مهاجرت تحصیلی یونان

مقطع کارشناسی در یونان

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان

اخذ پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در یونان دارای روند خاصی می باشد که دانشجویان قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشند. در ذهن اکثر دانشجویانی که بعد از اتمام دوره متوسطه به فکرکسب پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی در یونان هستند، 2 سوال اصلی وجود دارد که عبارتند از:

  • مدارک و شرایط لازم برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور یونان چیست؟
  • تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور یونان چقدر هزینه دارد؟

به طور کلی، قبل از مهاجرت تحصیلی به هر کشور خارجی، متقاضیان باید درباره هزینه ها، مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش، دوره های تحصیلی و همچنین دانشگاه های کشور مقصد خود اطلاعات کافی کسب کنند. در این مقاله، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با جمع آوری جدیدترین اطلاعات درباره شرایط ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان قصد دارند سوالات شما عزیزان را در این زمینه برطرف کنند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان

دانشجویانی که در برنامه های کارشناسی در یونان ثبت نام می کنند این فرصت را دارند که از میان مجموعه های متنوعی از زمینه های تحصیلی، تجارت، مهندسی، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، مهمانداری و گردشگری، حمل و نقل یا بخش حقوقی را انتخاب کنند. مدارس در آتن و سراسر یونان اغلب روابط بین المللی با دانشگاه های خارجی را تقویت می کنند. این اتحادها می توانند تجربه دانشجویان را ارتقا بخشند و آگاهی متقابل فرهنگی را در عصر امروز جهانی شدن سریع افزایش دهند.

محبوب ترین رشته های تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان عبارتند از:

ردیفرشته های تحصیلی
1مدیریت، مدیریت حمل و نقل و مدیریت تجاری
2روانشناسی
3اقتصاد
4امور مالی
5باستان شناسی
6پرستاری
7مهمانداری و گردشگری

دلایل تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان

همانطور که می دانید، اعزام دانشجو به یونان نیز مانند اعزام دانشجو به سایر کشورهای دنیا دارار دلایل خاصی می باشد. یونان برخی از مهمان نوازترین کشورهای جهان است. بنابراین حتی اگر ممکن است با شوک فرهنگی روبرو شوید، به زودی محیط دوستانه باعث می شود در احساس راحتی کنید. دانشگاه های یونان سابقه طولانی در ارائه آموزش عالی دارند و دانشجویان بین المللی بیشتر و بیشتر در چند سال گذشته در موسسات آموزش عالی این کشور ثبت نام می کنند. کلاس های دانشگاه های کشور یونان به طور معمول رسمی نیستند، بنابراین می توان انتظار گفتگوهای آزاد بین دانشجویان و اساتید را داشت. در این دانشگاه ها، دوره ها معمولاً دانش نظری را با کار تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و کارورزی ترکیب می کنند.

آنچه که بسیاری از بین المللی در یونان را به خود جلب می کند، هزینه های پایین زندگی، به ویژه برای دانشجویان و همچنین وجود جاذبه های گردشگری دوست داشتنی و متنوع، از مکان های باستانی تا استراحتگاه های ساحلی مدرن است. کشور یونان یکی از قدیمی ترین ملل جهان، با تاریخ و فرهنگ خارق العاده می باشد. این کشور چندین دانشگاه دارد که سالانه هزاران دانشجوی بین المللی را پذیرایی می کند. در یونان، این فرصت شگفت انگیز را دارید که رشته مورد علاقه خود را مطالعه کنید، از مکان های قابل توجه از دوران باستان بازدید کنید و از آرام ترین فضایی که می توانید تصور کنید لذت ببرید.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان

برنامه های تحصیل کارشناسی در دانشگاه های یونان

شرایط تحصیل در یونان در مقطع کارشناسی ممکن است با کشورهای اروپایی کمی شباهت داشته باشد. تحصیل در برنامه های کارشناسی در دانشگاه های کشور یونان اغلب 3 تا 4 سال طول می کشند و اغلب با یک سال تحصیلی پایه شروع می شود، مباحث آموزش عمومی را پوشش می دهد و زمینه را برای یک دوره کارآمد مطالعه می گذارد. دانشگاه های یونان دانشجویان را برای ثبت نام براساس نمرات خود در آزمون های استاندارد ملی که نزدیک به پایان دوره دبیرستان برگزار می شوند، قبول می کنند. 2 نوع دانشگاه اصلی در یونان وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه ها
  • مؤسسات آموزشی پیشرفته فنی

در حالی که بیشتر موسسات آموزش عالی در یونان عمومی و از نوع دولتی هستند، برخی از مؤسسات خصوصی و همکاری با کالج های خارجی وجود دارد که ممکن است با دانشگاه ها یا ساختارهای آموزش فناوری متفاوت باشد. اگر قصد دارید با دانشگاه های کشور یونان برای تحصیل در زمینه های مختلف در دوره کارشناسی بیشتر آشنا شوید، می توانید به مقاله معرفی دانشگاه های یونان مراجعه کنید.

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان

مدت زمان برنامه های تحصیل کارشناسی در یونان برای اکثر رشته ها 4 سال است اما برنامه هایی در رشته های مهندسی، دندانپزشکی، داروسازی، زراعت، جنگلداری و هنرهای زیبا، با مدت 5 سال و پزشکی با مدت 6 سال وجود دارد. واحدهای آموزشی یا ECTS های جمع آوری شده برای تحصیل در برنامه های تحصیل کارشناسی در یونان در سیستم انتقال اعتبار اروپا (ECTS) انباشته و قابل انتقال هستند. برنامه های مهندسی، دندانپزشکی، داروسازی، زراعت، جنگلداری و همچنین برخی از برنامه ها در هنرهای زیبا به مدت 5 سال و با 240 تا 300 واحد آموزشی همراه هستند. به یاد داشته باشید که پزشکی تنها رشته با مدت تحصیل 6 سال است.

قانون اساسی فعلی یونان مؤسسات خصوصی را برای تحصیلات بعد از متوسطه، موسوم به کالج، ممنوع می کند که به عنوان دانشگاه های مستقل در یونان فعالیت کنند. با این حال، این کالج ها را از همکاری با دانشگاه های خارجی برای ارائه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد تحصیل در یونان منع نمی کند.

هزینه زندگی در یونان

یکی از مهمترین موضوعات برای تحصیل در مقطع کارشناسی در یونان، آگاه بودن از هزینه زندگی در یونان می باشد. به طور کلی، هزینه زندگی در کشور یونان و اقامت دانشجویان در این کشور به سبک زندگی دانشجویان بستگی دارد. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در یونان از 900 تا €11.50 (یورو) در ماه می باشد. البته در نظر داشته باشید که دانشجویان با اقامت در خوابگاه های دانشجویی در دانشگاه های یونان می توانند هزینه های تحصیل خود را به طور چشمگیری کاهش دهند.

سایر روش های کاهش هزینه های زندگی دانشجویی در یونان عبارتند از:

  • استفاده از وسائل نقلیه عمومی
  • صرف عذا در دانشگاه یا خوابگاه دانشجویی

شما عزیزان می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا اطلاعات بیشتری در زمینه های مختلف مهاجرتی کسب کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *