مهاجرت تحصیلی اوکراین

داروسازی در اوکراین

داروسازی در اوکراین

چنانچه به تحصیل داروسازی در اوکراین علاقه دارید می توانید در مقاله مذکور از مزیت ها، ویژگی، شرایط پذیرش و دانشگاه های این رشته اطلاع یابید. در رشته داروسازی می توان به مواردی نظیر، حق شرکت نمودن در دوره های تحصیلی با سطح بسیار عالی، حمایت کردن وزارت امور خارجه بعد از حضور و مراجعه به مرکز بین المللی و مرکز آموزش در این کشور و نیز وزارت آموزش و علوم این کشور را شامل خواهد شد. جهت تکمیل اطلاعات خود در باب این رشته مقاله پیشرو را که توسط مترجمین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است بررسی بفرمائید.

آشنایی با کشور اوکراین

این کشور که در اروپای شرقی می باشد. بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی سابق به یک کشور دارای استقلال تبدیل شده است. زبان رسمی این کشور زبان اوکراینی می باشد. از جمله دیگر زبان های رایج در این کشور می توان به زبان روسی و زبان انگلیسی اشاره نمود. آب و هوای این کشور در مناطق مختلف بسیار متفاوت می باشد. کیف پایتخت این کشور می باشد. منطقه جنوبی این کشور دارای هوای معتدل و شمال این کشور دارای آب و هوای سرد می باشد. چندین ماه در کل سال به صورت کامل یخبندان می شود. این کشور از لحاظ امنیت در سطح امن ترین کشور ها در اروپای شرقی می باشد. به همین دلیل سالانه دانشجویان زیادی از سراسر دنیا به این کشور به امر مهاجرت از نوع تحصیلی می کنند.

شرایط لازم برای تحصیل نمودن در رشته داروسازی در اوکراین

شرایط تحصیل این رشته در لیست زیر بیان شده است:

  • برای تحصیل در این رشته داشتن دیپلم متوسطه برای همه رشته ها و معدل بالای 15 الزامی می باشد.
  • حداقل سن قانونی متقاضی برای تحصیل در رشته داروسازی 18 سال تمام می باشد. حداکثر سن برای تحصیل در این رشته بین 30 الی 32 سال می باشد.
  • مدت زمان لازم برای پایان یافتن امر تحصیل در این رشته 5 سال می باشد. برای تحصیل در این رشته نیازی به همراه داشتن مدرک زبان انگلیسی نیست. حتی در صورت نبود مدرک زبان شخص متقاضی می تواند اقدام به گذراندن دوره های کالج زبان انگلیسی کنند.
  • دانشگاه های پزشکی این کشور نیازی به آزمون ورودی ندارند. متقاضی رشته داروسازی ابتدا باید اقرام به گذراندن دوره های پری‌ مدیکال کنند. بعد از موفقیت در آزمون نهایی و پایان دوره، متقاضیان می توانند برای ورود به تحصیل در این رشته اقدام نمایند.

جهت تحصیل در اوکراین و اطلاع از تعداد دانشجویان در این کشور نمودار زیر را بررسی بفرمائید:

میانگین تعداد دانشجویان بین المللی در کشور اکراین

ویژگی های تحصیل داروسازی در اوکراین

ویژگی های تحصیل در این رشته در لیست زیر شرح داده شده داست:

  • اشخاصی که خواهان تحصیل در این رشته می باشند قادر به این هستند که به زبان انگلیسی و زبان روسی اقدام به تحصیل کنند.
  • دانشگاه های این کشور در سطح بین المللی دارای اعتبار زیادی می باشند. مدارک صادره از جانب دانشگاه های داروسازی این کشور مورد تایید 26 کشور اروپایی می باشد. ناگفته نماند اکثر دانشگاه پزشکی اوکراین مورد تایید وزرات بهداشت کشور ما می باشد
  • اشخاص متقاضی در این رشته قادر به این هستند که برای گذراندن دوره‌های کالج زبان انگلیسی خود در هر شهر دلخواه و دانشگاهی که دوست دارند. با مخارج مناسب تری اقدام نمایند. بعد از اتمام دوره کالج زبان بتوانند وارد دانشگاه دلخواه خود شوند
  • فراهم نمودن آموزش ها و تدریس های پیشرفته و مدرن با مخارج خیلی کمتر در مقایسه با سایر کشورهای دیگر نسبت به کشورهای اروپایی

جهت اطلاع از شرایط و مدارک لازم جهت تحصیل در این کشور مقاله ویزای تحصیلی اوکراین را مطالعه بفرمائید.

مقدار مخارج تحصیلی رشته داروسازی در اوکراین

 میزان مخارج تحصیل در رشته داروسازی در این کشور به زبان انگلیسی حدود 4500$ (دلار) در سال می باشد. اگر متقاضی متمایل به تحصیل به زبان روسی یا زبان اوکراینی باشد، می باید هر سال چیزی مابین 3500$ الی 3800$ (دلار) می باشد. میزان مخارج زندگی در این کشور، در برگیرنده خوراک و پوشاک و ایاب و ذهاب در هر ماه تقریبا چیزی مابین 400$ الی 500$ (دلار) می باشد. در حالی که اگر دانشجو رشته داروسازی بتواند در خوابگاه اقامت کند، حدود 100$ الی 160$ (دلار) در ماه می باشد. جهت اطلاع از شرایط اقامت اوکراین مقاله مذکور را بررسی بفرمائید.

دانشگاه های کشور اوکراین 

در این بخش به بررسی مهم ترین دانشگاه های این کشور می پردازیم:

 معرفی دانشگاه کارازین خارکف اوکراین

این دنشگاه در سال 1805 تاسیس گردید. این دانشگاه که در زمینه علوم پزشکی فعالیت می کند. از جمله با سابقه ترین و قدیمی ترین و همچنین مجهز ترین و پیشرفته ترین دانشگاه در حوزه اروپای شرقی می باشد. این دانشگاه که سابقه گرفتن چندین جایزه نوبل را دارد. همچنین در میان کلیه دانشگاه های جهان دارای رتبه دوم می باشد. یکی از مزایا و ویژگی تحصیل در این دانشگاه امکان تحصیل نمودن به زبان انگلیسی و مخصوصا در رشته داروسازی می باشد.

 معرفی دانشگاه داروسازی بوگامولتس در اوکراین

این دانشگاه که دارای رتبه یک در میان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اوکراین می باشد. در سال 1961 تاسیس شده است. تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل از سرتاسر دنیا، حدودا 1300 دانشجو خارجی و بین المللی در حوزه رشته های پزشکی می باشد. 

 معرفی دانشگاه داروسازی بوگامولتس در اوکراین

معرفی دانشگاه دانتسک اوکراین

 این دانشگاه در سال 1930 تاسیس گردید. از جمله از بزرگترین و با اعتبار ترین دانشگاه ها داخلی این کشور و همچنین در میان کل قاره اروپا می باشد. همچنین این دانشگاه مورد تایید سازمان بهداشت جهانی می باشد. بعد از استقلال یافتن این کشور در 1999 دانشجویان بین المللی قادر به این هستند که به زبان انگلیس در دانشگاه دانتسک تحصیل کنند.

 معرفی دانشگاه کریمه اوکراین

 سابقه تاسیس این دانشگاه به سال 1931 می رسد. همانطور که از نام این دانشگاه مشخص می باشد. از این رو مکان تاسیس این دانشگاه در شهر کریمه می باشد. یکی از دانشگاه های برجسته در حوزه پزشکی این کشور می باشد. این دانشگاه که مرکز پژوهشی و تحقیقی این شهر می باشد. تعداد دانشجویان در این کشور بیش از 5000 دانشجو می باشد.

دریافت پذیرش رشته داروسازی اوکراین 

 دریافت پذیرش برای برنامه های آموزشی با شرکت نمودن در آزمایشگاه ها امکان پذیر می باشد. با این توضیح که آشنایی یافتن از فناوری پزشکی و درمان به وسیله شرکت در مصاحبه زبان روسی و یا زبان اوکراینی و تدریس نمودن در رشته زیست شناسی را در پی دارد. به جزء همه موارد بیان شده در بالا برای موفق شدن در تحصیل در مقطع کارشناسی اشخاص می توانند به امر تحصیل نمودن در حوزه هایی مانند رشته تجارت اقتصادی، رشته اقتصاد و دانش های که دارای ارتباط باشند بپردازند.

برای موفق شدن در امر تحصیل در همه گرایش ها اشخاص ملزم به تحویل مدرکی که نشان دهنده به پایان رساندن دوره متوسطه تحصیلی می باشد هستند. برای موفق شدن در امر پذیرش اشخاص باید در مصاحبه زبان روسی (اوکراینی) و همچنین در رشته ریاضیات شرکت داشته باشند. جهت کار در این کشور نیز پیشنهاد می شود ابتدا مقاله ویزای کار اوکراین را بررسی بفرمائید.

فرآیند درخواست تحصیل رشته داروسازی در اوکراین

دوره داروسازی مطالعه ای است که در آن دانشجویان با روش ها، فرآیند و تهیه داروها آشنا می شوند. دانشجویان در مورد توزیع دارو مطالعه می کنند. این دوره دانش گسترده ای در مورد همه چیز مربوط به نسخه ها، داروها و موضوعات مرتبط می دهد.

مراحل فرآیند درخواست تحصیل در این کشور در جدول زیر نشان داده شده است:

مراحلتوضیحات
مرحله 1: درخواست برای واجد شرایط بودندانشجو باید فرم درخواست را پر کرده و با کپی های اسکن شده پاسپورت بین المللی، کلیه مدارک تحصیلی و گواهی تولد درخواست دهد. دانشگاه مدارک و فرم درخواست را تأیید می کند.
مرحله 2: درخواست برای دعوتپس از تایید مدارک و فرم درخواست، دانشگاه یک نسخه اسکن شده از پذیرش و نامه واجد شرایط بودن را ارسال می کند. پس از دریافت نامه، دانشجو باید برای دعوت نامه اقدام کند.
مرحله 3: ویزابا دعوت نامه دانشجو می تواند برای ویزا به سفارت این کشور در کشور خود اقدام کند. برای ویزا، دانشجو باید با چند مدرک مورد نیاز درخواست دهد.
مرحله 4: ورودپس از دریافت ویزا، دانشجو باید نسخه اسکن مشخصات ویزا و پرواز را قبل از یک هفته از ورود به دفتر پذیرش ارسال کند.

شرح تخصص های موجود در رشته داروسازی کشور اوکراین

رشته های تخصصی در زمینه داروسازی عبارتند از:

  1.  رشته عمومی داروسازی در اوکراین
  2. سازمان فناوری و تجارت دارویی در اوکراین
  3.  رشته داروسازی و شیمی در اوکراین

 مدت زمان لازم برای امر آموزش و همچنین تحصیلات عالیه در طی مدت زمان 3 سال به صورت تمام وقت و 4 سال به صورت پاره وقت انجام می شود. پس از دوران موفقیت آمیز تحصیلات عالیه متقاضیان می توانند با دفاع کردن از پایان نامه خود که در زمینه داروسازی باشد. مجله های داروسازی درمانگاهی و کلینیکی، اخبار مربوط به رشته داروسازی که در برگیرنده رشته های شیمی آلی و رشته دارویی می شود. در دانشگاه ملی داروسازی منتشر می شوند. نشریات در سطح این کشور از اعتبار بسیار بالایی برخوردار است.

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت که در زمینه امور مهاجرتی و اخذ اقامت در سایر کشور های دنیا که از وکلاء و مشاورین متخصص در این زمینه ها بهره می برد. از این رو آماده پاسخگویی به سوالت شما در زمینه امور مهاجرتی و اخذ اقامت برای شما می باشد. این امکان برای شما محیا می باشد تا با مراجعه به سایت این موسسه از فرصت مشاوره حضوری و غیر حضوری با مشاورین این موسسه را محیا می سازد. جهت مهاجرت به این کشور ابتدا مقاله مهاجرت به اوکراین را بررسی بفرمائید.

5/5 - (14 امتیاز)

7 دیدگاه برای “داروسازی در اوکراین

  1. امیر عباس گفت:

    بابت مطلب خوبتون تشکر میکنم من اصلا فکر نمیکردم داروسازی در اوکراین اینقدر شرایط خوبی داشته باشه اگه کشور روسیه هم این شرایطو داره لطف کنید در موردش مطلی بزارید

  2. سحر گفت:

    لطفا در مورد ویزای کاری اکراین توضیح بدید.

    ممنون از سایت به روزتون

  3. عادل گفت:

    به نظر شما هزینه های دارو سازی اوکراین ارزان تره یا کانادا ؟؟؟

  4. اردلان پایور گفت:

    سلام آیا میشه از ترم دو پزشکی اوکراین به آلمان رفت؟

  5. همایون باقرنیا گفت:

    من اصلا مطلب مثبتی در مورد این کشور نشنیدم… هر چند هزینه هاش نسبتا پایینه

  6. حسین گفت:

    مورد تائید نیست

  7. hiva گفت:

    بسیار از مقالات خوب و گویاتون ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *