مهاجرت تحصیلی اسپانیا

تحصیل روانشناسی در اسپانیا

تحصیل روانشناسی در اسپانیا

تحصیل روانشناسی در اسپانیا در سال 2024، در آموزشگاه های عالی در مقاطع مختلف صورت می گیرد. تحصیل در دانشگاه ها علاوه بر زبان اصلی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. البته برای کار در این حوزه با توجه به ارتباط با مردم اسپانیا، تسلط بر این زبان امری اجتناب ناپذیر می باشد. کسب دانش در زمینه رفتار و شناخت انسان می تواند منجر به بهبود شرایط بحرانی مانند افسردگی، آسیب های مغزی و دیگر موارد شود. در ادامه این نگارش تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به موضوع تحصیل روانشناسی در اسپانیا پرداخته اند. رشته روانشناسی با توجه به اهمیت آن در شناخت بیشتر انسان و رفتارهای انسان از دیرباز تاکنون از اهمیت خاصی برخوردار بوده و در بسیاری از مشاغل به دلیل حضور انسان و تاثیر رفتار انسان مورد استفاده قرار می گیرد:

  • تحصیل روانشناسی در این کشور به چه صورت می باشد؟
  • شرایط و مزایای تحصیل روانشناسی در این کشور چگونه خواهد بود؟

درباره تحصیل روانشناسی در اسپانیا

رشته روانشناسی مرتبا به جوانب رفتار انسان می پردازد و زمینه های متنوعی را که شامل رفتار و ذهن انسان است را در بر می گیرد. مدارک روانشناسی در اسپانیا به عنوان بخشی از کارشناسی علوم (BSc) و یا کارشناسی هنر (BA)نامیده می شود. توجه داشته باشید که رشته روانشناسی با رشته روانپزشکی تفاوت دارد و رشته روانشناسی به بررسی رفتارها، خصوصیات و واکنش های انسان می پردازد در حالی که رشته روانپزشکی به معالجه و پیشگیری بیماری های مربوط به اختلالات روانی می پردازد. رشته روانشناسی به طور کلی شناخت علوم رفتارهای انسانی، جرم شناسی و فلسفه را در بر می گیرد و در مقاطع بالاتر به شاخه های تخصصی تر می پردازد. تحصیل روانشناسی در این کشور در شاخه های تخصصی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا صورت می گیرد. همچنین در مباحث پایه، روانشناسی در مقطع کارشناسی در این کشور انجام می گیرد.

مدارک روانشناسی ارائه شده توسط دانشگاه ها و دانشکده های اسپانیا با در نظر گرفتن سطح کیفی آموزش این کشور و مشارکت آن تحت فرایند بولونیا از اعتبار خوبی برخوردار است. فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در اسپانیا با داشتن مدرک تحصیلی عالی به عنوان مشاور، روان درمان، روانشناس سازمانی، آموزش ویژه و موارد دیگر در بازار کار مشغول به کار می شوند. علاوه بر این افرادی که تحصیل روانشناسی در اسپانیا را انتخاب می کنند می توانند در طول تحصیل زبان اسپانیایی را که یکی از نیازهای بازار کار روانشناسی در اسپانیاست را فرا بگیرند و به راحتی وارد بازار کار در این کشور شوند. رشته روانشناسی در اسپانیا به شاخه های متفاوتی از جمله روانشناسی بالینی، روانشناسی مغز و اعصاب، روانشناسی جرم شناسی، روانشناسی آموزشی و غیره تقسیم می گردد.

شرایط تحصیل روانشناسی در اسپانیا

تحصیل در اسپانیا به خصوص تحصیل روانشناسی در این کشور بدون ارائه مدرک زبان امکان پذیر است اما یادگیری زبان اسپانیایی با توجه به لازمه آن برای ارتباط و تحقیق و همچنین کار پس از فارغ التحصیلی در این کشور بسیار اهمیت دارد. برای تحصیل روانشناسی در اسپانیا به زبان انگلیسی ارائه مدرک زبان ایلتس یا تافل ملزم می باشید. رشته روانشناسی در این کشور شاخه های مختلفی از جمله روانشناسی کودکان استثنایی، روان سنجی، روانشناسی بالینی و بسیاری از شاخه های دیگر را شامل می شود. تحصیل روانشناسی در مقطع کارشناسی 4 سال، در مقطع کارشناسی ارشد 2 سال و در مقطع دکترا 3 سال به طول می انجامد. البته در برخی از دانشگاه های خصوصی و همچنین پاره وقت بودن تحصیل، می تواند زمان آن متفاوت باشد.

تحصیل روانشناسی در دانشگاه های اسپانیا

رشته روانشناسی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های این کشور دوره های تحصیلی آن برای دانشجویان داخلی و خارجی ارائه می شود. دانشگاه های این کشور در اروپا از رده خوبی برخوردار هستند و با توجه به آب و هوای این کشور و جغرافیای آن و شرایط مطلوب آن برای زندگی از استقبال همراه است. در لیست زیر برخی از دانشگاه های اسپانیا که در آن رشته روانشناسی نیز ارائه می گردد نام برده شدند.

نام دانشگاهتاریخچهمقطع و رشتهشرح
University of Barcelonaتاسیس در سال 1450 در شهر بارسلوناروانشناسی در درجه اول معمولا به زبان اسپانیاییقدیمی ترین دانشگاه اسپانیا
Pompeu Fabra Universityتاسیس در سال 1990 در شهر بارسلونا3 زبان اسپانیایی، کاتالونیا و انگلیسیدانشگاه دولتی

3 حوزه تمرکز گسترده آکادمیک در بخش علوم اجتماعی و علوم انسانی، علوم بهداشت و ارتباطات و فناوری های اطلاعات

Autonomous University of Barcelonaتاسیس در سال 1990 در شهر بارسلوناکارشناسی و کارشناسی ارشد

روانشناسی

زبان تحصیل کاتااونیا و اسپانیایی
Autonomous University of Madridتاسیس در سال 1968 در شهر مادریدکارشناسی و کارشناسی ارشداین دانشگاه دارای بخش هایی است که موضوعات مختلفی از جمله علوم تجاری و اقتصادی، حقوق، پزشکی، فلسفه و هنر، روانشناسی، علوم و آموزش معلمان را در بر می گیرد.
University of Valenciaتاسیس در سال 1499 در شهر والنسیاعلوم پایه و تجربی، مهندسی، علوم بهداشتی، علوم انسانی، آموزش و علوم اجتماعی، اقتصادی و حقوقیموسسه دولتی

تحصیل روانشناسی در دانشگاه های اسپانیا

زبان تحصیل در رشته روانشناسی در اسپانیا

اگر قصد تحصیل در اسپانیا را دارید، لزوماً مجبور نیستید به زبان اسپانیایی تحصیل کنید. دانشگاه‌ های اسپانیایی بیشتر و بیشتر دوره ‌هایی را به زبان انگلیسی و حتی مدارک کامل به زبان ‌هایی غیر از اسپانیایی ارائه می‌ کنند. برنامه ‌های دوزبانه اسپانیایی-انگلیسی در ارتباطات، تجارت، معماری و سایر زمینه ‌های فنی، و مدرک فیزیوتراپی و سایر علوم بهداشتی به زبان فرانسوی وجود دارد. چنین برنامه هایی در حال افزایش هستند و این روند در آینده نزدیک هیچ نشانه ای از کند شدن را نشان نمی دهد. 283 برنامه تحصیلی در اسپانیا وجود دارد که حداقل 30% از آموزش به زبان انگلیسی انجام می شود.

اسپانیا برای مدت طولانی مقصد مورد علاقه دانشجویان مبادله ای در اروپا بوده است، اما همچنین در لیست بالایی برای دانشجویان آمریکای لاتین قرار دارد. با این حال، بین ‌المللی‌ سازی دانشگاه های اسپانیا در سال ‌های اخیر به این معنی است که دانشجویان بیشتری را جذب می ‌کند که پروفایل سنتی دانشجویان بین ‌المللی را ندارند و اسپانیا را مکانی امن، لذت ‌بخش و هیجان ‌انگیز برای تحصیل می ‌دانند. اسپانیا دومین کشور امن در اتحادیه اروپا است که میزان جرم و جنایت در دهه گذشته 7.4% کاهش یافته است.

در این بخش شاهد امتیازات کشور اسپانیا برای دانشجویان بین المللی در اسپانیا هستید:

امتیازات کشور اسپانیا برای دانشجویان بین المللی

رشته های تخصصی روانشناسی در اسپانیا

به طور کلی در این کشور رشته های تخصصی روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می گردد. در لیست زیر برخی از مهم ترین رشته های تخصصی روانشناسی در اسپانیا شرح داده شده اند.

  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی مغز و اعصاب
  • روانشناسی جرم شناسی
  • روانشناسی آموزشی

مشاغل روانشناسی در این کشور در زمینه های متفاوت و گسترده ای در بخش های اصلی مانند روان درمانی و دیگر بخش ها مانند روانشناسی تحقیقی، روانشناسی آموزشی و روانشناسی صنعتی می باشد. امروز بحث روانشناسی در تمامی ابعاد و بسیاری از حوزه ها از اهمیت برخوردار است و حضور روانشناس از ملزومات می باشد. لذا در بسیاری از فعالیت ها حضور روانشناس مورد تقاضا می باشد. با یافتن کار در اسپانیا امکان تبدیل ویزای تحصیلی اسپانیا به ویزای کاری اسپانیا میسر می شود و در نهایت اخذ اقامت دائم اسپانیا را موجب می شود. گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر است در زمینه مهاجرت به اروپا و دیگر کشورها، همکاری های لازم را برای متقاضیان عزیز به عمل آورد.

سوالات متداول در مورد رشته روانشناسی در اسپانیا

در این بخش از مقاله به سوالات متداول شما در مورد رشته روانشناسی در اسپانیا پاسخ داده ایم:

  • فرصت های شغلی رشته روانشناسی در اسپانیا چیست؟ فارغ التحصیلان رشته روانشناسی در اسپانیا با داشتن مدرک تحصیلی عالی به عنوان مشاور، روان درمان، روانشناس سازمانی، آموزش ویژه و موارد دیگر در بازار کار مشغول به کار می شوند.

کدام دانشگاه ها برای تحصیل رشته روانشناسی در اسپانیا مناسب هستند؟ دانشگاه بارسلونا-دانشگاه پومپئو-دانشگاه والنسیا-دانشگاه مادرید

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *