کاری به لوکزامبورگ اقدام می کند برای دریافت ویزای کاری باید از کارفرمایی در این کشور دعوت نامه شغلی دریافت نماید. نکته دیگر این است که باید بین فرد و کارفرما یک قرار داد کاری وضع شود و متقاضی باید قبل از ورود به این کشور این قرار داد را به وزارت اشتغال لوکزامبورگ ارائه دهد. شرایط کاریابی در این کشور برای متقاضیان اروپایی و متقاضیان بین المللی متفاوت می باشد. متقاضیان اروپایی بر عکس متقاضیان بین المللی نیاز به اخذ ویزای کار این کشور نخواهند داشت.

معرفی کشور لوکزامبورگ

این کشور بیشترین میزان در تولید ناخالصی را در جهان دارد و درآمد سالانه این کشور بسیار بالا می باشد. این کشور جزء کشورهای اتحادیه اروپا می باشد و به همین دلیل واحد پول این کشور € (یورو) است. این کشور جزء کوچک ترین کشور ها در قاره اروپا محسوب می شود با این حال این کشور تبدیل به موسسه ای مالی و بانکی شده است. این کشور با درآمد سالانه 45000$ (دلار) بیشترین میزان در آمد را در جهان به خود اختصاص داده است. زبان رسمی این کشور آلمانی، فرانسوی و لوکزامبورگی می باشد. بزرگترین شهر این کشور، شهر لوکزامبورگ به عنوان پایتخت این کشور شناخته شده است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهترین و مناسب ترین راه ها را برای دریافت ویزا به متقاضیان ارائه می دهد.

کشور لوکزامبورگ دارای برترین امکانات رفاهی و آموزشی می باشد. ولی در نظر داشته باشید زندگی در این کشور دارای هزینه نسبتا بالایی می باشد. همانطور که می دانید هزینه های زندگی در هر کشوری، بسته به سبک زندگی، شهر، منطقه و سایر موارد متغیر می باشد.

از این رو میانگین هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ را در جدول زیر مشاهده کنید:

هزینه به یوروعنوانشماره
2.73€یک بطری آب معدنی1
€2.35یک قرص نان2
€1.4یک لیتر شیر3
4€12 عدد تخم مرغ4
17€یک وعده غذایی مقرون به صرفه در رستوران5
600€ الی 1000€اجاره آپارتمان6

مجوز کار در لوکزامبورگ

کارگران خارجی ملزم به داشتن ویزاها و مجوزهای کار مناسب در لوکزامبورگ هستند که توسط قوانین مهاجرت تعیین شده است. مجوزهای کار باید برای کارمندان تضمین شود و توسط یک نهاد دارای مجوز محلی و ثبت شده حمایت شود که می تواند برای شرکت هایی که تازه وارد بازار این کشور می شوند مشکل ساز باشد. متقاضیان اتحادیه اروپا و EEA (منطقه اقتصادی اروپا) و شهروندان سوئیسی برای کار در لوکزامبورگ نیازی به مجوز کار یا ویزا ندارند. اتباع غیر بومی که مایل به اقامت بیش از 30 ماه در این کشور هستند باید برای اجازه اقامت (اتباع منطقه اقتصادی اروپا) یا کارت شناسایی خارجی (سایر) و ثبت نام در شهرداری که قصد زندگی در آن را دارند ظرف 3 روز پس از ورود خود درخواست دهند.

اتباع غیر کشورهای منطقه اقتصادی اروپا باید قبل از شروع فعالیت شغلی خود در این کشور مجوز کار دریافت کنند. مجوز کار انفرادی توسط وزارت امور خارجه بنا به توصیه وزارت کار اعطاء می شود. اولویت با اتباع این کشور و اتباع اتحادیه اروپا است. اصولا برای اولین درخواست مجوز کار با اعتبار یک سال و قابل تمدید اعطاء می شود. استثنائا، در مورد گروهی از کارگران که به طور موقت به این کشور اعزام شده اند، می توان مجوز جمعی را از طرف شرکت خارجی برای مدت حداکثر 8 ماه تحویل داد.

مدارک لازم جهت مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

مدارک لازم جهت مهاجرت کاری به لوکزامبورگ عبارتست از:

  • ارائه اصل پاسپورت با مدت اعتبار کافی
  • ارائه آخرین مدرک تحصیلی
  • ارائه دعوت نامه کارفرمای کشور لوکزامبورگ
  • ارائه کپی از قرار داد کاری
  • فرد باید رزومه کاری خود را نوشته و ارائه دهد.

دقت داشته باشید که ممکن است از شما مدارک بیشتری نیز درخواست شود. روند بررسی به پرونده و درخواست شما معمولا بین 3 تا 12 هفته طول خواهد کشید. متقاضیان باید به این نکته توجه کنند که ممکن است وزارت اشتغال این کشور درخواست افراد را رد کند و یا درخواست فرد را بپذیرد. اگر درخواست فردی توسط وزارت اشتغال پذیرفته شود متقاضی باید با نامه تایید وزارت به سفارت خانه کشور بلژیک مراجعه کند. زیرا کشور لوکزامبورگ در ایران فاقد سفارت خانه می باشد.

متقاضیان باید توجه کنند که دریافت این ویزا به آسانی نمی باشد و فرد می تواند از روش های دیگری برای اخذ ویزا اقدام نماید. یکی از راه ها این است که فرد با ویزای تحصیلی وارد این کشور شده و بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه با دریافت ویزای جست و جو کار در شغل مرتبط با رشته تحصیلی مشغول به کار شود و ویزای کاری لوکزامبورگ را دریافت نماید. متقاضی بعد از شاغل شدن و پرداخت مالیات در مدت 3 تا 5 سال می تواند اقامت دائم لوکزامبورگ را دریافت نماید.

اشتغال و مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

بهتر است متقاضیان قبل از مهاجرت کاری به لوکزامبورگ نسبت به مشاغل این کشور آگاهی داشته باشند. بیشترین شغل هایی که افراد در آن مشغول به کار می باشند به شرح زیر می باشد:

  • شغل خرده فروشی
  • شغل های خدماتی
  • مشاغل خدمات اجتماعی
  • شغل های تولیدی
  • شغل های ساخت و ساز
  • شاغل شدن در رستوران ها و هتل ها

ساعت کاری در نظر گرفته شده در این کشور حدود 40 ساعت در هفته می باشد و افراد اجازه دارند در تعطیلات عمومی هم کار کنند و به ازای هر ساعت کار دستمزد بیشتری دریافت کنند. تنها کار قانونی در این کشور مورد پذیرش خواهد بود. در این خصوص مقاله شرایط کار پس از تحصیل در لوکزامبورگ را مطالعه بفرمائید.

سایت های کاریابی برای مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

جستجوی کار و مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

افرادی که مهاجرت کاری به این کشور را انتخاب کرده اند و وارد این کشور شده اند باید بدانند که این کشور، کشوری ایده آل برای یافتن شغل می باشد. در این کشور فرصت های شغلی در زمینه خدمات مالی، زمینه ارتباطات و کارگران ماهر به وفور وجود دارد. یافتن شغل در مشاغل حقوقی در کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکایی کاری سخت و دشوار می باشد. برای مشاغلی مثل حسابداری و یا فناوری اطلاعات (IT) نسبت به دیگر مشاغل کار بیشتر می باشد. همچنین کارهای فنی و مشاغل مربوط به مهندسی در این کشور به وفور یافت خواهد شد. ولی به طور کلی بعد از مهاجرت از طریق کاردر لوکزامبورگ می توانید در مشاغل تمام وقت و یا پاره وقت مشغول به کار شوید. شرایط مهاجرت به لوکزامبورگ به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

سایت های کاریابی برای مهاجرت کاری به لوکزامبورگ

افرادی که از طریق مهاجرت کاری به لوکزامبورگ وارد شده اند، می توانند برای یافتن کار از طریق سایت های کاریابی اقدام نمایند. سایت های کاریابی در این کشور به شرح زیر می باشند:

  • jobsearch.lu
  • jobluxembourg.lu
  • optioncarriere.lu
  • indeed.lu
  • monster.lu

سایت های کاریابی به زبان انگلیسی به شرح زیر می باشند:

  • jobsinluxembourg.eu
  • multilingualcareers.eu

سایت های کاری برای مشاغل خاص نیز به شرح ذیل می باشند:

  • ictjob.lu
  • efinancialcareers.lu

در ادامه به سایت های مرتبط با شغل های موقت اشاره خواهیم کرد:

  • yellow.lu
  • editus.lu
  • yellow.lu

یافتن شغل در لوکزامبورگ

در روز شنبه هر هفته روزنامه هایی مربوط به مشاغل چاپ می شوند که افراد می توانند از این طریق شغل مورد نظر خود را پیدا کرده و مشغول به کار شوند. همچنین مشاهده این روزنامه ها به صورت آنلاین نیز وجود دارد. اگر سن متقاضی بین 18 تا 30 سال باشد مشاغل زیادی برای استخدام شدن به عنوان AU Pair وجود دارد. آسانترین راه برای یافتن چنین مشاغلی ثبت نام کردن در سایت ها و آژانس ای کاریابی می باشد.

افرادی که از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند می توانند به عنوان کار آموز مشغول به کار شوند. داوطلبان باید از طریق کمیسیون های کار آموزی واقع شده در اروپا اقدامات لازم را انجام دهند. کارآموزی و یا شغل هایی برای تابستان که برای دانشجویان در نظر گرفته شده توسط سازمانی به نام AIESEC ساماندهی و نظارت می شود. سازمان هایی برای دانشجویان بین و المللی برای کار آموزی در نظ گرفت شده که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • IAESTE
  • Europlacement Intern Abroad

بهتر است متقاضیان قبل از اقدام به مهاجرت کاری به لوکزامبورگ با متخصصان و مشاوران در این زمینه مشورت مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی دارند تا شما را در این راه راهنمایی کنند تا بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *