مهاجرت به کشور مجارستان

شرایط ویزای همراه مجارستان

شرایط ویزای همراه مجارستان

اکثر متقاضیان بین المللی پس از اخذ اقامت تمایل به اخذ ویزای همراه برای اعضاء خانواده خود یعنی همسر و فرزندان می باشند. در مقاله شرایط ویزای همراه مجارستان شرایط و ضوابطی که مورد تایید دولت برای درخواست ویزای همراه قانونی می باشد را به طور کامل شرح خواهیم داد. در هر یک از روش های مهاجرت به مجارستان شرایط اخذ ویزای همراه متفاوت می باشد. از این رو کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی دقیق این موضوع از طریق مقاله مذکور می پردازند.

برای مشاوره رایگان مهاجرت فرم زیر را تکمیل کنید:


مباحثی که در این مقاله مورد بررسی قرار خواهد گرفت بدین شرح می باشند:

  • ویزا همراه دانشجویی مجارستان
  • شرایط مهاجرت به مجارستان چگونه است؟
  • چند روش مهاجرتی قانونی برای این کشور وجود دارد؟
  • شرایط ویزای همراه در هر یک از روش های مهاجرتی به چه صورت می باشد؟

درباره کشور مجارستان و تقسیم بندی مهاجرتی

پیش از اطلاع از شرایط مهاجرت به مجارستان ابتدا درباره این کشور اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. موقعیت جغرافیایی این کشور در اروپای مرکزی می باشد. درباره کشورهای همسایه این کشور اروپایی می توان اشاره نمود که از سمت شمال با اسلواکی، از سوی شمال شرقی با کشور اکراین هم مرز می باشد. در همسایگی شرق و جنوب شرقی این کشور نیز کشور رومانی قرار دارد. در جنوب این کشور صربستان، در جنوب غربی کشور کرواسی و اسلوونی قرار گرفته اند. همچنین در نظر داشته باشید که این کشور از سمت غرب با کشور اتریش همسایه خواهد بود. بزرگترین شهر این کشور، پایتخت آن بوداپست است. در باب مساحت این کشور می توان اشاره نمود که طبق آخرین برآورد حدود 93030 کیلومتر مربع می باشد.

سایر اطلاعات درباره کشور مجارستان به شرح تصویر زیر می باشد:

اطلاعات کشور فیلیپین

انواع روش های مهاجرت قانونی به مجارستان عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت از طریق کار
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج و تولد

در بخش بعدی توضیحات مختصری در باب روش های مهاجرتی به مجارستان را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

افراد واجد شرایط ویزا همراه در مجارستان

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال اخذ ویزا همراه هستند، باید الزامات اساسی جهت واجد شرایط بودن ویزا همراه در مجارستان را برآورده کنند. به طور کلی افرادی که واجد شرایط ویزا همراه در مجارستان نمی باشند، نمی توانند برای ویزای همراه این کشور درخواست دهند. در قدم اول، همسران، والدین و فرزندان که مایل به پیوستن به اعضای خانواده خود در مجارستان هستند، موظف به درخواست ویزای همراه جهت پیوستن به خانواده خود هستند. ویزای همراه در مجارستان برای موارد زیر صادر می شود:

واجدین شرایط اخذ ویزای همراه در انگلستانتوضیحات
تابعیت همسریفرد متقاضی باید همسر یک تبعه مجارستان یا یک تبعه کشور ثالث باشد.
فرزند خواندگیفرزند صغیر یا فرزند خوانده باید تبعه کشور ثالث به همراه همسر باشد.
فرزند صغیرفرزند صغیر تبعه کشور ثالث، با حضانت والدیت و فرزندان به او وابسته هستند.
سرپرستیهمسر تبعه کشور ثالث که حضانت والدین را بر عهده دارد و فرزندان به او تکیه می کنند.
حضانت والدیت از یک خردسالفردی که حضانت والدین از یک خردسال را دارد و این وظیفه را انجام می دهد و در همان خانه کودک نیز زندگی می کند.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای دریافت ویزای همراه در مجارستان را مشاهده فرمایید:

روند درخواست اتباع کشورهای خارجی برای دریافت ویزای همراه در مجارستان

شرایط و راه های مهاجرت به کشور مجارستان

یکی از آسان ترین روش های مهاجرتی برای اکثر کشورها بخصوص برای متقاضیان بین المللی اقدام از طریق روش تحصیلی می باشد. در این روش متقاضیان بین المللی می باید ویزای تحصیلی این کشور را اخذ نمایند. روش بعدی برای مهاجرت به این کشور، اقدام برای کار و اشتغال زایی می باشد. روش سرمایه گذاری برای متقاضیانی که تمایل به ایجاد کسب و کار یا سرمایه گذاری در کشوری دیگر را در نظر دارند بسیار مناسب است.

در هر یک از روش های مذکور پس از مدت زمان معلوم متقاضی می تواند اقامت دائم این کشور را اخذ نماید. ویزای همراه مجارستان به همسر و فرزند زیر 18 سال متقاضیان تعلق می گیرد. با توجه نوع ویزای انتخابی متقاضی اصلی برای مهاجرت می باید پروسه ویزای همراه نیز پیش رود. در بسیاری از مواقع همراه متقاضی می باید مدارک و شرایط معتبری را ارائه دهد تا در پروسه درخواست ویزا مشکلی پیش نیاید.

شرایط و راه های مهاجرت به کشور مجارستان

شرایط ویزای همراه از طریق روش تحصیل مجارستان

روش تحصیلی در میان متقاضیان بین المللی جایگاه ویژه ای یافته است. در این روش متقاضیان بین المللی می باید ویزای تحصیلی مجارستان را از طریق ارائه مدارک و پرداخت هزینه لازم دریافت نمایند. هزینه و مدارک لازم این ویزا با توجه به ملیت متقاضی متفاوت می باشد. ابتدا به بررسی مدارک لازم جهت تحصیل در این کشور می پردازیم. زیرا متقاضیان برای اقامت بیش از 90 روز به ارائه این مدارک نیاز خواهند داشت.

در جدول زیر لیست مدارک مورد نیاز مورد بررسی قرار گرفته است:

مراحلمدارک
1ارائه فرم تکمیل شده درخواست ویزا تحصیلی این کشور
2ارائه گذرنامه معتبر متقاضی با حداقل 6 ماه اعتبار از زمان خروج متقاضی
3ارائه رسید پرداخت شهریه دانشگاه مذکور
4ارائه نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر بر روی سر برگ رسمی دانشگاه
5ارائه بیمه خدمات درمانی
6ارائه تمکن مالی کافی
7ارائه گواهی محل اقامت یا خوابگاه متقاضی جهت تحصیل در این کشور
8ارائه گواهی محل اقامت یا خوابگاه متقاضی جهت تحصیل در این کشور

متقاضیان تحصیل در این کشور، در طول دوره تحصیلی خود می توانند دعوت نامه برای الحالق خانواده (همسر و فرزندان زیر 21 سال) ارسال نمایند. البته نیاز به ارائه مدارک کافی اعم از:

  • اثبات تمکن مالی
  • ارائه فرم درخواست به همراه دعوت نامه
  • ارائه گردش حساب بانکی
  • ارائه مدارک کافی دال بر اثبات رابطه خانوادگی

شرایط ویزای همراه از طریق روش کار در مجارستان

روش دیگری که برای مهاجرت به این کشور اروپایی در اختیار متقاضیان عزیز قرار گرفته است، مهاجرت از طریق کار می باشد. متقاضیان بین المللی جهت کار در این کشور می باید ابتدا از کارفرما این کشور پیشنهادکاری یا قراردادکار معتبری را دریافت نمایند. برای دریافت این پیشنهادکاری می توانید در دوره تحصیلی خود به دنبال کار باشید. در این صورت می توانید پس از اتمام دوره تحصیلی ویزای تحصیلی را به ویزای کاری مجارستان تبدیل نمائید. البته ارائه مدارک و هزینه ویزا جایگاه خود را دارد. در این روش همراه متقاضی (همسر ) می تواند به اشتغال بپردازد. اما می باید مدارکی دال بر شرکت یا قرارداد معتبر را ارائه دهد.

در جدول زیر مدارک مورد نیاز جهت کار در این کشور ارائه شده است:

مراحلمدارک
1ارائه گذرنامه معتبر متقاضی
2ارائه فرم تکمیل درخواست ویزا
3ارائه پیشنهادکاری یا قراردادکاری معتبر از جانب کارفرما این کشور
4ارائه بیمه خدمات درمانی
5ارائه گواهی پرداخت هزینه های مربوط به ویزا

شرایط ویزای همراه از طریق روش کار در مجارستان

شرایط و هزینه زندگی برای همراه مجارستان

مهمترین مساله در خصوص زندگی و مهاجرت به این کشور، اطلاع از هزینه‌ های مربوط به زندگی می باشد. هزینه زندگی شامل هزینه مسکن، خوراک و پوشاک می باشد. از سوی دیگر هزینه برای 1 نفر به عنوان متقاضی اصلی با هزینه مهاجرت به همراه خانواده متفاوت خواهد بود.

هزینه اجاره و خرید آپارتمان در این کشور طبق آخرین اطلاعات به دست آمده بدین شرح می باشد:

اجاره یا خرید آپارتمانهزینه به فورینت مجارستان
اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر11659096HUF
اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر20915342HUF
اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر8916667HUF
اجاره آپارتمان 3 خوابه در خارج از مرکز شهر15436034HUF
خرید هر متر مربع در مرکز شهر68935683HUF
خرید هر متر مربع در خارج از مرکز شهر47019764HUF

تمکن مالی ویزای همراه مجارستان

تبعه کشور ثالث در صورتی که درآمد یا دارایی قانونی وی یا درآمد یا دارایی اعضای خانواده او کافی باشد می تواند برای ویزای همراه درخواست دهد. این تمکن مالی باید هزینه های زندگی از جمله اسکان، رفت و برگشت و در صورت لزوم مراقبت های بهداشتی را پوشش دهد. شرط معیشت را می توان به ویژه توسط:

  • اظهارنامه محضری توسط عضو خانواده دریافت کننده مبنی بر قول حمایت از متقاضی به همراه سندی که نشان دهنده توانایی عضو خانواده در ارائه چنین حمایتی باشد.
  • گواهی درآمد صادر شده توسط سازمان مالیاتی برای درآمد سال قبل اعضای خانواده یا متقاضی.
  • گواهی درآمد صادر شده توسط کارفرما
  • صورت حساب بانکی یکی از اعضای خانواده یا متقاضی در مجارستان
  • گواهی صادر شده توسط کارفرما و یا سازمان مالیاتی به عنوان گواهی درآمد منظم دریافتی از خارج
  • دعوت نامه با تایید رسمی
  • سایر اسناد

در حال حاضر میزان 8000£ الی £10000 (پوند) برای تمکن مالی مجارستان جهت دریافت ویزای همراه کافیست.

ویزا همراه خانواده در مجارستان

وقتی به مجارستان نقل مکان می کنید، طبیعی است که بخواهید همراه با خانواده خود به اینجا نقل مکان کنید. به لطف روشی به نام تحصیل خانواده، شما می توانید خانواده خود را به همراه داشته باشید، چه بر اساس فعالیت تجاری یا هر دلیل دیگری مجوز اقامت دریافت کنید. با HELPERS، مشتریان در هر سنی خدمات و کمک درجه یک مشابهی دریافت خواهند کرد. اتحاد خانواده نوعی ویزای وابسته است که برای همسران و فرزندان خردسال ساکنان یا شهروندان مجارستان در دسترس است. بسته به رویه متقاضی اصلی، درخواست ویزای خانوادگی ممکن است همراه با درخواست اقامت اصلی یا پس از اعطای اولین اقامت ارائه شود. دارندگان ویزاهای وابسته از حقوقی مشابه متقاضی اصلی برخوردار خواهند بود.

شما ممکن است اعضای نزدیک خانواده دیگری نیز داشته باشید که واجد شرایط روند اتحاد خانواده نباشند. در این صورت، آنها همچنان ممکن است بر اساس برنامه های خود در مجارستان اقامت مجارستان را دریافت کنند. به عنوان مثال، اگر فرزندان بالای 18 سال دارید، آنها می توانند در آموزش عالی مجارستان ثبت نام کنند و اجازه اقامت دانشجویی دریافت کنند . کسانی که دانشگاه را در مجارستان به پایان می‌رسانند می‌توانند برای اقامت «study-to-work» درخواست دهند، که به آنها امکان می‌دهد 9 ماه دیگر در مجارستان بمانند تا کار پیدا کنند یا شرکتی راه‌اندازی کنند. وقتی شغلی پیدا کردند، می توانند برای مجوز کار درخواست دهند. در همان زمان، والدین پیر شما می توانند برای بازنشستگی به مجارستان نقل مکان کنند.

اطلاعات بیشتر در این بخش را می توانید از طریق مقاله هزینه زندگی در مجارستان بیابید. در مقاله شرایط ویزای همراه مجارستان، شرایط کلی مهاجرت و شرایط پذیرش همراه توسط نویسندگان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل شرح داده شده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در بخش مشاوره تلفنی و حضوری تماس حاصل فرمائید. این تضمین را به شما می دهیم که از ابتدای مسیر همراه شما باشیم.

سوالات متداول در مورد شرایط ویزای همراه مجارستان

در این بخش از مقاله به پرتکرارترین سوالات شما در خصوص موضوع شرایط ویزای همراه مجارستان پاسخ داده خواهد شد:

  • ویزای همراه مجارستان شامل چه افرادی است؟ ویزای همراه مجارستان به همسر و فرزند زیر 18 سال متقاضیان تعلق می گیرد.
  • آیا درخوایت ویزای همراه مجارستان به صورت همزمان امکان پذیر است؟ خیر فرد حامی در ابتدا بایستی به مجارستان رفته و اقامت گزیند و سپس می تواند برای دریافت ویزای همراه مجارستان درخواست دهد.
  • صدور ویزای همراه مجارستان برای چه افرادی امکان پذیر است؟ افرادی که دارای ویزای حداقل 1 ساله مجارستان هستند می توانند برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه درخواست دهند.
5/5 - (6 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط ویزای همراه مجارستان

  1. شایقی گفت:

    سلام خسته نباشید. خیلی ممنون که درباره این کشور انقد خوب توضیح دادید. ویزای همراه برای فرزند بالای 18 سال تعلق نمی گیره؟ میشه برای فرزند بالای 18 سال از طریق تحصیل ویزا گرفت و برای همسرم هم از طریق ویزای همراه اقدام کنم؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خیر. برای فرزند بالای 18 سال بایستی از طریق تحصیل در مجارستان اقدام کنید.در خصوص مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *