مهاجرت کاری مالزی

درآمد مهندسان در مالزی

درآمد مهندسان در مالزی

مالزی یکی از کشورهایی است که برای مهندسان فرصت های شغلی برتری در آن وجود دارد. در این مقاله به بررسی درآمد مهندسان در مالزی می پردازیم. مهندسی کاربرد ریاضیات و علوم برای طراحی و ساخت چیزهایی برای کمک به بهبود زندگی مردم است. با استفاده از دانش علمی، اقتصادی و ریاضی، مهندسان برای طراحی، ساخت، نگهداری و بهبود انواع موارد از جمله سازه ها، ماشین آلات، دستگاه های الکترونیکی، سیستم ها و فرآیندها تلاش می کنند. درباره تفاوت مهندسان و دانشمندان می توان این جمله از آلبرت انیشتین را گفت که: “دانشمندان آنچه را که در حال حاضر است بررسی می کنند. مهندسان چیزی را ایجاد می کنند که هرگز نبوده است. ” به عنوان مثال، یک دانشمند ممکن است مفهوم تابش الکترومغناطیسی را کشف و توضیح دهد اما ساخت یک تلویزیون به مهندس نیاز دارد.

تقریباً هر جنبه از زندگی روزمره شامل مهندسی است. از ساختمان ها ، جاده ها و زیر بشک های غلتکی گرفته تا تلفن های هوشمند، لپ تاپ ها و بلوک های LEGO، بسیاری از این اختراعات بدون کار ماهر یک مهندس وجود نخواهد داشت. مهندسی ممکن است آسان ترین رشته برای تحصیل نباشد، اما همچنان در مالزی و جهان مورد تقاضا است. متقاضیان این رشته در کشور مالزی به احتمال زیاد می توانند به سرعت شغل پیدا کنند و با مدرک مهندسی از یک دانشگاه برتر خصوصی در مالزی، نردبان شغلی خود را بالا ببرند. در مقاله پیش رو تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تلاش داشته است که اطلاعاتی درباره رشته مهندسی در کشور مالزی در اختیار مخاطبان قرار بدهد.

تحصیل مهندسان در کشور مالزی

از مزایای اصلی تحصیل مهندسی هم داشتن آینده مالی و هم آینده نگری شغلی است. از نظر مالی حقوق اولیه در بین بخشهای صنعت در کشور مالزی بهترین است. تقاضا برای فارغ التحصیلان با مهارت و تخصص بالاتر از عرضه است و شرکت ها در تلاشند تا نیروهای محلی را در سطح محلی و جهانی استخدام کنند. بنابراین فارغ التحصیلان این فرصت را دارند که در خارج از کشور کار کنند. با تحصیل مهندسی متقاضی یاد می گیرد که ریاضیات اصول علوم و مهندسی را بکار ببرد مسائل مختلف مهندسی را به طور سیستماتیک حل کند و راه حل ها و سیستم هایی را برای حل مشکلات بهداشت شهری و ایمنی فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی طراحی کند همچنین قادر خواهد بود محصولات مهندسی، فرآیندها و سیستم های ایمن و موثر، اقتصادی و پایدار را توسعه دهند.

یک مدرک شناخته شده مهندسی از یک دانشگاه برتر در مالزی فارغ التحصیلان را به تعدادی مهارت با ارزش برای یک حرفه موفق مجهز می کند. علاوه بر این تقاضای شغلی و حقوق و دستمزد مهندسان واجد شرایط در مالزی زیاد است. بنابراین فارغ التحصیلان مهندسی برای برآوردن انتظارات کارفرمایان باید از استعداد کافی، دانش و مهارت لازم برخوردار باشند. از همه مهمتر، انتخاب تحصیل در بهترین دوره مهندسی در مالزی می تواند شانس متقاضی را برای آینده ای موفق در مالزی یا جهانی افزایش دهد.

اخذ ویزای کار در مالزی

هنگامی که شرکت شما شروع به برنامه ریزی برای توسعه به مالزی می کند، اولین چیزی که ممکن است روی آن تمرکز کنید استخدام کارمندان با استعداد است. با این حال، هنگامی که تیم مناسب را پیدا کردید، باید اطمینان حاصل کنید که هر فردی از نظر قانونی مجاز به کار در کشور است، که شامل اخذ ویزای کار مالزی نیز می شود. به عنوان کارفرما، معمولاً این مجوزها را از طرف کارمندان خود دریافت خواهید کرد. مالزی دارای 3 دسته کلی از ویزای کار است که به عنوان مجوز کار نیز شناخته می شود.

کارت استخدام: کارت استخدام رایج ترین ویزا برای اتباع خارجی است که برای یک شرکت مالزیایی با ظرفیت بسیار ماهر کار می کنند. کارفرمایان برای استخدام کارمند و دریافت این ویزا باید از طریق کمیته مهاجرت یا آژانس نظارتی دیگر تأییدیه دریافت کنند. به طور معمول، کارت استخدام بسته به مورد یا مدت کار 1 تا 5 سال طول می کشد، اما قابل تمدید است. مجوز استخدام موقت: دو دسته از مجوزهای اشتغال موقت وجود دارد. مجوز استخدام موقت کارگر خارجی و مجوز کار موقت کمک داخلی خارجی. هر دو معمولاً تا 2 سال صادر می شوند و کارمندان برای دریافت آن باید شرایط خاصی را داشته باشند. کارت ویزیت حرفه ای: اتباع خارجی که می خواهند تا 12 ماه در مالزی کار کنند باید برای این ویزا اقدام کنند. یک شرکت خارجی معمولاً این افراد را استخدام می کند که به طور موقت در مالزی کار خواهند کرد.

رشته های برتر برای مهندسی در مالزی

مهندسان در کشور مالزی در حال استفاده از دانش علمی و ریاضی برای ایجاد راه حل هایی برای طراحی و اجرای مواد، سازه ها، ماشین آلات، دستگاه ها، سیستم ها و فرآیندها برای دستیابی به اهداف مورد نظر هستند. مهندسی استفاده از دانش علم، ریاضی، تجربه، قضاوت و عقل سلیم برای ایجاد چیزهایی است که به نفع جامعه باشد. مدرک کارشناسی مهندسی فرد را با مفاهیمی آشنا می کند که برای تجزیه و تحلیل، طراحی و توسعه فناوری به فناوری نیاز خواهید داشت.

پنج نوع بزرگترین و رایج ترین مهندسی ها بدین شرح هستند:

  • مهندسی شیمی
  • مهندسی عمران
  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی متالوژی

علاوه بر این 5 رشته، طیف گسترده ای از حوزه های تخصصی تر برای تحصیل و پیشرفت تکامل یافته است. صنایع هوافضا، نفت، صنعت و محیط زیست تنها چند مورد از رشته هایی است که متقاضی می تواند برای تحصیل انتخاب کند.

جزئیات تحصیل رشته های مهندسی در مالزی

مدرک کارشناسی در یک دانشگاه معتبر در مالزی معمولا 4 سال تحصیل تمام وقت طول می کشد. چند سال اول مطالعه معمولا به دروس نظری اختصاص دارد و سال های آخر به دروس تخصصی تر و کاربرد این دروس به صورت عملی تئوری اختصاص دارد. هر یک از شاخه های اصلی مهندسی در مالزی زیر مجموعه های متعددی دارد. به عنوان مثال مهندسی معماری در مالزی شامل مهندسی سازه و حمل و نقل و مهندسی مواد شامل مهندسی سرامیک، متالورژی و پلیمر است.

همچنین مهندسان ممکن است در یک صنعت مانند وسایل نقلیه موتوری یا در یک نوع فناوری مانند توربین یا مواد نیمه هادی تخصص داشته باشند. ویژگی های غیرتکنیکی زیادی وجود دارد که در طول دوره تحصیل رشته مهندسی به دست خواهد آمد که از این مهارت ها می توان به مهارت های بین فردی، مهارت های ارتباطی کتبی و شفاهی، رفتار اخلاقی صحیح و توانایی کار در تیم همه از ویژگی های اساسی یک مهندس موفق است.

متوسط درآمد مهندسان در مالزی

متوسط درآمد مهندسان در مالزی

از آنجا که مهندسی یک رشته بسیار گسترده است ، بسیاری از رشته های تخصصی مهندسی وجود دارد. 4 شاخه اصلی مهندسی بدین شرح است:

  • مهندسی عمران: با طراحی، ساخت، بهره برداری و نگهداری از محیط های فیزیکی و ساخته شده مانند جاده ها، راه آهن، ساختمان ها، سدها و تأسیسات خدمات فاضلاب سروکار دارد.
  • مهندسی شیمی: با فرآیند کارآمد تبدیل مواد شیمیایی و مواد اولیه به مواد مفیدتر و با ارزش تر برخورد می کند. به عنوان مثال می توان به تصفیه نفت، فرآوری مواد غذایی و تولید پلاستیک اشاره کرد.
  • مهندسی برق و الکترونیک: با طراحی، توسعه و کار سیستم های الکتریکی و ماشین آلات (الکتریکی) و مدارها و دستگاه های الکترونیکی (الکترونیکی) سروکار دارد. مثالها شامل مهار انرژی از منابع جایگزین و طراحی سیستمهای رایانه ای مبتنی بر ریز پردازنده است.
  • مهندسی مکانیک: با طراحی، ساخت و راه اندازی ماشین آلات و سیستم های مکانیکی مانند وسایل نقلیه، تجهیزات صنعتی و تجهیزات پزشکی سروکار دارد.

سایر رشته های مهندسی عبارتند از: مهندسی هوانوردی (وسایل نقلیه هوایی و فضایی) ، مهندسی نفت (حفاری و تولید نفت خام و گاز طبیعی) ، مهندسی محیط زیست (بهبود محیط) و مکاترونیک (مهندسی مکانیک و برق برای طراحی سیستم های خودکار).

میزان درآمد مهندسان در مالزی

هزینه برآورد شده برای تحصیل در مالزی در رشته مهندسی بین MYR50000 الی 190000MYR (رینگیت مالزی) است. البته این میزان در شهرهای مختلف مالزی متفاوت است. از نظر مالی حقوق اولیه مهندسان در بین بخش های صنعت بهترین است. تقاضا برای فارغ التحصیلان با مهارت بالاتر از عرضه است.

شهرهای کشور مالزیحقوق درآمد مهندسان به رینگیت مالزی
کوآلالامپور3900MYR
پنانگ3700MYR
جوهور3600MYR
پوتراجایا3500MYR

علاوه بر کار در مالزی تحصیل در مالزی از محبوب ترین، خصوصا از آنجایی که این کشور هدف بلند پروازانه خود را برای تبدیل شدن به ششمین صادر کننده آموزش و پرورش جهان تا سال 2023 تعیین کرد. یک انتخاب عاقلانه تحصیل و کار در رشته مهندسی در مالزی است. این کشور در حال حاضر با بیش از 130000 دانشجو بین المللی دارای یک سیستم آموزشی در سطح جهانی است و در صحنه بین المللی شهرت زیادی دارد. هستند برای اطلاع از جزئیات و شرایط تحصیل در مقاطع مختلف در کشورهای درجه یک و اخذ اقامت پس از تحصیل نیز می توانید از مشاوره کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند گردید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *