مهاجرت به کشور استونی

معرفی دانشگاه های استونی

معرفی دانشگاه های استونی

تحصیل در استونی می تواند یک گزینه تحصیلی مناسب در قاره اروپا باشد و از این رو معرفی دانشگاه های استونی اهمیت ویژه ای می یابد. کشور استونی یکی از کشورهای اروپای شمالی است که در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. پذیرش دانشجویان بین المللی را نیز یکی از روش های رسیدن به پیشرفت می داند. به همین دلیل هر ساله ظرفیت دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور افزایش پیدا می کند. در کشور استونی در حال حاضر 20 موسسه علمی و آموزشی در سطح آموزش عالی وجود دارد. دانشجویان بین المللی با پذیرش در این موسسات می توانند به تحصیل در استونی دست پیدا کنند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط تحصیل در کشور استونی آگاهی کامل داشته به همین دلیل به معرفی دانشگاه های استونی خواهند پرداخت.

معرفی دانشگاه تارتو یکی از دانشگاه های کشور استونی

مشهورترین، قدیمی ترین و بهترین دانشگاه کشور استونی، دانشگاه تارتو است. به همین دلیل نمی توان در هنگام معرفی دانشگاه های استونی از معرفی این دانشگاه چشم پوشی کرد. دانشگاه تارنو در سال 1632 توسط پادشاه کشور سوئد، شاه گوستاو دوم افتتاح شد. در سال 2023 در حدود 14000 دانشجو در این دانشگاه نام نویسی کرده اند. در حدود 1500 نفر از این دانشجویان خارجی بوده اند. دانشگاه تارتو در شهر تارتو واقع شده است. یکی از معدود دانشگاه های دولتی این کشور است.

در حال حاضر 10251 دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. از این میان 1038 نفر را دانشجویان بین المللی تشکیل داده اند. بیش از 85% از دانشجویان بین المللی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند. 1432 استاد تمام وقت نیز در این دانشگاه مشغول به تدریس هستند. شهریه دانشگاه تارتو در استونی برای هر ترم تحصیلی در سال 2024-2023 در حدود 1750€ الی 4200€ (یورو) است. اما رشته های پزشکی و رشته هایی که نیاز به فعالیت های آزمایشگاهی دارند(مانند شیمی) باید شهریه بیشتری پرداخت کنند. بطوریکه شهریه شیمی آزمایشگاه برای هر ترم تحصیلی 4500€ (یورو) و پزشکی 5500€ (یورو) است.

معرفی دانشگاه تالین استونی

دانشگاه تالین سومین دانشگاه برتر کشور استونی است. اما باید اشاره داشت که این دانشگاه بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در کشور استونی است. دانشکده فیلم و رسانه دانشگاه تالین یکی از مواردی است که این دانشگاه را به یک موسسه علمی خاص تبدیل می کند. در صورتی که فردی علاقمند به تحصیل در علوم رسانه ای است. تنها می تواند در همین دانشگاه به ادامه تحصیل بپردازد. دانشگاه تالین همچنین تنها دانشگاهی است که فرصت تحصیل برای دانشجویان علوم آموزشی را فراهم می آورد. افرادی که قصد دارند برای تحصیل در دوره های آموزشی موقت نیز به کشور استونی مهاجرت کنند. همچنین می توانند از امکانات موجود در دانشگاه تالین استفاده کنند. چرا که 2 دوره آموزشی زمستانه و تابستانه در این دانشگاه برای علاقمندان به این امر موجود است.

در حدود 7500 دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. از این میان حدود 9.5% دانشجوی بین المللی و سایرین دانشجویان اروپایی مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین المللی در حدود €4000 الی 7500€ (یورو) برای یک سال تحصیلی است. اما دانشجویان باید در ابتدای هر ترم تحصیلی نسبت به پرداخت آن اقدام کنند. جهت کسب اطلاع در باب تحصیل در استونی پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

معرفی دانشگاه تالین استونی

دانشگاه دولتی تکنولوژی تالین استونی

دانشگاه تالین که در پایتخت کشور استونی واقع شده است. یکی دیگر از دانشگاه های دولتی این کشور است. دانشجویان بین المللی فراوانی را مورد پذیرش قرار می دهد. این دانشگاه در سال 1918 با عنوان دانشگاه تکنولوژی تالین برای گسترش رشته های علوم مهندسی و تکنولوژی در شهر تالین افتتاح شد. دانشگاه تالین از امکانات رفاهی بسیار زیادی برخوردار است. به طوری که خوابگاه دانشجویی این دانشگاه در یک محیط بسیار زیبای طبیعی بنا شده است. امکانات ورزشی این دانشگاه نیز با منظره دریای بالتیک محیط بسیار جذابی را برای استفاده کنندگان از آن ایجاد کرده است. پارک علم و فناوری شهر تالین نیز در محیط دانشگاه تالین ایجاد شده است.

در این دانشگاه در حدود 9000 دانشجو مشغول تحصیل هستند. 1600 نفر از این دانشجویان را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند. از 94 کشور مختلف جهان از جمله ایران در این دانشگاه نام نویسی کرده اند. در کشور استونی مشغول به تحصیل هستند. از نظر موقعیت جغرافیایی نیز این دانشگاه در حدود 20 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. در رابطه با شهریه های این دانشگاه نیز باید اشاره داشت که €2300 الی 6000€ (یورو) در سال خواهد بود. ولی به کمک بورسیه های تحصیلی در این دانشگاه امکان کاهش آن به صورت چشمگیری وجود دارد. جهت زندگی در این کشور ابتدا مقاله هزینه زندگی در استونی را دریافت نمایید.

معرفی دانشگاه علوم زیستی در کشور استونی

یکی دیگر از دانشگاه هایی که در هنگام معرفی دانشگاه های استونی نباید آن را فراموش کرد. دانشگاه علوم زیستی کشور استونی است. این دانشگاه اگرچه کوچک مقیاس است. کمتر از 4000 دانشجو را در خود جای داده است. یکی از 100 دانشگاه برتر جهان در زمینه رشته های علوم طبیعی، محیط زیست و به خصوص کشاورزی در جهان است. یکی از دلایلی که باعث می شود این دانشگاه نتواند جایگاه مناسبی برای خود داشته باشد. همین وسعت کم این دانشگاه است. اما از نظر علمی این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه های کشور استونی است.

مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از آمادگی کامل برخوردار هستند. شرایط ادامه تحصیل موکلین خود در کشور استونی را فراهم آورند. همچنین کار در استونی پس از اتمام تحصیل در این کشور میسر خواهد بود. اما برای این امر تنها کافی است که با ما تماس حاصل فرموده تا از شرایط ادامه همکاری آگاهی پیدا کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *