مهاجرت کاری مالزی

درآمد رشته های پزشکی در مالزی

درآمد رشته های پزشکی در مالزی

درآمد رشته های پزشکی در مالزی برای کسانی که در سال 2023 تصمیم به تحصیل این رشته در مالزی دارند دارای اهمیت است. کشور مالزی در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد بوده است. کار و تحصیل در مالزی از روش های مهاجرتی مورد توجه است. کشور مالزی با برنامه های جامع علمی درصدد ایجاد پیشرفت در دانشگاه ها می باشد. در سال های اخیر دانشجویان زیادی از ایران برای تحصیل پزشکی به کشور مالزی مهاجرت کرده اند. شاید سوالات بسیاری در زمینه درآمد پزشکان و نحوه کار در مالزی مطرح باشد.

سوالاتی چون:

  • اقتصاد کشور مالزی به طور کلی به چه صورت است؟
  • آیا درآمد یک پزشک در مالزی کفاف هزینه های زندگی جاری ر مالزی را خواهد داد؟
  • حداقل و حداکثر درآمد یک پزشک در مالزی در چه حد است؟

این مقاله توسط تیم ترجمه سفیران سروش سعادت تدوین شده است. در صورت هرگونه ابهام با مشاورین ما تماس بگیرید. مشاوران موسسه حقوقی مهاجرتی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه برای راهنمایی شما آمادگی دارند.

شرایط کشور مالزی

پایتخت مالزی شهر زیبای کوالالامپور است. کوالالامپور به آسمان خراش هایی چون برج های پتروناس در آسیا می درخشد. کوالالامپور شهری صنعتی و مدرن است که در شبه جزیره ای در شرق آسیا واقع شده است. مردم مالزی انگلیسی را با لهجه مالایی صحبت می کنند. این کشور مردم مهمان پذیری دارد. به همین دلیل سالانه خیل عظیمی از گردش گران برای دیدن جاذبه های گردشگری این کشور روانه سواحل زیبای آن می شوند.

مالزی به عنوان کشوری اسلامی و آسیایی با اقتصادی پویا در سال های اخیر یکی از کشورهای مورد استقبال ایرانیان بوده است. این کشور با نرخ بیکاری 3.3%، هزینه زندگی پایین، کیفیت زندگی بسیار بالا و نظام آموزشی عالی با کیفیت یکی از کشورهای خوب مقصد در سطح آسیا است. از دیگر دلایل انتخاب مالزی هزینه پایین تحصیل برای دانشجویان خارجی ست. از سویی این کشور دانشگاه های مورد تایید بسیاری دارد. به همین دلیل دانشجویان زیادی از کشور را انتخاب می کنند.

اقتصاد کشور مالزی

مالزی چهارمین اقتصاد بزرگ آسیای جنوب شرقی است. طی چند سال گذشته ، یک بحران سیاسی ، پایین بودن قیمت صادرات نفت و کالاها و کاهش سرعت در چین ، اقتصاد مالزی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و باعث تحمیل فشار بر امور مالی این کشور شده است. در سال 2020 نیز کرونا اندکی از رشد اقتصادی این کشور کاسته است. با اینحال در سال های اخیر مالزی جزو چهار اقتصاد برتر در قاره آسیا بوده است.

مالزی یکی از بازترین اقتصادهای جهان با نسبت تجارت به تولید ناخالص داخلی از سال 2010 به طور متوسط ​​بیش از 130% را دارا است. آزادی تجارت و سرمایه گذاری در ایجاد اشتغال و رشد درآمد نقش به سزایی داشته است. پس از بحران مالی آسیا در سالهای 1997-1998 ، اقتصاد مالزی در یک مسیر صعودی قرار داشته است. این کشور از سال 2010 به طور متوسط ​​رشد 5.4٪ را تجربه کرده است و انتظار می رود تا سال 2024 از یک اقتصاد با درآمد متوسط ​​به یک اقتصاد با درآمد بالا انتقال یابد.

درآمد مشاغل گوناگون در مالزی

دریافت کنندگان حقوق و دستمزد در مالزی در سال 2019 بالغ بر 9.2 میلیون نفر بوده است که 5% بیشتر از 8.8 میلیون نفر در سال 2018 است. متوسط ​​حقوق و دستمزد ماهانه از 2.308RM (رینگیت مالزی) در سال 2018 به 2.441RM (رینگیت) در سال 2019 افزایش یافته است که 5.8% افزایش داشته است.

این مبلغ در سال 2020 مجددا 4% افزایش داشته هرچند به دلیل بیماری کرونا اقتصاد مالزی نیز دچار رکود موقتی شده است. در سال 2019 ، متوسط ​​حقوق و دستمزد دریافتی کارمندان مرد 2.477RM (رینگیت) و کارمندان زن 2.370RM (رینگیت) بود که به ترتیب 5.8% و 6.8% نسبت به سال های گذشته افزایش داشته است.

بررشرایط ورود و درآمد رشته های پزشکی در مالزی

شرایط ورود و درآمد رشته های پزشکی در مالزی

دانشگاه های مالزی یا خصوصی هستند یا دولتی. دانشجویان برای تحصیل در مالزی در هر یک از این دانشگاه ها به هر حال ملزم به پرداخت شهریه هستند. دانشجویان برای پذیرش در دانشگاه های پزشکی مالزی باید در دروس فیزیک، شیمی و زیست شناسی نمرات قابل قبولی را کسب نموده باشند.

از جمله مدارک تحصیلی مورد نیاز برای ادامه تحصیل پزشکی در مالزی ارائه یکی از مدارک STPM یا A_Level به صورت زیر است:

  • داشتن حداقل BBB /ABC /AAC در زیست شناسی
  • شیمی
  • فیزیک یا ریاضیات

این مدارک توسط انجمن پزشکی تعیین شده است. دانشجویان بعد از پایان دوره 5 ساله پزشکی در کشور مالزی برای گذراندن تخصص لازم در یک دوره 2 ساله به نام House Manship شرکت می جویند تا با علم بیشتری به طبابت بپردازند. دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در مالزی را دارند پس از اتمام دوره 5 ساله و قبل از ورود به دوره تخصصی خود باید به مدت چند سال به کار بپردازند. پس از پایان تحصیلات تکمیلی پزشکی باید شماره پزشکی دانشجو در این کشور ثبت گردد.

از جمله تخصص های پزشکی در دانشگاه های مالزی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هوشبری
  • طب اورژانسی
  • طب سوزنی
  • ارتوپدی
  • جراحی زنان و زایمان و سایر

درآمد رشته های پزشکی در مالزی و هزینه زندگی

هزینه تحصیل و زندگی در مالزی کمتر از بقیه کشورهاست. به همین دلیل تحصیل و زندگی در این کشور متقاضیان خود را دارد. یکی از پایین ترین هزینه ها در کشور مالزی هزینه خورد و خوراک است. مالزی با بافت چند فرهنگی چینی هندی مالایی خود رستوران ها و دکه های غذا فروشی بسیاری با قیمت اندک دارد. معمولا ساکنان این کشور چندان در خانه آشپزی نمی کنند. حال بد نیست برای درک درستی ابز هزینه های این کشور و سنخیت درآمد رشته های پزشکی در مالزی به بررسی برخی هزینه های موجود بپردازیم.

هزینه های زندگی در مالزی به رینگت در جدول زیر عنوان شده است:

اقلامهزینه ها به RM (رینگت مالزی)
غذا خوردن در یک رستوران گران قیمت10.00
آب (1 بطری 1.5 لیتری)1.33
برنج سفید (1 کیلوگرم)3.70
نان سفید تازه3.36
فیله مرغ (1 کیلوگرم)12.66
گوشت (بیف، 1 کیلوگرم)29.23
سیب زمینی (1 کیلوگرم)3.48

برای اینکه از میزان هزینه ها به ازای حقوق شمایی کلی بدست آوریم باید حقوق پزشکان نیز در انتها بررسی شود. متوسط درآمد مشاغل مختلف علوم پزشکی به شرح زیر است :

  • متوسط ​​حقوق یک پزشک در مالزی 83.557RM (رینگت) در ماه
  • متوسط حقوق یک جراح در مالزی RM97.959 (رینگت) در ماه
  • متوسط حقوق یک دندانپزشک در مالزی 62.050RM (رینگت) در ماه
  • متوسط حقوق یک دندانپزشک متخصص کامپوزیت 71.899RM (رینگت) در ماه
  • متوسط حقوق یک داروساز 59.090RM (رینگت) در ماه
  • متوسط حقوق یک پرستار 29.509RM (رینگت) در ماه

در این مقاله تلاش شده است اطلاعات کافی در رابطه با درآمد رشته های پزشکی در مالزی در اختیار مخاطبان قرار گیرد. در صورت هر گونه سوال می توانید با مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید. مشاوران ما همواره در تلاش برای راهنمایی شما هستند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *