مهاجرت تحصیلی هند

تحصیل در هندوستان

تحصیل در هندوستان

تحصیل در هند با هزینه ای نه چندان بالا برای دانشجوایان بین المللی امکان پذیر است. امکان تحصیل به زبان انگلیسی با فرهنگی جذاب توانسته به جاذبه های کشور هند در خصوص تحصیل بیافزاید. تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی سوالات شما در این باب می باشد:

  • شرایط تحصیل در هند چه می باشد؟
  • آیا تحصیل در هندوستان امکان پذیر است؟
  • هزینه های تحصیل در هند چقدر می باشد؟
  • زبان تحصیل در این کشور چیست؟

پونا هشتمین شهر بزرگ کشور هند می باشد که از آن به عنوان شهر دانشجویی یاد می شود. قابل لمس می باشد که این شهر از نظر آب و هوایی بسیار نزدیک به آب و هوای کشور ایران می باشد. کالج ها و دانشگاه های متعددی در این شهر برای آموزش به دانشجویان وجود دارد. لازم به ذکر است که بیشتر دانشگاه های این شهر از نظر وزارت علوم ایران مورد تایید قرار دارد. گفتنی می باشد که کورس های این کالج ها و دانشگاه ها به زبان انگلیسی می باشد و مردم این شهر نیز به دلیل توریستی بودن شهر پونا بیشتر مردم به زبان انگلیسی مسلط می باشند.

اینفورگرافیک تحصیل در هند

مزایای تحصیل در هند در سال 2023

هند باشکوه از زمان های قدیم از قرن 6 قبل از میلاد به طور منظم یک مقصد مشهور و محبوب در سطح جهانی برای مطالعات عالی و یادگیری بوده است. دانشگاه تکشاشیلا (تاکسیلا)، دانشگاه نالاندا، دانشگاه ویکراماشیلا و غیره از قدیمی ‌ترین دانشگاه‌ های جهان محسوب می‌ شوند. امروزه، هند سومین سیستم آموزش عالی بزرگ را در کل جهان پس از ایالات متحده و چین، از نظر تعداد دانشجویانی که هر ساله ثبت نام می کنند، دارد. هند حدود 800 دانشگاه دارد که در دسته بندی های مختلف قرار دارند، از جمله 49 دانشگاه مرکزی و 75 موسسه مهم ملی مانند IIMs، AIIMS، IITs و NIT.

دانشگاه آزاد ملی ایندیرا گاندی (IGNOU) از بزرگترین دانشگاه های جهان با حدود 3.5 میلیون دانشجو در سراسر جهان است. علاوه بر اینها، اکثر دانشگاه های دولتی و خصوصی آن کاملا مجلل و دارای ارتباط بین المللی هستند. با تلاش های دولت برای بهبود کیفیت کلی آموزش عالی در هند، این دانشگاه ها و موسسات هر ساله حدود 30000 دانشجو و محقق خارجی را جذب می کنند. اخیراً، طرح تحصیل در هند تلاش می کند تا سالانه 200000 دانشجوی خارجی را در آینده به هند جذب کند.

تحصیل در هند دارای مزایای زیادی است که در زیر به برخی را آنها اشاره کرده ایم:

مزایای تحصیل در هندوستان

تحصیل در هندوستان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد

برای پذیرش در مقطع کارشناسی هندوستان متقاضی بایستی معدل بالای 13 داشته باشد. شهریه تحصیل در رشته های علوم انسانی $800 الی 600$ (دلار) و رشته های مهندسی $1000 الی 2500$ (دلار) برای تحصیل در یک سال است، گفتنی می باشد که شرایط گذراندن دوره های کالج قبل از تحصیل برای تکمیل زبان یک تا 2 ترم وجود دارد. دانشگاه های هندوستان 2 ورودی دارد که ورودی اول در سپتامبر (September) می باشد و ورودی دوم در ژانویه (January) یعنی دی ماه می باشد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در هندوستان به زبان انگلیسی را دارند مانند همه کشورها 2 سال تحصیل طول می کشد، برای تحصیل در این مقطع در هند آیلتس 5 مورد نیاز می باشد و لازم به ذکر می باشد که معدل متقاضی بهتر می باشد که بالای 14 باشد و تحصیل در رشته های علوم انسانی در این مقطع از $1000 الی 1500$ (دلار) هزینه دارد و برای تحصیل در رشته های مهندسی و مدیریت از $2000 تا 4000$ (دلار) هزینه دارد.

تحصیل در هندوستان در مقطع دکترا

متقاضیانی که قصد تحصیل در مقطع دکتری هندوستان را دارند، بایستی که مدرک زبان آیلتس 6 داشته باشند و معدل مقطع کارشناسی ارشد بالای 15 باشد، لازم به ذکر می باشد که طول این دوره 3 تا 4 سال طول می کشد و هزینه تحصیل برای هر یک سال در رشته های علوم انسانی از $3000 تا 4000$ (دلار) می باشد و هزینه های تحصیل برای یک سال در رشته های مدیریت از $5000 الی 6000$ (دلار) می باشد و برای تحصیل در مقطع دکتری باید که ویزای تحقیقاتی گرفته و به هندوستان سفر کرد و این نکته لازم به ذکر می باشد که گرفتن این ویزا گاهی اوقات تا یک سال به طول می انجامد. جهت اطلاع از شرایط اعزام دانشجو به هندوستان پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله مذکور می باشد.

تحصیل در هندوستان در مقطع دکترا

معرفی برترین دانشگاه های هندوستان

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل در هند باید مد نظر قرار گیرد، دانشگاه ها و بهترین شهرهای هند برای تحصیل می باشند. اشاره کردیم که دانشگاه های زیادی در کشور هند وجود دارد که دانشجویان می توانند برای تحصیل در این دانشگاه ها، راهی هند شوند. اما طبیعتا همه علاقمند هستند تا در بهترین شرایط ممکن به ادامه تحصیل بپردازند. بنابراین مشاورین ما با بررسی برترین دانشگاه های جهان بر اساس گزارشات مختلف، لیستی از برترین دانشگاه های کشور هند را تهیه و در جدول زیر ارائه کرده اند.

این دانشگاه ها عبارتند از:

ردیفنام موسسهرتبه QSرتبه USNرتبه شانگهای
1موسسه تکنولوژی بمبئی162513501 تا 600
2موسسه علمی هند170509501 تا 600
3موسسه تکنولوژی دهلی172637501 تا 600
4موسسه تکنولوژی مادراس264703501 تا 600
5موسسه تکنولوژی کانپور283713501 تا 600
6موسسه تکنولوژی کاراگپور295685501 تا 600
7موسسه تکنولوژی رورکی381685601 تا 700
8موسسه تکنولوژی کوواتی472880601 تا 700
9دانشگاه487741601 تا 700
10دانشگاه حیدرآباد591

پذیرش کالج زبان در هندوستان

برای پذیرش در کالج های زبان برای تحصیل زبان انگلیسی در هندوستان کلاس های فشرده و معمولی ارائه می شود و این کلاس ها در دانشگاه های شهر پونا ارائه می شود و هزینه تحصیل در این کلاس های زبان معادل 1700$ (دلار) می باشد. لازم به ذکر می باشد که هزینه برای اجاره خواب گاه نیز 1700$ (دلار) می باشد. برای افرادی که از دانشگاه های شهر حیدر آباد هندوستان پذیرش دارد، بایستی هزینه هر ماه زندگی دانشجویی معادل 550$ (دلار) برای هرماه هزینه کنار بگذارد، البته لازم به ذکر می باشد که این هزینه زندگی به طور میانگین می باشد که این هزینه ها به سبک زندگی شخصی نیز بستگی دارد، با 550$ (دلار) در ماه می توان هزینه دارو، درمان، رفت و آمد، هزینه اجاره خانه، خورد و خوراک، پوشاک، آب، برق، گاز، تلفن و هزینه های جانبی را پرداخت کرد.

هزینه رشته های کارشناسی در شهر حیدر آباد هندوستان

هزینه رشته های کارشناسی در شهر حیدر آباد کشور هندوستان بدین قرار است:

نام دوره تحصیلیطول دورهشهریه به دلار
ریاضیات2 سال2000$
ریاضیات کاربردی2 سال2000$
آمار2 سال1500$
شیمی2 سال2500$
هنرهای نمایشی2 سال2000$

برای ثبت نام در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد فقط یک بار در سال می توان اقدام کرد که این مدت زمان از اوایل ژانویه (January) تا اوایل ژوئن (June) امکان پذیر می باشد یعنی که طول دوره ثبت نام به مدت 6 ماه می باشد.

مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی هندوستان

اشاره کردیم که برای تحصیل در هند دریافت ویزای تحصیلی هند یک امر ضروری و اجتناب ناپذیر است. برای دریافت ویزای تحصیلی هند شما باید مدارک خاصی را در اختیار داشته باشید.

این مدارک عبارتند از:

  • دعوت نامه رسمی از طرف یکی از موسسات آموزشی یا دانشگاه های معتبر کشور هند
  • گواهی قبولی در آزمون ورودی دانشگاه های کشور هند
  • گذرنامه معتبر برای شش ماه و دو صفحه خالی
  • دانشجویان رشته های پزشکی باید گواهی نامه تایید اعتبار از طرف وزارت بهداشت هند صادر شده است را ارائه دهند،
  • دانشجویان رشته های مهندسی باید گواهی نامه تایید اعتبار از طرف وزارت آموزش و پرورش هند را ارائه دهند.
  • ارائه گواهی تست سلامت پزشکی در برابر بیماری های خاص و ایدز
  • پرداخت $50 (دلار) برای بیمه در سال نخست حضور در هند
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دو قطعه عکس پاسپورتی
  • کپی شناسنامه بهمراه ترجمه آن به زبان انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی معتبر از جانب بانک به همراه گردش حساب
  • کلیه مدارک مربوط به سابقه تحصیلی

امید بر این است که با اتمام رسیدن این مقاله توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در باب تحصیل در هندوستان قرار دهیم. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به انجام دادن تمامی امور مهاجرتی اعم از مهاجرت تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می باشد. افراد متقاضی می تواند جهت مهاجرت به هندوستان و اقصی نقاط دنیا با ما در ارتباط باشند.

سوالات متداول در باب تحصیل در هند

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب تحصیل در هند می باشیم:

  • مزایای تحصیل در هندوستان در سال 2023 چیست؟ هزینه تحصیل مقرون به صرفه، فرهنگ جذاب، تحصیل در کشور کهن، تحصیل به زبان انگلیسی
  • آیا پذیرش کالج زبان در هندوستان امکان پذیر است؟ برای پذیرش در کالج های زبان برای تحصیل زبان انگلیسی در هندوستان کلاس های فشرده و معمولی ارائه می شود و این کلاس ها در دانشگاه های شهر پونا ارائه می شود و هزینه تحصیل در این کلاس های زبان معادل 1700$ (دلار) می باشد. لازم به ذکر می باشد که هزینه برای اجاره خواب گاه نیز 1700$ (دلار) می باشد. برای افرادی که از دانشگاه های شهر حیدر آباد هندوستان پذیرش دارد، بایستی هزینه هر ماه زندگی دانشجویی معادل 550$ (دلار) برای هرماه هزینه کنار بگذارد، البته لازم به ذکر می باشد که این هزینه زندگی به طور میانگین می ب
4.8/5 - (13 امتیاز)

9 دیدگاه برای “تحصیل در هندوستان

  1. نیما رستگار گفت:

    آیا دانشگاه های هندوستان مورد تائید هستند؟

  2. تبسم گفت:

    آیا بورس تحصیلی هم میدن؟

  3. مهراد گفت:

    چرا در حال حاضر خیلی از افراد با ورود به هند موافق نیستن حتی افرادی که رفتن توصیه می کنن جای مطلوبی نیست

  4. سحر گفت:

    سلام

    سپاس گذارم از سایت به روزتون و مطالب مفیدتون

  5. عادل گفت:

    سلام و وقت بخیر. من میخواستم بدونم با سن 30 سال هم میشه تو این کشور و این رشته تحصیل کرد؟؟؟

  6. ناصر زارعی گفت:

    با سلام
    من مقالاتتون دنبال میکنم و متوجه پیشرفت سایتتون شدم..لطفا توصیه های برترتون را در مقاله قید بفرمایید که اولویت انتخاب پیدا کنیم

  7. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوبی بود.
    با تشکر

  8. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد تحصیل در هندوستان تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد دانشگاه های هندوستاتن هم مطلب بذارید

  9. v!da گفت:

    سلام و تشکر از سایت و موسسه خوبتون
    من قصد ادامه تحصیل در رشته پزشکی رو دارم ایا با 25 سال سن، تحصیل در هندوستان برای من گزینه مناسبی هست؟
    ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *