مهاجرت تحصیلی کانادا

دندانپزشکی در کانادا

دندانپزشکی در کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا یکی از پر طرفدارترین زیر شاخه های پزشکی می باشد. تحصیل در این رشته متقاضیان بسیار زیادی را از سراسر دنیا دارد. بازار کار رشته دندانپزشکی در این کشور از گذشته تا کنون پیشرفت به سزایی داشته است و همین امر به یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب این رشته در این کشور تبدیل است. در خصوص کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله ذیل را که توسط کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است، مورد مطالعه قرار دهید.

به طور کلی برای درمان دندان، اعضای یک گروه درمانی شامل افراد زیر می شوند:

  • دندانپزشک
  • دستیاران
  • بهداشتکاران دهان
  • کارشناسان دندان
  • دندان درمان ها

دوره های تحصیلی دندانپزشکی در کانادا 2023

برای اخذ مدرک کارشناسی دانشجویان و متقاضیان باید در دوره کارشناسی مشغول به تحصیل شوند و قابل ذکر است که در هر دانشگاه دروس پایه مشابه نمی باشند. به یاد داشته باشید که قبل از ورود به دانشگاه باید دوره پیش دانشگاهی را با موفقیت پشت سر بگذارید. دوره تحصیلی کارشناسی در دانشگاه های کشور کانادا برای تحصیل رشته دندانپزشکی در کانادا حداکثر 4 سال به طول می انجامد.

در این دوره شاخه دکترای دندان و جراحی دندان تدریس می شود و دانشجویان برای ورود به این دوره باید در دوره پیش دانشگاهی نمرات کافی کسب کنند و همچنین در دانشکده دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوند تا بتوانند مشغول به تحصیل دندانپزشکی در کانادا شوند. دانشجویانی که می خواهند در دوره های بالاتر تحصیل دندانپزشکی در کانادا شرکت کنند، باید شرایط مورد نظر را داشته باشند؛ دانش کافی و همچنین کسب نمرات لازم از مهم ترین شروط ورود به دوره های کارشناسی ارسد و دکترا می باشد. متقاضیان دوره تحصیلی دکترا در رشته دندانپزشکی در کانادا بهتر است مقاله های پژوهشی و تحقیقاتی ارائه دهند تا آسان تر وارد دانشکده های دندانپزشکی شوند. میزان هزینه های تحصیل در این رشته به طور میانگین CAD41000 الی 220000CAD (دلار کانادا) می باشد.

پیش بینی هزینه تحصیل دندانپزشکی در سال های آتی به شرح نمودار زیر می باشد:

هزینه تحصیل در کانادا در سال های آتی

دانشگاه های دندانپزشکی در کانادا 2023

دانشگاه های دندانپزشکی در این کشور از رتبه بالایی برخوردار می باشند. سطح علمی و آموزش دانشگاه های این کشور نسبت به سایر دانشگاه های سراسر دنیا از تفاوت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود. از جمله دانشگاه هایی که رشته دندانپزشکی را ارائه می دهند، به شرح جدول زیر می باشد:

ردیفنام دانشگاه
1دانشگاه بریتیش کلمبیا
2دانشگاه تورنتو
3دانشگاه مانیتوبا
4دانشگاه دالهاوزی
5دانشگاه وسترن آنتاریو
6دانشگاه مک گیل
7دانشگاه مونترال
8دانشگاه ساسکاچوان
9دانشگاه لاوان

درآمد دندانپزشکان در کانادا 2023

درآمد این رشته بسیار بالا می باشد و متقاضیان آن هر ساله بیشتر می شوند؛ به طوری که شما با اخد مدرک از معتبرترین دانشگاه های کانادا می توانید در روستاها و شهرهای کوچک این کشور نیز مشغول به کار شوید و درآمد فوق العاده ای داشته باشید. متوسط ​​حقوق یک دندانپزشک در کشور کانادا سالانه 284025CAD (دلار کانادا) است. تخمین حقوق و دستمزد بر مبنای 77 دستمزدی است که توسط کارمندان دندانپزشک، کاربران و به دست آمده از تبلیغات شغلی گذشته و حال در واقع در 36 ماه گذشته ارسال شده است.

سازمان های مربوطه دندانپزشکی در کانادا 2023

به طور کلی سه سازمان و انجمن در زمینه دندانپزشکی در این کشور مشغول به فعال می باشند:

  • Canadian Dental Association
  • The National Dental Examining Board of Canada
  • DRA Global

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مدارک سازمان های ذکر شده و همچنین مشخصات دقیق این سازمان ها می توانید راهنمایی های لازم را از مشاورین ما اخذ فرمائید. امکان اخذ مدارک زیر برای دانشجویان دندانپزشکی در این کشور وجود خواهد داشت:

  • Doctor of Dental Surgery
  • Doctor of Medicine in Dentistry or Doctor of Dental Medicine

دلایل تحصیل دندانپزشکی در کانادا

دلایل تحصیل دندانپزشکی در کانادا

افراد با اتمام دوره های تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور کانادا می توانند به راحتی مطب خصوصی تاسیس کنند و یا در مراکز درمانی دولتی مشغول به کار شوید. به دلیل بالا رفتن درصد کهن سالان در این کشور، دولت این کشور به دنبال جذب نیروی کار جوان می باشد؛ به همین دلیل این امر می تواند فرصت خوبی برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی در کانادا باشد. در صورتی که متقاضی بتواند مطب خصوصی تاسیس کند، قادر به جذب نیروی کار مختص به مرکز خود خواهد شد. در کشور پیشرفته این کشور رشته دندانپزشکی با جدید ترین روش های تحصیلی ارائه می شود و تمام کشور های جهان شاهد پیشرفت روزانه این رشته در کانادا می باشند. دانشجویانی که مایل به افزایش دانش خود هستند، می توانند با شرکت در دوره های کاروزی، این کار را انجام دهند.

مجوز کار در کانادا 2023

کسب اجازه کار در زمینه دندانپزشکی در این کشور الزامی می باشد، زیرا این رشته از مهم ترین رشته ها می باشد و تعداد متقاضیان این رشته نیز بسیار بالا می باشند. مدارک لازم برای کسب مجوز این رشته به شکل جدول زیر خواهد بود:

مراحلمدارک
1کسب مدرک تحصیلی از دانشگاه های معتبر کشور کانادا
2کسب مدرک از سازمان های مربوطه
3برابر سازی مدرک تحصیلی متقاضی
4داشتن مدرک زبان انگلیسی و یا مدرک زبان فرانسوی معتبر و رسمی

پس از تحصیل در کانادا شما باید از سازمان های مربوطه استان سکونت خود اجازه کار کسب کنید، دندانپزشکان می توانند درآمد بالایی داشته باشند. به طور کلی درآمد در رشته دندانپزشکی در این کشور بستگی به توانایی ها و میزان دانش فرد دارد.

کار در کشور کانادا

برای اشتغال به کار در زمینه دندانپزشکی در کانادا شما می باید در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل شوید و مدرک مورد نظر را کسب کنید و یا در صورت نیاز مدرک تحصیلی خود را در سازمان های ذکر شده تبدیل کنید و سپس با دریافت مجوز کاری مشغول به کار شوید.

جهت تحصیل در رشته دندانپزشکی در این کشور و کسب اطلاعات مازاد می توانید با کارشناسان متخصص ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمائید. رشته دندان پزشکی یکی از برترین رشته های پزشکی می باشد، با انتخاب این رشته آینده و درآمد به سزایی نصیب شما خواهد شد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *