مهاجرت به کشور کره جنوبی

جمعیت کره جنوبی

جمعیت کره جنوبی

با وجود اینکه جمعیت کره جنوبی در سال 2023 رشد خوبی داشته است، اما همچنان نرخ زاد و ولد در این کشور کم می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت درباره جمعیت کره جنوبی و جمیت شناسی این کشور اطلاعاتی جمع آوری کرده است که در این نگارش در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است.

در ژوئن 2012، جمعیت کره به 50 میلیون نفر رسید و در پایان سال 2016، جمعیت کره از 51 میلیون نفر فراتر رفته بود. از سال 2000، کره با کاهش نرخ زاد و ولد دست و پنجه نرم می کند. به همین دلیل برخی محققان معتقدند که اگر روندهای فعلی جمعیت ادامه یابد، جمعیت این کشور در پایان قرن بیست و یکم به 28 میلیون نفر کاهش می یابد. در سال 2018، باروری در کره پس از به دنیا آمدن فقط 26500 نوزاد در ماه اکتبر و حدود 325000 نوزاد در سال، دوباره موضوع بحث بین المللی قرار گرفت، و این باعث شد که این کشور کمترین میزان تولد را در جهان داشته باشد.

سوالات متداول در باب جمعیت کرده جنوبی که در این محتوا بررسی می شود:

طبق آمار جدید، جمعیت کره سال گذشته برای اولین بار در تاریخ خود کاهش یافته است. این روند نگران کننده ای را نشان می دهد که انتظار می رود تنها در سال 2021 در میان بیماری همه گیر ویروس کرونا بدتر شود. در آخرین آمار سرشماری وزارت امور داخله و ایمنی نشان داده شده است، زیرا در حال کاهش نرخ زاد و ولد برای جبران تعداد مرگ ثبت شده، در پایان سال 2020 تعداد 20838 نفر در کره زندگی می کنند.

جمعیت کره جنوبی در سال 2023

جمعیت کره جنوبی برای اولین بار در تاریخ این کشور کاهش یافته است. زیرا در حال مبارزه با سالخوردگی جمعیت و نرخ زاد و ولد مزمن است. در نمودار زیر جمعیت کره را بین سال های 2017 تا 2021 مشاهده می کنید:

بررسی رشد جمعیت کره جنوبی

آخرین آمار سرشماری که در آخر هفته منتشر شد، نشان می دهد که جمعیت کره جنوبی به میزان 51740000 نفر است. به گزارش خبرگزاری یونهاپ، جمعیت کره هر ساله نسبت به دهه گذشته افزایش یافته است. اگرچه نرخ رشد از 1.49% در سال 2010 به 0.05% تا 2019 کاهش یافته است. در لیست زیر حقایقی را درباره جمعیت کره جنوبی مشاهده می کنید:

  • طبق داده های سازمان ملل، وسعت و جمعیت کره جنوبی 2020 در اواسط سال 51269185 نفر تخمین زده شده است.
  • جمعیت کره جنوبی معادل 0.66% از کل جمعیت جهان است.
  • کره رتبه 28 را در لیست کشورها (و وابستگی ها) براساس جمعیت دارد.
  • تراکم جمعیت کره جنوبی 527 در کیلومتر مربع است (1،366 نفر در هر کیلومتر مربع).
  • مساحت و جمعیت کره جنوبی 97230 کیلومتر مربع (37541 مایل مربع) است.
  • 8% از جمعیت شهرنشین هستند (41،934،110 نفر در سال 2020).
  • سن متوسط در کره 43.7 سال است.

رشد جمعیت کره جنوبی

مقدار جمعیت کره جنوبی و ابتکارات مربوطه برای رسیدگی به آنها، تصورات دیرینه ملیت را بر اساس ادعای خلوص قومیتی به چالش کشیده است. سیاست گذاران و مردم عادی به طور یکسان مجبور شده اند در تعاریف شهروندی که چه کسی را تشکیل می دهد تجدید نظر کنند. کره جنوبی می تواند به یکی از معدود کشورهای جهان تبدیل شود که سیاست های مهاجرتی را به درستی اجرا می کند. از آنجایی که سایر دموکراسی ‌های لیبرال اقدامات محدود کننده فزاینده ‌ای را برای مهار مهاجرت غیرمجاز و قانونی اعمال کرده ‌اند، کره جنوبی سیاست‌ های مهاجرت و شهروندی خود را آزاد کرده است (و مرزهای خود را حتی در طول همه‌گیری ویروس کرونا باز نگه داشته است). کمتر از سه دولت ریاست جمهوری از هر دو طرف طیف سیاسی، ادغام خانواده های چندفرهنگی را در اولویت های اصلی خود قرار داده اند.

مهاجرت می تواند ابزار قدرتمندی برای مقابله با چالش های تعداد جمعیت کره جنوبی باشد. اما ارزش آن فراتر از جایگزینی جمعیت است. اصلاح سیاست مهاجرت و سیاست های ادغام عادلانه مهاجران که به همه مهاجران، از جمله کارگران مهاجر و زنان مهاجر بدون شوهر یا فرزند کره جنوبی (با تابعیت)، راه هایی برای اسکان دائم و شهروندی ارائه می دهد، می تواند اقتصاد، جامعه و دموکراسی کشور را احیا کند. در کمتر از یک دهه، کره جنوبی خود را از یک «کشور غیرمهاجر» با سیاست‌های مهاجرت و شهروندی استثنایی در اوایل دهه 2000 به یک «جامعه چند فرهنگی» آشکار تبدیل کرد. گام بعدی برای کره جنوبی اعمال اصلاحات مهاجرتی است که ورود را آزاد می کندو سیاست های اسکان برای بیش از تعداد انگشت شماری از مهاجران، به طوری که اصل دموکراتیک عدم تبعیض در مورد همه مهاجران اعمال شود.

در نمودار زیر شاهد ملیت مهاجران در کره جنوبی هستید:

ملیت مهاجران در کره جنوبی

کل جمعیت کره جنوبی

جمعیت کره جنوبی در نیمه دوم قرن بیستم بیش از 2 برابر افزایش یافته است. از سال 1960، نرخ زاد و ولد به سرعت کاهش یافت و نرخ رشد جمعیت در آغاز قرن بیست و یکم تقریبا ناچیز بود. در همان دوره، میزان مرگ و میر نیز کند شد، که نشان دهنده افزایش کلی سطح زندگی است.

افزایش سریع جمعیت شهری و در نتیجه کاهش جمعیت مناطق وسیع روستایی، مهمترین مسائل جمعیتی کره است. بیش از چهار پنجم جمعیت در طبقه بندی شهرها قرار می گیرند. تقریبا نیمی از جمعیت در 7 شهر بزرگ کشور زندگی می کنند. بنابراین، اگرچه نرخ رشد جمعیت این کشور کم است، اما تراکم کلی جمعیت آن بالا است. که حدود حدود دو و نیم برابر کره شمالی می باشد. و در در شهرهای بزرگ تمرکز جمعیتی بیشتر است.

تعداد زیادی از کره ای ها قبل از جنگ جهانی دوم مهاجرت کردند. کسانی از کره شمالی به منچوریا (شمال شرقی چین) و کسانی که از کره به ژاپن رفتند. تخمین زده می شود که در سال 1945 حدود 2 میلیون کره ای در منچوری و سیبری و تقریبا به همین تعداد در ژاپن زندگی می کردند. تقریبا نیمی از کره ای ها در ژاپن درست پس از سال 1945 به کره بازگشتند. مهم ترین مهاجرت، جنبش شمال به جنوب مردم پس از جنگ جهانی دوم بود.

به ویژه جنبشی که در طول جنگ کره و پس از آن اتفاق افتاد. در آن دوره حدود 2 میلیون نفر از شمال به کره مهاجرت کردند و بیشتر در شهرهای بزرگ مستقر شدند. کره ای ها علاوه بر ایجاد جمعیت مقیم زیادی در چین و ژاپن، به بسیاری از کشورهای دیگر، به ویژه ایالات متحده و کانادا مهاجرت کرده اند

موقیع

جمعیت شناسی کره جنوبی

بررسی شهرهای کره جنوبی

اعداد به طور کلی جمعیت شهر را منعکس کرده و مناطق شهری، شهرداری یا محل زندگی شهری جمعیت را مشخص نمی کنند. توجه داشته باشید که لیست های 2 گانه ممکن است طلسم ها یا تعاریف مختلفی را از محل زندگی شهری منعکس کنند.

بزرگترین شهرهای کره دارای وضعیت خودمختار معادل استان ها هستند. سئول، بزرگ ترین شهر و پایتخت ، به عنوان شهر ویژه طبقه بندی می شود. در حالی که 6 شهر بزرگ بعدی به عنوان گوانگیوکی طبقه بندی می شوند. شهرهای کوچکتر در همان سطح شهرستان ها به عنوان شهر طبقه بندی می شوند و تحت صلاحیت استانی هستند. در جدول زیر جمعیت برخی از شهرهای کره را مشاهده می کنید:

نام شهرجمعیت شهر
سئول10349312
پوسان3678555
اینچئون2628000
داگو2566540
دژئون1475221
گوانگجو1416938
سوون1242724

کره جنوبی کجاست؟

آنچه درباره کره جنوبی بلید بدانید این است که کره شبه جزیره ای به طول 750 مایل (1200 کیلومتر) در شرقی ترین قسمت قاره آسیا واقع شده است. امروزه، این کشور به کره جنوبی و کره شمالی تقسیم شده است. اما در ذهن اکثر شهروندان آن، یک کشور واحد باقی مانده است که قابل تقسیم نیست. کره کوه های زیادی دارد اما در مقایسه با کوه های دیگر در سراسر جهان کوچک است. طی میلیون ها سال قله های آن ها توسط باران و باد فرسوده شده است. بیشتر قله ها زیر 3000 فوت (1000 متر) است. در جزیره ججو واقع در کره و در امتداد یک نوار باریک در جنوب، رطوبت و بارندگی زیاد باعث جنگل های همیشه سبز گرمسیری می شود. این شبه جزیره همچنین با حدود 3000 جزیره آتشفشانی محاصره شده است.

موقیعت جغرافیایی کشور کره جنوبی:

در جدول زیر به حزئیاتی در این خصوص می پردازیم:

پارامترشرح
نام رسمیجمهوری کره
شکل حکومتجمهوری
پایتختسئول
جمعیت51829023
زبان رسمیکره ای
واحد پولوون
مساحت کشور37901 مایل مربع
دامنه های کوهستان بزرگکوه های Taebaek، کوه های Sobaek
رودخانه های بزرگهان، کوم، ناکتونگ

به طور کلی، می توان نتیجه گرفت که به علت نرخ کم زاد و ولد و ویروس کرونا جمعیت کره جنوبی با خطر کاهش همراه است. چنانچه تمایل به اخذ اقامت کره جنوبی یا هر کشور دیگر را دارید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت جهت مشاوره با کادر مجرب ما تماس بگیرید.

3.7/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *