ویزای مسافرتی قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس

جاذبه های گردشگری قبرس

قبرس جزیره ای زیبا در دریای مدیترانه است. جاذبه های گردشگری قبرس با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای سواحل جذاب همراه با بناهای تاریخی است. این کشور یکی از کشورهای توریستی منطقه است و به دلیل نزدیکی از نظر مسافت به ایران از کشورهای مورد نظر هموطنان برای سفر و تعطیلات است. این کشور از نظر فرهنگی و موارد دیگر بسیار شبیه به یونان است و یکی از کشورهای جذاب از این نظر است. قبرس اکنون به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است و قسمت شمالی که تحت کنترل ترکیه است برای بازدید کمی سخت است اما قسمت جنوبی به راحتی قابل دسترسی است. در ادامه برای آشنایی با جاذبه های گردشگری قبرس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله همراه باشید.

معرفی جاذبه های گردشگری قبرس

جزیره آرام قبرس دارای آب و هوای گرم، سواحل طولانی طلوع و غروب جذاب روزانه، جزیره ای عالی برای گذراندن تعطیلات می باشد. علاقه مندانی که به حمام آفتاب در سواحل خلوت هستند، کسانی که خواهان پیاده روی در بناهای تاریخی دارند و از کشف راهروهای پنهان سنگ فرش شده در شهرهای جذاب مانند Omodos و Pano Lefkara لذت می برند، قبرس را مکانی عالی خواهند دید. همچنین شهرهای قبرس مانند پافوس، لیماسول و لارناکا نیز از شهرهای عالی برای زندگی شبانه و حضور در مهمانی های شبانه هستند.

قبرس در دریای مدیترانه شرقی به دلیل داشتن مکانهای باستانی غنی، سواحل آفتابی، آبهای زلال، خط ساحلی شگفت انگیز، ویلا های تزئین شده با موزاییک و زادگاه آفرودیت باستان الهه زیبایی یونان مشهور است. این کشور در جنوب یونان و شمال ترکیه جدا است، مکانی جذاب و زیبا با بسیاری از مناطق از زیبایی طبیعی بکر می باشد. این جزیره کوچک دارای یک تاریخ بزرگ است. موقعیت غبطه برانگیز قبرس که قرن ها توسط امپراطوری ها تحت سلطه بوده، این کشور را به یک مالکیت ارزشمند برای همه کسانی تبدیل کرده است که در مدیترانه شرقی به قدرت رسیدند. امروزه مردم هنوز هم به این منطقه جذب می شوند، اما اکنون به جای بدست آوردن قدرت و شکوه، به دنبال سواحل جزیره هستند.

در جدول زیر برخی از جاذبه های گردشگری قبرس معرفی شده اند:

  • سواحل نیسی
  • حمام های افرودیت
  • تنگه آواکاس
  • شهر پافوس
  • روستای اومودوس
  • آبشار کالدونیا
  • شهر لیماسول
  • شهر پانو لفکارا
  • پارک ملی آکاماس
  • دهکده های تروودوس

حمام های آفرودیت از جاذبه های گردشگری قبرس

در حاشیه شبه جزیره آکاماس که دره Chrysochous به پایان می رسد و صخره های ناهموار آغاز می شود، حمام های آفرودیت قرار دارند. گفته می شود که این حمام ها که از اهمیت اساطیری برخوردار است، مکانی است که الهه افرودیت با عشق بزرگ خود، آدونیس دیدار کرده است. این محوطه که دوباره به پوشش گیاهی غلیظ رسیده است، دارای یک غار کوچک صخره ای و یک آبشار آرام است که به استخرهای زیر آن می ریزد. اگرچه شنا در آبها مجاز نیست، اما افسانه ها حاکی از آن است که آبهای فیروزه ای قدرت جوانی و زیبایی را دارند.

این استخر کم عمق و درخت انجیر جلوه گرما، با وجود اینکه یک مقصد محبوب گردشگری است، چشمگیرترین چیز در شبه جزیره آکاماس نیست. در عوض، فقط پشت غارها مسیری است که به مسیر آفرودیت (Aphrodite Trail) منتهی می شود، که برخی از مناطق دیدنی جزیره را تشکیل می دهد. مسیر ناهموار را دنبال کنید تا قدم هایی را که الهه یونانی پس از غسل خود برمی دارد، پشت درخت بزرگ بلوط که در آن استراحت می کند ادامه دهید، سپس از میان علفزارهای گل های وحشی پر جنب و جوش عبور کنید تا به دیدگاه های مشرف به خلیج درخشان Chrysochou در پایین برسید.

تنگه آواکاس از جاذبه های گردشگری قبرس

تنگه آواکاس یکی از بهترین مکانهای قبرس برای دیدن برخی از مناظر طبیعی و طبیعی این جزیره است. واقع در ساحل غربی، به راحتی می توانید در یک سفر یک روزه از پافوس به تنگه آواکاس برسید، زیرا تنها 30 دقیقه با ماشین فاصله دارد. با توجه به چشم اندازهای منحصر به فرد خود به رودخانه ای که زمانی در منطقه جریان داشت و به تدریج سنگ آهک را از بین برد، این تنگه دیدنی 100 فوتی سرانجام تراشیده شد و یک مکان پیاده روی سرگرم کننده و فتوژنیک را ایجاد کرد. تنگه آواکاس از طریق مسیر 2.5 کیلومتری که به شکاف این صخره های منحصر به فرد فرو می رود یکی از بهترین مکان ها برای کشف گیاهان و جانوران بومی قبرس در جزیره است.

علاوه بر درختان ارس درختان معطر و بوته های خولان وحشی، کوهنوردان تضمین می شوند که یک نگاه اجمالی به گیاه نادر قنطوره آکامانتیس، گلی که فقط در قبرس یافت می شود، داشته باشند. با آب فراوان، تنقلات و کفش های ضد آب محکم آماده شوید زیرا زمین ممکن است غیر قابل پیش بینی باشد و ممکن است لازم باشد در نقاطی از مسیر از استخرهای آب عبور کنید. رسیدن به قلب غار حدود یک ساعت طول می کشد، بنابراین برای جلوگیری از گرمای نیمروز در صبح حرکت کنید.

در نمودار زیر می توانید میزان گردشگران در قبرس در سالیان اخیر را مشاهده کنید:

میزان گردشگر در قبرس در سال های اخیر

شهر لیماسول و لفکارا در قبرس

یکی دیگر از مکانهای عالی برای بازدید و مهاجرت به قبرس، شهر پهناور لیماسول است که همچنین یک منطقه عالی برای کاوش در این کشور است. یک نمونه جالب از قدیم و جدید شامل شهرها فروشگاه های پر زرق و برق، هتل های پیشرفته و قایق های تفریحی در امتداد ساحل، ترکیب بازارهای شلوغ مرکز تاریخی، خیابان های سنگ فرش و حتی یک قلعه قرون وسطایی است. این قلعه در سال 1000 میلادی توسط بیزانس ساخته شده است، زمانی محل ازدواج تنها پادشاهی بود که در خارج از انگلستان برگزار می شد و اکنون بسیاری از آثار جالب گذشته قبرس را در خود جای داده است.

شهر Pano Lefkara به همان اندازه که دوست داشتنی است مورد علاقه است. به راهروهای تنگ و سنگفرش، خانه هایی کاملا ایده آل که در آن گلهای روشن از جعبه های پنجره بیرون می ریزند و پس زمینه کوه های Troödos را می توانید ببینید. این روستا به دلیل گلدوزی، توری سازی و نقره کاری بیشتر شهرت دارد و این مهارت ها در طول نسل ها منتقل شده و مورد تحسین بسیاری قرار گرفته است، از جمله لئوناردو داوینچی هنگام بازدید از این روستا در سال 1481. بسیاری از کلیساها را نیز می توانید بازدید کنید.

سواحل قبرس از جاذبه های گردشگری قبرس

از آنجایی که قبرس یک جزیره است دارای سواحل بسیار دیدنی و جذاب است. بسیاری از دانشجویان که در حال تحصیل در قبرس هستند در طول تابستان از این سواحل برای تعطیلات خود استفاده می کنند. در جدول زیر برخی از این سواحل معرفی شده اند:

پارامترشرح
سواحل نیسیاین یکی از محبوب ترین سواحل قبرس است، اما این بدان معنی نیست که زیبا نیست. ساحل نیسی به راحتی قابل دسترسی است و از مهمانی ها و سرگرمی های شبانه، همیشه چیزهایی برای لذت بردن در ساحل نیسی پیدا خواهید کرد. ورزش های آبی، قایق ها، بارها و کافه های کوچک این مکان در هر زمان از سال باز هستند.
ساحل فیگتریقبرس به خاطر سواحلش مشهور است. برخی از بهترین سواحل در بخش شرقی کشور، نزدیک استراحتگاه های تعطیلات Ayia Napa و Protaras یافت می شوند. Ayia Napa به خصوص در میان کلوپرها و مهمانی های شبانه معروف است.
خلیج لارااین منطقه یک خلیج نعل اسبی است که مناظر بکر ساحلی و حیات وحشی را که نمی توانید در هیچ جای دیگر جهان مشاهده کنید، فراهم می کند. بزها و پرندگان وحشی بهشت خود را در خلیج لارا پیدا کرده اند، اما به طور منحصر به فرد، این محل پرورش لاک پشت های سبز است.
ساحل ماکرونیسوسفعالیت های های ساحلی در قبرس بسیار زیاد است، اما همه مناطق متفاوت هستند. سواحل ممکن است شلوغ، کثیف و حتی ناخوشایند باشد، اما این چیزی نیست که در ساحل Makronissos پیدا کنید. این منطقه از قبرس یک مکان ساحلی خانوادگی، تمیز و قابل دسترسی است. آبهای شفاف آن هنگام تماشای زندگی دریایی محلی شما و دوستان و خانواده تان را به لذت بردن از آن دعوت می کند.

سواحل قبرس از جاذبه های گردشگری قبرس

کوریون و سالامیس باستانی قبرس

در قبرس کمبود مکان های باستانی وجود ندارد اما کوریون انتخاب اصلی این دسته است. این مکان جادویی است که در یک صخره ساحلی با چشم اندازهای مختلف از حومه و مدیترانه واقع شده است. کل سایت وسیع است، اما مشهورترین مکانهایی که می توانید از آنجا بازدید کنید تئاتر و خانه Eustolios هستند که مجموعه ای از موزاییک های زیبا را در خود جای داده است. منطقه بزرگ کلیسای بیزانس نیز با ستونهای فرو ریخته از دیگر جذابیت های این منطقه است.

سالامیس باستان محوطه باستانی عظیم، محل ویرانه های سنگ مرمر زیادی است و در آنجا با کویریون باستان به عنوان برترین مکان تاریخی در این جزیره رتبه بندی شده است. سرگردانی در مسیرهای خاکی سالامیس در میان مجموعه ای از ویرانه های ناشی از اختلاط دوره های زمانی مختلف، درسی است در تاریخ گسترده قبرس. دو ویرانه قابل توجه از کلیساهای بیزانس در میان مزارع رازیانه وحشی و علف های هرز وجود دارد و یک منطقه مخزن بسیار عظیم توانایی مهندسی و مدیریت آنچه که باید یک شهر بزرگ باستانی باشد را به نمایش می گذارد. سالامیس باستانی در قبرس شمالی است، اما یک سفر آسان یک روزه از نیکوزیا است. برای سفر به قبرس می توانید مقاله ویزای مسافرتی قبرس را که توسط مجموعه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده مطالعه کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *