مهاجرت به کشور اتریش

مهاجرت قاچاقی به اتریش

مهاجرت قاچاقی به اتریش

مهاجرت اگر از طریق درست و قانونی انجام گیرد، می‌تواند در زمینه‌‌ های مختلف موجب رشد و تعالی مهاجر گردد. در غیر این صورت عواقب جبران‌ ناپذیری در انتظار شخص مهاجر است. مهاجرت قاچاقی به اتریش موضوعی می باشد که هر ساله به دلیل آگاهی از این رویه مورد توجه متقاضیان قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی این مباحث می پردازیم. عواقبی از قبیل آزار و اذیت روحی، تجاوز جنسی، بیماری، اسیر شدن در چنگال خلافکاران و غیره که می‌ تواند آینده مهاجر را تباه سازد. در برخی موارد نیز مهاجرت به قیمت جان او تمام می‌ شود.

آیا می‌ توان با کمک وکیل پروسه مهاجرت قاچاقی را به انجام رساند؟ پاسخ این سوال واضح است. یک وکیل، هرگز چنین مهاجرت‌ هایی را به متقاضیان مهاجرت پیشنهاد نمی‌ نماید. چراکه خطرناک و کاملا غیرقانونی است. ضمنا در این روش، ریسک بالایی هم وجود دارد. بنابراین دقت بفرمایید که افراد منفعت طلب و سودجو به سراغ‌ شما نیایند. افرادی که با حیله‌ و دروغ قصد فریب شما را داشته و به‌ عنوان وکیل مهاجرت ادعای کمک به شما را دارند. این گونه افراد مکان مشخصی نداشته و هیچ‌ گونه مجوزی برای این کار ندارند. ناگفته نماند که در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت خدماتی در باب این رویه وجود نداد.

بررسی شرایط مهاجرت قاچاقی به اتریش

فردی که روش مهاجرت خود را به‌ صورت قاچاقی انتخاب می‌ کند، به‌ جزء پناهندگی در کشور مقصد چه راه دیگری دارد؟ بنابراین مجبور به پناهنده شدن می‌ گردد. او ابتدا باید نسبت به اعلام درخواست پناهندگی خود به کشور مقصد اقدام نماید. کشور مقصد به بررسی موضوع می‌ پردازد. این که فرد متقاضی در واقعیت از لحاظ امنیت جانی در خطر بوده است یا خیر. چرا که برخی افراد صرفا جهت مهاجرت، روش پناهندگی را انتخاب می‌ نمایند. مدت زمان بررسی اینگونه پرونده‌ ها به مدت 3 سال و حتی بیشتر هم طول می‌ کشد. فرد متقاضی می‌ تواند جهت اسکان خود، به کمپ‌ های مخصوص پناهندگان برود و در آنجا اقامت داشته باشد.

به عنوان یک پناهنده که بلاتکلیف است. از این رو پرونده‌ در دست بررسی است. همچنین حقوق بسیار کمی پرداخت می‌ گردد. مبلغی که با آن می‌ تواند امرار معاش خود و خانواده‌ را درسطح بسیار پایین پیش ببرد. چنانچه درخواست پناهندگی او مورد قبول واقع شد. از سوی دولت مقصد پذیرفته شد، تسهیلاتی به او هدیه می‌ گردد. مسکن، شغل مناسب و غیره ازجمله این تسهیلات هستند. اما فراموش نکنید، همواره ممکن است درخواست فرد پناهنده ازسوی دولت کشور مقصد مورد موافقت قرار نگیرد. این پروسه شامل کشور اتریش نیز می‌‌ گردد. بنابراین روش مهاجرت قاچاقی به کشوراتریش کاملا غیرقانونی بوده و آینده‌ ای ندارد.

طرق مهاجرت قاچاقی به اتریش

قاچاقچیان برای مهاجرت افراد متقاضی مهاجرت قاچاقی به اتریش روش‌ های به شرح ذیل را در پیش می‌گ یرند:

  • پاسپورت جعلی
  • مستند سازی
  • عبور از راه های خطرناک

از سال 2016، پناهندگان مقادیر کمتری از مزایای مبتنی بر نیاز را نسبت به اتباع دریافت می کنند. اتباع 88984€ (یورو) دریافت می کنند، در حالی که پناهندگان 52250€ (یورو)، از جمله پاداش 155€ (یورو) که هنگام شرکت در اقدامات ادغامی مانند دوره های زبان اعطاء می شود، دریافت می کنند. دادگاه اداری (LVwG) این کشور پایین حداکثر مبالغ ارائه شده توسط اصلاحات را در دادگاه قانون اساسی به چالش کشیده است. این واقعیت که بورگنلند تصمیم گرفت حداقل مزایای هر خانوار را با محدود کردن آن به 1500€ (یورو) برای هر خانوار بدون توجه به اندازه و تعداد افراد مربوطه محدود کند، توسط دادگاه قانون اساسی مغایر با قانون اساسی تلقی شده است. دادگاه در نظر گرفت که حتی اگر هزینه زندگی در اتریش برای هر نفر بسته به اندازه خانوار کاهش یابد، همچنان برای هر فرد اضافی هزینه‌های اضافی لازم است.

مهاجرت قاچاقی به اتریش از طریق پاسپورت جعلی

مهاجرت قاچاقی به اتریش از طریق پاسپورت جعلی

در ابتدا، فرد دلال اقدام به تهیه پاسپورت جعلی برای متقاضی مهاجرت به کشور اتریش می‌ نماید. برای مثال، دلال با توجه به مشخصات فرد متقاضی، برای او پاسپورت اسپانیایی می‌ سازد. متقاضی با دارا بودن این پاسپورت در کشور مقصد (اتریش) به راحتی می‌ تواند از گیت فرودگاه عبور کند. این مرحله از سفر او بدون مشکل سپری می‌ گردد. زیرا در بسیاری موارد، کشور مقصد به بانک اطلاعاتی مربوط به پاسپورت اسپانیا دسترسی ندارد. لذا جعلی بودن پاسپورت از دید آنها پنهان می‌ ماند. ضمنا از آنجا که بسیاری افراد دوتابعیتی می‌ باشند، بنابراین 2 نوع پاسپورت دارند. در مرحله آخر، فرد متقاضی وارد کشور اتریش می‌ شود. اما به محض ورود به این کشور با نابود یا پنهان کردن پاسپورت، خود را به پلیس این کشور معرفی می‌ نماید. بدین ترتیب متقاضی درخواست پناهندگی در این کشور می‌کند. این پروسه با ویزای جعلی نیز اتفاق می‌ افتد.

مستندسازی در مهاجرت غیرقانونی اتریش

شرایط اخذ ویزای توریستی اتریش مستلزم مدارکی است که فرد متقاضی می باید ارائه نماید. مثلا دریافت ویزای توریستی کشور حوزه شنگن مانند اتریش، نیازمند مدارکی از قبیل حساب بانکی، سابقه بیمه،‌ مدرک شغلی و غیره است. بنابراین در این روش، جعل اسناد صورت می‌ گیرد. بدین شکل که دلال مدارک فوق را با مشخصات متقاضی سند سازی یا جعل می‌‌ نماید. ناگفته نماند که در بعضی مواقع جعلی بودن اسناد ارائه شده توسط متقاضی از دید سفارت پنهان می‌ ماند. بدین ترتیب فرد متقاضی موفق به اخذ ویزای توریستی اتریش شده و به خاک اتریش ورود پیدا می‌کند. در نتیجه اقدام به ارائه درخواست پناهندگی می‌نماید.

راه‌ های خطرناک در مهاجرت غیر قانونی اتریش

این نوع روش مخصوص قاچاقچیان مهاجرت است. آنها فرد متقاضی را قاچاقی و از راه‌ های غیرقانونی و صعب‌ العبور زمینی یا دریایی به سمت کشور مقصد می‌ برند. بنابراین کوچکترین اطلاعات شخصی از متقاضی در بانک اطلاعاتی جهت مهاجرت به کشور مقصد ثبت نمی‌ گردد. بدین ترتیب فرد موفق به ورود به خاک کشور مقصد (اتریش) شده و درخواست پناهندگی خود را ارائه می ‌نماید. همچنین می توانید مقاله اقامت اتریش را از طریق لینک زیر مطالعه بفرمائید.

این روش خطرناک‌ ترین روش است. چراکه متاسفانه زندگی افراد بسیاری در این راه به خطر می‌ افتد. منجر به مرگ آنان می‌ شود. مهاجرت قاچاقی به کشور اتریش به عنوان آخرین روش مهاجرت به شمار می‌ رود. مهاجرانی که شرایط غیرقابل تحملی مانند وقوع جنگ یا عدم امنیت جانی در کشور وجود دارد. خطرات جانی و مالی و غیره از جمله صدماتی است که در انتظار مهاجرین غیرقانونی است که قابل جبران نیستند. انتخاب مسیرهای انتخابی برای سفر که اصلا و ابدا شناخته شده نبوده و پرخطرند. در برخی مواقع اگرچه شما به کشور مقصد می‌ رسید، اما ممکن است دستگیر شده و به کشور خود بازگردانده شوید.

آ‌سیب‌ های مهاجرت غیرقانونی به اتریش

مهاجرت‌ های غیرقانونی آسیب ‌های جدی روحی و روانی به مهاجرین وارد می‌ سازد. معمولا این نوع سفرها در هنگام شب و در ساعات خاصی انجام می‌ گردد. مهاجرین در بدترین شرایط آب و هوایی مجبور به سفر هستند. قاچاقچیان جهت انجام این سفر، مبالغ هنگفتی را از مهاجرین دریافت می‌ نمایند. آنها پس از ورود به خاک اتریش، مجبور می‌ شوند کیلومترها پیاده‌ روی کنند و از شرایط سخت بگذرند. قاچاقچیان به جان و مال و زندگی فرد مهاجر اهمیت نداده و حتی اموال آنان به غارت می‌ رود. علاوه بر این، زنان و کودکان اصلی‌ ترین مهاجران غیرقانونی هستند که هزاران برابر بیشتر از سایر افراد در معرض خطر قرار می‌گیرند. در این مقاله سعی کردیم همه جوانب، عواقب، مشکلات و سختی ‌های مهاجرت قاچاقی به اتریش را برای شما شرح دهیم.

بنابراین با توجه به مطالب گفته شده در این خصوص، از مهاجرت غیرقانونی انصراف دهید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توصیه می ‌نماید راه‌ های قانونی و امن مانند مهاجرت از طریق تحصیل و غیره به اتریش یا سایر کشورها را جایگزین نمایید. این موسسه می ‌تواند بهترین راهنمای شما در طول مسیر مهاجرت به اتریش باشد. جهت اخذ مشاوره از وکلا و اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتر به ‌صورت حضوری یا تلفنی با ما در ارتباط باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *