مهاجرت تحصیلی ایسلند

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند

مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند

کشورها برای پذیرش دانشجویان دارای قوانینی هستند که در کشور ایسلند، مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند بدین شرح خواهد بود. در میان کشورهای اروپایی کشور ایسلند می ­تواند انتخاب خوبی برای مهاجرت باشد. جهت ادامه تحصیل در کشور ایسلند لازم و ضروری است تا دانشجویان مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند را به دانشگاه ارائه دهند. با توجه به زیبایی های منحصر بفردی که کشور ایسلند موجود است هر دانشجویی علاقمند به تحصیل در ایسلند می باشد. تلاش نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت شرح کامل شرایط قانونی تحصیل در این کشور خواهد بود.

دانشگاه در کشور ایسلند

به طور کلی در کشور ایسلند 7 دانشگاه وجود دارد. از این میان 4 دانشگاه دولتی و 3 دانشگاه دیگر از دانشگاه های خصوصی می باشند. البته دانشگاه های خصوصی در این کشور نیز تحت حمایت های دولتی ایسلند قرار دارد. تحصیل در دانشگاه های دولتی برای همگان به صورت رایگان است. دانشجویان تنها هزینه های ثبت نام در دانشگاه را پرداخت می­ نمایند. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به ایسلند ابتدا مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

اما تحصیل در دانشگاه های خصوصی به صورت رایگان نیست. دانشجویان بایستی مبلغی را سالانه به این دانشگاه ها بپردازند. دانشگاه ایسلند و دانشگاه ریکیاویک 2 دانشگاه بزرگ در کشور ایسلند هستند. هر 2 در شهر ریکیاویک موقعیت دارند. دانشگاه های کشور ایسلند از دانشجویان خارجی استقبال نموده است. بطوریکه 5% از کل دانشجویان این کشور را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهد. اکثر رشته ها در دانشگاه های ایسلند به زبان انگلیسی ارائه می گردد. از دانشجویان خارجی پشتیبانی های خوبی به عمل می آورند.

شرایط پذیرش برای مطقع کارشناسی در ایسلند

دانشجویان برای ورود به دوره­ کارشناسی دانشگاه های ایسلند بایستی در امتحان کنکور این کشور شرکت نمایند. پس از اخذ نمره قبولی اجازه ورود به دانشگاه ها را خواهد داشت. در ضمن دانشجویان خارجی بایستی مدارکی را ارائه نمایند که معادل با مدارک مورد نیاز این کشور باشند. دانشجویانی که در سایر کشورها دوره­ کارشناسی خود را می گذرانند، در صورتیکه حداقل 60 واحد درسی را گذرانده باشند از امتحان کنکور این کشور معاف می­ گردند. در این صورت می­ توانند به صورت مستقیم جهت پذیرش در دانشگاه ها اقدام نمایند. تحصیل در ایسلند به طور کامل در مقاله مذکور شرح داده شده است.

دانشگاه های کشور ایسلند به طور کلی دروس به زبان انگلیسی تدریس می ­گردد. البته در برخی دوره ها به خصوص در دوره کارشناسی ارشد به طور کامل تدریس به زبان انگلیسی ارائه می­ گردد. دانشجویان برای ورود به دانشگاه ها احتیاج به ارائه مدرک زبان انگلیسی دارند. مدارک زبان مورد تایید دانشگاه های این کشور آیلتس و تافل می­ باشد. بگونه ایی که دانشجو باید حداقل نمره 79 را در مدرک تافل و حداقل نمره 6.5 را از مدرک آیلتس کسب نموده باشد.

شرح مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند

تحصیل در این کشور برای دانشجویان به صورت رایگان است. تنها دانشجویان هزینه های ثبت نام را پرداخت می نمایند. از طرفی دولت ایسلند علاقمند به جذب دانشجویان بین المللی از سرتاسر جهان است. به همین دلیل اکثر دانشگاه های این کشور تدریس را به زبان انگلیسی ارائه می ­دهند. افراد به طرق مختلف به کشور ایسلند سفر می­ نمایند از جمله از طریق ویزای کاری، ویزای توریستی، ویزای سرمایه گذاری و غیره. اما دانشجویان برای ورود به کشور ایسلند موظفند تا پس از موافقت دانشگاه مورد نظر برای تحصیل اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور نمایند.

دانشجویان بدانند بعد از دریافت اقامت تحصیلی این کشور و پس از گذشت چند سال تابعیت این کشور را می توانند کسب نمایند. هدف از این مقاله بررسی مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی کشور ایسلند است. از دانشجویانی که قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند دعوت می­ نماییم تا مقاله را به دقت مطالعه فرمایند.

شرح مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند

مهلت درخواست برای پذیرش در دانشگاه های ایسلند

پذیرش در دانشگاه های ایسلند در 2 ترم تحصیلی آغاز می­ گردد:

  • ترم بهار
  • ترم پاییز

دانشجویانی که از اتحادیه اروپا هستند در ترم بهار یا 11 اکتبر و تا 15 نوامبر برای تحویل مدارک خود زمان دارند. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا در ترم پاییز یا یکم مارس جهت پذیرش تا 15 جولای همان سال زمان برای تحویل مدارک خود به دانشگاه مورد نظر را دارند. ناگفته نماند مدت زمان لازم برای صدور ویزا از طرف اداره مهاجرت برای دانشجویان اقامت تحصیلی حدود 3 ماه است. به تازگی اداره مهاجرت درخواست ارائه گواهی سلامت دانشجو را که از یکی از مراکز مورد تایید این سازمان است دریافت می­ نماید. ویزای تحصیلی ایسلند را از طریق مراجعه به لینک مذکور بررسی بفرمائید.

الزامات اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند

دانشجویان بایستی تمامی مدارک تحصیلی خود را اعم از مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی و ریزنمرات خود را به صورت پی دی اف برای دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. مهمترین مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند تکمیل فرم نرم افزار دانشگاه هاست.

در برخی از دانشگاه ها علاوه بر تکمیل نرم افزار و مدارک تحصیلی دانشجو باید رزومه تحصیلی خود را ضمیمه آنها نموده و ارسال نماید. دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای اینکه دانشگاه های کشور ایسلند پرونده تحصیلی آنها را بررسی نمایند، باید مبلغ 50€ (یورو) به این دانشگاه ها بپردازند. پرداخت این مبلغ بایستی توسط مستر کارت و یا کارت اعتباری به صورت آنلاین صورت پذیرد. ناگفته نماند در صورتیکه دانشگاه مورد نظر با پرونده تحصیلی دانشجو موافقت ننماید امکان برگشت این مبلغ غیر ممکن است.

هزینه ثبت نام در دانشگاه های ایسلند

همانطور که گفته شد دانشگاه های کشور ایسلند به هنگام ثبت نام از دانشجویان هزینه هایی را دریافت می­ نمایند. دانشجویانی که خارج از اتحادیه اروپا به این کشور سفر نموده اند و در ترم پاییز ثبت نام می ­نمایند باید مبلغی حدود 75000ISK (کرونا ایسلند) پرداخت نمایند. دانشجویان اتحادیه اروپا که در ترم بهار درخواست می­ دهند مبلغ 55000ISK (کرونا ایسلند) پرداخت می­ نمایند.

تحصیل در دانشگاه های ایسلند به دلیل محدود بودن دانشگاه ها و رشته های تحصیلی نسبت به دانشگاه های نروژ و آلمان از جذابیت کمتری برخوردار است. تنها کسانی که علاقمند به تحصیل به زبان ایسلندی هستند می ­توانند این دانشگاه ها را انتخاب نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاقمند به راهنمایی و مشاوره برای انتخاب صحیح دانشگاه ها برای دانشجویان می­ باشد. همچنین این موسسه پاسخگوی سوالاتی همچون :

  • آیا دانشگاه های ایسلند برای دانشجویان خارجی بورسیه های تحصیلی قرار داده است؟
  • آیا با مهاجرت تحصیلی می­ توان به همراه اعضاء خانواده به این کشور سفر نمود؟
  • شرایط کار ضمن تحصیل در این کشور چگونه است؟

می­ باشد. دانشجویان می ­توانند جهت اطلاعات بیشتر با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار نمایند.

Rate this post

2 دیدگاه برای “مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند

  1. محمد گفت:

    سلام برای گرفتن اقامت ایسلند از طریق ازدواج چه مدارکی لازم است راهنمایی بفرمایید

    1. صادقی گفت:

      با سلام در موسسه ما خدماتی در باب ویزای ازدواج، پناهندگی و تولد صورت نمی گیرد. این مقاله صرفا جهت اگاهی شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *