شرایط کانادا, مهاجرت به کشور کانادا

ساعت به وقت کانادا

ساعت به وقت کانادا

ساعت به وقت کانادا براساس شرایط جغرافیایی و جداول زمانی جهانی سنجیده می شود. در این کشور پهناور که دارای ایالات متعددی است. اختلاف زمانی مابین این استان ها وجود دارد. بسیاری از افراد برای مهاجرت کاری به کانادا و یا حتی برقراری ارتباط با همکاران باید تفاوت زمانی و ساعت به وقت کانادا را بدانند. همچنین دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در این کشور را دارند در خصوص اختلاف ساعت با کشور خود کنجکاو هستند.

سوالات متداول در باب ساعت به وقت کانادا

  • بهترین طرق مهاجرت به کانادا چیست؟ مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی و ویزای کاری کانادا طرق اصلی مهاجرت می باشد.
  • چرا مبحث ساعت به وقت کانادا از اهمیت برخودار است؟ دانشجویان و افرادی که تمایل به زندگی در کانادا دارند بایستی از ساعت و فوصول در خصوص زندگی برخوردار شوند.

در این مقاله سعی شده است در زمینه کانادا و فصول اصلی در این کشور و همچنین اختلاف ساعت کانادا با ایران بیشتر بپردازیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت یک موسسه مهاجرتی می باشد که مشاور شما در امور تجاری کاری و سرمایه گذاری در کانادا است.

معرفی وقت کانادا

کانادا کشوری در آمریکای شمالی است که از شرق از اقیانوس اطلس، در غرب به اقیانوس آرام و از شمال به اقیانوس منجمد شمالی امتداد دارد. کانادا با ایالات متحده هم مرز است. جغرافیای این کشور بیشتر دشت با کوه در غرب است. نظام حکومتی یک دموکراسی پارلمانی، یک فدراسیون و یک سلطنت مشروطه است. رئیس دولت ملکه بریتانیا است و رئیس دولت نخست وزیر کانادا است. کانادا دارای یک سیستم اقتصادی بازار است که در آن قیمت کالاها و خدمات در سیستم قیمت آزاد تعیین می شود. این کشور عضو همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه APEC، توافقنامه تجارت آزاد آمریکای شمالی NAFTA و مشارکت ترانس پاسیفیک TPP است.

کانادا با مساحت 3.8 میلیون مایل مربع (نزدیک به 10 میلیون کیلومتر مربع)، دومین کشور بزرگ جهان است. همچنین بر بخش شمالی قاره آمریکای شمالی تسلط دارد. 3 اقیانوس اقیانوس آرام، قطب شمال و اقیانوس اطلس با سواحل کانادا هم مرز هستند. یک مرز زمینی بی دفاع به طول 5524 مایل، طولانی ترین مرز در جهان، با قاره ایالات متحده در جنوب و با ایالت آلاسکا در شمال غربی مشترک است. به دلیل وسعت فوق العاده کانادا، کوه ها با تپه های آرام دشت های داخلی و قطب شمال ادغام می شوند. تندرا به راحتی شهرهای پر جنب و جوش و تاریخ لیبرال کانادا برای استقبال از مهاجران، این کشور را به خانه ای مطلوب برای حدود 31 میلیون نفر تبدیل کرده است. با این حال، وقتی این جمعیت را با مساحت وسیع زمین در نظر بگیریم، یکی از کمترین تراکم جمعیت در جهان را به کانادا می دهد.

در نمودار زیر شاهد افزایش قیمت مسکن در کانادا می باشید:

افزایش قیمت مسکن در کانادا

ایالات کانادا

نیوفاندلند و لابرادور شرقی ترین نقطه آمریکای شمالی است و منطقه زمانی خاص خود را دارد. این استان علاوه بر زیبایی طبیعی، میراث منحصر به فردی دارد که به دریا پیوند خورده است. این استان که قدیمی ترین مستعمره امپراتوری بریتانیا و یک جایزه استراتژیک در تاریخ اولیه کانادا است. لابرادور همچنین دارای منابع عظیم برق آبی است. جزیره پرنس ادوارد کوچکترین استانی است که به دلیل سواحل، خاک قرمز و کشاورزی، به ویژه سیب زمینی شناخته شده است. نوا اسکوشیا پرجمعیت ترین استان اقیانوس اطلس است که تاریخچه ای غنی به عنوان دروازه ورود به کانادا دارد. این استان که به دلیل بلندترین جزر و مد جهان در خلیج فاندی شناخته شده است، هویت این استان با کشتی سازی، ماهیگیری و کشتیرانی مرتبط است.

نیوبرانزویک تنها استان رسمی دو زبانه است و حدود یک سوم جمعیت به زبان فرانسوی زندگی و کار می کنند. بیش از سه چهارم آنها به عنوان زبان اول فرانسوی صحبت می کنند. با بیش از 12 میلیون نفر، مردم انتاریو بیش از یک سوم کانادایی ها را تشکیل می دهند. جمعیت زیاد و متنوع از نظر فرهنگی، منابع طبیعی و موقعیت استراتژیک به اقتصاد حیاتی کمک می کند منیتوبا، ساسکاچوان و آلبرتا استان‌های پریری هستند که از نظر منابع انرژی غنی و برخی از حاصلخیزترین زمین‌های کشاورزی در جهان هستند. این منطقه عمدتاً خشک و دارای زمستان های سرد و تابستان های گرم است.

فصول و ساعت به وقت کانادا

بخشی از جذابیت کانادا 4 فصل آن است: زمستان، بهار، تابستان و پاییز. آنها مناظر متغیر، دما، آب و هوا و هزینه های سفر را ارائه می دهند. سواحل غربی بریتیش کلمبیا، از جمله ونکوور، آب و هوای معتدلی در تمام طول سال دارد و بنابراین فصل ‌ها کمتر از یکدیگر متمایز هستند. به طور کلی، سواحل غربی تابستان هایی دارد که نه آنقدر گرم است و نه زمستان هایی که مانند تورنتو یا مونترال سرد است. هرچه به سمت شمال دورتر بروید و کانادا به سمت شمال دورتر می رود. بارش سردتر و سنگین تر است. علاوه بر این، نزدیکی به آب که بسیاری از محبوب ‌ترین مقاصد کانادا دارند، می ‌تواند باعث سردتر یا کاهش شدید دما شود.

زمستان به طور کلی دسامبر، ژانویه و فوریه است، اگرچه آب و هوای زمستانی می تواند از نوامبر شروع شود و تا اواخر مارس، اوایل آوریل، به ویژه در بخش شرقی کشور ادامه یابد. اوج زمستان در بیشتر نقاط به جز سواحل قبل از میلاد، که زمستان ‌ها معتدل با برف کم است، سرد است. از سوی دیگر، در نزدیکی ویسلر، بارهای برف می ‌بارد و مقصد اصلی اسکی تا ماه می است. در کوه های راکی، زمستان طولانی است. بهار در سواحل غربی کانادا زود می آید، در ماه فوریه شاهد ورود لاله ها و دمای هوا به طور متوسط ​​بالای 0 درجه سانتیگراد 32 درجه فارنهایت است. در سایر نقاط کشور، بهار تا ماه آوریل ادامه دارد و تا ژوئن ادامه دارد. اما هرگز این فصل را بدیهی نگیرید. شما می توانید یک طوفان برف عظیم را در ماه می در Canmore، آلبرتا تجربه کنید.

تابستان و پاییز از جذابیت های کانادا

تابستان در کانادا به طور کلی از ژوئن تا آگوست است و هوای گرم و مرطوب اغلب زودتر از این زمان می رسد و در شهرهای مرکزی و شرقی کانادا مانند تورنتو و مونترال دیرتر از این زمان باقی می ماند. تابستان‌ های ساحل غربی معتدل ‌تر، با رطوبت کمتر و شب ‌های خنک‌ تر است. منطقاً مناطق شمالی کانادا تابستان‌ های خنک ‌تری دارند، اما معمولاً راحت و آفتابی هستند. برخی از مناطق شمالی، مانند Whitehorse، Dawson City، یا Edmonton، بین 17 تا 20 ساعت روشنایی روز دارند. هر جا که در تابستان به این کشور بروید، به شما توصیه می شود یک ژاکت سبک و مقداری لباس بارانی همراه داشته باشید. پاییز در این کشور زمان فوق العاده ای از سال است.

در مرکز و شرق کانادا، دمای سردتر در ماه سپتامبر باعث تسکین گرما و رطوبت ماه آگوست می شود و برگ های درختان شروع به تبدیل شدن به سایه های خیره کننده نارنجی، قرمز و زرد می کنند. شدت و تنوع رنگ در استان‌های غربی چندان مشخص نیست، اگرچه کاج اروپایی مناظر پاییزی خیره‌ کننده را ایجاد می‌کند. پاییز می تواند زمان خوبی برای سفر به این کشور باشد زیرا قیمت های بالای تابستان کاهش یافته است، اما آب و هوا مطبوع است و شما همچنان می توانید در بسیاری از فعالیت های خارج از منزل مانند پیاده روی و کمپینگ، تماشای نهنگ ها و غیره شرکت کنید. بارش باران همه جا در ونکوور کاهش می یابد تا سپتامبر به یکی از کم باران ترین ماه های شهر تبدیل شود و آب و هوای کانادا پاییز را به زمان جذابی برای بازدید از این شهر محبوب کانادایی تبدیل کند.

استانبزرگ ترین شهر
آلبرتاکلگری
بریتیش کلمبیاویکتوریا
مانیتوبابراندون

اختلاف ساعت استان های کانادا

اختلاف ساعت استان های کانادا

6 منطقه زمانی استاندارد در کانادا وجود دارد که 4 مورد از آنها مانند ایالات متحده است. از نظر قانونی کلیه امور مربوط به وقت محلی به طور رسمی توسط قوانین استانی و تصمیمات شهرداری ها تنظیم می شود، به همین دلیل است که در عمل استثنائات بسیاری در برخی استان ها اعمال می شود.UTC-03:30 منطقه زمانی نیوفاندلند شامل کل جزیره نیوفاندلند و قسمت جنوب شرقی منطقه لابرادور می شود.UTC-04:00 منطقه زمانی و آب و هوای آتلانتیک بیشتر لابرادور و 3 استان دیگر نیوبرانزویک NB، نوا اسکوشیا NS، جزیره پرنس ادوارد را در بر می گیرد.UTC-05:00 منطقه زمانی شرقی بخش شرقی نوناووت NU، بیشتر استان های انتاریو ON و کبک QC را در بر می گیرد.UTC-06:00 منطقه زمانی مرکزی شامل کل منیتوبا MB، ساسکاچوانSK به استثنای کوچک و یک قطعه کاملاً بزرگ از نوناووت NU است.

UTC-07:00 منطقه زمانی کوهستانی به طور کامل شامل آلبرتا AB و قلمروهای شمال غربی همچنین بخش غربی نوناووت NU، استثنای کوچک در ساسکاچوان SK، مناطق شرقی و جنوب شرقی بریتیش کلمبیا (پیش از میلاد) است.UTC-08:00 منطقه زمانی اقیانوس آرام (زمان استاندارد اقیانوس آرام) بیشتر بریتیش کلمبیا (پیش از میلاد) را پوشش می‌ دهد.UTC-07:00 منطقه زمانی اقیانوس آرام (به وقت روز اقیانوس آرام) کل یوکان YT را پوشش می دهد. تقریباً همه استان‌ های این کشور ساعت تابستانی را در دوره گرم سال اعمال می‌کنند، به استثنای بیشترین قلمرو ساسکاچوان و برخی استثناها در بریتیش کلمبیا، یوکان، انتاریو کبک و نوناووت. برنامه DST در این کشور با ایالات متحده همگام شده است.

اختلاف ساعت کانادا با ایران

هنگام برنامه ریزی تماس بین تورنتو و تهران، باید در نظر داشته باشید که شهرها در مناطق زمانی متفاوتی قرار دارند. تورنتو 8:30 ساعت از تهران عقب است. اگر در تورنتو هستید، مناسب ترین زمان برای پذیرایی از همه طرفین بین ساعت 9:00 صبح تا 9:30 صبح برای یک کنفرانس تلفنی یا جلسه است. در تهران، این ساعت کاری معمولی بین ساعت 17:30 تا 18:00 خواهد بود. اگر می‌خواهید با شخصی در تهران تماس بگیرید و در هر زمانی در دسترس هستید، می‌توانید بین ساعت 22:30 تا 14:30 به وقت خود تماس بگیرید. این بازه زمانی بین ساعت 7 صبح تا 23 به وقت تهران خواهد بود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص مشکلات زندگی در کانادا به سوالات شما پاسخ می دهد.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ساعت به وقت کانادا

  1. کیارش گفت:

    سلام مرسی که در باره ساعت کانادا خوب پرداخته بودید به این موضوع. در واقع من سوالی دارم از شما که این ایالت و استان های کانادا هم زمانشون باهم فرق داره و اگر بخوایم با چندتا استان ارتباط بگیریم برای همشون باید ساعت رو حساب کنیم؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام ساعت های استان ها فرق داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *