مهاجرت تحصیلی تایلند

رشته هوافضا در تایلند

رشته هوافضا در تایلند

رشته هوافضا در تایلند به ویژه در بخش تعمیرات و نگهداری از هواپیما بسیار فعال است. این کشور در جنوب شرقی آسیا محل رفت و آمد هواپیماهای مسافربری است. تایلند قصد دارد صنعت هوافضای خود را به ویژه در بخش حمل و نقل هوایی و تعمیرات و نگهداری توسعه دهد. علاقه مندان به رشته هوافضا در تایلند نیز می توانند دوره های دانشگاهی را در این کشور در دانشگاه های معتبر طی کنند. برنامه های رشته هوافضا در تایلند غالبا در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان های تایلندی و انگلیسی ارائه می شود. گروه متخصصین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این نگارش مطالبی درباره رشته هوافضا در تایلند ارائه کرده اند.

صنعت هوافضا در تایلند

تایلند به تجهیزات هواپیمایی وارداتی متکی است و واردکننده خالص محصولاتی از جمله هواپیما، قطعات، خدمات نگهداری و تجهیزات پشتیبانی فرودگاه است.  با افزایش تعداد مسافران، خطوط هوایی اصلی تایلند در حال توسعه شبکه های خود، مطابق با فرودگاه های تایلند و اداره فرودگاه ها، همراه با انجام پروژه های توسعه فرودگاه برای افزایش ظرفیت و اتصال بین شهرهای کوچک و پایتخت و گردشگران بزرگ جاذبه ها براساس شورای گردشگری تایلند، انتظار می رود رشد داشته است. بر اساس سیاست دولت تایلند برای توسعه صنعت هوافضا داخلی، خدمات نگهداری، تعمیر و تعمیرات اساسی (MRO) در مرکز قرار خواهند گرفت. تایلند یکی از بازیگران اصلی در صنایع نگهداری و تولید هواپیما در منطقه است. امکانات زیرساختی برای تعمیر هواپیما و تعمیرات اساسی موتور فراهم است.

خطوط هوایی اصلی کشور، تایلندی ایرویز، بانکوک ایرویز و تایلندی لایون ایر تاسیسات MRO را با هدف سرویس دهی به هواپیماهای خود و سایر خطوط هوایی سرویس دهنده تایلند ایجاد کرده اند. فعالیت های MRO در حال ایجاد تقاضا برای قطعات هواپیما و خدمات فنی است. به غیر از MRO، مشاغل مرتبط با هواپیمایی مانند تدارکات، پذیرایی و خدمات حمل و نقل زمینی توسعه خواهد یافت. در نتیجه، انتظار می رود تایلند نقش مهمی را به عنوان قطب منطقه ای به عهده بگیرد. شرکت های هواپیمایی تایلندی و صنعت هواپیمایی برای تأمین کنندگان قطعات هواپیما و تجهیزات هوافضا در ایالات متحده آزاد هستند.

درآمد کار رشته هوافضا در تایلند

میزان درآمد مشاغل رشته هوافضا در کشور تایلند نسبت به شغل و محلی که فرد مشغول کار است متغیر است. همچنین داشتن تجربه کاری و تخصص در زمینه های این رشته نیز تعیین کننده هستند. بازار کار رشته هوانوردی و هوافضا در تایلند در زمینه حمل و نقل هوایی و نگهداری و تعمیرات هواپیما بسیار فعال است. همچنین شرکت های داخلی و خارجی مختلفی در این بخش در کشور تایلند فعالیت می کنند. در حال حاضر حقوق ماهیانه کار در تایلند در رشته هوافضا به صورت متوسط 124000THB (بات تایلند) در ماه است. همچنین در کم ترین حالت میزان درآمد ماهیانه کار در رشته هوافضا در کشور تایلند به میزان 67200THB (بات تایلند) و در بیشترین میزان 188000THB (بات تایلند) می باشد. در زمان انتشار این مقاله هر 1000THB (بات تایلند) معادل 31.1$ (دلار) است.

در نمودار زیر می توانید میزان حقوق برخی از مشاغل کار در رشته هوافضا در کشور تایلند را ملاحظه کنید:

حقوق ماهیانه مشاغل در تایلندتحصیل رشته هوافضا در تایلند

مهندسی هوافضا یک رشته تخصصی است و ترکیبی از مهندسی مکانیک و مهندسی ریاضیات و فیزیک است. این رشته تخصصی در صنعت هوافضا به عنوان رشته اصلی و پایه عمل می کند. افرادی که خواهان ورود به بازار کار تایلند در این رشته هستند باید در این رشته تخصص داشته باشند. تخصص از طریق تحصیل در تایلند  و یا تحصیل در دانشگاه های مورد تایید این کشور انجام شود. دوره های هوافضا در این کشور در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود که در کارشناسی به زبان تایلندی و انگلیسی و در کارشناسی ارشد نیز بیشتر به زبان انگلیسی ارائه می شود.

جهت تحصیل رشته هوافضا و اخذ ویزای دانشجویی تایلند می توانید دانشگاه های زیر را در نظر بگیرید:

ردیفنام دانشگاه
1Assumption University
2Kasetsart University
3Chulalongkorn University
4King Mongkut’s University of Technology North Bangkok
5Suranaree University of Technology

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در دانشگاه Kasetsart تایلند

برای حمایت از پیشرفت مداوم صنعت هوافضا و هواپیمایی در تایلند، مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه  Kasetsartدر سال 2005 تاسیس شد. این دانش پایه ای را برای حل مشکلات به منظور تشویق دانشجویان برای تجزیه و تحلیل مشکلات صنعتی در زندگی روزمره، تدریس می کند. فرآیند حل مناسب را تعیین کنید و ابزارهای مناسب را برای مشکلات نه تنها در زمینه مهندسی بلکه در رشته های دیگر نیز انتخاب کنید. علاوه بر این، این برنامه سعی در ایجاد زبان آموزان با کارایی بالا برای گزارش و ارائه نتیجه آزمایشی دارد. امروزه، 3 رشته در این برنامه وجود دارد که شامل:

  • آیرودینامیک
  • ساختار هوانوردی
  • طراحی هوافضا

برای UAV است که در بسیاری از زمینه ها مانند سیستم کنترل خودمختار، سیستم پیشران، مدیریت و نگهداری هواپیماها و سایر زمینه های مربوط به صنعت هوافضا با مهارت و دانش بالایی کار می کنند. 2 نوع روش مطالعه شامل دوره تحقیق و دوره تدریس شده وجود دارد که دانشجویان می توانند یکی را انتخاب کنند. دوره تحقیق بر روی پایان نامه ای متمرکز است که دانشجو می تواند موضوع و مشاوران خود را انتخاب کند. دوره تدریس شده دارای موضوعات مختلف است که برای پیشرفت دیدگاه های فراگیر و تقویت دانش عمیق، مقدماتی است. تحقیق در این نوع دوره برای تمرین مهارت ها ضروری است. هر 2 نوع برنامه 2 ساله هستند. با توجه به اهمیت تجربه میدانی، دوره سمینار معمولاً دارای سفر میدانی به کارخانه ها یا شرکتی است که تجارت مربوط به هوافضا و هواپیمایی را انجام می دهد.

کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا در دانشگاه Kasetsart تایلند

کارشناسی هوافضا در دانشگاه KMUTNB تایلند

به عنوان بخشی از دانشکده مهندسی در KMUTNB، گروه مهندسی مکانیک و هوافضا ما در حال حاضر تعدادی از برنامه های درسی مهندسی برجسته را ارائه می دهد که هرکدام از آنها دارای ویژگی های منحصر به فرد و فرصت های شغلی خاص خود هستند. مهندسی مکانیک (ME) و مهندسی هوافضا (AE) در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شوند، در حالی که درجه دکترا در حال حاضر فقط برای مهندسی مکانیک در دسترس است.

اهداف آموزشی برنامه مهندسی هوافضا (برنامه بین المللی):

  • فارغ التحصیلان در طراحی مهندسی، توسعه و حل مشکلات در صنعت هوافضا فعالیت می کنند.
  • فارغ التحصیلان برای پیشرفت فن آوری و ابداع نوآوری در شرکت های هوافضا تحقیق و توسعه می کنند.
  • فارغ التحصیلان به طور فعال دانش خود را به روز می کنند و انطباق می دهند و در فعالیت های مداوم توسعه حرفه ای شرکت می کنند تا با تحول فناوری در حال پیشرفت همراه باشند.
  • فارغ التحصیلان از نقش های رهبری استقبال می کنند و در کارهای اخلاقی و حرفه ای عمل می کنند.
  • فارغ التحصیلان از مهارت های ارتباطی خود برای عملکرد موثر هم به عنوان افراد و هم به عنوان اعضای تیم های چند رشته ای و چند فرهنگی استفاده می کنند.
  • فارغ التحصیلان از دانش مهندسی برای حل مشکلات مختلف فنی، زیست محیطی و اجتماعی و ایجاد فرصت های جدید برای افزایش کیفیت زندگی استفاده می کنند.

تحصیل مهندسی هوانوردی در دانشگاه Srinakarinwirot تایلند

برنامه کارشناسی مهندسی بین المللی در مهندسی هوانوردی همکاری بین دانشگاه Srinakarinwirot (SWU) و مرکز هواپیمایی بانکوک (BAC) از بانکوک، تایلند است. این برنامه برای اولین بار در سال تحصیلی 2018 راه اندازی شده است و باعث می شود به چند دوره کارشناسی بین المللی کامل مهندسی هواپیمایی در تایلند تبدیل شود. رویکرد اصلی این برنامه پیشرفته از طریق ادغام مهارت های کنترل مهندسی مکانیک و هواپیما چند رشته ای است. دانشجویان آموزش خواهند دید که مهارت های متنوع و به روز را داشته باشند که آنها را قادر می سازد تا در صنعت خلبانی هواپیمایی موفق شوند.

در سال های 1، 2 و 3 این برنامه، دانشجویان با اصول و مهندسی مکانیک هوافضا و مکانیک در پردیس Prasanmitr دانشگاه Srinakarinwirot آشنا می شوند. دانشجویان همچنین تلاش خواهند کرد تا از طریق فعالیت های کلاسی و بحث و تبادل نظر در صحبت کردن، نوشتن و استفاده از زبان انگلیسی مهارت کسب کنند. در سال 4، دانشجویان این فرصت را خواهند داشت که خود را با شبیه سازی پرواز و تجارب واقعی با خلبانی هواپیما تطبیق کنند. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان مهندسی هوانوردی را از دانشگاه Srinakarinwirot و مجوز خلبانی را از BAC دریافت می کنند، که به فارغ التحصیلان اجازه می دهد حرفه خود را در سطح بین المللی پیش ببرند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله ای دیگر شرایط کار پس از تحصیل در تایلند را شرح داده اند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *