مهاجرت تحصیلی انگلستان

دانشگاه کویین مری انگلیس

دانشگاه کویین مری انگلیس

یکی از بهترین دانشگاهای انگلستان در زمینه علوم تحقیقاتی که در سال 1785 در شهر لندن تاسیس شده است، دانشگاه کویین مری انگلیس می باشد. این دانشگاه در سال 1995 از ادغام 4 کالج (کالج کویین مری، west field ،کالج پزشکی بیمارستان سنت بارتولومیو و کالج پزشکی بیمارستان لندن) ایجاد شده است.

دانشگاه کویین مری لندن انگلیس مهمترین دانشگاه فدرال لندن است که مرکز مطالعات حقوق بازرگانی دانشگاه کویین مری (QMUL ) یکی از مهمترین مراکز مطالعات حقوق دنیا می باشد و همچنین یکی از مراکز آموزش و تحقیقات پزشکی است که با داشتن 22000 دانشجو، 4000 کارمند و مطالعاتی حدود 300£ میلیون (پوند) یکی از بزرگترین دانشگاه های لندن است. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای شما در این باب است.

معرفی دانشگاه کویین مری انگلیس

این دانشگاه انگلیسی دارای 5 پردیس در شهر لندن است که هر پردیس آن از طریق سیستم حمل و نقل عمومی با یکدیگر در ارتباط هستند و همچنین آماده پذیرش دانشجویان ممتاز و مستعد، با توانایی های بسیار بالا از سراسر دنیا می باشد. از رشته های این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • علوم انسانی
  • علوم اجتماعی
  • داروسازی
  • دندان پزشکی
  • رشته های مهندسی

نکته قابل توجه و بسیار چشم گیر این است که 5 فارغ التحصیل از این دانشگاه برنده جایزه نوبل شده اند. این دانشگاه بریتانیایی دارای محیطی سالم برای افراد بالغ است و به طور متوسط همه دانشجویان بالای 18 سال سن دارند، لازم به ذکر است که با آنها مانند افراد بالغ رفتار می شود و همچنین انتظار می رود که به کسب مهارت پرداخته و به تنهایی زندگی مستقل خود را اداره کنند.

به این نکته متذکر می شویم که افراد زیر 18 سال که در این مجموعه پذیرفته می شوند. بر اساس قوانین کشور انگلیس این متقاضیان می توانند در این دانشگاه در آرامش و امنیت کامل به تحصیل بپردازند. پذیرش سن زیر 18 سال برای تحصیل در این دانشگاه، در دوره های پزشکی و دندانپزشکی صدق نمی کند.

رنکینگ دانشگاه کویین مری انگلیس

رنکینگ این دانشگاه در رتبه 31 دانشگاه های بریتانیا و همچنین در جهان رتبه 98 را به خود اختصاص داده است. رشته حقوق این دانشگاه انگلیسی در رتبه 3 بعد از دانشگاه آکسفورد و کمبریج قرار دارد. بر اساس رتبه بندی های دقیق روزنامه گاردین ، این دانشگاه در رشته های پرکاربردتر همانند حقوق، دندانپزشکی، مطالعات رسانه و فیلم از سایر موسسات آموزشی و حتی دانشگاه های دیگر شهر لندن جلوتر می باشد.

رتبه جهانی دانشگاه فوق در این کشور در چند سال اخیر در نمودار زیر شرح داده شده است:

رنکینگ جهانی دانشگاه کویین مری انگلیس

بخش قابل توجه در این مقاله این است که، این دانشگاه در سال 2012 برنده پژوره تحقیقاتی شده است و هم چنین در سال 2013 رتبه 2 را کسب نموده است. این رتبه بندی بر اساس پارامترهای مهمی چون: مقالات، آمارهای تجربی، سطح اساتید و مدرسین و انواع بورسیه ها صورت می گیرد. در نهایت رتبه خوب این دانشگاه انگلیسی ضمانتی برای کیفیت تحصیل و رفاه دانشجویان این دانشگاه است. رتبه سراسری این دانشگاه، رتبه 130 در میان جهان می باشد.

دانشکده های دانشگاه کویین مری انگلیس

این دانشگاه انگلیسی دارای 3 دانشکده می باشد که عبارتست از:

  1. دانشکده علوم اجتماعی
  2. دانشکده پزشکی
  3. دانشکده مهندسی

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی مشتمل 21 دپارتمان، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی 7 دپارتمان و دانشکده علوم مهندسی دارای 7 دپارتمان می باشد. این دانشگاه بریتانیایی بالغ بر 45 دپارتمان و دفتر را در حوزه خدمات حرفه ای در مجموعه ها و موسسات خود جای داده است. از جمله این دپارتمان ها می توان به خدمات مشاوره، پرستاری، روابط بین الملل و امور شخصی در حوزه خدمات حرفه ای این دانشگاه اشاره نمود. 

دانشکده های دانشگاه کویین مری انگلیس

دوره های آموزشی دانشگاه کویین مری انگلستان

دوره های آموزشی این دانشگاه در کشور انگلیس به شرح زیر می باشد:

نام دوره آموزشیشرح دوره
International foundation programاین دوره از دانشگاه به مدت 1 سال است و برای رشته های، مدیریت تجارت، اقتصاد سیاست و روابط بین الملل، زبان اسپانیایی، جغرافیا، ادبیات، هنر و فیلم سازی قابل ارائه می باشد.
Science and engineeringاین دوره مخصوص رشته های مهندسی و علوم پایه می باشد مانند: بیولوژی، شیمی، مهندسی برق، علوم کامپیوتر، مهندسی مواد، علوم محیط زیست، ریاضیات و فیزیک ارائه داده می شود.
Pre masterاین دوره مخصوص رشته های مهندسی و علوم پایه می باشد مانند: بیولوژی، شیمی، مهندسی برق، علوم کامپیوتر، مهندسی مواد، علوم محیط زیست، ریاضیات و فیزیک ارائه داده می شود.

هزینه های تحصیل در دانشگاه کویین مری انگلیس

هزینه های تحصیل در انگلستان در این دانشگاه به شرح زیر می باشد:

پارامترهزینه به پوند
کارشناسی9000£ الی 31000£
پزشکی30000£
کارشناسی ارشد9000£ الی 35000£

خوابگاه های دانشگاه کویین مری در بریتانیا

یکی از مزیت های بسیار خوب این دانشگاه امکانات فوق العاده خوابگاه های این دانشگاه می باشد. حدود 2000 اتاق تمیز و قابلیت روشنایی بالا جهت مطالعه برای دانشجویان فراهم شده است، و به راحتی توانسته است، رضایت دانشجویان و والدین را در این زمینه جلب نماید.

در این مقاله سعی نموده ایم تا اطلاعاتی در زمینه دانشگاه کویین مری به شما دوستان عزیز ارائه دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تلاش است تا آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به مهاجرت را در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهد لذا خواهشمند است در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با موسسه ما تماس حاصل فرمایید تا وکلای مجرب مهاجرت در ایران شما را از آخرین اخبار مربوط به مهاجرت مطلع سازند.

سوالات متداول در باب معرفی دانشگاه کویین مری در انگلستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب معرفی دانشگاه کویین مری در انگلستان می باشیم:

  • دانشگاه کویین مری انگلستان در چه رتبه ای قرار دارد؟ داانشگاه کویین مری از مهمترین مراکز مطالعات حقوق دنیاست که در رتبه 125 جهان قرار دارد.
  • شهریه دانشگاه کویین مری انگلستان چقدر است؟ شهریه دانشجویان بین المللی دانشگاه کویین مری حدود 10000£ الی 25500£ (پوند) در سال است.
  • دانشکده های دانشگاه کویین مری به چه صورت هستند؟ دانشگاه کویین مری دارای 3 دانشکده است. دانشکده علوم انسانی و اجتماعی مشتمل 21 دپارتمان، دانشکده پزشکی و دندانپزشکی 7 دپارتمان و دانشکده علوم مهندسی دارای 7 دپارتمان می باشد.
4.9/5 - (10 امتیاز)

15 دیدگاه برای “دانشگاه کویین مری انگلیس

  1. asal گفت:

    دانشگاه کوئین مری انگلیس از لحاظ مرتیه آیا قابل قیاس با دانشگاه های تاپ ایران هست ؟

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب در خصوص بررسی شرایط تحصیل با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  2. امیرحسین گفت:

    با تشکر از مقاله خیلی خوبتون

  3. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد دانشگاه کویین مری انگلیس تشکر می کنم اگه امکانش هست در موردمعرفی دانشگاه آکسفورد کشورانگلستان هم مطلب بذارید

    1. صادقی گفت:

      سلام خدمت شما. لطفا در خصوص دانشگاه آکسفورد به لینک مذکور مراجعه کنید.

  4. ارشاد گفت:

    این دانشگاه برای ایرانی ها شرایط دریافت بورس هم داره؟ بعد از شروع تحصیل میشه وام دانشجویی گرفت؟

    1. صادقی گفت:

      با سلام در خصوصاخذ بورس تحصیلی در انگلیس به محتوا لینک شده مراجعه کنید.

  5. دنیز گفت:

    عالی مطالبتون

  6. داود گفت:

    ظاهرا دانشگاه خوبیه

  7. leilakk گفت:

    این دانشگاه دقیقا شامل چه رشته هایی میشه؟

  8. نادر ابراهیمی گفت:

    این دانشگاه مورد تایید وزارت علوم هست؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله این دانشگاه مورد تائید است.

  9. هزاره گفت:

    باسلام
    آیا دانشگاه کوئین مری انگلیس به دانشجویان کمک هزینه های تحصیلی پرداخت مینماید؟

  10. امید گفت:

    برای تحصیل در دانشگاه کوئین مری هزینه بالایی میخواهد؟

  11. delvan گفت:

    با سلام و تشکر از سایت و موسسه خوبتون
    ایا برای دانشگاه کویین مری انگلیس میتوان به جای خوابگاه دانشجویی،خانه اجاره کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *