مهاجرت به کشور اوکراین

فرند خواندگی در اوکراین

تولد در اوکراین

تابعیت از طریق تولد در اوکراین شرایط خاصی دارد. افرادی که قصد دارند از طریق تولد اقامت و پاسپورت اوکراین را کسب کنند باید با مراحل این امور بطور قانونی آشنا باشند. در کشور اوکراین متقاضیان می توانند از روش های مختلفی تابعیت و اقامت این کشور را کسب کنند. البته قبل از شروع پروسه یا روند مهاجرت به کشورهای خارجی، توصیه می شود از شرایط مهاجرت و کسب اقامت در کشور مورد نظر اطلاعات کافی کسب کنید. علاوه بر این، داشتن توان مالی برای مهاجرت به کشورهای خارجی امری ضروری به شمار می رود. هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط کسب اقامت و تابعیت کشور اوکراین از طریق تولد می توانید با کارشناسان و متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تا انتهای این نوشتار همراه باشید.

شرایط اخذ تابعیت اوکراین

برای کسب تابعیت در کشور اوکراین و یا هر کشور خارجی، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که قانون خون و قانون خاک 2 قانون اصلی برای کسب تابعیت می باشند. در کشور اوکراین، متقاضیان می توانند با در نظر داشته شرایط خود، از طریق قانون خاک تابعیت این کشور را کسب کنند. لازم به ذکر است که متقاضیانی که قصد دارند از طریق تولد در اوکراین تابعیت یا اقامت دائم این کشور را کسب کنند. هزینه کسب تابعیت از طریق تولد در اوکراین حدودا 350$ (دلار) است. در بخش های بعدی با قوانین کسب تابعیت کشور اوکراین از طریق تولد، شرایط آن و سایر موارد مربوطه به صورت کامل آشنا خواهید شد.

قانون کسب ملیت از طریق تولد در اوکراین

مهاجران خارجی که فرزندی متولد در اوکراین دارند، اغلب از این روش برای گرفتن تابعیت اوکراین برای کودک خود و همچنین خود نیز استفاده می کنند. ساده ترین راه های گرفتن تابعیت با تولد در اوکراین به صورت زیر است:

  • شخصی که توسط مهاجران خارجی در کشور اوکراین متولد شده است و به طور مداوم در اوکراین ساکن بوده حق دارد تابعیت اوکراین را بدست آورد.
  • قانون شهروندی اوکراین می گوید هرگاه والدین شخصی تبعه اوكراین باشند. در لحظه تولد والدین شخص تبعه اوکراین بوده باشند. این شخص حق شهروندی اوکراین را دارد.
  • افرادی که والدین آنها بدون تابعیت هستند. با اقامت مشروع در اوکراین، حق شهروندی اوکراین را دارند.
  • کودکان متولد شده در اوکراین از پناهندگان، که اجازه اقامت دائم اوکراین را داشتند. شهروندان اوکراینی به شمار می روند.
  • فرزند متولد شده در اوکراین از یک شخص بدون تابعیت یا یک مهاجر خارجی که مجوز را برای اقامت در اوکراین داشته است. یک شهروند اوکراینی به شمار می رود.

اخذ تابعیت اوکراین از طریق فرزند خواندگی

بر اساس ماده 11 قانون تابعیت در کشور اوکراین، که تابعیت به عنوان فرزند خواندگی را دریافت می کنند به شرح ذیل می باشد:

  • چنانچه یک شهروند اوکراینی و یا یک زوج که یکی از آنها شهروند اکراین باشد. دیگری بدون تابعیت ، کودکی را که فاقد تابعیت است. همچنین به عنوان یک شخص خارجی محسوب می شود، را به عنوان فرزندخوانده بپذیرند. از زمان تصویب سند فرزندخواندگی، تبعه اکراین محسوب میشود.( صرف نظر از این که کودک مقیم دائمی اکراین و یا کشور خارج باشد)
  • کودکی که بدون تابعیت باشد و یا خارجی محسوب شود. اگر توسط زن و شوهری که، یکی از زوجین، تبعه اکراین و دیگری خارجی باشد به عنوان فرزند خوانده بپذیرند، از تاریخ تصویب سند، کودک به عنوان تبعه اوکراینی محسوب می شود.

شرایط کسب تابعیت و تولد در اوکراین

به طور کلی شخصی که یکی از شرایط مورد نیاز در بخش قبلی را برآورده می کند، از لحظه تولد به طور قانونی شهروند اوکراینی به شمار می رود. با این حال، بر خلاف شرایطی که والدین یک کودک 100% اتباع اوکراینی هستند. قانون تابعیت اوکراین می گوید. تابعیت از طریق روش درخواست و تایید به کودک داده می شود که معمولا 4 تا 6 ماه طول می کشد. (در برخی موارد این امر و روند می تواند طی 2 تا 3 ماه به پایان برسد.)

پس از تأیید تابعیت، یک کودک ممکن است یک گذرنامه بدست آورد. به او اجازه می دهد تا از اوکراین خارج شود و بعد بدون ویزا به اوکراین بازگردد. یک مزیت اساسی در گرفتن تابعیت اوکراین برای یک کودک این است که والدین کودک با داشتن اجازه اقامت دائم می توانند اجازه ورود یا ترک اوکراین، کار و تحصیل در این کشور بدون محدودیت را داشته باشند. داشتن مجوز اقامت دائم مهمترین اقدام برای تبدیل شدن به شهروند اوکین اراین برای والدین یک کودک است. جهت اطلاع از شرایط زندگی در این کشور پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله هزینه زندگی در اوکراین است.

نحوه کسب تابعیت از طریق تولد در اوکراین

نحوه کسب تابعیت از طریق تولد در اوکراین

اولین قدم دریافت گواهینامه ای که تابعیت اوکراینی را برای یک کودک تأیید می کند. ارائه درخواست و تهیه مدارک و اسناد قانونی کودک (والدین، ​​سرپرست یا متولی) است. پذیرش اسناد توسط ارگانهای خدمات مهاجرت در محل اقامت نمایندگان قانونی انجام می شود. مرحله دوم تصویب یک تصمیم مثبت مدیر ارشد GMR و ارائه مدارک زیر (ترجمه شده به زبان اوکراینی) است:

  • مشخصات کامل والدین و فرزند
  • اسناد تابعیت والدین
  • تاریخ تولد و محل تولد
  • اساس کسب شهروندی
  • جنسیت کودک

همچنین لازم به ذکر است که اسنادی که تابعیت اوکراین را تأیید می کنند عبارتند از:

  • گذرنامه شهروند اوکراین
  • گواهی تعلق به تابعیت اوکراین
  • گذرنامه شهروند اوکراین برای سفر به خارج از کشور
  • گواهی موقت شهروند اوکراین
  • سند سفر کودک
  • گذرنامه دیپلماتیک
  • گذرنامه خدمات
  • گواهینامه ملوان
  • گواهی عضو خدمه
  • گواهی شخص برای بازگشت به اوکراین

از دست دادن تابعیت در کشور اوکراین

از سال 2005 تا اواسط سال 2017 میلادی 87376 نفر تابعیت اوکراینی خود را از دست دادند. 67305 نفر از آنها داوطلبانه اقدام به ترک تابعیت اوکراین خود کرده اند. 19738 نفر از آنها را به دلیل توافق های بین المللی تابعیت خود از دست دادند. 333 نفر به طور غیرقانونی از تابعیت خود محروم شدند. طبق قانون تابعیت اوکراین، شهروندان اوکراینی به طور داوطلبانه می توانند تابعیت اوکراینی خود را که از طریق کسب اقامت دائم در یک کشور خارجی و کسب تابعیت در یک کشور خارجی از دست بدهند. تابعیت فقط در حضور یک مقام کنسولی اوکراین در یک مرکز دیپلماتیک اوکراین قابل استرداد است. برای انجام این کار متقاضیان حتما باید ثابت و تایید کنند که تابعیت یک کشور خارجی را کسب کرده اند.

از دست دادن خودکار تابعیت اوکراین در شرایطی اتفاق می افتد که یک شهروند بزرگسال اوکراینی داوطلبانه تابعیت خارجی را بدست آورد. وارد خدمت نظامی یا دولتی یک قدرت خارجی شود. علاوه بر روش تولد در کشور اوکراین، اخذ تابعیت و اقامت در اوکراین از روش های مختلفی امکان پذیر می باشد. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایر مقالات تهیه شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت علاوه بر روش های کسب تابعیت و اقامت اوکراین، از شرایط و هزینه های مهاجرت به اوکراین و سایر موارد مرتبط اطلاعات کافی کسب کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *