مهاجرت کاری صربستان

مهاجرت به صربستان از طریق کار

مهاجرت به صربستان از طریق کار

مهاجرت به صربستان از طریق کار یکی از رایج ترین روش های کسب اقامت می باشد. شرایط کار در صربستان مانند بهترین کشورهای اروپایی مناسب نیست. اما در صربستان فرصت های شغلی مختلفی برای متخصصان و مهندسان در زمینه های گوناگون یافته می شود. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به افرادی که به فکر مهاجرت به صربستان از طریق کار هستند توصیه می کنند قبل از انجام هر کاری، شغل خود را در کشور صربستان مشخص کنند و از هزینه های زندگی و اقامت در این کشور اطلاعات کافی کسب کنند. به دلیل بالا بودن نرخ بیکاری در این کشور، صربستان در مقایسه با بهترین کشورهای اروپایی مانند آلمان، سوئد، سوئیس، اتریش و غیره مقصد مناسبی برای مهاجرت کاری به شمار نمی رود. اما به هر حال، کارشناسان ما این نوشتار را تهیه کرده اند تا شما را با شرایط مهاجرت به صربستان از طریق کار آشنا سازند.

اقتصاد در صربستان

صربستان اقتصاد توسعه یافته ای دارد و از نظر برابری قدرت خرید رتبه 85 را در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. از زمان استقلال این کشور در سال 2006، آزادسازی سیاست های اقتصادی این کشور شاهد رشد سریع اقتصاد بوده است. در سال 2014، تولید ناخالص داخلی تخمینی آن 42.65 میلیارد یا $12.500 (دلار) برای سرانه بود. این تولید ناخالص داخلی بین 3 بخش اصلی اقتصاد صربستان تقسیم شده است.

این 3 بخش عبارتند از:

تقسیم بندی تولیدی ناخالص داخلی در صربستان

در سال های اخیر صربستان سرمایه گذاری های خارجی را در اقتصاد خود تشویق کرده است و تعدادی از شرکت های خارجی در این کشور تاسیس شده اند. لازم به ذکر است که اکثر افرادی که اقدام به مهاجرت به صربستان از طریق کار می کنند، در این شرکت های بین المللی مشغول به کار می شوند.

صنایع اصلی و محصولات صادراتی صربستان عبارتند از:

  • خودرو
  • ماشین آلات برقی
  • فرآوری مواد غذایی
  • داروسازی
  • پوشاک

با وجود رشد اقتصادی، نرخ بیکاری در سال 2023 میلادی 8.2% بوده است.

شرایط مهاجرت به صربستان از طریق کار

مهاجرت به صربستان از طریق کار در صورتی امکان پذیر می باشد که یک مهاجر خارجی موفق به کاریابی در این کشور و کسب دعوت نامه کاری از کارفرمای یک شرکت معتبر شود. در این کشور، ممکن است فرصت های شغلی زیادی برای همه وجود نداشته باشد، اما با داشتن مهارت های زبان انگلیسی و زبان صربی، مدرک تحصیلی معتبر (حداقل کارشناسی)، تجربه کار، مهارت ها و توانایی های شغلی مورد نیاز و سایر الزامات، متقاضیان و مهاجران خارجی می توانند شغل مناسبی در این کشور پیدا کنند. به یاد داشته باشید که با این که هزینه های زندگی در صربستان ارزان می باشند، اما در مقابل، ساکنین این کشور از میزان حقوق و درآمد بسیار کمتری نسبت به اکثر کشورهای اروپایی برخوردار هستند. شرایط کاریابی در صربستان با اکثر کشورهای اروپایی شباهت زیادی دارد و از طریق موسسات و سایت های کاریابی معتبر انجام می شود.

روند مهاجرت به صربستان از طریق کار

نخستین گام برای مهاجرت به صربستان از طریق کار، کسب اطلاعات کافی درباره شرایط کار در صربستان می باشد. پس از آشنایی با شرایط کار در این کشور، مهاجران خارجی می توانند با مراجعه به وب سایت ها یا آژانس های معتبر کاریابی در صربستان، از فرصت های شغلی در این کشور آگاه شوند. مهاجرت کاری به کشور صربستان برای شهروندان کشورهای ثالث با دریافت ویزای کاری این کشور امکان پذیر می باشد. شایان ذکر است که کسب ویزای کاری نیاز به ارائه مدارک و اسناد مشخصی دارد که در بخش های بعدی به آن به طور دقیقتر اشاره می کنیم، اما یکی از مهمترین مدارک اخذ ویزای کاری کشور صربستان، دعوت نامه معتبر کاری از کارفرمای یک شرکت یا سازمان شناخته شده در کشور صربستان می باشد.

بعد از کاریابی در صربستان و ارائه اطلاعات شخصی دقیق و حضور در مصاحبه کاری (که معمولا به صورت آنلاین انجام می شود)، کارفرمای متقاضی می تواند بر اساس شرایط خاصی برای متقاضی خارجی دعوت نامه کاری ارسال کند و اقدام به کسب مجوز کار برای وی کند. کارفرمای متقاضی خارجی در صورتی می تواند دعوت نامه کاری برای کارمند آینده خود ارسال کند که شغل مربوطه به مدت 3 ماه در صربستان و همچنین اروپا آگهی شود و کارمند اروپایی یا صربی برای موقعیت شغلی مربوطه یافته نشود. این امور با مراجعه کارفرما به سازمان ملی اشتغال (NES) انجام می شود و اگر سازمان ملی اشتغال (NES) موفق به یافتن و معرفی نیروی کار داخلی نشود، دعوت نامه کاری می تواند از طرف کارفرما به متقاضی ارسال شود.

کسب ویزا برای مهاجرت به صربستان از طریق کار

کسب ویزا برای مهاجرت به صربستان از طریق کار

یکی از راه های اخذ ویزای صربستان داشتن دعوت نامه کاری معتبر می باشد. پس از دریافت دعوت نامه کاری، متقاضی می تواند به سفارت صربستان مراجعه کنند و درخواست خود را برای کسب ویزای کاری این کشور اعلام کند. البته قبل از این، وی باید مدارک و اسناد مورد نیاز برای کسب ویزای کاری صربستان را جمع آوری کند.

این مدارک عبارتند از:

  • دعوت نامه کاری معتبر
  • پاسپورت معتبر
  • چند قطعه عکس با فرمت پاسپورت
  • پرونده سوابق کاری (رزومه CV)
  • مدارک تحصیلی
  • بیمه درمانی معتبر
  • مدارک بانکی برای اثبات توان مالی کافی
  • مدارک معتبر برای اثبات داشتن محل اقامت مناسب در صربستان (اجاره نامه یا سند خرید ملک)
  • مدارکی برای اثبات نداشتن سوابق کیفری
  • اثبات هدف از مهاجرت به صربستان
  • اثبات توانایی های زبان

شایان ذکر است که افراد که علاوه بر توانایی های زبان انگلیسی دارای توانایی های زبان صربی می باشند و بر این زبان تسلط دارند، می توانند از فرصت های شغلی بیشتری در این کشور بهره مند شوند.

کسب مجوز برای اشتغال در کشور صربستان

برای مهاجرانی که در صربستان کار می کنند، اجازه کار معتبر لازم است. این مجوز بسته به قرارداد متقاضی و ماهیت اشتغال وی برای مدت زمانی خاص، معمولاً بین 3 تا 12 ماه صادر می شود. 4 مرحله برای گرفتن مجوز کار در صربستان وجود دارد.

این 4 مرحله عبارتند از:

مراحلامور
1اخذ مجوز اقامت صربستان از وزارت امور داخله
2درخواستی توسط شرکتی که متقاضی کار می کند ارائه شده است.
3درخواست جداگانه مجوز کار
4مجوز کار از طریق وزارت کار (LBO) به شرط تکمیل مراحل 1 و 3 با رضایت بخش صادر می شود.

تکمیل مراحل درخواست و دریافت مجوز کار به طور متوسط ​​حدود 2 روز طول می کشد. با این حال، صربستان در حال حاضر در حال مذاکره برای تبدیل شدن به یک کشور عضو اتحادیه اروپا است، به این معنی که در آینده شهروندان اتحادیه اروپا ممکن است برای مهاجرت کاری به صربستان به مجوز کار احتیاج نداشته باشند. برای کسب اطلاعات درباره شرایط مهاجرت کاری به کشورهای برتر دنیا مانند کانادا، آلمان، استرالیا، آمریکا، سوئد، سوئیس و غیره می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *