مهاجرت تحصیلی ترکیه

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه

شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه از جمله مباحثی می باشد که سالانه ذهن زیادی از دانشجویان را در خصوص تحصیل به خود اختصاص داده است. دانشگاه معمار سینان ترکیه در سال 1997 در شهر استانبول تاسیس شد. دانشجویان بین المللی موجود در این دانشگاه حدود 5000 نفر می باشند. زبانی که در دانشگاه تدریس می شود زبان ترکی می باشد. این دانشگاه شامل 3 عدد دانشکده می باشد. همچنین یک مدرسه آموزش شغلی و یک موسسه آموزش موسیقی دارد. دارای 2 مرکز انستیتو و 5 مرکز تحقیقات می باشد. این دانشگاه دارای خوابگاه سازمانی می باشد. دانشجویان دانشگاه معمار سینان می توانند از امکانات خوابگاه دانشگاه استفاده کنند. اگر چنانچه خواهان دانستن شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه هستید. این مقاله را مطالعه و سپس در صورت نیاز می توانید به کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

الزامات و شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه

در ابتدا باید بگوییم تمامی داوطلبانی که در دانشگاه معمار سینان AHO پذیرفته می شوند. باید تمامی مدارک تحصیلی کارشناسی خود را برای بازرسی ارائه دهند. شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه و مدت زمانی که فرصت دارید تا مدارک خود را تحویل دانشگاه معمار سینان دهید تا هفته اول شروع کلاس های دانشگاه می باشد.

برای تحصیل باید اطلاعاتی از شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه داشته باشید. اگر چنانچه بخواهید در مقطع کارشناسی ارشد در AHO ثبت نام کنید باید دارای مدرک کارشناسی باشید. همچنین می توانید مدرکی به ارزش 3 سال تحصیل در رشته معماری داشته باشید. شما باید تمامی دوره های آموزشی خود را به زبان انگلیسی تحویل دهید. اگر چنانچه ترجمه این دوره ها را نداشته باشید باید توسط مترجم زبان خبره آن را به زبان انگلیسی ترجمه کنید و سپس آن را ارائه دهید.

دوره هایی که باید در دانشگاه معمار سینان سپری شود شامل موارد زیر است:

  • فن آوری مواد
  • مکانیک سازه و ساخت و ساز ساختمان
  • تاریخ معماری و شهری و مهندسی
  • برنامه ریزی و طراحی
  • مقدمه ای بر فلسفه و روش

فضای دانشگاه معمارسینان مملو از فضای آموزشی و هنری می باشد. اگر بخواهیم به معرفی رشته های دانشگاه معمار سینان بپردازیم می توان به باستان شناسی کلاسیک، ریاضیات و تاریخ هنر، جامعه شناسی، تاریخ، ادبیات و زبان ترکی اشاره کرد. همچنین می توان از دانشکده هنری آن به دانشکده سینما و تلوزیون و از دانشکده معماری آن می توان معماری برنامه ریزی شهر و منطقه اشاره کرد.

آموزش در دانشگاه معمار سینان ترکیه

در دانشکده هنرهای زیبا معمار سینان ترکیه، برنامه اراسموس اجرا می شود. به وسیله دفتر بین المللی درسطح موسسه ای مدیریت می شود. از وظایف دفتر بین المللی می توان به داشتن مسئولیت اطلاعیه ها، رسیدگی به درخواست نامه ها، انتخاب دانشجویان، جا به جایی دانشجویان و رسیدگی به درخواست نامه دانشجو یان ورودی اشاره کرد.

ویژگی های دانشگاهشرح
نوع دانشگاهخصوصی
سال تاسیس1882
تعداد دانشجویان56667
مقاطع مختلف تحصیلیکارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا
موقعیت دانشگاهاستانبول
وبگاه دانشگاهmsgsu.edu.tr

دانشجویان انتقالی در صورتی که شرایط دانشجوی اراسموس را بر طبق دفتر اساسنامه بین المللی MSGSU داشته باشند می توانند در دوره های دانشگاه شرکت و در صورت موفق شدن پذیرفته شوند. دانشجویان انتقالی باید درخواست خود را به کنسولگری های کشور ترکیه در کشور زادگاه خود برای دریافت ویزای تحصیلی ترکیه ارائه دهند.

میانگین تعداد دانشجویان این کشور از طریق نمودار زیر شرح داده شده است:

تعداد متقاضیان بین المللی در ترکیه

باید در زمان کمتر از 1 ماه مجوز اقامت خود را از اداره رسمی ترکیه دریافت کنید در پروسه این امر به دست آوردن مجوز دفتر روابط بین الملل به دانشجویان کمک می کند. دانشجویان باید به دنبال بیمه مسافرت خود در دوره آموزشی خود باشند. دانشگاه معمار سینان دارای کلینیک می باشد. اما این کلینیک فقط درمان هایی که به صورت سرپایی صورت می پذیرد انجام می دهد.

اخذ و شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه

دانشگاه معمار سینان ترکیه که در شهر استانبول واقع شده است هر ساله دانشجو می پذیرد. البته دانشجویانی که در دانشگاه های تحت پوشش قرارداد 2 طرفه اراسموس هستند. شرایط پذیرش معمار سینان ترکیه و مدارکی که این دانشگاه از دانشجویان درخواست می کند را در ادامه خواهیم گفت. از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه این است که شما باید در یک دانشگاه همکار که تحت پوشش موافقت نامه است دانشجو باشید. به وسیله پست الکتریکی از سمت دانشگاه اصلی انتخاب شده باشد. باید از سوابق و مدارک تحصیلی خود کپی و رو نوشت داشته باشید. باید نامه ای اعم از انگیزه خود داشته باشید.

باید برای دانشگاه های کنسرواتوار، دانشکده معماری، دانشکده هنرهای زیبا نمونه کار داشته باشید. تمامی مدارک و سوابق خود را باید به زبان ترکی یا انگلیسی ترجمه کنید. در دانشگاه معمار سینان تاریخ پذیرش در زمان های مشخصی می باشد این تاریخ ها برای ترم پاییزه در نیمه می و برای ترم بهاره در نیمه نوامبر می باشد. شما می توانید برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در ترکیه به مطالعه مقاله شرایط تحصیل در ترکیه بپردازید.

اخذ و شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه

دانشجویان خارجی در دانشگاه معمار سینان

داوطلبان خارجی باید مدارک تحصیلی خود را در رشته های ریاضی و انگلیسی تحویل دهند. اگر تکمیل مدرک کارشناسی شما تا بعد از بهار یا تابستان طول کشید باید کپی از ترم هایی که گذراندید تهیه کنید. در سرویس هایی به نام Søknadsweb که سرویس درخواست آنلاین می باشد ابتدا باید ثبت نام کنید. سپس از همین طریق درخواست خود را پیگیری کنید. شما باید جهت کامل کردن درخواست خود از طریق سرویس درخواست آنلاین Søknadsweb مدارکی که در ادامه می گوییم نیز پیوست شود. شما باید کپی از مدارک زبان انگلیسی و تحصیلاتی که در این زمینه دارید پیوست کنید. جهت اطلاع از شرایط تحصیل در ترکیه مقاله مذکور را مطالعه بفرمائید.

از تمام دوره هایی که گذراندید نمونه ای بدهید. فرمی که درخواست شما در آن درج شده است. ارسال رزومه و نمونه کارها باید به صورت دیجیتال فرستاده شود. هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی کم است. در رشته های مختلف متفاوت است. هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی ارزان تر از دانشگاه های خصوصی است. به این صورت که در دانشگاه دولتی هزینه تحصیل $600 الی 1500$ (دلار) است. اما در دانشگاه خصوصی حدود 20000$ (دلار) هزینه دارد. اطلاع از هزینه‌ زندگی در ترکیه از طریق مطالعه مقاله مذکور امکان پذیر می باشد. اگر چنانچه قصد ادامه تحصیل در کشور ترکیه دارید. خواهان دانستن شرایط پذیرش دانشگاه معمار سینان ترکیه هستید می توانید همه روزه با مشاورین و کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *