مهاجرت سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در کشور یونان

ثبت شرکت در کشور یونان

ثبت شرکت در کشور یونان از جمله طرق پرمتقاضی مهاجرت به این کشور است زیرا کشور یونان پیشرفت چشم گیری در زمینه اقتصاد و ثبت شرکت های تجاری به خود اختصاص داده است. به طوری که در حال حاضر از جمله کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود. دارای تمدنی با قدمت طولانی است. به همین جهت یونان به مهد تمدن غرب شهره است. برای آشنایی و آگاهی از شرایط مهاجرت به یونان، مقاله ذیل را که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نوشته شده است، دنبال کنید.

درباره کشور یونان

زبان اصلی و رسمی در این کشور، یونانی است. اکثر مردم این کشور به 2 زبان یونانی و انگلیسی مسلط می باشند. بیش از 80% ساکنین این کشور پیرو مذهب مسیحی ارتدوکسی می باشند. به دین و مذهب و همچنین فرهنگ یونانی خود بسیار پایبند هستند. سنت های قدیمی یونانی را به خوبی حفظ می کنند. در کشور یونان شرایط اقتصادی بسیار مطلوبی وجود دارد. رشد تولید ناخالص داخلی این کشور از رشد تولید ناخالص داخلی سایر کشورهای حوزه اتحادی اروپا بسیار بیشتر می باشد. از مهم ترین صنایع این کشور می توان به صنعت توریسم اشاره کرد.

بررسی سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان

افرادی که قصد سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان را دارند باید به یاد داشته باشند. این امر بیش از یک ماه به طول می انجامد. متقاضیان و سرمایه گذاران قبل از انجام سرمایه گذاری، باید روادید کشور یونان را به دست بیاورند. برای سکونت در کشور یونان نیز محل خاصی در نظر داشته باشند. برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان متقاضیان باید گواهی اقامت این کشور را کسب کنند. اما لازم به ذکر است که برای انجام فعالیت تجاری سرمایه گذاران نیازی به مجوز کاری نخواهند داشت. سرمایه گذاری و ثبت شرکت در یونان بدون مجوز نیز امکان پذیر می باشد.

مزایای ثبت شرکت در کشور یونان

مهاجرت به یونان از طریق ثبت شرکت مزیت هایی را برای شخص سرمایه گذار به دنبال دارد که به قرار زیر هستند:

  • مالکیت 100% شرکت و بدون نیاز به شریک محلی
  • تردد در کلیه کشورهای اروپایی به قصد تجارت، سفر یا اقامت
  • مجاز به درخواست اقامت دائم در یونان پس از گذشت 3 سال از تاریخ ثبت و فعالیت مستمر شرکت
  • مجاز به درخواست پاسپورت و تابعیت یونانی پس از گذشت 5 سال پس از اقامت
  • سهولت در اخذ ویزا جهت سفر به کلیه کشورهای جهان
  • امکان افتتاح حساب بانکی برای شخص حقیقی (متقاضی) یا شخص حقوقی (شرکت)
  • امکان بهره مندی از برندهای اروپایی
  • روابط تجاری و گمرکی در اتحادیه اروپا به صورت آزادانه و بدون هیچ گونه محدودیت
  • ایجاد شرکت اروپایی و معتبر و مشهور در حوزه شنگن
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه جهت ثبت شرکت در یونان
  • مشترک بودن محل اقامت شخص و محل شرکت
  • پرداخت مالیات نسبتا کمتر در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مانند ایتالیا، آلمان و انگلیس به مبلغ 26%
  • دارا بودن یونان از موقعیت جغرافیایی بسیار عالی برای ایجاد روابط تجاری با سایر کشورها
  • جذب نیروهای کارآمد و متخصص با زبان های مختلف

دلایل رشد ثبت شرکت در یونان

موقعیت جغرافیایی این کشور دسترسی به خاورمیانه و جنوب شرق اروپا را آسان می کند. این بدان معناست که سرمایه گذاران می توانند با محصولات و خدمات خود از یونان به راحتی به این بازارهای بزرگ دسترسی داشته باشند. مزایای تجاری زیادی برای تجارت در یونان وجود دارد. علاوه بر این، سطوح پایین بوروکراسی در تشکیل شرکت نیز سرمایه گذاران را تشویق می کند. موارد مختلفی وجود دارد که باید قبل از ادغام شرکت خود در یک مکان خاص مانند ساختار کسب و کار موجود، پویایی بازار، الزامات واجد شرایط بودن، دامنه کسب و کار، الزامات انطباق و غیره در نظر گرفته شود. هنگامی که همه این جنبه ها در نظر گرفته شد، می توانید با ادغام پیش بروید.

هزینه نیروی کار در یونان پایین است. بنابراین، کسب و کارها تمایل دارند با ایجاد یک شرکت در یونان، تعداد انگشت شماری را پس انداز کنند. ثبت شرکت در یونان به دلیل فرصت های تجاری کارآمد مالیاتی برای سرمایه گذاران خارجی سودمند بوده است. تسهیلات مالیاتی در کشور برای تمامی نمایندگان کسب و کار در نظر گرفته شد که منجر به توسعه بنگاه ها و شرکت ها در زمینه های مختلف شده است. یونان زیرساخت ‌های لجستیکی و ارتباطی با کیفیت بالا ارائه می ‌دهد، علاوه بر این، جاده‌ ها، بنادر و زیرساخت ‌های قطار در یونان اکنون در حال ارتقا هستند. محیط کسب و کار در یونان با توجه به شهرت این کشور به بوروکراسی کاملا لیبرال است. سیستم های آنلاین جدید به شدت مشکلات بوروکراتیک را کاهش داده اند.

در جدول زیر شاهد در نرخ رشد اقتصادی در یونان می باشید:

نرخ رشد اقتصادیسال
15%2021
20%2022
23%2023

دلایل رشد ثبت شرکت در یونان

مراحل ثبت شرکت در کشور یونان

مهاجرت به یونان از طریق ثبت شرکت ن دارای فرآیندی است که بایستی گام به گام توسط فرد متقاضی انجام گردد. این مراحل به شرح ذیل هستند:

  • اخذ وکیل در کشور یونان جهت تشکیل پرونده ثبت شرکت
  • هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی
  • ارائه بیزینس پلان برای مشخص شدن اهداف شرکت و در نهایت اخذ اجازه فعالیت تجاری شرکت
  • اخذ ویزای نوع D جهت ثبت شرکت و فعالیت های تجاری (الزام به وقت سفارت)
  • جهت دریافت ویزای همراه یک ساله برای خانواده بایستی وقت سفارت گرفته شود.
  • ارائه گزارش عملکرد یک ساله شرکت جهت تمدید اقامت در یونان

تاسیس شرکت در یونان

برای تاسیس کمپانی در این کشور، متقاضیان باید در نخستین گام پرونده کاری خود را ایجاد کنند و با ارائه بیزنس پلن، برای انجام فعالیت تجاری و تاسیس کمپانی از وزارت بازرگانی، وزارت امور خارجه و دولت کشور یونان تاییدیه کسب کنند. سپس در دومین گام، متقاضی باید برای دریافت روادید کشور یونان برای خود و خانواده خود به کنسولگری مربوطه مراجعه کند. با انجام مصاحبه و ارائه مدارک لازم، روادید کشور یونان را برای تاسیس کمپانی در این کشور کسب کنند.

متقاضیان و خانواده متقاضیان بعد از ورود به کشور یونان، به مدت یک سال مجوز اقامت خواهند داشت. پس از گذشت یک سال، می توانند مجوز اقامت خود را تمدید کنند. بعد از سپری کردن دوره یک ساله بعد از تمدید اقامت، متقاضی و خانواده وی می توانند اقامت دائمی و همیشگی کشور یونان را کسب کنند و در این کشور زندگی کنند.

انواع شرکت های ثبتی در یونان

یک سرمایه گذار برای ثبت شرکت در کشور یونان می تواند انواع مختلفی از شرکت ها را انتخاب کند. در ذیل نام برخی از شرکت های ثبتی آمده است که می توان یکی از آنها را انتخاب و تاسیس نمود. در صورت بروز ابهام می توانید از کمک و راهنمایی های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوید.

شرکت سهامی با مسئولیت محدود (A.E) در یونان

شرکت های سهامی با مسئولیت محدود از جمله شرکت هایی است که مورد تقاضای بسیاری از سرمایه گذاران است. در ذیل به بیان ویژگی های این شرکت می پردازیم:

  • حداقل یک سهامدار حقیقی یا حقوقی برای ثبت این شرکت وجود خواهد داشت.
  • سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی با مسئولیت محدود به میزان 60000€ (یورو) خواهد بود.
  • مسئولیت سهامداران متناسب با میزان سرمایه گذاری آنها در شرکت است. در واقع هر گاه ضرر و زیانی متوجه شرکت ثبتی گردد، بایستی از دیون شرکت پرداخت گردد و شامل اموال و دارایی های شخصی فرد سهامدار نمی گردد.

شرکت با مسئولیت محدود (E.P.E) در یونان

شرکت با مسئولیت محدود (E.P.E) در یونان

نوعی از شرکت های ثبتی، شرکت با مسئولیت محدود می باشد که سرمایه گذار مجاز به تاسیس آن است. از ویژگی های این نوع شرکت می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • ممکن است تنها یک نفر موسس این نوع شرکت باشد. در این صورت باید در نام شرکت به صورت شرکت با مسئولیت محدود یک شخص قید گردد.
  • دارای حداقل یک نفر سهامدار بوده که حقیقی و یا حقوقی بودن وی نیز امکان پذیر می باشد.
  • میزان سرمایه اولیه لازم برای ثبت این شرکت مبلغی معادل 4500€ (یورو) را شامل می گردد.
  • مسئولیت شخصی شرکا در این نوع شرکت به حساب نمی آید. در واقع در صورت بروز هر گونه ضرر و زیان در شرکت، باید از سرمایه شرکت پرداخت گردد. در واقع مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سهم هر یک از آنها محدود است.
  • سرمایه شرکا و سرمایه شرکت از یکدیگر جدا هستند.

ثبت شرکت و شعبه در یونان

شعبه یک شرکت خارجی ممکن است از طریق ثبت نام در دفتر ثبت عمومی تجارت در یونان تأسیس شود. برای انجام این کار، اسناد مشخصی باید در سازمان ثبت تجارت عمومی از جمله اساسنامه شرکت خارجی، ثبت گواهی حسن نیت شرکت خارجی صادر شده توسط مرجع نظارت صالح خارجی، مصوبه ای از نهاد شایسته شرکت شرکتی که تأسیس شعبه در یونان را تأیید می کند و یک وکالت نامه را به عنوان نماینده حقوقی شعبه در یونان و اشخاص مجاز برای دریافت مکاتبات در یونان (در صورتی که یک نماینده قانونی در یونان اقامت نداشته باشد) تعیین می کند. پس از ثبت در دفترچه ثبت عمومی تجارت و انتشار در وب سایت ثبت نام تجاری عمومی، در صورت لزوم، شعبه باید در مراجع ذیصلاح مالیاتی ثبت شود (ثبت مالیات توسط اداره کل تجارت انجام نمی شود بلکه بطور جداگانه در دفتر امور مالیاتی صالح انجام می شود.)

اقامت دائم یونان

سرمایه گذاران پس از ثبت شرکت در کشور یونان به دنبال اخذ اقامت دائم در یونان هستند. بنابراین برای به حقیقت پیوستن این امر، در صورت رضایت بخش بودن عملکرد تجاری شرکت، فرد متقاضی می تواند پس از گذشت 3 سال اقامت دائم برای خود و خانواده را دریافت کند. مهاجرت به یونان از طریق روش های مختلفی به اقامت دائم این کشور خواهد رسید.

این روش ها عبارتند از:

هزینه اقامت یونان را می توانید در لینک مذکور در سایت مطالعه کنید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کشور یونان

پس از این فرد سرمایه گذار و متقاضی ثبت شرکت در کشور یونان موفق به گرفتن وقت سفارت یونان گردید، بایستی با در دست داشتن مدارک ذیل در وقت مقرر به سفارت مراجعه نماید:

  • انتخاب نام شرکت متناسب با اقتصاد یونان
  • تکمیل و ارائه فرم درخواست ثبت شرکت
  • ارائه کپی پاسپورت سهامداران و مدیرعامل شرکت
  • ارائه طرح توجیهی و تجاری یا بیزینس پلان
  • سند مالکیت و پرینت گردش حساب بانکی
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • وکالتنامه امضا شده از سوی موکل (متقاضی)

چالش های اساسی ثبت شرکت در یونان

ثبت شرکت در یونان در کنار مزایای بی شماری که برای سرمایه گذاران بین المللی به همراه دارد، دارای چالش هایی نیز در این حوزه می باشد. از مهمترین چالش های ثبت شرکت در یونان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چالش های ثبت شرکت در یونانتوضیحات
بوروکراسیافرادی که به دنبال ثبت شرکت در یونان هستند، همواره با بوروکراسی های پیچیده ای در بخش های اداری این کشور جهت ثبت شرکت مواجه خواهند شد.
مالیات بر ارزش افزودهیکی از اصلی ترین چالش های ثبت شرکت در یونان تفاوت در مالیات بر ارزش افزوده در این کشور بسته به منطقه های مختلف است.
برخورد مقاماتبرخورد غیر قابل پیش بینی مقامات دولتی و محلی با مشاغل، یونان را به دشوارترین کشور جهان برای تاسیس شرکت تبدیل کرده است.
منابع انسانیشرکت های یونان برای استخدام افراد مستعد در شرکت ها و بخش های مختلف اقتصادی این کشور همواره با مشکلات پیچیده ای مواجه هستند.
تغییرات مکرر قوانینقوانین موجود در یونان می تواند پیچیده باشد، زیرا اصلاحات جدید در این کشور به طور مداوم ارائه می شود. علاوه بر این گاهی اوقات صورت حساب ها با یکدیگر تضاد دارند بنابراین شرکت ها در یونان نمی دانند کدام یک را باید رعایت کنند.

هزینه تاسیس کمپانی در یونان

ثبت شرکت در کشور یونان مستلزم پرداخت هزینه هایی است که در مراحل مختلف وجود دارد. این هزینه ها شامل:

  • دفتر اسناد رسمی و وکیل
  • صدور اساسنامه و آگهی تاسیس شرکت که معادل مبلغ 7000€ (یورو)
  • ثبت شرکت برای اتاق بازرگانی که مبلغ 1000€ (یورو)
  • مالیات بر سرمایه شرکت که شامل 1% کل سرمایه
  • پرداختی به صندوق تامین اجتماعی بابت ثبت شرکت

اکنون با توجه به اینکه علم و آگاهی لازمه را در خصوص ثبت شرکت در کشور یونان به دست آوردید، با رعایت کلیه مسائل حقوقی می توانید بهترین تصمیم برای سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی از جمله یونان را بگیرید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نیز به شما عزیزان تضمین می دهد که انجام کلیه مراحل حقوقی شما را برای ثبت شرکت در یونان را بر عهده گرفته و راه موفقیت شما برای مهاجرت را هموار سازد. با تماس تلفنی به صورت رایگان و یا مراجعه به دفتر موسسه می توانید از مشاوره های حرفه ای بهره بگیرید.

سوالات متداول در باب ثبت شرکت در یونان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب ثبت شرکت در یونان می باشیم:

  • هزینه تاسیس کمپانی در یونان چقدر است؟ صدور اساسنامه و آگهی تاسیس شرکت که معادل مبلغ 7000€ (یورو)، ثبت شرکت برای اتاق بازرگانی که مبلغ 1000€ (یورو) و مالیات بر سرمایه شرکت که شامل 1% کل سرمایه
  • مراحل ثبت شرکت در کشور یونان چیست؟ اخذ وکیل در کشور یونان جهت تشکیل پرونده ثبت شرکت، هماهنگی های لازم با وزارت امور خارجه و وزارت بازرگانی، ارائه بیزینس پلان برای مشخص شدن اهداف شرکت و در نهایت اخذ اجازه فعالیت تجاری شرکت، اخذ ویزای نوع D جهت ثبت شرکت و فعالیت های تجاری (الزام به وقت سفارت)، جهت دریافت ویزای همراه یک ساله برای خانواده بایستی وقت سفارت گرفته شود.، ارائه گزارش عملکرد یک ساله شرکت جهت تمدید اقامت در یونان
5/5 - (5 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ثبت شرکت در کشور یونان

  1. حسینی گفت:

    سلام ممنونم که کامل در مورد ثبت شرکت در یونان صحبت کرده بودید اگر امکان داره بگید که با ثبت شرکت در یونان میشه برای خانواده و یا کارمند ها هم ویزا یا اقامت گرفت؟ برای اقامت شما سرمایه گذاری از طریق املاک در یونان رو پیشنهاد می کنید با ثبت شرکت رو؟

    1. صادقی گفت:

      سلام بله امکان اخذ اقامت خانوادگی با مهاجرت به یونان با ثبت شرکت برای شما وجود دارد. در خصوص مشاوره سرمایه گذاری در یونان با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *