مهاجرت تحصیلی عمان

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

یکی از طرق اخذ اقامت دائم عمان، مهاجرت به عمان از طریق تحصیل می باشد. سیستم آموزشی در این کشور نسبتا جدید می باشد. اولین دانشگاه در سال 1980 افتتاح شد. کشور عمان یکی از امن ترین کشور های خاورمیانه می باشد. شهر مسقط پایتخت این کشور و زیباترین شهر می باشد. امروزه بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به این کشور می باشد به دلیل رشد و پیشرفت چشم گیری که در سال های اخیر داشته است.

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت در عمان، مهاجرت به عمان از طریق تحصیل، مهاجرت به عمان از طریق کار، مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت، مهاجرت به عمان از طریق تولد، مهاجرت به عمان از طریق ازدواج، مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک و غیره به صورت تخصصی و حرفه ای به شما سروران عالی قدر مشاوره تلفنی و مشاوره حضوری ارائه می دهند.

اینفوگرافیک تحصیل در عمان

معرفی کشور عمان

عمان یکی از کشورهای مهم خاورمیانه است. اما در جهان امروز کمتر شناخته شده است. به همین دلیل در ابتدای امر به صورت خلاصه برخی از نکات مهم در رابطه با این کشور اشاره خواهیم کرد:

پارارمترشرح
موقعیتجنوب غرب آسیا
همسایهامارات، عربستان و یمن
پایتختمسقط 
واحد پولریال، هر ریال این کشور معادل 2.5$ (دلار)
زبان رسمیعربی

شرایط مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

سیستم آموزشی این کشور بر اساس آزادی بیشتر مذهب و تجارت در این کشور می باشد. هر ساله به تعداد دانش آموزان برای پذیرش تحصیلی بیشتر می شود. بیشتر رشته ها در همه دوره ها به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. برای بیشتر دانشجویان بین المللی به آسانی می توانید پذیرش تحصیلی اخذ کنید. هزینه تحصیل را دولت و مقامات آموزشی تعیین نمی کنند. بلکه با توجه به شرایط تحصیلی دانشجو، رشته تحصیلی دانشجو، دانشگاه و دوره تحصیلی بستگی دارد. هزینه 1 سال تحصیلی در یکی از کالج های این کشور 1800OMR (ریال عمان) می باشد.

دانشجویان بین المللی در عمان

کسانی که مدرک کارشناسی ارشد (فوق لیسانس) را دارند باید قبل از پذیرش مدرک لیسانس (کارشناسی) خود را ارائه دهند یا آزمونی دهند که مدرک لیسانس آن ها معادل شود. هر رشته دارای نیاز های منحصر به فرد می باشد. از تست و حداقل نمرات بابت دانش آموزان بین المللی که وارد این برنامه می شوند صورت می گیرد. بعد از تمام شدن تحصیل دانشجویان این در کشور می توانند مشغول به کار شوند. ویزای تحصیل در عمان را به ویزای کاری تبدیل کنند. دانشجویان می توانند در حین تحصیل به کار های نیمه وقت مشغول شوند.

به هزینه های تحصیل و زندگی خود کمک کنند. کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه بین المللی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت در عمان، مهاجرت به عمان از طریق تحصیل، مهاجرت به عمان از طریق کار، مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به عمان از طریق ثبت شرکت، مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک، مهاجرت به عمان از طریق تولد، مهاجرت به عمان از طریق ازدواج و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی و حرفه ای ارائه می دهند و از ابتدا پروسه تا انتا در کنار شما عزیزان هستند.

مدارک ویزای تحصیلی عمان

برای این که بتوانید ویزای تحصیلی این کشور را دریافت کنید، باید فرم درخواست ویزا را به صورت الکترونیکی تکمیل کنید. سایر مدارک مورد نیاز شما عبارتند از:

  • 2 قطعه عکس 4*6
  • کپی گذرنامه که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • کپی نمونه امضاء برای تحویل به ارگان های قانونی
  • گواهی سلامت جسمانی برای شهروندان برخی از کشورها (شهروندان ایرانی معاف از این موضوع هستند.)
  • گواهی رسمی هزینه تحصیل و طول دوره تحصیل توسط موسسه آموزشی
  • کپی مجوز صادر شده توسط مقامات ذیصلاح به اسپانسر برای انتقال دانشجو عمان

تحصیل در دانشگاه های عمان

برای کشور کوچکی مانند عمان که نظام آموزش عالی جوانی دارد. فرصت های تحصیلی بسیاری برای تحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد. در حال حاضر 29 دانشگاه مختلف در این کشور وجود دارد. فرصت تحصیل را در اختیار دانشجویان قرار می دهد. از جمله مشهورترین دانشگاه های کشور عمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه سلطان قابوس عمان
  • دانشگاه مسقط
  • دانشگاه الشرقیه
  • دانشگاه نیزوا

دانشجویان بومی برای تحصیل در عمان باید در دوره های زبان انگلیسی نیز شرکت کنند. چراکه همه دروس در کشور عمان به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشجویان غیر بومی که از کشورهای غیر انگلیسی زبان راهی این کشور می شوند نیز می توانند یک مدرک معتبر تسلط به زبان انگلیسی در اختیار داشته باشند. اگر به فکر تحصیل در این کشور هستید، رشته های مهندسی، تکنولوژی و تجارت بهترین گزینه های ممکن برای شما خواهد بود چرا که تمرکز دولت این کشور نیز بر همین امور است. هزینه های تحصیل در این کشور متفاوت است و هر دانشگاه شخصا برای تعیین شهریه خود اقدام می کند. اما به طوری کلی هزینه تحصیل در این کشور در هر سال حدود 1800OMR (ریال عمان) است.

دانشجویان بین المللی در مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

مراقبت های بهداشتی در عمان

برای دانشجویان که اقامت تحصیلی این کشور را دریافت کردند می توانید مکان مناسبی برای زندگی کردن باشد. آب و هوای این کشور گرم می باشد. یکی از مزیت های مسکن در این کشور این است که دارای تهویه مطبوع هوا می باشد. این گرما را کمتر می کنند. هزینه تحصیل برای شهروندان این کشور به صورت مجانی می باشد. نیازی به پرداخت هزینه شهریه ندارند. اما این مراقبت بهداشتی به صورت مجانی (رایگان) به دانشجویان بین المللی خدمات ارائه نمی دهند و باید هزینه پرداخت کنند. جهت کار در این کشور اطلاع از شرایط اخذ ویزای کار در عمان ضروری می باشد.

هزینه مهاجرت به عمان از طریق تحصیل

هزینه تحصیل در این کشور بالا می باشد. دانشجویان بین المللی باید بابت تحصیل شهریه دانشگاه را پرداخت کنند. شهریه باید قبل از شروع کلاس ها پرداخت شود. برخی از موسسات آموزشی از متقاضیان ودیعه دریافت می کنند. شهریه دانشگاه هر شخص به محل تحصیل و رشته تحصیل شخص بستگی دارد. شهریه دانشگاه های این کشور هر ترمی حدودا 900OMR (ریال عمان) و به صورت ساعتی 70OMR (ریال) در هر ساعت پرداخت می شود.

هزینه امکانات رفاهی در عمان عبارتست از:

  • نرخ تماس با تلفن همراه 0.05OMR (ریال عمان)
  • اینترنت ماهانه 24OMR (ریال عمان)
  • گاز، برق، آب به مدت 1 ماهه 25OMR (ریال عمان)
  • کرایه اتوبوس تا مرکز شهر 0.35OMR (ریال عمان)
  • تاکسی نرخ هر کیلو متر 0.20OMR (ریال عمان)
  • بنزین 0.20OMR (ریال عمان)

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اقامت در عمان، مهاجرت به عمان از طریق تحصیل، مهاجرت به عمان از طریق کار، مهاجرت به عمان از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت به عمان از طریق خرید ملک، مهاجرت به عمان از طریق تولد، مهاجرت به عمان از طریق ازدواج و غیره به صورت تلفنی و حضوری به شما سروران عالی قدر مشاوره تخصصی و حرفه ای ارائه می دهند.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *