مهاجرت کاری بلغارستان

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

بررسی حقوق ماهیانه کار در بلغارستان برای متقاضیان بین المللي قبل از مهاجرت کاری به این کشور امری بسیار ضروری محسوب می شود که بایستی بررسی گردد. در کشور بلغارستان فرصت های شغلی برای افرادی که دارای تحصیلات، تجربه، دانش و علم و همچنین مهارت های لازم هستند در بخش های مختلفی پیدا می شود. اما قبل از مهاجرت کاری به این کشور، متقاضیان باید با حقوق ماهیانه کار در بلغارستان آشنا شوند. حقوق ماهیانه کار در کشورهای مختلف براساس تحصیلات، زمینه کاری، میزان اشتغال، مسئولیت ها و سایر موارد مرتبط مشخص می شود. در این نوشتار، کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به طور کامل حقوق ماهیانه کار در بلغارستان و سایر موضوعات مرتبط را مورد بررسی قرار می دهند. شرایط ویزای کاری بلغارستان در خصوص اشتغال در این کشور برای ایرانیان با سایر شهروندان خارجی متفاوت است.

بررسی حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

داده های موسسه آمار ملی (NSI) نشان می دهند که متوسط دستمزد ماهانه ناخالص در بلغارستان با 12.2% افزایش سالانه به 1220BGN (لوا بلغارستان) در 3 ماهه اول سال 2019 رسیدند. داده های موسسه آمار ملی (NSI) در بیانیه ای اعلام کرد، بر اساس مقایسه فصلی، متوسط حقوق ناخالص ماهانه 3.2% در دوره ژانویه و مارس سال گذشته افزایش یافته است. بیشترین متوسط دستمزد، از 2930BGN (لوا بلغارستان)، در بخش اطلاعات و ارتباطات ثبت شده است. پس از آن بخش مالی و بیمه با 1.994BGN (لوا بلغارستان). کمترین حقوق ناخالص در بلغارستان در بخش اسکان و خدمات غذایی ثبت شده است که به 729BGN (لوا بلغارستان) می رسد.

میانگین حقوق ماهیانه کار در کشور بلغارستان

فردی که در بلغارستان کار می کند به طور معمول حدود 38700BGN (لوا بلغارستان) در سال درآمد دارد و این می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 9980BGN (لوا بلغارستان) تا بالاترین میانگین حقوق 176800BGN (لوا بلغارستان) متغیر باشد. همانطور که می دانید که یک فرد می تواند به طور متوسط ​​بین 9980 تا 176800 BGN(لوا بلغارستان) در بلغارستان درآمد داشته باشد. متوسط ​​حقوق برای یک فرد در بلغارستان 42040BNG (لوا بلغارستان) است.

این بدان معناست که تقریبا 50% از جمعیت کمتر از 42040BGN (لوا بلغارستان) و 50% از جمعیت بیش از 42040BGN (لوا بلغارستان) درآمد دارند. برای متوسط ​​حقوق در بلغارستان، 25% از جمعیت کمتر از 21980BGN (لوا بلغارستان)  درآمد دارند در حالی که 75% از جمعیت بیش از 21980BGN (لوا بلغارستان)  درآمد دارند .75% از جمعیت کمتر از 110,380BGN (لوا بلغارستان) و 25% از جمعیت بیش از 110380 BGN (لوا بلغارستان) درآمد دارند.

رابطه توسعه اقتصادی و حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

تحلیل دقیق رابطه بین توسعه اقتصادی و حقوق ماهیانه کار در بلغارستان ثابت می کند که این رابطه نسبتا ضعیف است. در این کشور، از سال 2000، تولید ناخالص داخلی با سرعت بیشتری نسبت به متوسط ​​حقوق واقعی افزایش یافته است. تولید ناخالص داخلی طی سال های 2000 تا 2015 با رشد 57% روبرو بوده است. در حالی که میانگین واقعی حقوق در بلغارستان تنها 38.1% افزایش یافته است. این رابطه ضعیف در طول سال های بحران اقتصادی (2009 و 2010) طولانی شد. شایان ذکر است که میزان رشد حقوق کار در دوران رکود اقتصادی کاهش چشمگیری یافت. این موضوع مربوط به همه بخش ها و قسمت ها اقتصادی می باشد.

یکی دیگر از ویژگی های مهم رابطه بین تولید ناخالص داخلی و میزان حقوق در بلغارستان، تفاوت زیاد بین نرخ رشد آنها است. میزان حقوق واقعی بسیار کمتر از تولید ناخالص داخلی افزایش یافته است. علاوه بر این، نوسان بیشتر رشد حقوق نشان می دهد که ارتباط بین دستمزدها و عملکرد اقتصادی در راستای کار در بلغارستان بی ثبات بوده است.

چشم انداز اقتصادی و حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

از اواخر دوران اتحاد جماهیر شوروی و پیمان ورشو، بلغارستان دچار تحولات اقتصادی شدیدی شد. اقتصاد کشور در صنایع سنگین متمرکز بود. اما در 2 دهه گذشته به بخش های متنوع تری تغییر یافته است. برای مهاجران خارجی که به بلغارستان مهاجرت می کنند. اکثر فرصت های کاری در صنعت خدمات، یعنی در IT و گردشگری وجود دارد. هزینه زندگی و مالیات در بلغارستان این کشور را به مکانی مناسب برای شرکت های ارائه دهنده خدمات به مشتریان بین المللی تبدیل می کند. بلغارستان همچنین دارای طبیعت و چشم اندازهای بسیار جذاب می باشد. گردشگری و کیفیت زندگی به طور کلی در بلغارستان عالی و ارزان است. همچنین این کشور در قسمت جنوب شرقی اروپا واقع شده است و مقصد محبوب برای مهاجرت است. افراد زیادی برای کسب اقامت از طریق کار در بلغارستان به این کشور مهاجرت می کنند.

چشم انداز اقتصادی و حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

بررسی متوسط حقوق سالانه در بلغارستان

کشور بلغارستان به لطف اقتصاد مطلوب، فرصت های بی شمار حرفه ای و سطح بیکاری پایین تعداد زیادی خارجی را به خود جذب می کند. افراد زیادی برای کار اقدام به مهاجرت به بلغارستان می کنند. همچنین هزینه زندگی در این کشور نسبتا کم است. این موضوع نیاز باعث افزایش محبوبیت بلغارستان در بین مهاجران خارجی می شود. در این کشور، بسیاری از صنایع به تخصص خارجی نیاز دارند. بنابراین متخصصان واجد شرایط سایر کشورها اشتیاق دارند تا در یکی از شهرهای برجسته آن استخدام شوند. با این حال، برای هر مهاجری که قصد کار در بلغارستان را دارد. توصیه می شود در مورد شرایط بازار کار، شرایط استخدام و حقوق ماهیانه کار در بلغارستان تحقیق کنند. از زمان پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا در سال 2007، اتباع اروپایی نیازی به دریافت اجازه کار در بلغارستان نداشته اند.

در جدول زیر به طور دقیقتر به میزان حقوق در کشور بلغارستان اشاره شده است:

متوسط حقوق سالانه به دلارمتوسط حقوق سالانه به لوا بلغارستانمتوسط حقوق ماهیانه به دلارمتوسط حقوق ماهیانه به  لوا بلغارستانمتوسط حقوق ساعتی به دلارمتوسط حقوق ساعتی به لوا بلغارستان 
$9803BGN16188$816BGN1349$2.42BGN4

شایان ذکر است که که دستمزد در شهرهای صوفیه و Plovdiv بیشتر از سایر شهرهای کشور بلغارستان می باشد.

شرایط کار در کشور بلغارستان

همانطور که گفته شد، هزینه زندگی در بلغارستان بسیار مقرون به صرفه است. این تنها یکی از دلایل جذب مهاجران خارجی به این کشور می باشد. در بلغارستان، فرد می تواند از 16 سالگی شروع به کار کند. 1 شغل تمام وقت شامل 1 هفته کاری 40 ساعته است، یعنی 8 ساعت در روز در طول 5 روز کارگران واجد شرایط مرخصی استحقاقی 20 روزه هستند. شایان ذکر است که مشاغل نیمه وقت در بلغارستان کمتر رایج است.

وقتی صحبت از قراردادهای کار می شود. این کشور 2 نوع توافق نامه دارد:

  • قرارداد موقت
  • قرارداد دائم

صرف نظر از ماهیت قرارداد، باید تمام قراردادها در این کشور به صورت رسمی نوشته شود. دلیل این است که توافق نامه های شفاهی در صورت اختلاف ارزش ندارند.

شرایط زندگی در بلغارستان

یک چیز زیبا در مورد بلغارستان وجود بازارها یا کیوسک های محلی است که مواد غذایی، لبنیات و فرآورده های گوشتی می فروشند. این بازارها همچنین بخش بسیار مهمی از فرهنگ بلغارستان هستند زیرا مردم محلی را گرد هم می آورد و بسیاری از خارجی ها برای مشاهده بسیاری از سنت های این کشور می آیند. در حال حاضر دولت بلغارستان به دنبال بهبود کیفیت غذایی است که وارد کشور می شود. آنها ادعا می کنند که استاندارد مواد غذایی فروخته شده در سراسر اروپا باید در کشور نیز طنین انداز شود. آنها از اتحادیه اروپا خواسته اند تا از هرگونه «استاندارد دوگانه» در قیمت، کیفیت و در دسترس بودن همه مواد غذایی و مواد غذایی در سراسر اتحادیه اجتناب کند. آنها به دنبال تضمین کیفیت و استانداردهای یکسان در همه جای اروپا هستند.

مانند سایر جنبه ‌های زندگی در بلغارستان، غذا و مواد غذایی نیز به واحد پول محلی خود فروخته می ‌شوند. بسیاری از موسسات فقط lev بلغاری را می پذیرند. به عنوان یک تازه وارد، نام برخی از موارد ممکن است شما را گیج کند، لطفاً از خدمات ترجمه آنلاین استفاده کنید تا کلمه بلغاری صحیح را برای هر چیزی که جستجو می کنید بررسی کنید. صادرات بلغارستان حدود $26 میلیارد (دلار) برآورد شده است، کالاهای اصلی صادراتی پوشاک، ماشین آلات، فولاد، تسلیحات، تنباکو، شراب، تجهیزات حمل و نقل، مواد شیمیایی و گل هستند. کشورهای شریک اصلی صادرات ایتالیا، رومانی، آلمان، یونان و ترکیه هستند. به همین ترتیب، واردات بلغارستان حدود $28 میلیارد (دلار) برآورد شده است، کالاهای اصلی وارداتی، فلزات، ماشین آلات، مواد شیمیایی، سوخت و مواد معدنی هستند. شرکای اصلی واردات این کشور آلمان، روسیه، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه هستند.

اگر علاقه مند به کسب اطلاعات درباره شرایط کار در کشورهای اروپایی هستید، می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرتکرار در خصوص حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

در این بخش از مقاله مفتخریم تا در خصوص حقوق ماهیانه کار در بلغارستان به سوالات شما پاسخ دهیم:

  • حقوق ماهیانه کار در بلغارستان چقدر است؟ متوسط دستمزد ماهانه ناخالص در بلغارستان با 12.2% افزایش سالانه به 1220 BGN  (لوا بلغارستان) در 3 ماهه اول سال 2019 رسیدند. داده های موسسه آمار ملی  NSI در بیانیه ای اعلام کرد، بر اساس مقایسه فصلی، متوسط حقوق ناخالص ماهانه 3.2% در دوره ژانویه و مارس سال گذشته افزایش یافته است. بیشترین متوسط دستمزد، از2930 BGN )لوا بلغارستان)، در بخش اطلاعات و ارتباطات ثبت شده است. پس از آن بخش مالی و بیمه با1994 BGN )لوا بلغارستان). کمترین حقوق ناخالص در بلغارستان در بخش اسکان و خدمات غذایی ثبت شده است که به729 BGN )لوا بلغارستان) می رسد.
  • حقوق ماهیانه کار در بلغارستان چقدر افزایش می یابد؟ میانگین واقعی حقوق در بلغارستان تنها 38.1% افزایش یافته است.
  • شرایط کار و زندگی در بلغارستان چگونه است؟ اکثر فرصت های کاری در صنعت خدمات، یعنی در IT و گردشگری وجود دارد. هزینه زندگی و مالیات در بلغارستان این کشور را به مکانی مناسب برای شرکت های ارائه دهنده خدمات به مشتریان بین المللی تبدیل می کند. بلغارستان همچنین دارای طبیعت و چشم اندازهای بسیار جذاب می باشد. گردشگری و کیفیت زندگی به طور کلی در بلغارستان عالی و ارزان است.
  • ساعات کاری در بلغارستان چگونه است؟ شغل تمام وقت شامل 1 هفته کاری 40 ساعته است، یعنی 8 ساعت در روز در طول 5 روز کارگران واجد شرایط مرخصی استحقاقی 20 روزه هستند. شایان ذکر است که مشاغل نیمه وقت در بلغارستان کمتر رایج است.
5/5 - (3 امتیاز)

2 دیدگاه برای “حقوق ماهیانه کار در بلغارستان

  1. امید نادری پروچ گفت:

    سلام و درود
    جوشکار co2
    با مدرک و سابقه ۱۵ سال
    مجرد
    ساکن تهران

    1. صادقی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما در خصوص بررسی شرایط کار در بلغارستان و مهاجرت بهتر است که با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *