مهاجرت تحصیلی بلغارستان

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

هر ساله هزاران نفر تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان را انتخاب می کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه به بررسی می پردازد. موسسه ما در مورد تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلغارستان، تخصص آنها، شرایط ورود و شهریه در اختیار شما قرار خواهند داد. همچنین، کارشناسان ما به شما کمک خواهند کرد تا درک کنید که زندگی در بلغارستان از نظر هزینه های زندگی، فرهنگ و جمعیت چگونه است. برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان با کیفیت و سطح بسیار بالایی به دانشجویان و داوطلبان بین المللی ارائه می شوند. به همین دلیل، تعداد دانشجویان خارجی در دانشگاه های این کشور به طور مداوم رو به افزایش بوده است.

درباره بلغارستان

بلغارستان که در شرق شبه جزیره بالکان قرار دارد با ترکیه، صربستان، یونان و رومانی همسایه است. این کشور همچنین دریای سیاه را با همسایگانی مانند ترکیه، روسیه، رومانی و اوکراین به اشتراک می گذارد. بلغارستان همه چیز را از پیشینه فرهنگی غنی، مناظر زیبا گرفته تا شهرهای مدرن و مقاصد معاصر دارد. بلغارستان نزدیک ترین کشور اروپا به ترکیه است و به عنوان راه متقاطع اروپا و آسیا به حساب می آید. پایتخت بلغارستان صوفیه است که در غرب واقع شده است و تقریباً 7000 سال پیش تأسیس شده است. صوفیه یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا محسوب می شود. بلغارستان نیز به 28 استان تقسیم شده است. بلغارستان علاوه بر داشتن پوشش کوهستانی بسیار وسیع در شرق جغرافیای خود، دارای دریای سیاه نیز می باشد که نقش بسیار مؤثری در توسعه کشور داشته است. سواحل بلغارستان یک منطقه نیمه گرمسیری بسیار مرطوب با سواحل طلایی بکر فراوان است.

بلغارستان در طول قرن ها برای تجارت و تجارت به دریای سیاه وابسته بوده است. به همان اندازه کشور از آن برای مقاصد گردشگری سرمایه گذاری کرده است. بلغاری ها ممکن است Slacciv باشند اما مطمئناً کارها را به روش خود انجام می دهند. این کشور همچنین دارای جمعیتی در حدود 7 میلیون نفر است که اکثر آنها از نظر قومیتی بلغاری هستند، نزدیک به 86%، 9% از آنها ترک، 5% از آنها با تبار رومی یا رومی و بقیه از ملیت های دیگر هستند. بلغارستان در چند وقت اخیر به عضویت شورای اروپا، ناتو و اتحادیه اروپا درآمد. آنها همچنین سه بار متوالی در شورای امنیت سازمان ملل حضور داشتند. چشم اندازهای بلغارستان اکنون نسبت به گذشته مطلوب به نظر می رسد. این کشور مشتاق است هر چه زودتر به عضویت منطقه یورو و منطقه شنگن درآید.

در قسمت زیر شاهد اطلاعاتی در مورد بلغارستان هستید:

اطلاعاتی در مورد بلغارستان

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

بلغارستان دانشگاه های زیادی دارد بنابراین دانشجویان و داوطلبان بین المللی که به فکر تحصیل کارشناسی ارشد در این کشور هستند می توانند در برنامه های تحصیلی مختلفی شرکت کنند. بسته به برنامه تحصیلی که دانشجویان می خواهند در آن شرکت کنند. همچنین شهر و دانشگاهی که انتخاب می کنند.هزینه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلغارستان نیز متفاوت خواهد بود.

برخی از محبوب ترین و مشهورترین برنامه های تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های بلغارستان عبارتند از:

  • پزشکی
  • دندانپزشکی
  • داروسازی
  • دامپزشکی
  • مهندسی

البته بسیاری از برنامه های تحصیلی دیگر وجود دارد که دانشجویان بین المللی را به بلغارستان جذب می کنند، مانند اقتصاد یا علوم کامپیوتر. اگر می خواهید برای یک برنامه تحصیلی در بلغارستان اقدام کنید، حتما باید با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید تا از شرایط پذیرش آن مطلع شوید. در این خصوص نیز می توانید با مشاوره سفیران سروش سعادت در باب تحصیل در بلغارستان مشورت نمائید.

کیفیت تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

کیفیت تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان

اگر تحصیل در بلغارستان را انتخاب کنید، از تحصیلات با کیفیت بالا همراه با جو بین المللی و دانشگاه هایی که انواع مختلفی از تخصص (مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، مهندسی و غیره) را ارائه می دهند، لذت خواهید برد. واقع در قلب اروپا و عضو اتحادیه اروپا، بلغارستان در صورت تمایل به پیشرفت در زمینه مورد نظر خود، فرصت های آموزشی خوبی را ارائه می دهد. اساتید دانشگاه های این کشور در زمینه مختلف حرفه ای هستند و در خارج از کشور کار کرده اند. به علاوه، برخی از دانشگاه ها دارای ساختمان های کاملا جدید هستند که در طول تحصیل دانشجویان دوره کارآموزی ارائه می دهند. با چندین دانشگاه مشارکت دارند. در میان بهترین دانشگاه های اروپا قرار می گیرند.

تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان می تواند طیف گسترده ای از دانشگاه ها را برای انتخاب و همچنین به شما در درخواست و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر شما کمک کند. تنها کاری که باید انجام دهید. این است که درباره دانشگاه های این کشور اطلاعات کافی داشته باشید. برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته مورد علاقه خود با دانشگاه مورد نظر تماس بگیرید. هموطنان عزیز همچنین می توانید برای کسب اطلاعات درباره دانشگاه های کشور بلغارستان با کارشناسان ما تماس بگیرید. همکاران ما به شما خواهند گفت که بسته به سوابق تحصیلی، علایق و رویاهای شغلی، چه دانشگاه ها و چه تخصص هایی برای شما مناسب هستند.

برخی از بهترین دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلغارستان برای تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان عبارتند از:

نام دانشگاهسال تاسیس
دانشگاه صوفیه1888
دانشگاه پزشکی صوفیه قدیمی1917
دانشگاه آمریکایی بلغارستان1991
دانشگاه جدید بلغارستان (NBU)1991

پذیرش و شرایط ورود در دانشگاه های بلغارستان

به طور کلی، تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه های کشور بلغارستان معمولا 2 سال به طول می انجامد. قبل از درخواست پذیرش، دانشجویان باید با شرایط و مدارک لازم برای پذیرش از بلغارستان آشنا باشند. هر دانشگاه در بلغارستان شرایط ورود متفاوتی دارد. در هر صورت، شما باید به زبان انگلیسی و بلغاری مسلط باشید. تا بتوانید در اکثر برنامه های تحصیلی شرکت کنید. اکثر دانشجویان باید مدرک زبان ارائه دهند تا توانایی های زبان خود را اثبات کنند. دانشجویانی که به فکر تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان هستند. حتما باید مدرک کارشناسی معتبر داشته باشند.

در صورت تمایل به تحصیل در بلغارستان، دانشجویان و داوطلبان گاهی مجبور به شرکت در آزمون پذیرش هستند. معمولا شرکت در آزمون ورودی در رشته علوم پزشکی (آزمون ورودی زیست شناسی و شیمی، گاهی اوقات فقط زیست شناسی) و همچنین هنر (به عنوان مثال آزمون نقاشی و ریاضیات برای افرادی که می خواهند معماری بخوانند) مورد نیاز است. بهترین چیز در مورد دانشگاه های بلغارستان این است که این دانشگاه ها اخیراً بین المللی شده اند. بنابراین شرایط ورود به دانشگاه های کشور بلغارستان برای دانشجویان بین المللی بسیار مناسب است.

در نمودار زیر به جمعیت دانشجویان بین المللی در دانشگاه های بلغارستان اشاره شده است:

جمعیت دانشجویان بین المللی در دانشگاه های بلغارستان

چرا تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان؟

دانشجویان و داوطلبانی که قصد دارند در یک کشور خارجی مشغول به تحصیل شوند . به دنبال یافتن بهترین گزینه هستند، بهتر است کشور بلغارستان را از یاد نبرند زیرا دلایل زیادی برای تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان و همچنین سایر مقاطع وجود دارد. به طور کلی، دلایل مختلفی وجود دارد که دانشجویان بین المللی تصمیم به مهاجرت به بلغارستان و تحصیل در دانشگاه های این کشور می گیرند. برخی از آنها شامل هزینه های کم زندگی، شهریه ارزان، شرایط ورود آسان تر و همچنین این واقعیت است که بلغارستان بخشی از اتحادیه اروپا است. بنابراین کلیه مدارک ارائه شده توسط دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور در تمام نقاط دنیا شناخته شده هستند.

هزینه تحصیل در بلغارستان

شهریه در بلغارستان بسیار کم باشد. افرادی که در دانشگاه های این کشور مشغول به تحصیل می شوند هزینه های بسیار کمی پرداخت می کنند. به طور کلی، هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی در بلغارستان در هر ترم حدود است. برای تحصیل در سایر رشته ها، شهریه ممکن است متفاوت باشد. اما به احتمال زیاد بیش از 7830BGN (لوا بلغارستان) در هر سال تحصیلی نخواهد بود. از آنجا که سال تحصیلی حدود 10 ماه است، این بدان معنی است که دانشجویان برای دانشگاه خود ماهیانه 391BGN الی 1500BGN (لوا بلغارستان) هزینه خواهند کرد. اما به خاطر داشته باشید که هزینه های تحصیل معمولاً در 2 قسط پرداخت می شود. بنابراین پرداخت ماهانه فوق الذکر هر ماه امکان پذیر نیست.

برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط ادامه تحصیل و مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش تحصیلی در بهترین کشورهای دنیا می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

سوالات متداول در باب تحصیل کارشناسی در بلغارستان

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب مقطع کارشناسی در بلغارستان می باشیم:

  • چرا تحصیل کارشناسی ارشد در بلغارستان؟ هزینه های کم زندگی، شهریه ارزان، شرایط ورود آسان تر و همچنین این واقعیت است که بلغارستان بخشی از اتحادیه اروپا است.
  • هزینه تحصیل در بلغارستان چقدر است؟ دانشجویان برای دانشگاه خود ماهیانه 391BGN الی 1500BGN (لوا بلغارستان) هزینه خواهند کرد. اما به خاطر داشته باشید که هزینه های تحصیل معمولاً در 2 قسط پرداخت می شود. بنابراین پرداخت ماهانه فوق الذکر هر ماه امکان پذیر نیست.
5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *