مهاجرت تحصیلی یونان

مقطع کارشناسی ارشد در یونان

مقطع کارشناسی ارشد در یونان

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان فرصتی برای تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور در کشوری با سیستم آموزش بی نظیر و مدرن است. یونان با تأسیس سنت غربی بورس تحصیلی بیش از 2000 سال پیش، همچنان به عنوان یک مرکز مهم یادگیری عالی امروزه شناخته می شود. این رهنمای تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شامل همه چیزهایی است که شما باید در مورد تحصیلات مقطع کارشناسی ارشد در یونان بدانید از جمله انواع دوره ها، دانشگاه ها و شهریه می شود. در این مقاله شما عزیزان با موضوعات اصلی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کشور یونان آشنا می شوید. این موضوعات عبارتند از:

  • دلایل تحصیل در یونان
  • معرفی دانشگاه ها و دوره های تحصیل در یونان
  • هزینه ها و فرآیند برنامه تحصیل در یونان

تحصیل کارشناسی ارشد در یونان

طبق قوانین موجود، مؤسسات آموزش عالی (یعنی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش فنی) مسئول برنامه ریزی و سازماندهی تحصیلات تکمیلی در یونان و اعطای مدرک کارشناسی ارشد هستند. دانشگاه ها اختیارات بیشتری برای اعطای مدرک دکترا دارند. دانشگاه ملی و کاپودیستری آتن طیف گسترده ای از برنامه های تحصیلات تکمیلی (بخشی، بین بخشی، بین نهادی و بین دولتی) را ارائه می دهد که زمینه های علمی مختلفی را پوشش می دهد، بنابراین فارغ التحصیلان و همچنین فارغ التحصیلان سایر موسسات آکادمیک را قادر می سازد تا پیشرفت کنند. علم و کسب جایگاه خود در بازار کار. دانشگاه آتن با هدف برون‌گرایی و گسترش گروه‌های هدف بالقوه خود، اقدام به سازماندهی و اجرای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی به زبان‌هایی غیر از زبان یونانی کرده است. برنامه های تحصیلات تکمیلی یا از طریق بودجه جاری تأمین می شود یا بر اساس شهریه ارائه می شود.

دپارتمان های مختلف دانشگاه آتن، نوآوری و تحقیق را تشویق می کنند و به فارغ التحصیلان امکان تهیه پایان نامه دکترا را پیشنهاد می کنند. داوطلبان دکتری درخواست های خود را با تعریف گسترده موضوع تحقیق خود به دبیرخانه گروه مربوطه ارسال می کنند. دانشگاه آتن تفاهم نامه های دوجانبه ای با مؤسسات همتا در خارج از کشور برای نظارت مشترک پایان نامه های دکترا منعقد کرده است. در چارچوب چنین تفاهم نامه ای صرف نظر از اینکه کدام گروه آن را آغاز کرده است. گروه های دانشگاهی ممکن است توافق نامه های فردی برای داوطلبان دکترا منعقد کنند. دانشگاه آتن همکاری با دانشمندانی را که در زمینه ‌هایی که در حوزه ‌های تحقیقاتی گروه ‌های مختلف آن قرار می‌ گیرند، تحقیقات پسا دکتری انجام می‌ دهند، تقویت می‌ کند.

در نمودار زیر شاهد نرخ فارغ التحصیلی در مقطع ارشد در یونان هستید:

 

مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان

اقلیمی جذاب و تاریخ علمی بی همتا تنها بخشی از دلایل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان می باشند. این کشور همچنین یک مرکز تحقیقاتی پر جنب و جوش است که کار در زمینه های باستان شناسی و کلاسیک و همچنین تجارت و حقوق بین المللی ادامه دارد. به عنوان یک شرکت کننده کامل در منطقه مدرن آموزش عالی اروپا، سیستم دانشگاه یونان دارای یک ساختار درجه بندی است که طبق فرایند بولونیا استاندارد شده است و مدارک تحصیلی این دانشگاه در سطح بین المللی شناخته شده اند. با داشتن یک سنت افتخارآمیز از تحقیقات علمی، یونان دارای میراث آکادمیک مانند معدود کشور های دیگر جهان است، که دارای امثال سقراط، افلاطون و ارسطو بوده است. علاوه بر این، هزینه زندگی در یونان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نسبتاً کم است.

جزئیات اصلی تحصیل کارشناسی ارشد در یونان عبارتند از:

آیتمشرح
تعداد دانشگاه ها36
قدیمی ترین دانشگاهدانشگاه آتن (1837)
تعداد دانشجویان بین المللی25.100 نفر
طول دوره تحصیلی (کارشناسی ارشد)1 تا 2 سال
میانگین هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی€3.625 (یورو)
سال تحصیلیسپتامبر (September) تا آگوست (August)

دانشگاه ها برای تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یونان

در این بخش به معرفی دانشگاه های یونان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان می پردازیم. معروف ترین مدارس یونان باستان، مانند آکادمی افلاطون و لیسانس ارسطو در مجاورت آتن قرار داشتند و معمولاً در باغ های مقدس و اطراف آن واقع شده بودند. دانشگاه های یونان امروزه از زیرساخت های مدرن تری استفاده می کنند، اما دانشگاه آتن در شمال همچنان به همراه دانشگاه ارسطو به عنوان مرکز اصلی آموزش عالی در جنوب کشور قرار دارد. دانشجویان قادر خواهید بود برای تحصیلات تکمیلی در یونان در طیف وسیعی از موسسات آموزش عالی در سراسر کشور تحصیل کنند. تحصیل و اعزام دانشجو به یونان به طور کلی در 2 مسیر تحصیلی گسترده یعنی بخش دانشگاه و بخش فناوری امکان پذیر می باشد که در بخش بعدی با آنها آشنا خواهید شد.

بخش دانشگاه های فناوری در یونان

دانشگاه های یونان با توجه به نوع آموزش هایی که ارائه می دهند و میزان تحقیقاتی که انجام می دهند در دو مسیر گسترده برگزار می شوند:

  • بخش دانشگاه متخصص در موضوعات درسی سنتی با تمرکز نظری است. این بخش شامل دانشگاه های عمومی با چندین دانشکده و همچنین موسسات دارای تخصص در زمینه های بسیار خاص می باشد. حدود 22 موسسه در بخش دانشگاه وجود دارد و همه حق دارند برنامه های تحصیلات تکمیلی را در سطح کارشناسی ارشد ارائه دهند.
  • بخش فناوری بیشتر با آموزش های حرفه ای و فنی مربوط مرتبط است و تقریبا 14 موسسه فن آوری عمومی و همچنین یک نهاد متخصص در بخش آموزشی می شود. برنامه های چرخه دوم (سطح کارشناسی ارشد) در بخش فناوری وجود دارد اما ارائه آنها بطور کلی محدودتر از بخش دانشگاه است.

ساماندهی موسسات یونان در این دو مسیر به گونه ای طراحی شده است که مناسب ترین تخصص و امکانات را با اهداف دانشجویی و نیازهای اجتماعی مطابقت دهد. این بدان معناست که صلاحیت های هر یک از بخش ها به همان اندازه با ارزش است و انتخاب موسسه دانشجویان در درجه اول به حوزه مورد نظر آنها بستگی دارد.

رنکینگ دانشگاه های یونان

چندین موسسه یونانی در جدول های لیگ آکادمیک سال 2023 حضور دارند که تعداد کمی از آنها در بین 700 دانشگاه برتر با توجه به رتبه بندی QS قرار گرفته اند. این دانشگاه ها عبارتند از:

نام دانشگاهرتبه بندی 2023QSARWU
University of Crete351 تا 400751 تا 800701 تا 800
National and Kapodistrian University of Athens501 تا 600651 تا 700301 تا 400
Aristotle University of Thessaloniki601 تا 800561 تا 570401 تا 500
University of Ioannina601 تا 800801 تا 900
National Technical University of Athens601 تا 800454601 تا 700

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در یونان

شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در یونان

قبل از مهاجرت تحصیلی به یونان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد، حتما باید با شرایط تحصیل در یونان آشنا شوید. سال تحصیلی یونان با گذشت 12 ماه، از سپتامبر (September) تا آگوست (August) ، شامل 2 ترم با حدود 4 هفته تعطیلات در طول کریسمس و عید پاک و تعطیلات تابستانی طولانی تر در ماه ژوئن (June) و ژوئیه (July) است. برنامه های چرخه دوم (سطح کارشناسی ارشد) حداقل در 1 سال اجرا می شود، اما معمولاً 3 ماه صرفاً به تحقیق و نگارش پایان نامه اختصاص می یابد. روش های تدریس بین رشته های مختلف و تخصص گرایی موضوعی متفاوت است، اما سخنرانی های بزرگ گروهی و همچنین سمینارهای گروهی کوچکتر و کار عملی نظارت شده را شامل می شود. در کشور یونان، همکاری با سایر مؤسسات (یا دانشکده آنها) چندان مرسوم نیست زیرا مدرک کارشناسی ارشد یونان بر تأکید بر تدریس تخصصی و آموزش حرفه ای است.

به عنوان یک قاعده، تکمیل حداقل چهار ماژول مطالعه (با ارزیابی های مرتبط) و یک پایان نامه مستقل برای کسب مدرک مقطع کارشناسی ارشد در یونان لازم است. عملکرد دانشجویان معمولاً توسط یک سرپرست دانشگاهی برای پیشرفت تحصیلی در طول یک برنامه آموزشی نظارت می شود. در بسیاری موارد، این سرپرست در نظارت و هدایت تحقیقات پایان نامه نیز شرکت خواهد کرد.

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در یونان

تحصیل در تعداد زیادی از آموزش عالی در یونان رایگان است، اما این احتمال بیشتر برای اتباع یونان در برنامه های کارشناسی است. دانشجویان کارشناسی ارشد خارجی معمولاً باید با توجه به برنامه تحصیلی خود شهریه بپردازند و هزینه دقیق آن بسته به ملیت دانشجویان متفاوت است. به طور میانگین، هزینه (1 سال) تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود €4.000 (یورو) می باشد. اما هزینه ثبت نام در برخی از برنامه ها ممکن است به €15.000 (یورو) برسد. طیف وسیعی از گزینه ها برای حمایت از تحصیلات تکمیلی در یونان وجود دارد که برخی از آنها به طور خاص برای ترغیب و کمک به دانشجویان بین المللی طراحی شده اند. گروه های خیریه ای مانند بنیاد الکساندر اوناسیس بورس های تحصیلی خود را ارائه می دهند که ممکن است برای حمایت از تحصیلات تکمیلی دانشجویان خارج از کشور استفاده شود.

برنامه اراسموس پلاس در یونان نیز فعالیت می کند، جایی که با بنیاد بورس های دولتی برای دانشجویان خارجی همکاری می کند. اگر قصد دارید اطلاعات کاملتری درباره شرایط تحصیل در کشور یونان و سایر کشورهای اروپایی کسب کنید، می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب کارشناسی ارشد در یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول می باشیم:

  • مزایای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان چیست؟ اقلیمی جذاب و تاریخ علمی بی همتا تنها بخشی از دلایل تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در یونان می باشند. این کشور همچنین یک مرکز تحقیقاتی پر جنب و جوش است که کار در زمینه های باستان شناسی و کلاسیک و همچنین تجارت و حقوق بین المللی ادامه دارد. به عنوان یک شرکت کننده کامل در منطقه مدرن آموزش عالی اروپا، سیستم دانشگاه یونان دارای یک ساختار درجه بندی است که طبق فرایند بولونیا استاندارد شده است و مدارک تحصیلی این دانشگاه در سطح بین المللی شناخته شده اند. با داشتن یک سنت افتخارآمیز از تحقیقات علمی، یونان دارای میراث آکادمیک مانند معدود کشور های دیگر جهان است، که دارای امثال سقراط، افلاطون و ارسطو بوده است. علاوه بر این، هزینه زندگی در یونان در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نسبتاً کم است.
  • هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در یونان چقدر است؟ تحصیل در تعداد زیادی از آموزش عالی در یونان رایگان است، اما این احتمال بیشتر برای اتباع یونان در برنامه های کارشناسی است. دانشجویان کارشناسی ارشد خارجی معمولاً باید با توجه به برنامه تحصیلی خود شهریه بپردازند و هزینه دقیق آن بسته به ملیت دانشجویان متفاوت است. به طور میانگین، هزینه (1 سال) تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حدود €4.000 (یورو) می باشد. اما هزینه ثبت نام در برخی از برنامه ها ممکن است به €15.000 (یورو) برسد. طیف وسیعی از گزینه ها برای حمایت از تحصیلات تکمیلی در یونان وجود دارد که برخی از آنها به طور خاص برای ترغیب و کمک به دانشجویان بین المللی طراحی شده اند. گروه های خیریه ای مانند بنیاد الکساندر اوناسیس بورس های تحصیلی خود را ارائه می دهند که ممکن است برای حمایت از تحصیلات تکمیلی دانشجویان خارج از کشور استفاده شود.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *