ویزای تحصیلی

معرفی آزمون BMAT

معرفی آزمون BMAT

در این مقاله به معرفی آزمون BMAT می پردازیم. 2 جلسه آزمون مختلف برای آزمون BMAT وجود دارد. یکی در ماه سپتامبر و دیگری در ماه اکتبر. اگر برای انگلستان درخواست می دهید، توجه داشته باشید که دانشگاه آکسفورد فقط نتایج جلسه اکتبر را می پذیرد. سایر دانشگاه های انگلستان نتایج هر جلسه را می پذیرند، اما قبل از ثبت نام، وب سایت BMAT را بررسی کنید.

آنچه که دانشگاه ها از نظر الزامات BMAT به دنبال آن هستند. وب سایت BlackStone Tutors شامل نمودارهای واقعاً عالی است که به طور خلاصه تمام اطلاعات مورد نیاز شما را ارائه می دهد. همچنین این تنها وب سایتی است که می توانیم پیدا کنیم که حاوی اطلاعات دقیقی در مورد نحوه استفاده دانشگاه های غیر بریتانیا از BMAT است. با مشاوره با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این امر خود را برای آینده ای درخشان در تحصیل و کار آماده کنید.

بررسی و معرفی آزمون BMAT

در مجموع 3 بخش وجود دارد. برای هر بخش یک امتیاز جداگانه دریافت خواهید کرد، اگرچه همه آنها در یک جلسه و در مدت تجمعی 2 ساعت گرفته می شوند. ماشین حساب در هیچ بخش مجاز نیست. دانشکده‌ های پزشکی مختلف از امتیازات BMAT متفاوت استفاده می ‌کنند. برخلاف کنسرسیوم UKCAT، BMAT هیچ داده رسمی در مورد نحوه استفاده هر دانشگاه از امتیازات BMAT منتشر نکرده است. در گذشته، هنجار دانشجویان این بود که ابتدا بر روی UKCAT و اظهارات شخصی تمرکز کنند. در حالی که آماده سازی BMAT بعداً پس از ارسال درخواست های UCAS در اواسط اکتبر انجام شد. با توجه به جلسه امتحانی سپتامبرکه به تازگی معرفی شده است، این احتمال وجود دارد که چندین چیز تغییر کند.

معرفی جلسه امتحان زودتر به این معنی است که متقاضیان اکنون می توانند نمرات BMAT خود را قبل از ارسال درخواست UCAS خود به دست آورند، به این معنی که داوطلبانی که در آزمون نمره ضعیفی کسب می کنند ممکن است تصمیم بگیرند که در نهایت برای دانشگاه های BMAT اقدام نکنند. این ما را با احتمالات مختلف می گذارد. دانش آموزان ممکن است برای BMAT بنشینند حتی اگر قصد ندارند برای دانشگاه BMAT درخواست دهند . آنها این کار را در فرصتی انجام می دهند که امتیاز بسیار خوبی کسب می کنند در این صورت، آنها ممکن است تصمیم بگیرند که برای یک دانشگاه BMAT درخواست دهند تا از آن به نفع خود استفاده کنند.

پذیرش نمره در آزمون BMAT

دانش‌ آموزانی که قصد دارند برای دانشگاه‌ های BMAT درخواست دهند و آن ‌طور که پیش ‌بینی می ‌شود نمره بالایی کسب نمی ‌کنند، ممکن است تصمیم بگیرند که برای هیچ دانشگاه BMAT درخواست نکنند. دانش آموزانی که برای امتحان سپتامبر می نشینند زمان کمتری برای آماده شدن برای آن خواهند داشت و این زمان نیز باید با زمانی که معمولا صرف آماده سازی UKCAT و بیانیه های شخصی می شود تقسیم شود. شماره 1 و 2 باید منجر به افزایش میانگین نمره BMAT در بین متقاضیان دانشگاه BMAT شود. توجه داشته باشید که این با میانگین نمره BMAT همه داوطلبان یکسان نیست و باید کاهش یابد. اگر قصد دارید برای دانشگاهی درخواست دهید که از نمرات قطعی استفاده می کند، مانند دانشگاه آکسفورد، کالج امپریال لندن، زیرا احتمال افزایش این نمرات قطعی وجود دارد.

در نمودار زیر شاهد نرخ پذیرش در آزمون BMAT می باشید:

نرخ پذیرش در آزمون BMAT

معرفی بخش های آزمون BMAT

بخش 1 استعداد و مهارت است. این بخش مهارت های مربوط به حل مسئله ، درک استدلال ها و استنتاج از اطلاعات داده شده را آزمایش می کند. تمام سوالات این بخش چند گزینه ای هستند و هر کدام به همان تعداد نمره می دهند. اشکال مختلفی از سوالات وجود دارد و بسیاری از آنها تمایل به تجزیه و تحلیل متن، تصاویر یا داده ها دارند. تفاوت اصلی بین این بخش و بخش های 1 تا 4 آزمون UKCAT در این واقعیت است که شما زمان بسیار بیشتری (حدود 1 دقیقه و 43 ثانیه برای هر سوال) برای خواندن و فکر کردن در مورد پاسخ های خود با دقت خواهید داشت. تعداد کل سوالات 35 است. مدت زمان پیشنهادی برای صرف این بخش 60 دقیقه و مدت زمان پیشنهادی برای هر سوال 1 دقیقه و 42 ثانیه است.

بخش 2 دانش علمی و کاربردها است. این بخش برای آزمایش دانش اصلی علمی موجود و توانایی شما در به کارگیری دقیق آن طراحی شده است. دانش در سطح GSCE برای پاسخ به این سؤالات کافی است. رشته های مورد آزمایش عبارتند از زیست شناسی (6-8 سوال)، شیمی (6-8 سوال)، فیزیک (6-8 سوال) و ریاضی (5-7 سوال). اگر در حال حاضر هیچ یک از این موضوعات را در سطح A مطالعه نمی کنید، اکیداً پیشنهاد می کنیم که مشخصات آزمون (مواد قابل آزمایش) را مرور کنید و با استفاده از منابع سطح GCSE حافظه خود را در این موضوعات تجدید کنید. تمام سوالات این بخش چند گزینه ای هستند و هر کدام به همان تعداد نمره می دهند. تعداد کل سوالات 27 و مدت زمان پیشنهادی برای صرف این بخش 30 دقیقه می باشد. مدت زمان پیشنهادی برای هر سوال: 1 دقیقه و 6 ثانیه است.

معرفی بخش سوم آزمون BMAT

بخش 3 وظیفه نوشتن است. در این بخش، 3 سوال مقاله از سال 2010 تا 2016 چهار گزینه وجود داشت، اما در سال 2017 به 3 گزینه کاهش یافت. بر اساس موضوعات مرتبط با علایق عمومی، پزشکی یا علمی دریافت خواهید کرد. شما فقط باید به یک سوال انشا به انتخاب خود پاسخ دهید. همه سؤالات شامل یک گزاره کوتاه است و ممکن است از نامزدها بخواهد که گزاره را تعریف کنند، مفاهیم گزاره را توضیح دهند یا بحث کنند، استدلالی علیه گزاره پیشنهاد کنند و یا یک راه حل پیشنهاد کنند. این به وضوح در سوال بیان خواهد شد. یک مقاله یکپارچه بنویسید که در آن به موارد زیر بپردازید: ارتباط منطقی بین دو جمله را توضیح دهید. اگر بخواهیم با استدلال موافق باشیم، چه پیامدهای عملی می تواند داشته باشد؟ در مورد میزان اعتبار استدلال بحث کنید. آزمون پزشکی در کانادا MCAT را نیز می توانید بررسی کنید.

در بخش زیر شاهد تعداد سوالات در آزمون BMAT می باشید:

بخش هاتعداد سوالات
132
227
336

معرفی بخش سوم آزمون BMAT

محاسبه نمرات آزمون BMAT

مقیاس BMAT از 1 (کم) تا 9 (بالا) متغیر است. 5 تقریباً نیم نمره را نشان می دهد و میانگین نمره معمولاً بین 4.2 تا 4.9 است. نمره 6 یا بالاتر عالی است و فقط تعداد کمی از داوطلبان استثنایی نمره 7 و بالاتر را کسب می کنند. نمرات کیفیت محتوا در مقیاس 0 (کمترین) تا 5 (بالاترین) تعلق می گیرد، در حالی که کیفیت انگلیسی نوشتاری در مقیاس A بهترین تا E بدترین درجه بندی می شود. هر مقاله توسط دو ممتحن مشخص می شود. هر 2 به مقاله شما نمره می دهند و میانگین آن دو نمره نهایی شما خواهد بود. میانگین و رایج ترین نمره معمولاً 3A است. آزمون LAST رشته حقوق در آمریکا نیز از آزمون های معروف است.

دانشگاه هایی که به BMAT نیاز دارند عبارت است از:

  • دانشکده پزشکی برایتون و ساسکس
  • دانشگاه کمبریج
  • امپریال کالج لندن
  • دانشگاه کیل
  • دانشگاه لنکستر
  • دانشگاه لیدز
  • دانشگاه آکسفورد
  • دانشگاه کالج لندن

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در حوزه مهاجرت تحصیلی به انگلستان و آمریکا و کانادا مشاوره تخصصی ارائه می دهد و می توانید در خصوص شرایط تحصیل در آمریکا نیز سوالات خود را بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *