مهاجرت تحصیلی ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند

تحصیل پزشکی در ایسلند از جمله رشته های پرطرفداری است که سالانه دانشجویان خارجی زیادی اقدام به تحصیل در این کشور می نمایند. زبان رسمی این کشور ایسلندی است و تدریس در دانشگاه های این کشور نیز به زبان ایسلندی صورت می­ گیرد. البته در برخی از رشته ها تدریس به زبان انگلیسی نیز ارائه داده می­ شود. بطور کلی هزینه تحصیل به زبان ایسلندی در دانشگاه های دولتی این کشور به صورت رایگان است. اما دانشجویانی که به زبان انگلیسی تحصیل و در دانشگاه های خصوصی این کشور به تحصیل می پردازند، بایستی هزینه هایی را پرداخت نمایند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در زمینه های مختلف مهاجرتی تمامی علاقمندان به مهاجرت را یاری و راهنمایی می نماید.

دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در کشور ایسلند را دارند، بایستی حداکثر دارای 23 سال باشند. در آزمون ورودی پزشکی دانشگاه های این کشور نمره قبولی را کسب بنمایند. تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی معمولا به مدت 6 سال طول خواهد کشید. ایسلند دارای 7 دانشگاه می­ باشد که برخی از آنها به صورت خصوصی مشغول به فعالیت می باشند. دانشگاه ریکاویک ایسلند تنها دانشگاهی است که رشته های علوم پزشکی را در این کشور به دانشجویان ارائه می نماید.

شرایط تحصیل پزشکی در ایسلند

دانشکده های پزشکی ایسلند از چهار بخش علوم پزشکی، فیزیوتراپی، رادیولوژی و علوم زیست پزشکی تشکیل شده است. از آنجاییکه پذیرش در دانشکده های پزشکی ایسلند به صورت محدود است. تنها دانشجویانی که موفق به اخذ نمره قبولی در ازمون ورودی دانشکده پزشکی ایسلند شوند، می­ توانند به تحصیل در این رشته بپردازند. آزمون های ورودی دانشگاه های پزشکی ایسلند معمولا هر ساله در ماه ژوئن و در ایسلند برگزار می­ گردند. دانشگاه های علوم پزشکی ایسلند دارای یک مرکز تحقیقاتی نیز می­ باشد. ارتباط بسیار نزدیکی با بیمارستان های این کشور دارد. دانشجویانی که در مقطع کارشناسی بتوانند در تمامی آزمون ها نمره قبولی را کسب نمایند، می­ توانند برای ورود به دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه های پزشکی اقدام بنمایند.

برنامه های ارائه شده در مقطع کارشناسی این دانشکده ها مرتبط با مباحث علوم پزشکی، فیزیوتراپی و رادیولوژی می باشد. اما در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان می­ توانند در رشته های مختلفی به تحصیل بپردازند. تحصیل پزشکی در ایسلند در مقطع کارشناسی ارشد کمی دشوار است. زیرا این دوره شامل سخت ترین برنامه های آموزشی می­ باشد. دانشجویان با موفقیت در این دوره تحصیلی می­ توانند عنوان های دانشمند، معلم، رئیس، پزشک بالینی را کسب نمایند.

چگونگی پذیرش در دانشگاه پزشکی ایسلند

دانشجویانی که متقاضی تحصیل پزشکی در ایسلند هستند، ابتدا بایستی فرم پذیرش دانشگاه پزشکی این کشور را به صورت آنلاین تکمیل نموده و ارسال نمایند. پس از آن بایستی در آزمون ورودی این دانشگاه ثبت نام نمایند. دانشجویان می­ توانند تا قبل از 20 می ثبت نام در ازمون ورودی دانشگاه پزشکی ایسلند را تکمیل نمایند. دانشجویانی که موفق به اخذ نمره قبولی در آزمون شده اند، می توانند با اخذ ویزای تحصیلی ایسلند به این کشور سفر نمایند. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشکده پزشکی ایسلند را دارند، بایستی دارای مدرک کارشناسی کشور ایسلند و یا مدرکی معادل آن را به دانشگاه ارائه نمایند.

چگونگی پذیرش در دانشگاه پزشکی ایسلند

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش در دانشکده پزشکی ایسلند

متقاضیان تحصیل پزشکی در ایسلند باید مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش تحصیلی ایسلند که به قرار زیر می ­باشد. این مدارک عبارتند از:

  • تمامی مدارک دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات آنها
  • انگیزه نامه تحصیلی
  • گواهی عدم سوء سابقه کیفری
  • گواهی تمکن مالی
  • هزینه های تحصیل پزشکی در ایسلند

تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ایسلند به صورت رایگان است. دانشجویان تنها بایستی هزینه ای 75000ISK (کرونای ایسلند) جهت ثبت نام در دانشگاه های این کشور پرداخت نمایند. این هزینه قابل استرداد نیست. تنها جهت بررسی و ارزیابی مدارک دانشجویان اخذ می­ گردد. تحصیل در دانشگاه های ایسلند که به صورت خصوصی فعالیت می نمایند. همانند دیگر کشورها با پرداخت شهریه تحصیلی همراه است. هزینه تحصیل پزشکی در ایسلند در دانشگاه های خصوصی این کشور 4500ISK الی 8000ISK (کرونای ایسلند) است. بسته به مقطع و رشته تحصیلی ممکن است متغیر باشد. هزینه های زندگی در کشور ایسلند نیز در شهرهای مختلف این کشور متفاوت است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با سال ها تجربه در امر مهاجرت همواره مفتخر به راهنمایی و یاری رساندن به دانشجویان عزیز می­ باشند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *